KISSAN KILPIRAUHASEN LIIKATOIMINTA

Anonyymi

Hei!
Meidän kissalla todettiin tällä viikolla kilpirauhasen liikatoiminta ja saatiin Tyrazol 5mg lääkettä 1/4 tabl/pv. Nyt on syöty 2 päivää ja tänään kolmantena päivänä kissasta tuli ruokahaluton. Ei ole edes lääkettä ottanut. Ei syö edes lihaa , joka on ollut tähän asti himo.
Kakki on oudon pehmeää, leviää eli vatsa jotenkin sekaisin. Muuten vielä olemukseltaan jotenkin suhtkoht normi.
Te, joilla on kokemusta tästä taudista ja sen hoidosta, kertokaa mitä tässä on nyt mahdollisesti odotettavissa. Onko tämä nyt lopun alkua. Miten olette kokeneet tämän ajan?
Kuinka kauan teidän kissat on olleet syömättä...ja onko kikkoja miten juksata kissa syömään....
Auttakaa...

6

119

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hei, toivottavasti oireet on menneet jo parempaan suuntaan. Mun kissalla alkoi sama loppuelämän lääkeshow, ja tässä viimeisen neljän kuukauden aikana on ollut jos jonkinmoista muutosta kissassa... Milloin ollut väsyneitä kausia, milloin ruokahaluttomuutta... Olen ymmärtänyt, että keholla menee aikansa ottaa lääke osaksi toimintaa, lääke vaikuttaa niin moneen asiaan elimistössä... Kuhan saat sen päivittäin syömään, se on tärkeää. Kysäise lääkärin näkemys, jos oireet jatkuvat.
      Itse olen antanut laktoositonta kermaviiliä, muutaman katkaravun tai leikkelettä, jos on oikein huonosti syönyt. Miamorilla on sellaisia vitamiinijuomaliemiä, maistuisi ojan ne... Yleensä joku mieliherkku löytyy kun maksussa kurnii...

      • Anonyymi

        No nyt on syöty tyrazolia melkein 3 viikkoa. Aamulla annan1/4 tabletin olympiajuuston seassa, se on kissan " herkkupala lisukkeineen". Yhden kerran löysi lääkkeen ja tiputti pöydälle joten laitan annoksen vielä kahtia.
        Syö aika hyvin toistaiseksi. Tiistaina poistettiin kaksi hammasta ja on siitä toipumassa. Possun kieltä ja sydäntä saa joka päivä ja mustista ja mirristä ostettua kana-kalkkuna ja possu-kana täysliharavintoa vuoronperään. Toistaiseksi on aika normi. Kerran viikossa on nyt oksentanut. Tänään jopa ruoan pois,mutta syö sitten jonkin ajan päästä. Saa nähdä miten menee jatkossa.
        Nyt naksut vielä pois ens lauantaihin asti koska ikenet on vasta toipumassa.....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No nyt on syöty tyrazolia melkein 3 viikkoa. Aamulla annan1/4 tabletin olympiajuuston seassa, se on kissan " herkkupala lisukkeineen". Yhden kerran löysi lääkkeen ja tiputti pöydälle joten laitan annoksen vielä kahtia.
        Syö aika hyvin toistaiseksi. Tiistaina poistettiin kaksi hammasta ja on siitä toipumassa. Possun kieltä ja sydäntä saa joka päivä ja mustista ja mirristä ostettua kana-kalkkuna ja possu-kana täysliharavintoa vuoronperään. Toistaiseksi on aika normi. Kerran viikossa on nyt oksentanut. Tänään jopa ruoan pois,mutta syö sitten jonkin ajan päästä. Saa nähdä miten menee jatkossa.
        Nyt naksut vielä pois ens lauantaihin asti koska ikenet on vasta toipumassa.....

        Ja just kun sain tän kirjoitettua, niin oksensi ruoat ulos....😔terv: ap


    • Anonyymi

      Lopetti syömisen. Lopetettiin lääkkeenanto. Ruokailut oli jatkossa 2 h välein / 24 h ja suostui syömään vain raakaravintoa ja tuoretta tietty.

    • Anonyymi

      Minun kissalla oli, siis oli, kilpirauhasen liikatoiminta. Hankalaan tablettirumbaan en alkanut. Liikatoiminta hoidettiin radiojodilla kerralla pois yli vuosi sitten. Kissa on nyt terve ja kilpirauhasarvot normaalit.

    • Anonyymi

      Ei kissa lääkettä ota. Lääke on pantava kissan suuhun.
      Proseduuri on seuraava: Otat kissan tukevasti syliin vasemmalle. Oikeassa kädessä pidät etusormen ja peukalon välissä pilleriä ja samalla avaat kissan suun aivan auki sillä oikealla kädellä. Työnnät pillerin syvälle poskeen. Suu kiinni, hieronta leuan alta ja kissa nielaisee pillerin. Kiitospalaksi kissan suurinta herkkua.

      Ajan mittaan homma alkaa sujua helposti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1402
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1275
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1182
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1062
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1026
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1003
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe