Alkaako vaihdevuodet näin?

Anonyymi

olen 47, kuukautiset jäi pois, siis yhden kerran, nyt odottelen vielä tuleeko toisia, vai eikö enää ollenkaan. No, samaan aikaan kun ne jäi pois, alkoi kuumat hikoiluaallot. Eikä mitään pientä, vaan hikeä puskee aika lailla tasaisin väliajoin. Onpa outoa. Ei huvita edes kuntoilla, kun hiki on päällä ihan paikallaan istuenkin jo. Luulin että ne alkaisi jotenkin rauhallisemmin, mutta ei. Vai voisiko tässä olla kyse jostain muusta ongelmasta?

7

1189

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vaihtareiltahan nuo kuulostaa.

    • Anonyymi

      No onhan tuo nyt ainakin minusta vähän outoa jos menkat on tulleet ja kestäneet sen muutaman päivän aiemmin vielä säänöllisesti ja sitte ne tuossa sinun iässä noin vain ykskaks loppuvat. Ethän ole ylirasittanut elimistöäsi mitenkään poikkeavasti?
      Olen suht saman ikäinen ja itselläni olen huomannut, että kova fyysinen rasitus ja kuntotreenit vaikuttaa myös kuukautisiin.

      • Anonyymi

        Minä olin 40 kun kuukautiset jäivät vain ykskaks pois.
        Toki siinä tapahtui muutakin, hiukset alkoi lähteä ja oli tahatonta laihtumista ym.
        Siitä on useampi vuosi, eikä ole selvinnyt mikä olisi pohjimmainen syy.
        Vaikka eipä tuota ole kauheasti yritetty selvitelläkään.


    • Anonyymi

      Onhan tuo mjo tuttu jymyuutinen. Miksi naisten kuukautiskierto kiinnostaa ikämiestä leimautumaan naiseksi, väliin tyttölapseksi.
      Onneksi en ole lääkäri, vielä vähemmän psykiatri. Kaikkea maholliist he saavatkin työssään kohdata!

    • Anonyymi

      Verikoe voi antaa jotain suuntaa asiaan. Vaihdevuosien alkaminen ei sitten takaa hedelmättömyyttä, minulla kuukautiset reistailivat vuosikausia ja yksi gyne piti raskauden mahdollisuutta erittäin epätodennäköisenä, mutta synnytin kuitenkin lapsen 48- vuotiaana. Teepäs raskaustesi.

    • Anonyymi

      Olen samaa ikäluokkaa. Tosi varhain alkoi tuntumaan, että on kuumia aaltoja aina kuukautisten alkamisen alla, muina aikoina ei. Kuukautiskierto alkoi lyhentymään ehkä 3 v sitten. Välillä palautui takaisin päin normaalimmaksi. Vuotomäärä lisääntynyt vähitellen.

      Olen tosi hentoa ja pientä tekoa. Iho on ohentunut ja limakalvotkin. Välilä olen muista syistä stressaantunut ja laihtunut vielä lisää, mutta kuukautiset eivät ole koskaan jääneet sen vuoksi pois.

      Nk. vaihdevuosioireiden vuoksi pärjäisin (eli jos kuumat aallot ja mielialavaihtelut mielletään vaihdevuosioireiksi), mutta itse mietin, että mitä korvaushoito tekisi vaikka iholle? Tällä menolla nimittäin olen ennen hautaan menoa paperi-ihoinen rusina. Ainakin itselläni vanheneminen ja vaihdevuodet kulkevat käsi kädessä. Vaikea kuvitella, että ihmisellä iskisi vain yht'äkkiä vaihdevuodet ilman, että olisi huomannut mistään muusta vanhenevansa, vai iskeekö?

      Hormoneita käyttävät: Näkyykö muutos ihossa? Entä vaikuttaako korvaushoito mitenkään lihaksistoon? Viis kuukautisista, mutta ei viitsisi olla ruipelo rusina.

    • Anonyymi

      aloittaja tässä taas heippa! Eli nyt sitten alkoikin taas kuukautiset uudestaan. Ollaan siis tammikuussa. Tähän asti oli poissa, eli 3-4 kiertoa ainakin. On kyllä outoa. Niin ja ne kuumat aallotkin loppui kun seinään, kesti n- 4viikkoa vain. Oli nekin oudot. Joku muu tässä nyt on ollut syynä.....

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      574
      3814
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2719
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2114
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1917
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1835
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1770
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1729
    Aihe