Tänään on lehdessä juttu Mila Kunis-nimisestä näyttelijästä USA:ssa, joka oli neuvonut lastan tönäisemään takaisin, jos joutuu kiusatuksi. Artikkeli toteaa, että neuvo on huono. En jaksanut lukea loppuun, millainen neuvon olisi pitänyt olla, mutta se toi minulle takaisin lapsuuteni kokemukset.
Minua kiusattiin 3 v. koulumatkoilla. En voinut kiusaajiani välttää, joten jouduin alistumaan ilkeilylle joka päivä.
Kun valitin kotona, sanoi äitini tiukasti, että tehkööt vaan ne toiset mitä tahansa, niin SINÄ ET tee. SINÄ tiedät, mikä on oikeaa käytöstä.
Niinpä minulta oli otettu aseet pois, koska tiukka kotikasvatus oli voimakkaampi kuin se joka päivä koettu nöyryytys ja alistaminen.
Koko elämäni ajan olen väistänyt konflikteja ja päästänyt muut määräämään ja ajamaan omaa etuaan minun ohitseni. Ei minulla ole ollut aseita puolustukseen.
Lapsuudesta asti syrjäytyminen ja stressini on jatkunut.
Omia lapsiani en kieltänyt.
Lapselle pitää antaa kotona tuki hänen ongelmissaan, eikä jättää muiden armoille.
Itsepuolustus
Anonyymi
1
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Itseään saa puolustaa hätätapauksessa mutta puhuminen ja asioitten selvittely sivistyneemmin olisi suotavampi keino saada muutos. Jos ei toimi, ehkä sitten samalla mitalla takaisin.
Äitisi olisi voinut puolustaa sinua. Kuitenkin jätti sinut yksin. Se oli väärin toimittu. Hyvä ettet sinä kohtele lapsiasi samoin. Ole aina valppaana kiusaamisen varalta ja valmis toimimaan jos lapsesi tarvitsevat apuasi. Netissä myös kiusaamista joten pidä hyvä puheyhteys lapsiin jotta kertovat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 292394
Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3702012M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti181494Pelkään suunnattomasti
Että olet toiseen ihastunut. Se on lähes sietämätön ajatus koska koen että meidän tilanne on auki, selvittämättä. Eikä k52902Parempi suorituskyky Urheiluharrastajien suosimasta lisäravinteesta hyötyisivät todennäköisesti kaik
Parempi suorituskyky Urheiluharrastajien suosimasta lisäravinteesta hyötyisivät todennäköisesti kaikki muutkin. Se on ed10871Mies, etko ole miettinyt
että voit menettää yhteytemme ja minut lopullisesti, jos et tee mitään?52783- 54711
- 18710
- 25689
- 135623