Mitä tykkäätte ITE-taiteesta ? Ilman koulutusta taidetta harrastavien "teoksista"

Anonyymi

6

82

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tyrskähdin nauruun. Esittävätkö teokset tekijäänsä ?
      Harratuksena varmaankin mukavaa puuhaa, mutta taiteesta kaukana.

    • ITE-taide on tämän ajan kansantaidetta parhaimmillaan, intohimolla ja varmasti ilman valtion tukiaisia tehtyä.
      Moni ITE taitelijan päihittää töillaan monia koulutettuja "kissantappajia".

      ITE taiteessa ei tarvita selittäjiä ja taputtelijoita, se syntyy suuresta intohimosta ja sisäisestä voimasta. Eikä tekijät yleensä kaipaa kiitosta ei kunniaa, palkkä tekemisen ilo voi palkita.

      ITE taiteiteessa huokuu monesti huumori ja persoonallinen tapa nähdä ja kokea maailmaa. ITEtaide on kekseliästä ja kädentaitoja vaativaa.

      Mielelläni tutustun ja ite.fi palstoilta löytyy paljon tekijöitä ja töitäkin.

    • Minä tykkään.
      Ensi kesänä jos luoja suo ajelemme pohjoisen kautta ja käväisemme ainakin Hiljaista kansaa moikkaamassaja varmaan myös Saarijärvellä (Pyhä-Häkissä olemme jo käyneet) ja ehkä Parikkalassa.

      "Oikealla" taiteella ja kansantaiteella on molemmilla paikkansa kulttuurissa. Kansantaide voi olla hyvin tulkinnallisesti väkevää, esteettisesti kaunista ja arvokasta. Joitakin tosi tökeröitä puusta veistettyjä nais-ja eläinhahmoja tosin näkee teiden varsilla jotka ei vastaa minkään taidelajin kriteereitä.

      • Anonyymi

        Kainuussa nähty tosi tökeröitä savitonttuja👎🏼


    • Anonyymi

      Taiteentekeminen ei kyllä naurata,niinkuin harrastelijateatterinäytelmät ja kaikki ymmärtäminen riippuu tekijän ja näkijän yhteneväisestä mielestä ja sekin vielä voi kulkea heillä myöhemmin erisuuntaan ja loitontua tavoittamattomiin....

    • Anonyymi

      Ihan uutta mulle. Piti avata googlella ITE. Mielenkiintoisia!!
      Ja siitä pasahti päähän että olen juuri tuota miettinyt. Minulla on hevosenkenkä, jonka olen maalannut hopeamaalilla. Nyt haluaisin tehdä teoksen kotiini siitä. Olen miettinyt mitä siihen yhdistäisin. Ainakin laitan se sakarat ylöspäin ettei onni karkaa. Mutta mitä sisälle. Ehkä lintu. Kyyryssä kyhjöttämään vaiko sisään tai ulos lentämään. Voisi myös rustata enkelin istumaan kaarelle, mutta en haluaisi tuoda esiin uskonnollisuutta ja enkelinseuraajat mielletään hieman hörhöiksi, en siis sitäkään.
      Jos jollakin läiskähtää oivallus, otan mielelläni ideoita vastaan. Paikkaa, pienellä naulallako seinään vai siimalla koukusta kiikkumaan kattoon, sekin on hakusessa.
      Saan joskus erikoisia sisustusideoita, lähes kaikilla huonekaluillani on tarina. Useat ideat ovat puhjenneet punaviinipäissäni, tämä tuli haravoidessa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tappo Kajaanissa

      Ketkä ulkomaanvahvistukset tässä kyseessä? https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010752697.html
      Kajaani
      64
      2957
    2. Nyt kaikki joukolla....

      ...tukkeen Folkkeja, nyt siihen on hyvä tilaisuus. Jos jokkainen kynnelle kykenevä nakkaa kassaan muutaman euron ja rikk
      Haapavesi
      29
      2218
    3. Mietin yön yli

      Sinua ja minua. Laitan viestiä sinulle suoraan sitten, jos nyt mitään tolkkua tulen meistä saamaan. Jos en laita, niin e
      Ikävä
      53
      2132
    4. Oletko jo unohtanut minut mies?

      Oliko se oikeasti kiva juttu se hymiöpallo, se oli osoitus siitä että minä oikeasti pidän sinusta todella paljon. Tekisi
      Tunteet
      25
      1854
    5. Putinistipersut vauhdissa, oppikirjoja pitäisi sensuroida

      Putinistipersut halunnevat seuraavaksi muuttaa historiankirjoitustakin kuten heidän isäntänsä Bunkkeripappa. Eli Suomen
      Maailman menoa
      272
      1612
    6. Kuvittele että olen hän

      Mitä kaipaat eniten?
      Ikävä
      81
      1314
    7. Iljettävä Maisa Torppa

      Hyi helvetti. Esittelee uuden salarakkaansa aviomiehelleen verukkeena että auttaa pollaria eroprosessin läpikäymisessä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      1264
    8. Nainen älä tee

      Mitään, tai ainakaan älä yritä edistää enää mitään.
      Ikävä
      150
      1180
    9. Mitä kannustavaa

      Ja sievää haluaisit hänelle sanoa
      Ikävä
      76
      1042
    10. Olet elämäni mies

      Olen ihan täysin vakuuttunut siitä. Olet ainoa, johon olen rakastunut. Eikö voitaisi jo aloittaa yhteinen elämä, vai mit
      Ikävä
      59
      852
    Aihe