Projisointi

Näkeminen suuntautuu aina ulospäin. Jos ajatuksesi olisivat sinun omiasi, silloin tekemäsi ajattelujärjestelmä pysyisi ikuisesti pimeänä. Ajatuksilla, jotka Jumalan Poika laajentaa tai projisoi, on kaikki voima, jonka hän itse niille antaa. Jumalan kanssa yhdessä ajattelemat ajatukset ovat hänen (Pojan) uskomusten ulottumattomissa, mutta hänen omat ajatuksensa ovat hänen (Pojan) uskomuksiaan. Niiden perusteella, eikä suinkaan totuuden perusteella, Poika valitsee milloin puolustautua ja milloin rakastaa. Näitä uskomuksia ei oteta häneltä pois. Mutta Poika voi itse luopua uskomuksistaan, sillä niiden kumoamisen Lähde on hänessä itsessään. Mikään täällä maailmassa ei opeta hänelle, että maailman logiikka on totaalisen mielenvikaista, eikä johda mihinkään. Kuitenkin hänessä, joka tämän mielenvikaisen logiikan teki, on Joku joka tietää, ettei se johda mihinkään, sillä Hän tietää kaiken.
(T-14.I.3:1-9)

2

1606

Vastaukset 2

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kysymys Enkelipallolle.

Haluatko saada aikaan keskustelua vaan vain tarjota tekstejä luettavaksi. Täällä ei tunnu oikein olevan porukkaa joka haluaisi keskustella. Tai sitten keskustelisivat ihan eri aiheesta.

• Projisointi

lainaus tuosta ylläolevasta:
      "Poika laajentaa tai projisoi, on kaikki voima, jonka hän itse niille antaa. Jumalan kanssa yhdessä ajattelemat ajatukset ovat hänen (Pojan) uskomusten ulottumattomissa,"

Näiiläkin sivuilla on ajatuksia jotka ovat kunkin yksityisiä, erllisiä kummallisia mutta sanojilleen tärkeitä ja sitä vaikuttavampia minkä räikeämpä - siis heille itselleen. Voimaa on senverran kuin kirjoittaja -itse - niihin panostaa
      Sensijaan Jumalan eli Rakkauden kanssa yhdessä ajateltu sisältää koko Kaikkeuden Luojan voiman.
      Vaikutukset näkyvät siellä missä Rakkaus saa jalansijaa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Törkeä petosepäily Suomussalmella

Uutisoi maikkari. Uhrin nimiin on nostettu pankkilainaa, hänet on saatu sijoittamaan hevosiin ja ostamaan autoja. Ei ta
      Suomussalmi
      45
      2149
    2. Vieläkö se tarjous

On voimassa?
      Ikävä
      90
      1055
    3. Kysymys miehille ...

Kertokaapas miehet, että miksi monille miehille on niin hirveän tärkeää määritellä mitä mies saa tehdä ja mitä ei ja mil
      Sinkut
      297
      935
    4. Poliisi etälamautti, sitten pahoinpiteli

Vaikeasti kehitysvammaisen niin vakavasti että kuoli pian sairaalassa. Ei osannut kehitysvammainen heti noudattaa polii
      Maailman menoa
      300
      864
    5. Itsensäpaljastelija

Mikä juttu tämä nyt on. Ulkomaalainen ahdistelee naisia simpsiöllä Ei pysty lukea Lapuansanomista juttua loppuun asti. O
      Lapua
      50
      841
    6. Ttp:llä kuontalot ojennukseen

Ttp n yrittäjä ilmoitti facessa, että ttp: n tiloihin tulee lokakuun eka vkl parturi. Se tulee parturoimaan vähävaraiste
      Haapavesi
      77
      833
    7. Hyvää yötä.....M

Miten me edettäs...............
      Ikävä
      69
      714
    8. Mikä sua vaivaa

@?
      Ikävä
      90
      675
    9. Mies, olen pahoillani kun olen kuvitellut

Että pitäisit minusta. En sitä mistään tähdistä kuitenkaan lukenut, mulle vaan tuli jostain semmoinen tunne, kun itse ty
      Ikävä
      63
      668
    10. Oot kaunis ja fiksu

Ja pidän susta kovasti. Tiiäppä se.
      Ikävä
      33
      623
    Aihe