Numerosenseillä ollut erittäin vaikea lapsuus ja perinnöksi saatu skitsofrenia. Ollut lihava lapsesta saakka ja on aina vihannut ja kadehtinut fitissä olevia miehiä.
Koettanut satuilemalla pärjätä elämässä mutta sekin meni vituiksi ja sitten olikin jo sepelvaltimotauti ja sydänviat.
Jyväskylän yliopistolta löytänyt heikkopäisen thaimaalaisen naisen ja kun mielenterveys petti lopullisesti, hankkiutui työkyvyttömyyseläkkeelle. Taisi olla infarktikin siinä välissä ja aivot jäi vähälle hapelle liian pitkäksi aikaa.
Thaimaassa asuminen ollut heille yhtä helvettiä vähävaraisuuden ja terveysongelmien vuoksi. Jatkuvaa painia byrokratian kanssa ja riittääkö raha sairaalaan ja oleskeluun vai ei.
Siitä katkeruus sekä Thaimaata että Suomea kohtaan vuosien painin jälkeen. Hän ei voi mitenkään uskoa sitä että kaikilla ei asiat ole yhtä huonosti. Terveyskateus on ykköskateutensa ja seuraavaksi suurin on rahakateus.
Elämässä on vaiheita ja vastoinkäymisiä ja siinä katsotaan kuka nousee ja kuka jää tuleen makaamaan.
Itse mietin kolmekymppisenä että olenko jo liian vanha kehään, en ollut. Vielä 8-10 vuotta pysyttelin lajin vaatimissa puitteissa.
Nelivitosena mietin että kelpaanko vielä naisille. Hyvin kelpasin tai itseasiassa paremmin kuin koskaan. Viiskymppisenä mietin vieläkö olisi perheenisäksi meikäläisestä. Hyvin näyttää olevan ja tiedän etten ole mihinkään vielä liian vanha.
Urheilumiehenä tiedän sen että kolmekymppinen alkaa rapistumaan ja palautuminen vie enemmän aikaa vuosi vuodelta. Vain ehjä ja tasainen treenaaminen, uni ja ruokavalio pitää fitissä.
Nelikymppisellä täytyy olla jo genetiikkaa ja motivaatio todella hyvä, että olet geimeissä mukana kelvollisella tasolla. Palautuminen alkaa olla kärsimystä ja tahti hiipuu, joutuu rajoittamaan treenimäärää että jaksaa otella. (Esimerkiksi jääkiekko) Paikat alkaa hajoilemaan ja lihashuoltoa joutuu lisäämään.
Viiskymppisenä aktiiviliikkujana täytyy kuunnella kroppaa ja mennä sen tahdin mukaan. Liioitteluun ei ole enää varaa. Palautuminen vaatii tuplat siitä mitä parikymppisenä, reaktiot hidastuu olennaisesti, lihakset jäykistyy ja herkkyys on poissa. Voimaa voi vielä olla mutta se hiipuu myös. Joutuu miettimään mitä syö ja mitä tekee. Uni edelleen tärkeää ja etenkin unenlaatu.
Kuuskymppisenä kondiksessa on koko ikänsä tai vuosia liikkuneet. Kannattaa totella sykemittaria ja ravintoterapeutteja, sekä lääkäriä. Terveystarkastukset on ehdottomia, ettei tule yllätyksiä. Uupumus ei ole normaalia kuusikymppisellekään.
Esimerkiksi kilpirauhasen vajaatoiminta on yleistä ja siitä voi kärsiä vuosia luullen että se on vain iän tuomaa väsymystä ja lihomista. Se on helposti hoidettavissa, mutta niitä menetettyjä vuosia ei saa takaisin, jos olotilaansa murehtii itsekseen kotonaan.
Jos ei kuusikymppiseen mennessä eläissään ole tehnyt mitään fyysistä, jossa nousee syke, niin kaikkea ei suinkaan ole menetetty. Moni siinä vaiheessa lääkäriltä tuomion saanut on laittanut elämänsä remonttiin, kun vaihtoehtona on tuonelan koivikko.
Kolme kertaa viikossa tunti liikuntaa jossa syke nousee rasvanpolttoalueelle, sapuskat remonttiin, päiväunet pois ja panostaminen nukkumiseen pimeässä ilman mitään sähkövaloa, ei edes telkkarin herätevirtavaloa.
Jos ei uni tule niin melatoniinia naamariin kuuden aikaan illalla. Viinat vex jos se häiritsee elämää. Tupakka ehdottomasti vex se on kaikista pahin.
Urheilijaa ei enää tuossa vaiheessa sohvaperunasta saa, mutta liikuntakykyisen ja toimintakykyisen ihmisen kyllä. Terve sielu terveessä ruumiissa.
Laitoin joskus kuvan tänne jossa seison yhdellä kädellä kannon päällä Thaimaan maisemissa. Eräs Hua Hinin mies tuhahti ja kertoi tuolloin olevansa henkisesti paljon paremmassa kunnossa kuin minä.
Kaikenlaista olen elämässäni kuullut, mutten koskaan mitään noin hullua. Kyseessä on ylimielisyyden huipentuma, joka ei takuulla ole koskaan kuunnellut eikä uskonut lääkäreitä, psykiatreja, fysioterapeutteja, ravintosuosituksia eikä mitään muutakaan.
Rööki, viina, ranskalaiset, nuudeli ja ketsuppi yhdistettynä totaaliseen liikkumattomuuteen on yhtä kuin Hua Hinin mies. Mister Terva-Transrasva ja Sensei Jorma on edelleenkin hänen mielikuvituksensa tuote, edesmennyt Jokkepappa tai vastaava.
Tiedän että hän ei ota mitään vinkkejä vastaan, vaikka nämä ovat ihan itsestään selvyyksiä, mutta olisi hieno juttu jos yksikin palstalainen kekkaisi tästä huoltaa itsestään reippaamman Pattaya Boyn! <3
Vaikkapa Tapsa? Mitäpä jos seuraavana eläkepäivänä et menekään heti viinakauppaan, vaan lataat vesipulloja reppuun ja lähdet vähän patikoimaan?
T 2010
Elämäntaparemonttia
41
686
Vastaukset
- Anonyymi
Sinulla taitaa olla enemmänkin ongelmia
- Anonyymi
Vaikea lapsuutesi Numerosensei näkyy juurettomuutena, epäisänmaallisuutena, epävarmuutena ja ennenkaikkea pakenemisena mielikuvitusmaailmaan.
Et kasvanut koskaan aikuiseksi rikkinäisen lapsuuden vuoksi jossa varmaankin oli jokin traumaattinen kokemus myös. Jäit mopopojan tasolle romanttisine toiveinesi, mutta epävarmuutesi vuoksi et kyennyt niitä koskaan toteuttamaan.
Jäljittelet ilmeisesti isääsi, joka on ollut niin sanottu "äijäilijä" joka on vain viisastellut ja tiuskinut lapsilleen, mutta todellista munaa hänelläkään ei ollut. Silti ihailet häntä ja matkit häntä.
Sinulla ei ollut lapsena mitään, myöhemmin sinulla oli Lada, mutta epävarmuutesi edelleenkin esti sinua pääsemästä elämässä eteenpäin ja sitten saapuivatkin jo fyysiset vaivat.
Rimasi on ollut liian alhaalla aina ja usko itseesi nollassa. Nyt koet että on liian myöhäistä. Käännä asia niinpäin että kun nyt kärysit tuosta leikkimajurin elämästä, niin annat sen olla startti uudelle elämälle, jota on muuallakin kuin netissä.
T 2010 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaikea lapsuutesi Numerosensei näkyy juurettomuutena, epäisänmaallisuutena, epävarmuutena ja ennenkaikkea pakenemisena mielikuvitusmaailmaan.
Et kasvanut koskaan aikuiseksi rikkinäisen lapsuuden vuoksi jossa varmaankin oli jokin traumaattinen kokemus myös. Jäit mopopojan tasolle romanttisine toiveinesi, mutta epävarmuutesi vuoksi et kyennyt niitä koskaan toteuttamaan.
Jäljittelet ilmeisesti isääsi, joka on ollut niin sanottu "äijäilijä" joka on vain viisastellut ja tiuskinut lapsilleen, mutta todellista munaa hänelläkään ei ollut. Silti ihailet häntä ja matkit häntä.
Sinulla ei ollut lapsena mitään, myöhemmin sinulla oli Lada, mutta epävarmuutesi edelleenkin esti sinua pääsemästä elämässä eteenpäin ja sitten saapuivatkin jo fyysiset vaivat.
Rimasi on ollut liian alhaalla aina ja usko itseesi nollassa. Nyt koet että on liian myöhäistä. Käännä asia niinpäin että kun nyt kärysit tuosta leikkimajurin elämästä, niin annat sen olla startti uudelle elämälle, jota on muuallakin kuin netissä.
T 2010Pidähän välillä paussia tähän kirjoitteluusi, olin yliopistolla vuosia enkä suinkaan vahtimestari.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pidähän välillä paussia tähän kirjoitteluusi, olin yliopistolla vuosia enkä suinkaan vahtimestari.
Eedenissä kiireinen palstamatkailupäivä.
- Anonyymi
Moi moi 2010 !
Kiitos mielenkiintoisesta aloituksestasi.
Mielenkiintoni herätti kirjoittamastasi koko kokonaisuudesta erityisesti tämä kappale:
"Viiskymppisenä aktiiviliikkujana täytyy kuunnella kroppaa ja mennä sen tahdin mukaan. Liioitteluun ei ole enää varaa. Palautuminen vaatii tuplat siitä mitä parikymppisenä, reaktiot hidastuu olennaisesti, lihakset jäykistyy ja herkkyys on poissa. Voimaa voi vielä olla mutta se hiipuu myös. Joutuu miettimään mitä syö ja mitä tekee. Uni edelleen tärkeää ja etenkin unenlaatu."
Ja tästä tuo kohta, että "reaktiot hidastuu olennaisesti ".
Jäin nyt pohtimaan, että löytyykö tätä asiaa koskevia tieteellisiä tutkimuksia helpostikin?
Käytännönläheisesti jos reaktioita lähestymme, niin väittäisin, että esim. väkivaltatilanteissa oikeanlainen reaktio vaatii usein vuosien harjoittelun.
Toisaalta jos pohdimme reaktioiden nopeutta esim. thainyrkkeily kehässä, niin kuinka paljon ja miten siihen itse asiassa vaikuttaakaan ottelijan ikä?- Anonyymi
Huomenta! Lempiaiheesta jaksan pamista jo ennen aamulenkkiä.
Se on yhdistelmä. Pelkästään reaktiot ei hidastu vaan myös kroppa ja sen sähkötys. Myös tahtotila muuttuu. Kokenut konkari /kehäkettu ei enää välttämättä välitä siitä voittaako vai ei, koska kaikki on jo nähty.
Olen antanut lyödä itseäni joskus vain siksi että pääsen kysymään että haluatko vaihtarit.
On täysin eri asia heput joilla ei taito, kokemus, voima ja luonto riitä, versus meikäläisen tasoinen konkari. Vireänä ja tankattuna pystyisin niittaamaan ketoon jopa kymmeniä taviksia yhtäaikaa, jos heistä kukaan ei ole treenattu nuori taistelija.
Se on kuin lasten leikkiä. Testattukin on ja harrastajien parissa nelikymppisenä. Ekalla kurssilla olevilla ei ole edes porukalla mitään jakoa.
Oman ikäisiäni laittaisin ketoon jopa satoja. Se on aina laaki ja sieltä ei nousta kuin lääkäriin. Kömpelöitä ja vailla tekniikkaa. Ei pelisilmää, ei ajoitusta, ei voimaa eikä itsevarmuutta. Ajoitus on yhtä kuin voima. Vastapalloon ei tarvita edes voimaa.
Mutta. Vaikka tässä viisnelosena kehäraakkina voitan edelleen kadulla miltei kenet vaan, niin vaikkapa SM- kehässä en voittaisi edes alle 80 kiloista Muay Thai kaveria joka kuuluu TOP 10 sakkiin.
Säkällä saattaisin saada jotakin aikaiseksi, mutta tuskinpa en. Kehässä ei "osaaminen" riitä alkuunkaan. Pitää olla tekemisen meininkin. Sen on saaneet kokea vanhat kungfu- starat ja muutkin.
Nuoruus puhuu kehässä, kokemus jyllää kadulla tiettyyn ikään saakka. Kuusvitonen voi olla vielä tekijämiehiä kadulla, muttei koskaan kehässä tai nuorta tekijämiestä vastaan.
T 2010 - Anonyymi
Hieman jatkan kun kiinnostuksesta luin toisen kerran.
Kun ihminen puhuu näkökulmasta kadulla pärjää, niin kasti on selvä, alakastia ja häpeäksi arvostamalleen lajille, kertakaikkiaan erittäin sairas tyyppi.
Lempiaiheestaa pamisee ..... vittumikäidiootti toden totta.
Sensei Chiang Mai - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun ihminen puhuu näkökulmasta kadulla pärjää, niin kasti on selvä, alakastia ja häpeäksi arvostamalleen lajille, kertakaikkiaan erittäin sairas tyyppi.
Sensei Chiang MaiKas siinäpä ystäväkseni tuhat kertaa väitetty Tmodelainen kiukutteli minulle joten korjataan virhe.
Kerroin että koska räps ja räps ei ole mahdollista haaveilluusiosta edes fotosoppaamalla, niin eipä ole tarvetta myöskään tavata tuollaista kirpun kikkareen atomin elektronin kokoisilla aivoilla varustettua hukkapalaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kas siinäpä ystäväkseni tuhat kertaa väitetty Tmodelainen kiukutteli minulle joten korjataan virhe.
Kerroin että koska räps ja räps ei ole mahdollista haaveilluusiosta edes fotosoppaamalla, niin eipä ole tarvetta myöskään tavata tuollaista kirpun kikkareen atomin elektronin kokoisilla aivoilla varustettua hukkapalaa.Sensulla parka ei ole saanut yöllä nukuttua laisinkaan kun niin kiukuttaa. Hoitajan tuoma lämmin maitolasikaan ei auttanut eikä mollamaijan raivokas ravistelu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kas siinäpä ystäväkseni tuhat kertaa väitetty Tmodelainen kiukutteli minulle joten korjataan virhe.
Kerroin että koska räps ja räps ei ole mahdollista haaveilluusiosta edes fotosoppaamalla, niin eipä ole tarvetta myöskään tavata tuollaista kirpun kikkareen atomin elektronin kokoisilla aivoilla varustettua hukkapalaa.Oleellinen korjaus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huomenta! Lempiaiheesta jaksan pamista jo ennen aamulenkkiä.
Se on yhdistelmä. Pelkästään reaktiot ei hidastu vaan myös kroppa ja sen sähkötys. Myös tahtotila muuttuu. Kokenut konkari /kehäkettu ei enää välttämättä välitä siitä voittaako vai ei, koska kaikki on jo nähty.
Olen antanut lyödä itseäni joskus vain siksi että pääsen kysymään että haluatko vaihtarit.
On täysin eri asia heput joilla ei taito, kokemus, voima ja luonto riitä, versus meikäläisen tasoinen konkari. Vireänä ja tankattuna pystyisin niittaamaan ketoon jopa kymmeniä taviksia yhtäaikaa, jos heistä kukaan ei ole treenattu nuori taistelija.
Se on kuin lasten leikkiä. Testattukin on ja harrastajien parissa nelikymppisenä. Ekalla kurssilla olevilla ei ole edes porukalla mitään jakoa.
Oman ikäisiäni laittaisin ketoon jopa satoja. Se on aina laaki ja sieltä ei nousta kuin lääkäriin. Kömpelöitä ja vailla tekniikkaa. Ei pelisilmää, ei ajoitusta, ei voimaa eikä itsevarmuutta. Ajoitus on yhtä kuin voima. Vastapalloon ei tarvita edes voimaa.
Mutta. Vaikka tässä viisnelosena kehäraakkina voitan edelleen kadulla miltei kenet vaan, niin vaikkapa SM- kehässä en voittaisi edes alle 80 kiloista Muay Thai kaveria joka kuuluu TOP 10 sakkiin.
Säkällä saattaisin saada jotakin aikaiseksi, mutta tuskinpa en. Kehässä ei "osaaminen" riitä alkuunkaan. Pitää olla tekemisen meininkin. Sen on saaneet kokea vanhat kungfu- starat ja muutkin.
Nuoruus puhuu kehässä, kokemus jyllää kadulla tiettyyn ikään saakka. Kuusvitonen voi olla vielä tekijämiehiä kadulla, muttei koskaan kehässä tai nuorta tekijämiestä vastaan.
T 2010Moi moi 2010.
Kiitos taas asiallisesta vastauksestasi.
Koetan pysyttäyä puolueettomana ja mahdollisuuksien mukaan olla osallistumatta tähän keskusteluun, mitä joudut käymään tämän erään kanssa, joka ilmeisen rakastunut sinuun on ;)
Tätä kommentoin lyhyesti tällä kertaa :
"Se on yhdistelmä. Pelkästään reaktiot ei hidastu vaan myös kroppa ja sen sähkötys. Myös tahtotila muuttuu. Kokenut konkari /kehäkettu ei enää välttämättä välitä siitä voittaako vai ei, koska kaikki on jo nähty."
Se on yhdistelmä, kirjoitit. Juurikin näin!
Se mikä minua (jo aiemmin) alkoi kiinnostamaan on tämä kysymys, että miten kropan "sähkötys" muuttuu ikääntyessä esim. verrattuna lihaksiston uudistumisen / palautumisen kykyyn.
Mitä puolestaan tullee tuohon kokeneiden konkareiden voittamisen tahtoon, niin väitän, että kyllä se kovin usein taitaa olla tallella heidän takaraivossaan, ehkäpä jopa geeneissä.
Muistuipa nyt mieleeni vain yksi esimerkki tästä. Osallistuin erääseen (ammattilaisten) väkivallan käyttö koulutus tilaisuuteen (pahoittelen mahdollisia yhdys sana vireitä).
Minulla tuolloin painoa jotain 73 kg (nyt 82 ja lähinnä läskiä lisää). Vapaaehtoista kevyempää kohdehenkilöä tarvittiin siihen, että miten henkilö vastoin tahtoaan paketoidaan kuljetuskuntoon. Noh, minä sitten olin tuo kohdehenkilö jota kaksi yli satakiloista ammattilaista yritti paketoida kuljetusta varten. Eivät onnistuneet edes tatamin pintaan vääntämisessä.
Kokenut kouluttaja halusi sitten vielä itse kokeilla, että onnistuuko. Ei onnistunut. Se oli varmasti alle parin minuutin kun parini, alle 65 kg "tyttö", oli kihlannut tämän kouluttajan.
Saas nytte sitte nährä miten joku 100 tuumaselta tätäkiin tarkastelloo. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sensei Chiang MaiSinä se taitavana ittuilijana pärjäät täällä suoli24:ssä ihan omassa kastissasi.
- Anonyymi
Miksi aloitus jossa nostetan omaa profiilia raihnaisen ihmisen heikkoiksilla ja sairauksilla? Aika alas on vajottu... antaa sairaan olla ja kirjoitella haaveistaan ja fantasioistaan. Kuka uskoo kaikki mitä Suomi24 kirjoitetaan? Vain pimeä pähkähullu! Netti ON huuhaata 90% näillä suomi forumeilla.
Ei taida palaa joka valo vintin ikkunoissa aloittajallakaan?
Otetaan tosissaan jonkun väite ja postataan valokuvia omista OIKEISTA tapahtmista. Wow... aika tyhjä on elämä jos on elämää vain näillä foorumeilla - miljonääreilläkin.
Itse olen täällä ajanvietteeksi. Joillakin, kuten ThaiVisa, saa 90% oikeaa ja asiallista tietoa. Täällä % on päin vastoin mutta se on OK kun ottaa sen asenteen että "uskoo vain puolet mitä näkee ja ei mitään mitä kuulee".
Täällä on kaikille tilaa ja olisi kiva ettei mennä alakastiin postauksissa.- Anonyymi
Vaikea on yrittää keksiä mitä 2010:n feikkiprofiiliin voisi vielä lisätä, että hänestä tulisi täydellisempi kuin jo on, mutta hän sen kyllä varmasti vielä itse keksii ja julkaisee.
Sitä tosin en tiedä millä kloonillaan sen suorittaa, onhan hänellä jo TT ja 44 asiaa hoitamassa, kun SS ei ole vielä Eedenissä piipahtanut. - Anonyymi
Älä nyt palstalla kaikki ovat kertoneet olevansa varakkaita viriilejä jopa alfauroksia, jotka pitävät käytetystä tavarast.
- Anonyymi
Eihän kysymys ole sinun rikkauksista, vaan ääliömaisestä asenteesta muita ihmisiä kohtaan, tiesin sinun historiasi, ihan kokemukseni ja kirjoitustesi kautta, jos minulla on mt ongelmia sinulla ne on kertaluokkaa suurempia ja pahempia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä nyt palstalla kaikki ovat kertoneet olevansa varakkaita viriilejä jopa alfauroksia, jotka pitävät käytetystä tavarast.
Tällaista en ole huomannut.
Vaikutat hieman harhaiselta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän kysymys ole sinun rikkauksista, vaan ääliömaisestä asenteesta muita ihmisiä kohtaan, tiesin sinun historiasi, ihan kokemukseni ja kirjoitustesi kautta, jos minulla on mt ongelmia sinulla ne on kertaluokkaa suurempia ja pahempia.
Puhuuko "asenteista" mies joka 7 vuotta elvisteli komealla sotilasuralla, esiintyi koelentäjänä ja lentokapteenina joka koulutti erikoisjoukkoja USA:ssa ja ollut nerokas keksijä joka auttaa Nasaa, uhitellut pilliruokinnoilla ja pandoituksilla, kehuskellut sijoitusasunnoillaan ja Nanan luxuscondoilla, osakesalkuilla ja patenttien royalteilla, olet myös kehuskellut olevasi vittumainen mies, keksinyt tarinoita Las Vegasin matkoista ja dobermanneista, tarinoita suurlähetystön juhlista, tarinoita Rolls Royceista ja superrikkaiden titaani amexeista, 900 neliön taloista ja menestyvistä yrityksistä?
Sanoit myös että sinulla on kova kunto. Ensin sanoit että lenkkeily on narsismia, mutta sitten kerroitkin käyväsi joka aamu 16 kilometria juoksemassa meren rannalla ja vielä uinnit siihen päälle.
Sitten paljastui että jokaikinen sanasi oli valhetta. Oletkin pienessä vuokratalossa asuva sairaseläkeläinen joka on heikossa hapessa ollut jo 20 vuotta ja eläke on niin pieni että joutuu odottelemaan avustuksia että saa kahvia ja riisiä tupaan.
Sinullako siis Numeromies on asenne kohdillaan? Sattumoisin tunnen nimimerkin 2010. Hieno, mukava ja auttavainen herrasmies. Täydellinen vastakohta sinulle. Kymppi ei ruikuta ja valita vaan menee eteenpäin ja kannustaa muitakin eteenpäin, neuvoo ja auttaa ja hän tietää mistä puhuu. Sinun suu kun aukeaa, sieltä tulee joko vittuilua, mielikuvitusta tai paskapuhetta.
TT - Anonyymi
Näillä herroilla on asenne kohdallaan, löytyy tasoa, laatua, tyyliä ja he edustavat yläkastia
https://ibb.co/HVPSW9G - Anonyymi
Vikoja on monenlaisia osa siellä osa täällä...
- Anonyymi
Hua hinin miehellä ei ole mitään omaa, asuu vuokraläävässä ja siksi tuota tabien baania ja ID korttiakaan ei löydy.
- Anonyymi
Mikään noista väitteistä ei pidä paikkaansa, olen ollut maassa noin 10 vuotta yhdellä avioviisumilla, kun poistun maasta palaan takaisin immigrationin myötämällä paluuluvalla, pitää huoletia että paluu tapahtuu ennen extensionin päättymistä, jos pitää olla yli pitää uusi extension hakea ennen kuin lähdet maasta siis voit käyttää samaa viisumia vaikka loppu elämäsi , minulla on ollut pinkki mutta sillä ei ole mitään käyttöä, olen vaimoni tabianissa, joten se käy osoitetodistuksestani, kun asun vaimolleni vuokralla, muutenkaan maanomistaminen ei oikein meiläläiseltä onnistu, jossa vaimoni omistama talo on, asuminen on merkitty tontin rasitteena maarekisteriin.
Keltainen kirja on vain osoitetodistus, jolla osoitetaan missä farangi asuu, oli sitten vuokralla tai omassa, tosin ei ole järkeä vuokrata tuntemattomalta maata thaimaassa, ja rakentaa sinne talo, vuokrasopimuksen maasta voi tehdä maksimissaan 33 vuodeksi, ja se voidaan uusia kolme kertaa.
Minulle on turha jauhaa paskaa olen asunut täällä jo varsin kauan.
By NumBall
ps. älä ole huolissasi vakuutuksista ne on aivan kunnossa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hua hinin miehellä ei ole mitään omaa, asuu vuokraläävässä ja siksi tuota tabien baania ja ID korttiakaan ei löydy.
Vuokraläävään saat keltaisen se on vain osoitetodistus, ainoa millä on merkitystä asiodessa thaimaassa on farangin verotodistus, siis todistus että maksat vaikkapa eläkkeesi ennakonpidätyksen thiamaahan, se on arvokas kortti, silloin saat kaikki samat palvelut kuin thaikku mutta hieman kalliimpaan hintaan 100 bahtia thaikulla sairaala vrk, farangilta 400 bahtia julkisella puolella.fkksaf
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikään noista väitteistä ei pidä paikkaansa, olen ollut maassa noin 10 vuotta yhdellä avioviisumilla, kun poistun maasta palaan takaisin immigrationin myötämällä paluuluvalla, pitää huoletia että paluu tapahtuu ennen extensionin päättymistä, jos pitää olla yli pitää uusi extension hakea ennen kuin lähdet maasta siis voit käyttää samaa viisumia vaikka loppu elämäsi , minulla on ollut pinkki mutta sillä ei ole mitään käyttöä, olen vaimoni tabianissa, joten se käy osoitetodistuksestani, kun asun vaimolleni vuokralla, muutenkaan maanomistaminen ei oikein meiläläiseltä onnistu, jossa vaimoni omistama talo on, asuminen on merkitty tontin rasitteena maarekisteriin.
Keltainen kirja on vain osoitetodistus, jolla osoitetaan missä farangi asuu, oli sitten vuokralla tai omassa, tosin ei ole järkeä vuokrata tuntemattomalta maata thaimaassa, ja rakentaa sinne talo, vuokrasopimuksen maasta voi tehdä maksimissaan 33 vuodeksi, ja se voidaan uusia kolme kertaa.
Minulle on turha jauhaa paskaa olen asunut täällä jo varsin kauan.
By NumBall
ps. älä ole huolissasi vakuutuksista ne on aivan kunnossa.Jos vakuutuksesi ovat aivan kunnossa niin miksi kyselit facebook ryhmässä vakuutuksia jotka kattavat jo olemassa olevat sairaudet? Puhut taas pashaa kun et muuhun pysty, tabien baania et saa vuokralla asuessasi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos vakuutuksesi ovat aivan kunnossa niin miksi kyselit facebook ryhmässä vakuutuksia jotka kattavat jo olemassa olevat sairaudet? Puhut taas pashaa kun et muuhun pysty, tabien baania et saa vuokralla asuessasi.
Olen kysellyt paljon vakuutuksista facessa, seuraan tapahtumia,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen kysellyt paljon vakuutuksista facessa, seuraan tapahtumia,
Olet todella surkea tapaus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos vakuutuksesi ovat aivan kunnossa niin miksi kyselit facebook ryhmässä vakuutuksia jotka kattavat jo olemassa olevat sairaudet? Puhut taas pashaa kun et muuhun pysty, tabien baania et saa vuokralla asuessasi.
Tabian baanin on vain osoitetodistus, sen saa asuu sitten vuokralla tai omassa, osoite todistuksen saat mys immigrationista varmasti, terveisiä kuopioon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tabian baanin on vain osoitetodistus, sen saa asuu sitten vuokralla tai omassa, osoite todistuksen saat mys immigrationista varmasti, terveisiä kuopioon.
Osoitetodistus ja tabien baan on aivan eri asia. Pysyvästi thaimaassa asuvat tietävät kyllä tämän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Osoitetodistus ja tabien baan on aivan eri asia. Pysyvästi thaimaassa asuvat tietävät kyllä tämän.
Keltainen tabianban on osoitetodistus.
- Anonyymi
Niinkö on, onnea thaimaan matkailuun, en ole kiinnostunut siitä mihin uskot, se on sinun asiasi.
- Anonyymi
Olet muuten melkoinen tekemään idioottimaisia kysymyksiä, erotilanteessa kun liitto on kestänyt pidempään thaimaassa on samanlainen osituslaki kuin suomessa, paitsi maan osalta, siitä tehdään kirjallinen sopimus vaimon ostaessa maata, että maa on ja pysyy vaimoni omaisuutena avioerotilanteessa, mutta osituksessa se huomiodaan... joten thaimaassa on aivan sama omistatko itse vai puoliso ne menee jokatapauksessa jakoon jos ero tulee.
- Anonyymi
Eipä ole käynyt en ole noita kirjoittanut en juurikaan huorittele ketään enkä puutu ihmisten ulkonäköön, kun olet kiinnostunut tabian baanista, thaimaassa on käytössä ns. perhetabian, joka on sininen, sinne kirjataan kaikki samassa osoitteessa asuvat sukulaiset, siis vaimoni kirjaan on kirjattu hänet ja minut, jos meillä olisi pentuja nekin olisi kirjattu sinne, jos asuisivat samassa osoiteeessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä ole käynyt en ole noita kirjoittanut en juurikaan huorittele ketään enkä puutu ihmisten ulkonäköön, kun olet kiinnostunut tabian baanista, thaimaassa on käytössä ns. perhetabian, joka on sininen, sinne kirjataan kaikki samassa osoitteessa asuvat sukulaiset, siis vaimoni kirjaan on kirjattu hänet ja minut, jos meillä olisi pentuja nekin olisi kirjattu sinne, jos asuisivat samassa osoiteeessa.
Ja niinkuin sanoin keltainen on vain osoitetodistus, ei kerro mitään omistusoikeudesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja niinkuin sanoin keltainen on vain osoitetodistus, ei kerro mitään omistusoikeudesta.
Joopa joo. Viisi kertaa olet muuttanut jo tuota käsitystäsi tabien baanista. Naurettavin versio oli se että "keltaista tabien baania ei voi farangilla olla" ja sanoit sen kertovan nimenomaan maan omistamisesta. Eikä ole montaa päivää kun sanoit olevasi vaimollasi vuokralla. Millainen pariskunta on sellainen jossa toinen on toisella vuokralla ja silti väität omistavasi puolet talosta jonka olet tunnustanut vuokrataloksi jo aikoja sitten?
Et ole kiinnostunut? Miksi siis olet kiinnostunut toisten elämästä siinä määrin että kyselet "todisteita" useita kertoja päivässä? Jos joku kertoo saapuneensa juuri Thaimaahan niin sinä kiljut kuin pistetty sika että missä todisteet missä todisteet missä todisteet!!??!!
Oletko ajatellut asiaa siltä kannalta että nyt kaikki tietää kuka "majuri" todellisuudessa on, niin kannattaakohan sinun jatkaa suunsoittoasi ja kutsua toisten vaimoja ja tyttöystäviä luurankolumpuiksi ja maatalouslomittajahuoriksi? Onko se viisasta vai onko käynyt mielessä että muutama Pattayan poika loikkaa autoon, ajelee Hua Hiniin ja tulee keskustelemaan asiasta kanssasi? Kaikki mitä "sensei" sanoo, menee sinun vastuulle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joopa joo. Viisi kertaa olet muuttanut jo tuota käsitystäsi tabien baanista. Naurettavin versio oli se että "keltaista tabien baania ei voi farangilla olla" ja sanoit sen kertovan nimenomaan maan omistamisesta. Eikä ole montaa päivää kun sanoit olevasi vaimollasi vuokralla. Millainen pariskunta on sellainen jossa toinen on toisella vuokralla ja silti väität omistavasi puolet talosta jonka olet tunnustanut vuokrataloksi jo aikoja sitten?
Et ole kiinnostunut? Miksi siis olet kiinnostunut toisten elämästä siinä määrin että kyselet "todisteita" useita kertoja päivässä? Jos joku kertoo saapuneensa juuri Thaimaahan niin sinä kiljut kuin pistetty sika että missä todisteet missä todisteet missä todisteet!!??!!
Oletko ajatellut asiaa siltä kannalta että nyt kaikki tietää kuka "majuri" todellisuudessa on, niin kannattaakohan sinun jatkaa suunsoittoasi ja kutsua toisten vaimoja ja tyttöystäviä luurankolumpuiksi ja maatalouslomittajahuoriksi? Onko se viisasta vai onko käynyt mielessä että muutama Pattayan poika loikkaa autoon, ajelee Hua Hiniin ja tulee keskustelemaan asiasta kanssasi? Kaikki mitä "sensei" sanoo, menee sinun vastuulle.Jokainen vastatkoon omistaan, niinkuin sanoin tabian on vain osoitetodistus ja sen saat olet sitten vuokralla tai omassasi, thai-id on kanssa aivan turha, niinkuin sanoin sain sen jo vuosia sitten mutta meni vanhaksi enkä viitsi uusia, kun sillä ei tee mitään.
Anonyymi kirjoitti:
Jokainen vastatkoon omistaan, niinkuin sanoin tabian on vain osoitetodistus ja sen saat olet sitten vuokralla tai omassasi, thai-id on kanssa aivan turha, niinkuin sanoin sain sen jo vuosia sitten mutta meni vanhaksi enkä viitsi uusia, kun sillä ei tee mitään.
Jep minähän vastaan omistani, mutta Neito pupujussi internetin kovin feikki ei luikkii kun ei ole Eedeniä.
Muuten .... Hyvää huomenta, kyllä taasen saa lukea kiukkua kun heräilevät .... aamulenkille.- Anonyymi
SENSSU kirjoitti:
Jep minähän vastaan omistani, mutta Neito pupujussi internetin kovin feikki ei luikkii kun ei ole Eedeniä.
Muuten .... Hyvää huomenta, kyllä taasen saa lukea kiukkua kun heräilevät .... aamulenkille.Katselin aamulla taas eilisiä kirjoituksia, aika sairaita, laiton ne tutkinnanjohtajalle.
- Anonyymi
Millä ihmeen ilveellä joku on ottanut sinut elätikseen?
Oleellinen kysymys... vai mitä senssu!
- Anonyymi
Ei 2010 ole mikään "feikki". Asuu ja vaikuttaa varmasti Isaanissa.
Välillä vaan lähtee lapasesta noi jutut ja menee liikaa solvaukseksi.
Mutta useimmat ihan kivoja lukea.- Anonyymi
Tietysti asustaa kuopion buriramissa.
- Anonyymi
Lopetin kiljun teon ja juonnin, riittääkö?
Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?482110Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo6902080- 1201983
- 761678
- 481668
Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla
Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall2371543- 311321
Syvälliset keskustelut
Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen201269Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi
mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,171155Kyllähän tämä vähän kirpaisee
Mutta oman sisäisen rauhan vuoksi jätän sinut nyt historiaan. Todennäköisesti olet jo sinäkin mennyt eteenpäin. Olipah381097