Projisointi

Näkeminen suuntautuu aina ulospäin. Jos ajatuksesi olisivat sinun omiasi, silloin tekemäsi ajattelujärjestelmä pysyisi ikuisesti pimeänä. Ajatuksilla, jotka Jumalan Poika laajentaa tai projisoi, on kaikki voima, jonka hän itse niille antaa. Jumalan kanssa yhdessä ajattelemat ajatukset ovat hänen (Pojan) uskomusten ulottumattomissa, mutta hänen omat ajatuksensa ovat hänen (Pojan) uskomuksiaan. Niiden perusteella, eikä suinkaan totuuden perusteella, Poika valitsee milloin puolustautua ja milloin rakastaa. Näitä uskomuksia ei oteta häneltä pois. Mutta Poika voi itse luopua uskomuksistaan, sillä niiden kumoamisen Lähde on hänessä itsessään. Mikään täällä maailmassa ei opeta hänelle, että maailman logiikka on totaalisen mielenvikaista, eikä johda mihinkään. Kuitenkin hänessä, joka tämän mielenvikaisen logiikan teki, on Joku joka tietää, ettei se johda mihinkään, sillä Hän tietää kaiken.
(T-14.I.3:1-9)

2

1575

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kysymys Enkelipallolle.

Haluatko saada aikaan keskustelua vaan vain tarjota tekstejä luettavaksi. Täällä ei tunnu oikein olevan porukkaa joka haluaisi keskustella. Tai sitten keskustelisivat ihan eri aiheesta.

• Projisointi

lainaus tuosta ylläolevasta:
      "Poika laajentaa tai projisoi, on kaikki voima, jonka hän itse niille antaa. Jumalan kanssa yhdessä ajattelemat ajatukset ovat hänen (Pojan) uskomusten ulottumattomissa,"

Näiiläkin sivuilla on ajatuksia jotka ovat kunkin yksityisiä, erllisiä kummallisia mutta sanojilleen tärkeitä ja sitä vaikuttavampia minkä räikeämpä - siis heille itselleen. Voimaa on senverran kuin kirjoittaja -itse - niihin panostaa
      Sensijaan Jumalan eli Rakkauden kanssa yhdessä ajateltu sisältää koko Kaikkeuden Luojan voiman.
      Vaikutukset näkyvät siellä missä Rakkaus saa jalansijaa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      10
      1681
    2. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      131
      1670
    3. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
      Maailman menoa
      253
      1198
    4. Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot

Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks
      Kaste
      422
      1078
    5. Mies profiloin sinut

Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.
      Ikävä
      210
      1066
    6. Salainen kastekoulutus

Millainen on helluntailainen kastekoulutus ja kauanko se kestää ?
      Kaste
      285
      955
    7. Mitä haluaisit

Tehdä kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      128
      939
    8. Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."

Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt
      Suomalaiset julkkikset
      3
      887
    9. Pirkanlinna yleisötapahtuma

Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks
      Ähtäri
      49
      868
    10. Känsäkoura ja hotelli

Tietoa kuka ostanut?
      Kuhmo
      10
      865
    Aihe