Kaikki vapaaehtoistyö on arvokasta

Anonyymi

Minä kohtaan ihmisiä vapaaehtoisesti. Juttelen heille ja pidän seuraa.
Pari kaveriani on mukana ihmisten pelastamisessa. He pitävät minun toimintaani lässynlässyn ämmien hommana ja miksen menisi miesten hommiin.
Ei muuta.

23

952

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Punaisellaristillä olen tehnyt vapaehtoistyötä. Mitenkään ei ole joulunaikaan kiitetty ja saatikka muistettu tehdystä työstä. Mutta niinhän sitä sanotaan että punainen risti auttaa eniten mamuja. Kyllä meillekin kelpais ruokakortti mutta mamut menee etusijalle. Taidan lopettaa vapaehtoistyön

      • Anonyymi

        Moni lääkärikin on lopettanut samasta syystä PR:n vapaaehtoistyön.


    • Anonyymi

      Vapaaehtoistyö täyttää myös tyhjiön. Jos henkilöstöjohtaja siirretään toimitusjohtajan määräämään erityistehtävään eli saa käytännössä kenkää, niin hieno tapa on ottaa itse loparit ja täyttää elämä vapaaehtoistyöllä. Peitehomma ja kukaan ei huomaa mistä on kyse.

    • Anonyymi

      Aloitin vapaehtoistoiminnan SPR.n Ea-ryhmässä vuonna-78.Toimien siinä 10v.Suorittaessani Ea-3 kurssin toimin joitakin kertoja myös kotikunnassani SPR.n sairaankuljetuksessa tuuraamalla heitä lomien aikana.Paikallisyhdistyksen hallituksessa oli kolme vahvaa vaikuttajaa,joita aluetoimikunta muisti loppuvuodesta erilaisin kunnianosoituksin.Mihinkään varsinaiseen toimintaan kuten keräyksiin Ea-päivystyksiin sun muuhun heiltä ei aikaa riittänyt.Alueellisiin ja valtakunnallisiin kokouksiin kyllä riitti aikaa.Muuttaessani nuoren perheeni kanssa vuokra-asuntoon paloaseman naapuriin pyysi silloinen palopäällikkö minua VPK:hon.En miettinyt hetkekään vaan liityin mukaan.Ea-ryhmässäkin olin vielä mukana mutta kyllä se pikkuhiljaa jäi sillä VPK.n toiminnassa oli alussa kursseja tiheään,että kelpasi hälytystehtäviin.VPK.ssa toimin 35-vuotta.Siitä ajasta jäi pelkkiä hyviä muistoja vaikka oli tosi rankkojakin tehtäviä sekä fyysisesti,että henkisesti.Tämä kotipaikkakunta kun on pieni,niin täällä tulevat ihmisetkin tuntemaan sekä minut,minä heidät.Jäätyäni eläkkeelle vaimoni kysyi kerran kun paloautot meni taloni ohi.Että kaipaanko minä hälytyksille mukaan?.Sanoin että en kaipaa hälytyksille mutta kaipaan sitä yhteenkuuluvaisuutta ryhmähenkeä mikä hälytysosastossa sain tuntea.Nyt tässä olen miettiny mitä vapaaehtoistoimintaa sitä vielä vois aatella kun terveyttä ja aikaa on.Asun Etelä-pohjanmaalla.Antakaa mulle vinkkejä jos tarviitte minunlaista "höpsöä"

      • Anonyymi

        Yksin asuvat ihmiset varmasti haluaisivat juttuseuraa. Voisitko perustaa ryhmän jossa halukkaat kävisivät jututtamassa yksinäisiä? Käydä vaikka kävelylenkillä tai opettamassa netin käyttöä? Sinä olisit täydellinen perustamaan ja aikaansaamaan jotain tuollaista.
        Kyllä ihmiset tulevat mukaan kun vain joku tekee aloituksen.


    • Anonyymi

      Sinua rohkastakseni.Ole oma itsesi ja ennenkaikkea jatka siitä mitä teet.Mitä taas tulee "MIESTEN JA NAISTEN"hommiin se ajattelu joutaa romukoppaan.Ei ole enää esim.palomiehiä vaan pelastajia sillä siinä ammattikunnassa on sekä miehi että naisia

      • Anonyymi

        Vapaaehtoistyö on myös hyvä konsti kiillottaa kilpeään taakse jääneestä virkaurasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vapaaehtoistyö on myös hyvä konsti kiillottaa kilpeään taakse jääneestä virkaurasta.

        Varsinkin jos on saanut kenkää.


    • Anonyymi

      Kaikki vapaaehtoistyö on hienoa!! Jatka vaan! Minä kerään roskia ja vien maksulliset tölkit ja pullot pullonpalautukseen ja lahjoitan tuotot hyväntekeväisyyteen. Parempi vähän, kuin ei laisinkaan. Arvostan kaikkien työtä!

    • Anonyymi

      Olin vastaan otto keskuksessa vapaaehtoistyötä tekemässä enkä saanut palkkaa. Ei edes ruokaa. Nyt laitan palkkaturvan kautta hakemuksen. Luuleeko ne että ilmaiseksi töitä tehdään.

    • Anonyymi

      Maamme itsenäisyyspäivän juhlaan on kutsuttu vapaaehtoityötä tekeviä joten kyllä maassa ymmärretään vapaaehtoistyön merkitys .

      • Anonyymi

        Toivottavasti kutsutut ovat ruohonjuuritason puurtajia eivätkä menneisyyden kilven kiilloittajia.


    • Anonyymi

      Pitkä virkaura työelämässä yhdistettynä vapaaehtoistyöhön on todella arvokasta yhteiskunnan rakentamista.

    • Anonyymi

      Itse olen koko aikuisikäni ruohontasojuuri auttanut muita. Vaikka olut työelämässä.Nyt olen 69v.nainen. Yrttänyt huolehtia vain itsestäni. 4 vuotta myös opetellut sanomaan ei.En jaksa enää auttaa,olen lähes 70v. Aika on vain pitää huolta oma elämäni.Olen sitten outo ja kumma.Keräsin ihmisiä ympärille jotka käytivät hyväksi minua. Hoida lapsia ja ne lapset tuotin työni jälkeen minulle.Kuin ei ole rahaa ruokaan. Samat ihmiset risteilvät lomailivat .minä en. Myös elämääni kului vanhuksia suvusta ja ystäväpiiristä.Heidän lähiomaiset kiire,mene auta. Ilmasta työvoimaa siis olin. 3 hetä oli ja ovat jo nurmen alla. Uusia tulokaita en ota edes suvusta.Homani olen tehnyt. Nyt näen vihdoin en arjessa kärsi puutetta,kun ketään en laske kukarolleni syömään. Joten vapaaehtois työ tehkää se järjestöjen kautta,älkä itsenäisesti!Muten kun annatte pikkurillin ystäville ja sukulaisille Vievät tuhkatkin pesästä.16.12.22. Itä Helsinki

      • Anonyymi

        Jokainen elää kohdalleen joten kannattaa oppia sanomaan "ei" .


    • Anonyymi

      Olen pannut merkille, että Harvinaiset sairaudet ry:ssä eli Harso ry:ssä toiminan vetäjänä on henkilö, joka ei aivan puoluettomasti tuo esiin harvinaissaurauksia, vaan oman vammaisen tyttären sairautta hyväksi käyttäen tuo esille oman edun ja huomion tarvettaan puhumattakaan suvustaan. Tyttären harvinaisella sairaudella siipeillään. Hän tuo esille usein vain oman tyttären sairastamaa tautia. Hän ajaa omaa etua toimimalla vapaaehtoistyössä.

      • Anonyymi

        Jep. Kannattaa katsoa esim. Harso ry ns. gaalajuhlia Tampereella 3.12.22. Siellä nepotismi kukoisti: joukossa mummot, ¨miehet, lapset ja lasten siipat mukana siipeilemässä. Aika kornia käyttää yhteisiä vammaisten varoja tuollaiseen....


    • Anonyymi

      Kukaan ei vapaaehtoisesti jätä johtajan postia ja siirry palkattomaan vapaaehtoistyöhön . Liian isot saappaat on todellinen syy .

    • Anonyymi

      Sitten 68 vuotiaana yli 40 v työuran jälkeen voi hyvällä omalla tunnolla tehdä vapaaehtoistyötä . Terveet alle 60 vuotiaana työnsä jättäneet ovat todellisuudessa saaneet kenkää .

    • Anonyymi

      Kuinkahan moni vapaaehtoistyössä irtopisteitä keräilevä on tuntenut nahoissaan "quiet firing" . Siitähän ei voi kieltäytyä .

    • Anonyymi

      Sanotaan, että vapaaehtoistyö on arvokasta. Minäkin olen tehnyt vapaaehtoistyötä vuosikymmenien ajan, siis sellaista vapaaehtoistyötä, josta en ole saanut muuta korvausta kuin ns. hyvän mielen.

      Nyt lopetan hyväntekeväisyyden. Miksi poliitikot (valtuustoissa, hallituksissa ym. toimielimissä) nauttivat kokouspalkkioista yms. eduista? Eihän heidän "työ" ole sen arvokkaampaa, kuin meidän tosiasiallista vapaaehtoistyötä tekevien/tehneiden?

    • Anonyymi

      Hienoa että teet! Mun naapuri, entinen helluntailainen, nykyinen ilmestysmajalainen, kehuu olleensa Intiassa auttamassa kehitysvammaisia lapsia. Ompelija, kielitaidoton ja varaton, elää tukien varassa. En oikein usko että joku muu kuin helluntailaiset tuollaista kustantaisi ja maksaisi. Ihmetyelin miks ei täällä tee mitään...

    • Anonyymi

      Menisin heti takaisin töihin terveydenhoidon pariin, koska vajausta siellä on. Siis vaikka vapaaehtoisena hoitamaan juoksevia hommia, mutta kyselyistä huolimatta en ole päässyt, Työt tekee nyt hoitsut omien töidensä lisäksi, ainakin sen minkä ehtivät. Turhaa siis valittaa ettei tekijöitä ole kun ilmainenkaan työ ei kelpaa. Eläkeellä nimittäin on tylsää kun yksin on.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1392
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1265
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1182
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1062
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1016
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1005
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      993
    8. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      979
    10. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      971
    Aihe