Kunnioituksen puute

Anonyymi

Olen alle 25-vuotias mies, ja tuntuu melko usein siltä, että omat sukulaiset eivät osaa kunnioittaa minua aikuisena ihmisenä. Jos joitain ongelmia esim. minun ja jonkun lähiomaisen välillä esiintyy, lähiomainen ei pysty puhumaan niistä asioista itse minulle vaan hän mieluummin tiuskii muille ihmisille ja vääristelee ongelmien oikeaa luonnetta niin, että hän saa minut näyttämään täysin uusavuttomalta. Koko tilanne muuttuu turhaksi nysväämiseksi, jota kukaan ei oikeastaan jaksa mutta pitäähän niihin huhupuheisiin jotenkin puuttua.
Onko teillä vastaavia kokemuksia?

5

50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No oletko töissä käyvä normaali ihminen? Jos olet niin kannattaa vain ottaa asia esille. Jos olet työtön ja luuseri yhteiskunnan normien perusteella niin se selittää miksi sinua ei kohdella aikuisena.

• Anonyymi

Melkoinen olkinukkeväite olettaa, että vain työssäkäyvät ovat normaaleja ja kaikki työttömät ovat avuttomia luusereita. Olipa ihminen omassa elämäntilanteessaan työntekijä tai työnhakija, se ei oikeuta mainittuun lähipiirin käytökseen. Normaalius on muutenkin niin suhteellinen käsite ja niin monesta tekijästä kiinni, että pelkkä työssäkäynti ei määrittele sitä, onko joku "normaali" vai ei. Sosiaalisissa suhteissa piilevistä ongelmista kannattaa aina olla avoin, varsinkin jos käytös on kestänyt häiritsevän pitkään.

• Anonyymi kirjoitti:

Melkoinen olkinukkeväite olettaa, että vain työssäkäyvät ovat normaaleja ja kaikki työttömät ovat avuttomia luusereita. Olipa ihminen omassa elämäntilanteessaan työntekijä tai työnhakija, se ei oikeuta mainittuun lähipiirin käytökseen. Normaalius on muutenkin niin suhteellinen käsite ja niin monesta tekijästä kiinni, että pelkkä työssäkäynti ei määrittele sitä, onko joku "normaali" vai ei. Sosiaalisissa suhteissa piilevistä ongelmista kannattaa aina olla avoin, varsinkin jos käytös on kestänyt häiritsevän pitkään.

Kyllä. Tyydyttäisikö sinua enemmän ilmaus "työssäkäyvä, normaali ihminen"? Itelläs aikamoiset väitteet perustettu mun 5 rivin tekstistä. Onko sulla autismi kun et osaa lukea rivien välistä viestin tarkoitusta ja pienikin virhe hämmentää sinua?

• Anonyymi
        AIDZ kirjoitti:

Kyllä. Tyydyttäisikö sinua enemmän ilmaus "työssäkäyvä, normaali ihminen"? Itelläs aikamoiset väitteet perustettu mun 5 rivin tekstistä. Onko sulla autismi kun et osaa lukea rivien välistä viestin tarkoitusta ja pienikin virhe hämmentää sinua?

Tässä keskustelussa on ihan turha ryhtyä lapselliseksi jos puheenaihe on alunperin toinen. En minäkään hauku muita ties millä nimityksillä tai yritä pelata autismikortilla jos omat viestini tulkitaan eri tavalla.
        Mutta asiaan. Ensisijaista sosiaalisten suhteiden korjaamisessa on avoin rehellisyys eli juuri se, että ongelmista puhutaan ja niihin etsitään ratkaisu.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      106
      5587
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      3703
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3245
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      454
      2589
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      261
      1620
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      87
      1366
    7. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      13
      1319
    8. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1293
    9. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      77
      1258
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      151
      1196
    Aihe