Laittakaa niihin tuning-autoihin vielä la-piiskat katolla ja sisälle la-radio niin kuin oli -80luvulla ja osin vielä -90 luvulla. Kännykät kun tuli niin katosi la-radiota autoista.
Oli kiva huudella kylillä kavereille missä ajelette. Helpompaa ja nopeampaa kuin näpytellä Whatsapp viestejä.
Uusia LA-radioita myy mm. Utec Oy ja RXTX-tuote.
Antenniksi Sirio 5000turbo
Piiskat katolle
4
989
Vastaukset 4
- Anonyymi
Mulla on juuri tuo piiska farkun katolla. Kaverilla myös. Mulla radiona faijan vanha Mocoma59s. Teho 4-5wattia mut apuna 100W vahvari (laiton kuulemma käyttää😁)
Kaverin kans pisin yhteys autosta autoon 70km!- Anonyymi
Noita käytettyjä la-puhelimia saa muutamalla kympillä.
LA-harrastajia Suomessa on paljonkin, suurin osa niitä jotka tuota harrastaneet jo kasari-vuosina. Nykyään tullut FM ja AM moden rinnalle SSB joka kantaa vielä pidemmälle ja lähetysteho saa olla 12W PEP tehoa eli piikki tehoa eikä kohisee niin paljon kuin FM.
Ennen oli Datsunin katolla piiska, lähes kaikilla oli, varmaan yli kolmekymmentä autoa oli omalla paikkakunnalla silloin kun ajettiin rinkiä ja huudeltiin kanaville. - Anonyymi
Tuo 70km on kyllä jo aika hyvin..keskimäärin 30-40km jos potkua vähän enemmän kuin se 5W mut kyllä 5Watillakin 10-20kilsaa pääsee.
- Anonyymi
Joo nyky retrobuumissahan tämäkin vois toimia. Puhuminen länkyssä ei maksa mitään ja älytöntä onkin soittaa viereiseen tai edellä ajavaan autoon. Myöskin on muistissa tilanteita jossa huudettiin länkkyyn tulemaan avaamaan ovi ym näppärää. Espoossa oli 80-luvulla tiettävästi pizzeria josta pystyi tilaamaan länkyllä. Miten estettiin oharit jäi epäselväksi vai pystyikö vaan ennen luottamaan kun avohoito ei ollut heitteillä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Puukotus Kajaanissa
Kuka puukotti ja ketä? https://yle.fi/a/74-20247765 Vähemmän yllättäen päihteet mainittu561344- 26970
- 78827
- 64758
Nainen, tässä olen kahden vaiheilla
Toinen pitäisi valita ja kummassakin on hyvät ja huonot puolensa. Toinen olisi sellainen pysyvä mutta työläs. Toinen taa69744- 47714
Hyvä on sitten, jos et sitä s*ksiä halua kanssani.
Rakastetaan vaan toisiamme, voin käydä muualla tyydyttämässä fyysisenpuolen tarpeet. Puhumalla tämäkin olisi selvinnyt.131665Humalassa autolla ajo.
Tuhti humala hyydytti kuljettajan Suomussalmella -sammui rattiin ,uutisoi Ylä-Kainuu.10632Tiesitkö? Jorma Uotisen EX-rakas on Helena Lindgren - Nämä ovat välit nyt: "Me ollaan..."
Jorma Uotinen ja Helena Lindgren olivat avoliitossa v. 1982-1999. Pariskunta oli aikansa näyttävä julkkispari, missä i12615Suloinen ja herkkä
Toiset huomioiva, räväkkä, yllättävä. Ei sellaisesta voi olla pitämättä.31595- 85585
Minä muistan
Minä muistan sinut nauravana. Sellaisena, joka sai tavallisenkin hetken tuntumaan vähän kevyemmältä, kuin huoneeseen ol45548- 4542
Jäljitelmä Birginit
Ei jumaleisson, Jeffin vaimo kertoo et nää Hermesit olikin jäljitelmiä ja timangit labrarääsää. Anna mun kaikki kestää �126535Hyvää yötä hurmuri
Iltaa haaveeni! Kauniita unia😘 Jospa me vielä nähtäis ja juteltais, suukoteltais ja halittais, siliteltäis ja hyväiltä24493- 92486
- 36465
- 16461
Pitäisikö seksille asettaa huvivero?
(ja jos hankkisi todistuksen sen harrastamisesta velvollisuudesta tai lisääntymistarkoituksessa, saisi siitä vapautuksen113454- 36447