Tutkijat ovat löytäneet geenin, joka altistaa koronaviruksen vakavalle muodolle. Tutkijoiden mukaan tätä geeniä kantaa jopa 60 prosenttia eteläisen Aasian väestöstä ja 15 prosenttia eurooppalaistaustaisista ihmisistä. Rokotuksista on erityisen paljon hyötyä henkilöille, joilla on tämä geeni. Rokotukset vähentävät merkittävästi taudin riskejä. Geeni on nimeltään LZTFL1. 5.11.
Tuossa lopussa olevat 5.11. ei varmaankaan kuulu tuohon geenin nimeen, vaan ovat tämän päivän luvut.
Tutkijat ovat löytäneet geenin, joka altistaa koronaviruksen vakavalle muodolle
3
56
Vastaukset
- Anonyymi
"Caruna-kaupat pähkinänkuoressa
Sähköverkot ovat luonnollinen monopoli, eli palvelu, jota sen luonteen vuoksi asiakkaat eivät voi kilpailuttaa. Ei ole tarkoituksenmukaista tai kannattavaa rakentaa kahta rinnakkaista sähköverkkoa, joiden välillä kansalaiset voisivat valita.
Luonnollisten monopolien pitäisi lähtökohtaisesti olla julkisessa omistuksessa. Luonnollista monopolia ei pitäisi luovuttaa tahoille, jotka pyrkivät käyttämään monopoliasemaansa maksimaalisen voiton tavoitteluun.
Carunan yhteydessä näin tehtiin. Fortumin omistamat sähköverkot myytiin yhtiölle, jonka taustalla operoivat ulkomaiset pääomasijoittajat.
Erityisesti vastuun Caruna-kaupasta kantavat Fortumin omistajaohjauksesta vastannut ministeri Pekka Haavisto (vihr.) ja energia-asioista vastannut ministeri Jan Vapaavuori (kok.). Myös silloinen pääministeri Jyrki Katainen (kok.) tuki ja puolusti voimakkaasti kauppaa.
Silloinen kulttuuri- ja urheiluministeri Paavo Arhinmäki (vas.) ainoana ministerinä vastusti kauppaa. Hän esitti talouspoliittisessa ministerivaliokunnassa, ettei Fortumin strategista tehtävää muuteta ja näin myynnille anneta lupaa. Arhinmäki jäi kuitenkin yksin, kun muut puolueet jyräsivät läpi ministeri Haaviston esityksen.
Monopoliaseman hyväksikäyttö kävi pian ilmi, kun Caruna teki roimat hinnankorotukset sähkön siirtohintoihin. Lisäksi on käynyt ilmi, että yritys kiertää veroja käyttäen hyväkseen verotuksen porsaanreikiä."- Anonyymi
Tuli väärällä palstalle. Pahoittelut.
- Anonyymi
Kotimaa|Koronavirus
Koronapotilaiden sairaalahoidon tarve nousee kohti viimekeväisiä huippulukemia –
Onko hoitosi viivästynyt koronaepidemian takia? Vastaa HS:n kyselyyn
Kiireettömiä hoitoja on jouduttu siirtämään ympäri Suomea.
Siirrettyjen hoitojen joukossa on tärkeitä syöpähoitoja ja sydänoperaatioita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1878579
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264708- 504218
- 593762
- 513206
- 502970
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262666- 432471
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382183Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.362147