Rescue koira Unkarista

Anonyymi

Onko kellään kokemuksia koiran adoptiosta kyseisestä maasta?

Mitä yritystä käytitte ja millaisia olivat teidän kokemuksenne?

Olen itse miettinyt yhtenä adoptiomaa vaihtoehtona Viron ja Espanjan rinnalla.

24

2403

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Miksi haluat adoptoida koiran ulkomailta? Meillä on Suomessakin koiria kotia vailla.

      En suosittele adoptointia ulkomailta mitään kautta! Riskit on monet.

    • Anonyymi

      Maailmanhalaaja haluaa, kielimadon.

    • Anonyymi

      Suomessa on paljon kodittomia koiria, uuden kodin etsijöitä ja yli-ikäisiä pentuja jotka vailla rakastavaa kotia. Hoidetaanpa ensin oma koira- ja kissa-asia kuntoon. Ulkomaalaisia koiria voi auttaa rahalahjoituksin tukemalla asiallisia järjestöjä ja yksityisiä. Galgoja voi auttaa esim. ostamalla Vatkulin kalenterin ja rahat menevöt takuulla oikeaan osoitteeseen lyhentämättöminä. Facebook Vatkuli. En liity ko. sivustoon muuten kuin seuraajana.

      • Siis ei Suomessa saa kuule rescue yhdistyksestä kuka tahansa ottaa. Tiedän monia joille ei ole annettu. Ovat kaikki raittiita, tupakoimattomia ns normi ihmisiä.


      • Anonyymi
        LadyInRed_ kirjoitti:

        Siis ei Suomessa saa kuule rescue yhdistyksestä kuka tahansa ottaa. Tiedän monia joille ei ole annettu. Ovat kaikki raittiita, tupakoimattomia ns normi ihmisiä.

        Ehkäpä avaajalla ko kokemus. Onneksi koiria ei anneta, kelle tahansa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ehkäpä avaajalla ko kokemus. Onneksi koiria ei anneta, kelle tahansa.

        Eikä anneta Kun siittä saaa maksaa jopa enemmän kuin mitä pentu maksaa. Kyllä monessa rescue paikassa on liian tiukat kriteerit.


      • Anonyymi
        LadyInRed_ kirjoitti:

        Eikä anneta Kun siittä saaa maksaa jopa enemmän kuin mitä pentu maksaa. Kyllä monessa rescue paikassa on liian tiukat kriteerit.

        Hyvä vain, kun tiukat kriteerit ja kunnonmaksut rokotus ym velvoitteet vielä päälle. Tulee vähempi kodinvaihtajia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä vain, kun tiukat kriteerit ja kunnonmaksut rokotus ym velvoitteet vielä päälle. Tulee vähempi kodinvaihtajia.

        Niin no sun mielestā. Niinpä minä joudun hakemaan koirani esim. Yhdysvalloista maksaa erittäin paljon, mutta mielellään tuen heitä. Otan samaan syssyyn 4 .
        Maksoin mun omista rotukoirista pentuina 450 e ja ,650 e ovat paperillisia ja oli kaikki rokotukset Ei jalostukseen .


    • Anonyymi

      En halua Suomen koiria. Siellä ei ole rotuja, jotka miellyttäisivät itseäni.

      Ongelmia asian kanssa?

      • Anonyymi

        Mitähän rotuja tarkoitat? 🐕


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitähän rotuja tarkoitat? 🐕

        Sekarotuisia piskejä etsii. Ei sieltä muita rec.koiria löydy.


      • Anonyymi

        Kyllä unkarilaisia rotuja Suomessakin kasvatetaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä unkarilaisia rotuja Suomessakin kasvatetaan.

        Ei rec.tarhoissa. Kaduilta kerättyjä hakee. Onhan tietysti, saahan noissa montarotua kerralla. Ties mitkä muut mukavat lisäksi.


      • Anonyymi

        Ongelmia itsesi kanssa.


    • Anonyymi

      Espanjassa rescuetarhat ovat revetä liitoksistaan kun galgoja ja podencoja on järkyttävät määrät hylättyinä, huostaanotettuina, pelastettuina. Jos joku välttämättä haluaa ulkomaisen rescuekoiran, kannattaa valita em. roduista jotta tilanne tarhoilla kuin myös yksityisillä tahoilla helpottaa. On kuitenkin oltava hyvin tarkka miten ja mistä rescuekoiran hankkii, sillä terveys- ja luonneasiat on oltava kunnossa. Jos em. rodut kiiinnostavat, löytyy useitakin luotettavia ja hyviä yhdistyksiä jotka toimivat niiden hyväksi Suomessa, Espanjassa ja mm. Italiassa.

      • Anonyymi

        Lisää haalivat, kun tilaa tulee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisää haalivat, kun tilaa tulee.

        Kyllä ja hyvä niin. Kaikki mahdolliset on pelastettava, sillä muutoin niiden kohtalo on kuolemaakin pahempi. Espanjalaiset metsästäjät ovat alhaista sakkia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ja hyvä niin. Kaikki mahdolliset on pelastettava, sillä muutoin niiden kohtalo on kuolemaakin pahempi. Espanjalaiset metsästäjät ovat alhaista sakkia.

        Joo tiedän hyvin millaisia sakkia ne on. Sairaita.


    • Anonyymi

      Suomessa täysin päinvastoin koirankunnioitus. Älä erehdy haukkumaan metsästäjän koiraa suoraa vaikka olisi kuinka surkea. Se on perheen loukkaamista.

      • Anonyymi

        Pääsääntöisesti suomalaiset metsästäjät hoitavat koiriaan hyvin, mutta liian paljon näkee yhä niitä koiraparkoja jotka elävät ulkona, liian pienissä tarhoissa, eivätkä koskaan pääse ihmisasuntoihin sisälle eivätkä jahtikauden ulkopuolella saa muuta ihmiskontaktia kuin ehkä ruokakupin kerran päivässä. Sitten manaillaan kun koira on huono, ei jaksa mitään, ei antaudu kiinni, eikä saalistakaan tule.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pääsääntöisesti suomalaiset metsästäjät hoitavat koiriaan hyvin, mutta liian paljon näkee yhä niitä koiraparkoja jotka elävät ulkona, liian pienissä tarhoissa, eivätkä koskaan pääse ihmisasuntoihin sisälle eivätkä jahtikauden ulkopuolella saa muuta ihmiskontaktia kuin ehkä ruokakupin kerran päivässä. Sitten manaillaan kun koira on huono, ei jaksa mitään, ei antaudu kiinni, eikä saalistakaan tule.

        Niin samaa itsekkin ajattelin. Itse unelmoin rescue keskuksen perustamisesta tulevaisuudessa. Jokainen joka kohtelee eläintä huonosti pitäisi saada samalla mitalla takaisin.


      • Anonyymi
        LadyInRed_ kirjoitti:

        Niin samaa itsekkin ajattelin. Itse unelmoin rescue keskuksen perustamisesta tulevaisuudessa. Jokainen joka kohtelee eläintä huonosti pitäisi saada samalla mitalla takaisin.

        Arvostan. Asuessani opiskeluaikoina Isossa-Britanniassa siellä oli aina omalle rodulle oma rescue-yhdistys.

        Suomeen voitaisiin perustaa hyvin sellaisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Arvostan. Asuessani opiskeluaikoina Isossa-Britanniassa siellä oli aina omalle rodulle oma rescue-yhdistys.

        Suomeen voitaisiin perustaa hyvin sellaisia.

        Että niinkun 2-5 koiraa per yhdistys ja sekulitarha erikseen.


      • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1955
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1053
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      109
      1025
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      747
    5. 52
      694
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      30
      611
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      598
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      546
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      482
    Aihe