Tekisitkö rikosilmoituksen?

Anonyymi

Pohdin tekisinkö rikosilmoituksen. En ole koskaan moista tehnyt, mutta nyt tuntuu että kaikenlainen kiusaaminen on jokin rajan minussa ylittänyt.

Olen elänyt uusperheessä 5,5 vuotta. Molemmilla 2 lasta. Yhteen muutettiin reilu vuosi tapaamisesta. Ongelmat alkoivat jo ennen tätä, mutta oltiin kai niin rakastuneita, ettei haasteet haitanneet.
Miehen lapset oli viikko-viikko ja eksän viikoilla mies toimi kuitenkin kuskina ties mihin tarkoitukseen. Ja minä jossain kohtaa kysyi eikö eksänsä voisi silloin hoitaa. Ehkä tämä oli se virhe?! Mies oli itsekin samaa mieltä. Puoli vuotta tapaamisestamme näin eksän ekan kerran, mies ei meitä jostain syystä esitellyt kunnolla, mutta eksä jätti kokonaan tervehtimättä. Näin silloin tällöin häntä kaupassa tms. Ei tervehtinyt, eikä lapsetkaan. Vuoden yhdessä oltuamme alkoi kuulua valheellisia juoruja minusta ja meistä.
He olivat eronneet jo vuosi aiemmin ennen tapaamistamme. Mieheni eksä oli jäänyt kiinni pitkästä salasuhteesta ja on edelleen tämän miehen kanssa.
Sitten eksä alkoi miehelleni syyttää minua lastensa kiusaamisesta. Tilanne oli oikeasti sellainen, että miehen lapset teki kiusaa minun lapsille ja asioista olin heille kyllä sanonut. Äiti sai kuulla miten olin riehunut ja haukkunut heidät. Oman eksäni kanssa olin myös tekemisissä asioista, jotka kohdistuivat lapsiimme. Hän osaltaan pyysi minua pitämään huolen, että lapsiamme kohdellaan hyvin. Lapset olivat tavatessa, minun 5v ja 8v ja miehen 9v ja12v.
Haimme perheneuvolasta apua tilanteeseen ja saimme hyviä neuvoja. Mikään ei toiminut ja alkoi kiristys ja uhkailu miten mieheni on laitettava minut kuriin, miten katsottava etten kiusaa lapsia ja miten en saa heidän asioihin puuttua millään tavalla. Sain kuitenkin olla lasten kanssa jopa viikon, kun miehellä oli paljon työreissuja, mutta en olisi saanut puuttua asioihin. Sehän kohti tietysti siihen, että teini-ikäinen vedätti minua mennen tullen. Toki huomasin, mutta varoin sanomasta ja kerroin isälle tämän tullessa kotiin. No minähän sitten syyttelin häntä syyttä.
Tämän kaiken keskellä menimme naimisiin melkein 4 vuotta yhdessä oltuamme ja saimme vanhan kodin myytyä. Pari kuukautta naimisiinmenon jälkeen tuli uhkaus miehen oli valittava minut tai lapset. Tähän liittyi monia järjettömiä piirteitä. Miehen lapset yrittivät saada tuekseen mun vanhempaa lasta kiristykseen. Mies pimitti multa koko kiristyksen kuukauden pari ja koitti itse selvitä, koska häpesi.
Mies ei sitten antanut periksi, vanhempi lapsi jäi äidilleen asumaan ja nuorempi jatkoi vähän lyhyemmillä viikoilla ja keväällä sitten normisti. Kiristys tapahtui edelliskesänä.
Sitten alkoi tapahtua muuta. Vanhempi lapseni oli saanut kunnian liittyä miehen nuoremman kaveripiiriin kesän aikana. Jatkuvasti oli draamaa, lastani syytettiin ties mistä tässä kaveriporukassa ja kukaan ei tuntunut tulevan toimeen koskaan kaikkien kanssa. Soittelivat mulle asti yksi tyttö ja kertoili mitä tämä oli tehnyt. Koulun alettua saatiin kuraattorilta puhelu, että toisen koulun kuraattorilla käyvä oppilas olisi kertonut olevansa huolissaan kun lapseni olisi yrittänyt hukuttautua. Kuraattori tunsi tyttömme entuudestaan, koska hän oli pari vuotta aiemmin tullut kiusatuksi koulussa. Asiaa selvitettiin, muttei johtanut mihinkään, tytön mukaan näin ei ollutkaan. Maaliskuuhun asti jatkui nämä kaveriporukan draamat, kunnes lapseni jätti koko kaveriporukan. Nyt hän kertoi miehen nuoremman levittäneen hänestä koulussa valheellisia juoruja, nimitelleen ja huutaneen törkeyksiä kaikkien kuullen, tätä on jatkunut jo koko syksyn. Kotona tälläistä ei huomaa.
Nyt olen alkanut miettiä taakse päin kulunutta vuotta. Onko tämä lapseeni kohdistunut ollut kosto, kun mieheni valitsi minut? Olisiko miehen vanhempi lapsi tehnyt perättömän ilmoituksen hukuttautumisesta. Tiedän hänen käyneen kuraattorilla omassa koulussa,. Olisiko miehen nuorempi aiheuttanut tarkoituksella draamat kaveriporukassa, jonka lapseni jätti. Ja nyt siirtynyt koulussa kiusaamaan. Eksä on ollut hyvin hiljaa vuoden verran, mutta voi toki olla ettei mieheni enää kerro minulle.

Laskenko nyt liian herkästi yhteen asioita vai voisko olla seurausta etteivät saaneet kiristystä läpi?

5

175

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

MIKSI RIKOIT TOISTEN PERHEEN! Siitä se lähtee ei jos rikot liiton niin siitä on aina seurauksia, miksi pitäisi se perheenrikkominen hyväksyä???????? Siitäs sait kun menet hajoittamaan onnellista perhettä.
      MIEHEN KUULUU AUTTAA EX AIMOA JA LAPIA JOS SINÄ OLET TUHONNUT HEIDÄN YHTEISEN ELÄMÄN.
      Mene töihin äläkä elele toisen siivellä, kaljaa kyllä kitaat aamusta iltaan mutta työt ei maistu!
      Mieti seuraavaan kerran kun aiot rikoa jonkun perheen että siitä on seurauksia.

• Anonyymi

En meme töihin, ennenkuin lapsen etu Raision kaupungissa käytännössä toteutuu, ja isän ajojahti lopetetaan viranomaismenettelyssä..

• Anonyymi

Mistä olisit siis tekemässä rikosilmoituksen? Minkälaista näyttöä sinulla on asiasta? Mitä toivoisit saavasi aikaan tällä rikosilmoituksellasi?

• Anonyymi

Ihme seka soppa ja kiinnostus loppui heti alkuun niin ettei viitsinyt edes puoleen väliä lukea. Kaikki soopa kirjoitettu yhteen eikä päätä eikä häntää.

Hoida itse sekasotkusi.

• Anonyymi

Aapee on trolli

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hallituksen järjestämä spektaakkeli tuo vessanpyttykeissi

Että olisi kymmenien kansanedustajien kodeissa käyty ihan tuosta vaan, eikä kukaan kansanedustaja kerro niin käyneen, va
      Maailman menoa
      442
      1723
    2. Sysmän "ilon päivä"

Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan
      Sysmä
      95
      1156
    3. Timo Vornanen.

On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.
      Maailman menoa
      94
      960
    4. Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä

Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä
      Ikävä
      63
      889
    5. Joka ilta mietin

sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka
      Ikävä
      43
      793
    6. Riitastako pelastaja

Riitta jätti hakemuksen. Hyvä niin. On ainakin yksi mistä ottaa. Pertsa ei taida aikuistua koskaan ja Pekka hoiteli silt
      Kemijärvi
      49
      788
    7. Tässä ovat Elämäni biisi -vieraat lauantai 3.10. - Yksi vieras on todellinen suomalaisten suosikki

Jos menisit Elämäni biisiin, mikä olisi elämäsi biisi ja miksi? Elämäni biisi tulee suorana lähetyksenä Tampereelta. K
      Viihde ja kulttuuri
      11
      763
    8. Pakko myöntää mies

En mä aina ihan rehellinen sulle ollut
      Ikävä
      123
      763
    9. Mikä kaivatullesi

On tärkeintä elämässään?
      Ikävä
      60
      740
    10. Kylypylä mätänee

Kuka sotki uimaaltaan bakteereilla
      Suomussalmi
      39
      739
    11. Huomenta

Sinulle! Olen miettinyt sinua paljon yön aikana. 🫂
      Ikävä
      61
      707
    12. En voi kertoa meistä kenellekään

Minulla on ikävä sinua mies.. Oon yrittänyt taas unohtaa, mutta silti tulet mieleeni lähes päivittäin. Eihän meitä voi o
      Ikävä
      37
      627
    13. mielikuva

Mitä luulet hänen ajattelevan sinusta?
      Ikävä
      50
      626
    14. 45
      577
    15. 34
      575
    16. Luottamus

Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.
      Ikävä
      95
      562
    17. Olisitko nainen ihan nolona

Jos et saisikaan sitä nousemaan...
      Sinkut
      92
      556
    18. Kadutko mies sitä miten reagoit?

..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺
      Ikävä
      49
      547
    19. Onko mulla vielä mahkuja saada sinut M nainen

Sano joku prosenttiluku?
      Ikävä
      50
      522
    20. Millaisen talvitakin haluaisit?

Talveen vielä aikaa, mutta talvitakit tulleet kauppoihin. Millainen olisi unelmiesi talvitakki? Itse tykkäisin jostain
      Sinkut
      85
      518
    Aihe