Päätin jättää palautteen ja varoituksen toisille ihmisille,jotka pohtivat lämmitysjärjestelmän ja valitsevat vielä yrityksen,joka voisi tehdä sen.Meillä piti olla vaihdettu lämmitysjärjestelmä tänä kesänä,ennen juhannusta,mutta sen sijaan meillä on vauriotunut ilmavesipumppu,satoja kirjoja,puheluja,viestia, jotka olen kirjoittanut jälleenmyyjälle,toimittajalle, mutta asia ei ole vieläkin kunnossa. Jälleenmyyjä ei suostuu kuitenkään asianmukaisista korjauksista moneen otteeseen. Emme etsineet halpoja vaihtoehtoja, vaan valitsimme parhaan. Olimme valineet uusin ja kalliin Daikin Altherma 3H HT -malliin,jossa on mahdollisuus kytkeä sekä patterit että lattialämmitys.Jos olisimme lukeneet Daikinin arvostelut heti,olisimme valinneet toisen valmistajan malli.Kyllä, laitteet ovat hyvät, mutta asenne asiakkaisiin on inhottavaa.Asiakasta tarvitaan juuri siihen hetkeen asti, kun hän teki tilauksen. Tilauksen jälkeen jäät yksin,koska Daikin ei vastaa kirjeisiin, ongelmatilanteissa ei ota vastuuta. Parhaimmillaan sinulle luvataan apua, mutta et koskaan näe sitä. Tilasimme laitteet luotettavan Daikin-jälleenmyyjänne Ilmasta Lämpöän kautta. Meille luvattiin täydellinen asennus. Jälleenmyyjä tiesi, että halusimme parasta ja teki meille täydellisen tarjouksen, joka, kuten myöhemmin kävi ilmi, ei yltänyt edes perusasennukseen. Luotimme jälleenmyyjään, ja tämä oli seuraava virheemme. Kyllä,toimimme tyhmästi,kun emme vaatineet kauppasopimusta, jossa on ihan kaikki kirjoitettu. Jälleenmyyjä vakuutti meidät siitä,että sopimukseen ei tarvitse määrätä kaikkia pieniä asioita, että olemme kaikki kunnollisia ihmisiä ja meidän tulee ymmärtää toisiamme ja luottaa toisiimme. Jos olisimme vain tienneet,mitä edessä on, olisimme vaatineet, että sopimuksessa on mukana kaikki viimeistä ruuvia myöten, ja sitä ennen kuukauden aikaa tutustua asennusohjeisiin perusteellisesti. Joten meille luvattiin, että asennus kestää pari päivää, enintään 3 päivää. Laitteet saapuivat luvatusti muutama päivä ennen asennuksen alkua. Laatikot olivat ehjiä, näkyviä vaurioita ei havaittu. Sitten alkoivat ongelmat. Daikinin -jälleenmyyjä ei kutsunut sähköasentajaa asennukseen ja asennuksen tekivät vain kaksi asentajaa, joilla, kuten myöhemmin kävi ilmi, ei ollut edes oikeutta tehdä sähkötöitä. Välittömästi asennuksen jälkeen puolisoni huomasi, että ulkoyksikön kenno/ suojaritilä oli vaurioitunut ja ilmoitti siitä asentajille.Tähän puoliso sai vastauksen, että vahinko tuli kuljetuksen aikana, mutta he sanoivat, että tämän osan vaihtaminen ei ole ongelma. Myöhemmin kävi ilmi, että tämä on suuri ongelma, jota ei ole vielä ratkaistu. Vaurioituneen pumpun lisäksi tehtiin valtava määrä virheitä sekä asennus- että sähkötöissä. Eristys, vedenohjaus, betonipohjan muutokset, asentamattomat hanat ja venttiilit, paisuntaastia oli asentamatta, vuotavat putket ja paljon muuta. Kaikki yllä kirjoitettu on tallennettu valokuviin, videoihin ja riippumattoman lämmitysjärjestelmäasennusalan yrityksen raporttiin. Soitin kymmeniä puheluita ja kirjoitin sata tai useampia kirjeitä sekä jälleenmyyjälle että Daikinin edustajille Suomessa. Pyysin korjaamaan väärin tehtyt työt ja vaihtamaan vaurioituneen pumpun osan, mutta kukaan ei auttanut meitä. Asentajat kieltäytyivät tekemästä mitään, koska he sanoivat, että he eivät olleet koskaan asentaneet tällaista mallia, heillä oli myös erimielisyyksiä jälleenmyyjän kanssa, joka muutti jatkuvasti ohjeet.Tämän seurauksena perheeni jäi melkein viikoksi ilman kuumaa vettä, koska asentajat eivät kytkineet sitä ja lähtivät lomalle. Kun kirjoitimme kirjeen kuluttajan viranomaisille, vesi liitettiin meille,mutta kaikki muut ongelmat jäivät.Virkamies sanoi myös, että meillä kuluttajina on oikeus saada laadukas tuote ilman vaurioita sekä laadukas asennus, mutta he eivät voi pakottaa ketään.Kun tuntui, että ongelma jatkuu ja hermomme loppuivat, käännyimme asianajajan puoleen saadaksemme apua.Vasta sen jälkeen, kun asianajaja aloitti työnsä, asennus alkoi edetä. Suurin osa työstä oli tehty,mutta meidän piti riidellä jokaisesta pienestä asiasta.Jälleenmyyjä haastoi jokaisen korjauksen, ja meidän piti lukea asennusohjeet uudelleen ja uudelleen ja todistaa asiantuntijoiden avulla,että olemme oikeassa.Jälleenmyyjä kuitenkin jatkoi valehtelua ja siirsi syyllisyytensä muille.Tällä hetkellä meillä on kolme hänen henkilökohtaisesti kirjoittamaa asiakirjaa, joissa hän syyttää kuljetusyhtiötä, asentajia laitteen vahingoittamisesta. Yhdessä viimeisistä kirjeistään hän syytti puolisoni. Kaikki tämä kestää jo yli 4 kk, emmekä tiedä milloin se päättyy.Daikinin ja jälleenmyyjän mielestä, naarmuuntuneet ja kolhunut laitteet ovat normaaleja.Kukaan ei myy sinulle uutta autoa, jonka ovet ovat naarmuuntuneet,selittäen,että naarmut eivät vaikuta käyttöön.Kukaan ei osta uutta puhelinta, jonka näyttö on rikki,vaikka se toimii.Daikin ja jälleenmyyjä myyvät kuitenkin uusia laitteita,jotka ovat vaurioituneena uuden auton hinnalla, eivätkä ota vastu vaurioituneen osan vaihtamista.
Daikin Altherma 3H HT ilmavesilämpöpumpun asennus. Ilmasta lämpöä jr/ky
Anonyymi
2
3641
Vastaukset
- Anonyymi
Juu minulla on Daikinista sen jälkihuollosta samanlaisia kokemuksia.Kovin mainoksessa luvataan hyötysuhdetta mutta sitä ei ole ollenkaan sama kun lämmittäs varaajalla.Jos olisin tiennyt millaiseen liemeen joudun dalkinin altherma pumpun kanssa en olisi valinnut sitä.ÄLKÄÄ HYVÄT IHMISET TUHLATKO rahojanne daikin tuotteisiin.
- Anonyymi
Daikinin ilpit ja vilpit ovat kärkipäätä jos kaikki asennettu ja mitoitettu oikein
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 931682
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2031322- 771283
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!55962Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46911- 47898
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38888Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9844- 46832
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35799