Onko Finnairilla enää asiakaspalvelua lainkaan?

Anonyymi

Olen takavuosina lentänyt paljon Norwegianilla kolmesta syystä: hyvä suomenkielinen asiakaspalvelu, edulliset lippuhinnat ja hyvät, uudet lentokoneet.

Kun sitten niin Norski kuin Finski olivat heikoilla koronan vuoksi, niin siirryin käyttämään Finnairia, kotimaista vaihtoehtoa. Toisena syynä oli se, että Norski lopetti hyvän asiakaspalvelun.

Nyt olen hyvin pettynyt Finnairin asiakaspalveluun. Viimeaikaiset kokemukset: yritin puhelimella päästä muuttamaan lippuni ajankohtaa. Lasku puhelusta, johon ei koskaan kukaan vastannut, oli yli 8e. Sitten seuraavaksi yritin lisätä matkatavaraa varaukseeni ja koska viikonloppu, niin yritin chat -palvelua. Robotti lupasi, että asiakaspalvelija tulee lisäämään matkatavaran, mutta odotettuani lähes TUNNIN vuoronumerolla 7 chat loppui yhtäkkiä. Uudestaan ei linjalle päässyt.

Ala-arvoista, sanon minä. Ja asiakkaan tarpeiden täydellistä aliarviointia. Taidan vain jatkossa katsella halvinta lippua ja yrittää pärjätä omin neuvoin, koska ei enää asiakaspalvelua ole niin Norskilla kuin Finskillä tai muillakaan (kokemuksia mm. Iberiasta).

Tekisivät valmiiksi junayhteyden Helsinki-Malaga niin käyttäisin sitä eikä tarvitsisi tuhlata aikaa ja rahoja tyhjään.

13

1633

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Se chat-palvelu on kyllä ihan hyvä ja itsellä se on auttanut mutta välillä joutuu odottamaan,jos on jonotuslistalla sijalla 12 niin ei muuta kuin lopettaa siihen ja kokeilee toista ajankohtaa

    • Itselläni on myös tuon Chat:n kautta toiminut hommat Finskin kanssa hyvin. Alle 15min. jonotuksella on jokakerta (olisiko 3-4krt ollut tarvetta) homma lähtenyt käyntiin.

    • Anonyymi

      Olen yrittänyt itse muuttaa Finnair lentojani, koska se sääntöjen mukaan on mahdollista, ja ollut aikaisemminkin. Nyt siellä lukee: Muutokset eivät ole sallittuja tälle varaukselle. Chatbot ei yhdistä asiakaspalveluun, kun siellä on (muka) ruuhkaa jo aamulla. Odotan ja odotan, ja sitten "yritä myöhemmin". Seuraavaksi soitin asiakaspalvelunumeroon 358300871160 ja jaksoin jonottaa yli tunnin. Finnair veloittaa 1.70 €/vastattu puhelu pvm. Kysymys kuuluu, että tarkoittaako vastattu puhelu myöskin nauhoitetta, joka toistuu n. 1x/min. "asiakaspalvelussamme on ruuhkaa....soittosi on meille tärkeä" JOS näin on, siinä meni jo m/p lippujen hinta. Seuraavaksi yritin operaattoriltani saada tietoa siitä mitä tarkoittaa vastattu puhelu tässä tapauksessa. Ei tullut apua. ONKO KENELLÄKÄÄN KOKEMUSTA siitä mitä tuo puhelu kaikenkaikkiaan maksaa.

    • Anonyymi

      Ei ole Finnairilla asiakaspalvelua. Chat näyttää sija 2. ja puolen tunnin päästä keskustelu suljetaan, ennen kuin kukaan vastaa. Soittamalla kukaan ei vastaa puheluun. Finnairin sivuilla on mainittu joustavuus ja muutosmahdollisuus lippuihin. Tämä on kaukana käytännöstä. Lisäksi verkkokaupan hinnat ovat eri kuin maksuvaiheessa. Koneet lentävät puoliksi tyhjinä, kun asiakaspalvelu laahaa.

    • Anonyymi

      Minulle on käynyt finnairin chatissa niinkin hassusti että olen ollut sijalla 4 ja odottanut vuoroani mutta yhtäkkiä kone ilmoittaa että olen sijalla 5,joku kiilaa ohitseni

    • Anonyymi

      Mihin tarvitaan kansallista lentoyhtiötä, joka ei kykene palvelemaan kuin pääkaupunkiseutua ja Oulua? Ulkomaiset yhtiöt ottavat Tampereen ja Turun alueet haltuunsa.Koska Finnairlennättää vain kiinalaisia bisnesmiehiä, ei se ansaitse toiminnalleen valtion takauksia.

    • Anonyymi

      .Asiakkaiden kohtelu kentällä jono tyssäsi paluu turkista Oli jotain 10min. Kaikki seis tuli poliisi mentiin johonkin koppiin ilmeisesti ajokortin C oli v.ns.vanha 2vuotta aiemmin veivät kortin. Ja kilvet Tuurissa sanoin poistakaa en koskaan tarvinnut oli ja on vissiin vieläkin etsintä koulutusta ym.ym. 4v.kulunut mitään ei tapahdu kun sakkojen ulos mittausta. En maksa Ei aihetta..Vantaalla laukkujen heittely koneeseen laukut rikki saves . FINNAVIA FINNAIR.

      • Anonyymi

        Koko Järjestelmä ON MÄTÄPAISE ne kyylät Vainioo jokapaikas Itte ovat Roistoja.


    • Anonyymi

      Emme vähään aikaa aio lentää Finskillä, sen verran karsea kokemus oli Kreikan lentomatka syyskuussa. Pompottivat matkustajia kuin pikkukakaroita. Plusviiskymppinen purserikurppa kyttäsi koko ajan onko joku ilman maskia. Vaatimattomasta lihapullasapuskasta ("herkullinen liha-ateria", hah!) olisivat olleet vailla 18 eur, aamun menolennon chorizomunakkaasta olisi saanut etsiä makkaramuruja mikroskoopilla. Palatessa kone jäi kentän nurkkaan ja koko koneen porukka ulos vain yhdestä takaovesta.

      Jatkossa Norskilla tai tilauslentoyhtiöillä. Viime mainituilla sentään on sapuskoiden hinta-laatusuhde kohdallaan matkustamopalvelun ohella.

    • Anonyymi

      Törkeetä Finnairin toimintaa syyskuussa 2021 ostin liput koska koronatilanne oli menossa parempaan suuntaan ja markkinoitiin siten että lentoja voi tarvittaessa siirtää. Marraskuusta lähtien tulee teksti punaisella Osa lentojen muutospyynnöistä ei tällä hetkellä onnistu teknisen vian vuoksi. Tutkmme asiaa ja teemme parhaamme korjataksemme vian mahdollisimman pian. Pahoittelemme häiriötä. Nyt ollaan Tammikuussa 2022 sama teksti edelleen. Tj Topi Manner hankkii vuodessa 1,3 milj. € mut auktoriteetti ei ihan riitä kertoo tyypeille et korjatkaa nyt se vika, totuus ilmeisesti on kuitenkin tahallinen jumittaminen.

      • Anonyymi

        Kerran sain toimimaan Finnairin lippumuutoksen, hinta 48,50€...soitin muutaman päivän päästä kun palvelu ei toiminut, hinta 162€/lippu..heräsi mieleen että onhan tämäkin tapa parantaa katetta kun ohjataan puhelinhinnoittelijalle?


    • Anonyymi

      Norwegian mainosti lipun ostamisen jälkeen aterian hintoja euroissa ja ostin meno ja tulolennoille ateriat. Veloittivat kortiltani dollareissa eikä hinta ollut lähellekään sama lopulta. Ei ole minun lentoyhtiöni kun ei hinnat pidä. Aiemminkin ollut säätöä Norwegian kanssa. Muilla yhtiöillä selkeät systeemit.

    • Anonyymi

      Poliitikot höpöttävät kansallisen lentoyhtiön säilyttämisen tärkeydestä. Miksi Finnair ei pysty palvelemaan suomalaisia, jotka nytkin korona-aikana verovaroistaan ovat maksamassa tukiaisia lentoyhtiölle.
      Kokemukseni mukaan esim. Qatar Airwaysilla sain puhelinyhteyden heti soittamalla ja asia järjestyi. Samoin Lufthansalla netin kautta. Finnairilla ei toimi mikään yhteys; puhelimessa on ikuinen ruuhka, nettiyhteyksissä on ollut ties kuinka kauan ongelmia, joita on yritetty viikkotolkulla ratkaista. Onko kyseessä suomalainen ns. "digiosaaminen" vai Finnairin johdon kyvyttömyys ratkaista ongelmia. Mistä Topi Manner saa ruhtinaalliset tulonsa? Lopetetaan Finnair, ja päästetään kansainväliset yhtiöt hoitamaan markkinat Suomessa. Ellei Finnairia lopeteta, niin luovutaan ainakin verovaroin tukemasta tätä firmaa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      54
      4216
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2189
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1694
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      19
      1497
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1458
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      23
      1380
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1268
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      8
      1184
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      10
      1109
    10. 22
      1066
    Aihe