Puolison lasten jälkien siivoaminen

Anonyymi

Mieheni kaksi lasta ovat meillä joka toinen viikonloppu, puolet kesälomastaan ja kaikki muut pidemmät vapaat. Nyt mieheni aloitti kinastelun siitä kun jätin pyykkinarulle hänen ja lastensa vaatteet ja pyysin häntä viikkaamaan ne kaappiin. Koska hänen mielestään se olisi minun hommani.

Hän siis odottaa minun pesevän ja viikkaavan hänen lastensa vaatteet, minun pitää huolehtia että jääkaapissa on heille sopivaa ruokaa kun saapuvat, minä joudun sen ruoan kokkaamaan sekä monesti tiskit tiskaamaan (konetta ei ole), minä siivoan heidän lelunsa ja sotkunsa kun lähtevät tai välillä raivo siivoan heidän ollessa täällä kun alkaa tympimään joka paikassa levällään olevat kamat.

Kun sanoin nyt kinastelun alkaessa että ovat hänen lapsiaan joten kyllä hän saisi itse enemmän osallistua heidän sotkuihinsa, niin hänen vastaus oli että hänhän hoitaa pihatyöt ja polttopuut että on lämmin kun lapset ovat täällä. Sitä nyt ei minun mielestäni lasketa!? Hoidanhan minä koko kodin muuten, oli lapset täällä tai ei.

Kuuluuko teidän mielestä oikeasti minulle huolehtia lasten jälkien siivoamisesta ja olenko todellakin kohtuuton jos pyydän miestäni hoitamaan heidän vaatteensa ja joskus harvoin kaupassa käynnin?

Lisätään vielä että minä en ole alun alkaenkaan ottanut mitään vastuuta/kantaa tai miten sen muotoilisi, lasten huoneen siivoamiseen. Mielestäni lapset saisivat itse siivota jälkensä päivän tai edes täällä olon päätteeksi (ovat kuitenkin 10 ja 7) mutta mieheni ei sitä heiltä pyydä tai vaadi, joten siinä vaiheessa homma kuuluu mielestäni miehelleni. Hän on kahden vuoden aikana, mitä olemme yhdessä asuneet, vaihtanut lakanat lastensa sänkyyn KERRAN. Kerran asiasta mainitsin että ehkä pitäisi vähän useammin, niin vastaus oli että eiväthän he niissä niin usein nuku!?

16

833

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jätä se. Pelkkä hyväksikäyttäjä. Tuo ei ole parisuhdetta.

    • Anonyymi

      Mitä et ymmärrä?

      Mies ottaa laaastari suhteenkun eroaa tai sinä erotat miehen omasta perheestään. Mies tarvii siivoojan ja pyykkärin, joten se sinä olet siellä. Mitä muuta luulit? Et kai kuvittele että hän ihastuu sinuun, ei ei, sinä olet kodinhoitaja siinä talossa. Heheeee... vai muuta kuvittelit hehheeee....

      Kun rikkoo saa myös maksaa siitä!

      • Anonyymi

        Nainenkin ottaa laaastarisuhteen kun eroaa tai sinä erotat naisen omasta perheestään. Nainen tarvii remonttireiskan ja auton huoltajan , joten se sinä olet siellä. Mitä muuta luulit? Et kai kuvittele että hän ihastuu sinuun, ei ei, sinä olet joo joo mies ja talonmies siinä talossa. Heheeee... vai muuta kuvittelit hehheeee....

        Kun rikkoo saa myös maksaa siitä!


    • Anonyymi

      Sinä itse valitsit miehen ,jolla on edelisestä suhteesta lapsia! Tiesit lapset ovat teillä VAIN JOKA TOINEN VIIKKO. Ylesä lapset on viikko isäällä,viiko äidillä! Mitä muuta perhessänne vikaa jos ette ota lapsia,kuin joka toinen viikonloppu ja siitäkin jaksat valitaa?Oletko mustasukainen edellisen suhteen lapset? Todenäköisesti.Miksi otit miehen jolla lapsia? Miksi valitat täällä,etkä keskustele asiasta tai yleensä miehesi kanssa mistään?Tuskin miehesi on ongelmiasi tällä lukemassa ja niistä on täysin tietämätön. Pakko sinun ei siinä liitossa olla,kun lapsiakan et hyväksy?Jospa eroiasit ja etsisit lapsetoman miehen.Olisi järkevä teko!

      • Anonyymi

        Koulua ei voi käydä kahdessa paikassa, siksi joka toinen viikonloppu ja lomat.


      • Anonyymi

        Lasten äiti muutti lasten kanssa useamman sadan km päähän lasten isästä, joten tästä syystä lapset eivät voi olla meillä kuin vapailla. Enkä nyt tiedä mikä luetun ymmärtämisessäsi on vikana, kun aloituksessani nimenomaan sanoin että kinastelimme asiasta mieheni kanssa, eli toisin sanoen mieheni on kyllä tietoinen ongelmista ja niistä on keskusteltu.. ongelma vain on se että mieheni ei näe mitään vikaa omassa toiminnassaan vaan on sitä mieltä että minun tosiaan pitäisi hoitaa kaikki ja siitä tulin mielipiteitä kysymään et tosiaanko on muutkin sitä mieltä että mieheni on oikeassa.

        Ja kyllä, tiesin suhteeseen alkaessani että miehellä on lapsia. Mutta ei, en todellakaan tiennyt mihin ryhdyin. Itselläni ei ole ennestään mitään kokemusta lapsista, ja vielä vähemmän miehistä joilla niitä on tai heidän tavoistaan toimia. Tästäkin olen keskustellut mieheni kanssa eikä hän koskaan ole sanonut tämän olevan ongelma. Mutta eihän tässäkään ongelma ole lapset itsessään vaan mieheni ja hänen tapansa toimia ja odotuksensa minun suhteeni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lasten äiti muutti lasten kanssa useamman sadan km päähän lasten isästä, joten tästä syystä lapset eivät voi olla meillä kuin vapailla. Enkä nyt tiedä mikä luetun ymmärtämisessäsi on vikana, kun aloituksessani nimenomaan sanoin että kinastelimme asiasta mieheni kanssa, eli toisin sanoen mieheni on kyllä tietoinen ongelmista ja niistä on keskusteltu.. ongelma vain on se että mieheni ei näe mitään vikaa omassa toiminnassaan vaan on sitä mieltä että minun tosiaan pitäisi hoitaa kaikki ja siitä tulin mielipiteitä kysymään et tosiaanko on muutkin sitä mieltä että mieheni on oikeassa.

        Ja kyllä, tiesin suhteeseen alkaessani että miehellä on lapsia. Mutta ei, en todellakaan tiennyt mihin ryhdyin. Itselläni ei ole ennestään mitään kokemusta lapsista, ja vielä vähemmän miehistä joilla niitä on tai heidän tavoistaan toimia. Tästäkin olen keskustellut mieheni kanssa eikä hän koskaan ole sanonut tämän olevan ongelma. Mutta eihän tässäkään ongelma ole lapset itsessään vaan mieheni ja hänen tapansa toimia ja odotuksensa minun suhteeni.

        Noinhan on hänen ex vaimonsakin tehnyt ja hän odottaa, että sinä toimit samoin.
        Hän ei ymmärrä , että sinä ole vaimo, etkä kodinhoitaja, minusta hänen lasten isänä pitäis myös jotain tehdä lastensa eteen ja opettaa niitä hiukan kotitöihin.


    • Anonyymi

      Odota kun lapset tule murkku ikään oletkin kusessa! Häivy sieltä,aloita uusi elämä! Ethän ole läheisriippuvainen taloudellisita syistä ja asunnon takia?

    • Anonyymi

      Meillä sama juttu, kun minä tulen töistä lauantaina niin alkaa se ruoan tekeminen ja siivoaminen, kun mieheni lapset ovat meillä , ja teen myös aika usein sunnuntaisin töitä ja töiden jälkeen passaamista ja siivousta, mies ei tee mitään makaa soffalla lipittää kaljaa, kun hänellä viikonloput vapaa.
      Lapset jo 12 ja 14 v tekevät mitä tykkäävät, vanhempi usein luuhaa kaupungilla yhteen saakka yöllä, mieheni ei siitä välitä.
      Minulla oma asunto vuokralla, muutan sinne jollei tahti muutu.

    • Anonyymi

      sellaista se on suomalaisten ns perhe-elämä.

      mitään tajua ei ole aiheesta, vastuuta ei haluta ottaa mistään, lapsille ei ole mitään kasvatusta kun sitä ei ole ollut itselläkään!

      • Anonyymi

        Tämäkin tosiaan on ongelma. Minut on kyllä kasvatettu hyvin, ja jos minulla olisi jotain sanottavaa asiaan olisi meilläkin ihan erilainen kuri ja säännöt kun lapset ovat täällä. Vaan kun minun tehtäväni on vain siivota ja hoitaa ruoat, sääntöihin tai kasvatukseen ei minulla ole sanottavaa.


    • Anonyymi

      Kyllä lasten pitää siivota omat jälkensä, aina! Se perseilyn määrä omillakin lapsilla on aivan kohtuutonta. Alan jo uskomaan, että lasten äiti on käskenyt näin isän luona toimimaan. Alkuun siivoominen toimi, mutta mitä pidempään erosta meni, niin sotkemisen määrä vain kasvoi ja kasvoi.

      Mietin, että antaako lasten äiti luonaan lasten perseillä samalla tavoin ja kasvattaako lapset aivan kieroon olemalla vaatimatta näiltä alkeellisimpiakaan käytöstapoja yleensäkään missään asioissa. Kunnioitus isää kohtaan on täysin nolla, kun lapset tulevat tämän luo. Sitten viikonlopun jälkeen sieltä löytyy taas se herttainen lapsi, joka muistaa sittenkin, että hänellä on rakastava isä eikä mikään hirviö, jollaisen mielikuvan tämän äiti on lapselle manipuloinnut.

      • Anonyymi

        Näinhän se on. Meill myös meihen lapset teettää hirmusesti ylimääräistä työtä minulla. Kun he ovat poissa, sillon on paikat kunnossa, ja ja kaikki pelaa. Mutta kun tulevat, koti onkuin myrksyn jäljiltä, ruoka aina lopussa, tiskiä joka paikassa,mikään ei suju ja huuto ja mekkala kauhea. Korvat särkyy ja väsyttää.
        Mitään he ei tee, senkun istuu sohvalla ja tlekkua katellaan ja kännykkä tai netti kädessä aina suu käy kokoajan lihavia ja laskoja Sitten ihmettelee kun eivät saa minun lapsistani seuraa, no ei tietänkään kukaan tuommosia laiskamatoja ja saamattomia kakaroita halua kartella tai olla kaveria.
        Jodun kasvattamaan montaa erilaista lasta, omani ovat viksuja ja siistejä ja näitä joutuu sitten neuvomaan. Tarkkana pitää olla, ettei mikään meidän tavara sujahda reppuun kun lähtevät.varrastavat muuten kaike n
        Sitten ollaankin ihan loppu huutamisesta ja jälkein siivoamisesta. On ihana akun saa vaan olla joskus, ja huilata. Ärsyttää kun ne on niin usein meillä, olisi kiva olla oman perheen kesken, mutta nmä häiriköt tulee ja rikkoo aina perheen rauhan. Olen sanonut miehelle että vähetäisi niiden tuloa, mutta sanoo ettei oo enää kun kymmenen vuotta... saa nähä kuin kauan ovat täällä, jotain on kekittävä mä en jaksa. Minä en lähde mihinkään, on pakko olla tukena ja turvana ja kasvattajana heille, on edes yksi joka sanoo kuka käskeej sanoo ja pitää huolta ja ihmettelee.
        Olen heille tärkeä ihminen ja uskon että ilman minua he olisivat pulassa, mutta haluan pitää heistä huolta ja neuvoa heitä onkelmissaa, onneksi omillani ei ole ongelmia ja osaavat kaiken ja näyttävät esimerkkiä miehen lapsille, mutta vastaanotto ei ole hyvä, häiriköitä on vaikee normalisoida.


      • Anonyymi

        Kyllä isän suttura on se joka siivoo ja pyykkää, ei miehen lapset, he ovat sutturalle pomoja. Siksi mies on uuden sutturan ottanu joka siivoo ja pyykkää, ei muuten.

        Lapset kyllä osaavat siivota muttaq jos suttura on vienyt heiltä isän niin suttura on se joka siivoo.

        Ei kais suttart kuvittele ett ensin elää miehen siivellä miehen talossa ja senkun makaa sohvalla ja syö pakastepitsaa????? Heh... kyllä on sutturoilla mummat luulot, ettei mitään tarvi tehdä, senkun perhietä rikkoo ja vie miehen rahat. Huh huh...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä isän suttura on se joka siivoo ja pyykkää, ei miehen lapset, he ovat sutturalle pomoja. Siksi mies on uuden sutturan ottanu joka siivoo ja pyykkää, ei muuten.

        Lapset kyllä osaavat siivota muttaq jos suttura on vienyt heiltä isän niin suttura on se joka siivoo.

        Ei kais suttart kuvittele ett ensin elää miehen siivellä miehen talossa ja senkun makaa sohvalla ja syö pakastepitsaa????? Heh... kyllä on sutturoilla mummat luulot, ettei mitään tarvi tehdä, senkun perhietä rikkoo ja vie miehen rahat. Huh huh...

        Kyllä äidin häntähessu on se joka remppaa ja paikat kunnossa , ei naisen lapset, he ovat häntiksen pomoja. Siksi naikkonen on uuden häntähessun ottanu joka korjaa paikkoja ei muuten.

        Lapset kyllä osaavat siivota mutta jos häntis on vienyt heiltä äidin niin häntis on se joka siivoo.

        Ei kai häntähessut nyt kuvittele että ensin elää naisensa siivellä hänen asunnossaan ja senkun makaa sohvalla ja syö makkaraa ja juo kaljaa .Heh... kyllä on Häntähessulla kummat luulot, ettei mitään tarvi tehdä, senkun perheitä rikkoo ja vie rahat ja juo ne rahat. Huh huh...


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1585
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1224
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1147
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1066
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      1027
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      582
      1015
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      920
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      912
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      774
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      700
    Aihe