Ongelman nimi olisi seuraavanlainen,
Rakennan pojalleni konetta ja kaikki sujuukin hyvin muuten, paitsi ettei kone tunnista kovalevyä.
Alustin kovon (80giganen s-ata väylänen Matrox)
toisella koneella ja kun yritän asentaa xp:tä
se herjaa ettei koko kovalevyä ole olemassakaan.
Eikä sitä kyllä setupissa näykkään, mutta konetta käynistettäessä se kyllä vilahtaa.
Eli onko vika kovalevyssä vai emossa (Asus A7V880)?
Onko sitä tehtävä jotain eritavalla, kun kyseessä
on sata-väylinen kovalevy?
Ensiasennus
4
1090
Vastaukset
Nyt menee ihan arvailun puolelle mutta kuitenkin: Tuo voisi johtua siitä, että XP ei luonnostaan osaa tukea sata-levyjä vaan vaatii ajurin niille. Joku osaavampi varmaan kertoo onko näin.
Jos noin on, niin sitten asennuksen alkuvaiheessa Windowsin kysellessä että tarvitaanko muita ajureita, niin pitää tarjota noita sata-ajureita.- Kari
Tuolla ohjeet:
http://murobbs.muropaketti.com/thread.jsp?forum=4&thread=281012 - Kyllä isä osaa
Kauhian tappelun jälkeen marssin kauppaan ja ostin
ata kovon ja kaikki toimii kuten pitääkin.
Yritin kyllä tyrkyttää s-ata ajureita ja kone ottikin ne sisäänsä, vaan eipä auttanut aina vaan sama lopputulos.
Eli jos olet yhtä kokematon kuin minä koneen rakentelijana ja kuitenkin haluat koneen itse kasata, niin suosittelen ostamaan yhden ata kovon,jolloin onkin paljon helpompi asentaa käyttis ja sen jälkeen päivittää ajurit ja biosit.
Vaikea tunnustaa näin perheenpäänä ettei olisi osannut hoitaa hommaa kotiin,,joten syytänkin korppuasemaa...Siinä on pakko olla jotain vialla ;-)
Kiitokset kuitenkin neuvoista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata1063042Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f2141857- 1361819
Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois561740Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla
Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v641332- 951177
Juhannusterveiset kaivatulle
Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻831127- 581122
- 591097
- 67952