epävarma mun painosta

Anonyymi

oon siis 14v, 152,5cm ja 62kg ja oon kattonu vaik kuin mont painoindeksi laskurii netist ja kaikkie niitte mukaa oon normaali painonen. Ja mulla ei sillee oo ylimääräst läskii vaa jonku verran lihasta. Mut suurin syy miks oon epävarma mun painosta on se et mun kaverit(noin mun pitunen ja vähä alle 170cm) puhuu koulus koko aja "en haluu nähä mun painoo terveystarkastukses, mieti jos oon joku yli 60kg! jos oisin pitäis alkaa laihduttaa ku oon jo nyt läski. Ne ei toki tiiä mun painoo mut ne kai olettaa et painan alle 60 kg ku oon lyhyin. Ja ne samat kaverit ihmettelee miks en haluu syyä aina... oon miettiny et voisin seuraaval kerral sanoo niil suoraa et painan yli 60kg mut pelkään et ne suuttuis jotenki. Oon välil sanonu ettei paino kerro kaikkee ja se riippuu iha onks se lihast vai läskii mut ne vaa vastaa siihe "nii mut silti se ois kauheet olla yli 62kg". Nii mitä voisin tehä ku mua alkaa sit aina ahistaa kun ne puhuu noin?

3

160

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Älä kuuntele niitä tai sano, että niiden puheet on ahdistavia. Paino ei kerro loppupeleissä paljoa mitään siitä kuinka terve joku on, ellet paina tyyliin 150cm pituisena yli 100kiloa, olematta painonostaja. Painoon vaikuttaa niin monet asiat, että sillä ei yksinään ole mitään merkitystä.

• Paino kertoo paljon terveydestä ja hyvinvoinnista. Älä lähetä tälläistä disinformaatiota nuorten palstalla.

• Anonyymi

Paino voi olla ja on mitä vaan luusta läskiin, katso mielummin peilikuvaa ja jos esim. terveydenhoitaja on suositellut painon tarkkailua, niin sitten terveellisempi syöminen, enemmän liikuntaa jne. Ja älä välitä kavereiden puheista, ne vaan ei oo sinut itsensä kanssa jos puhuu painostaan noin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka oli töllöntyön tekijä?

Ketä on nyt pidätetty? Oliko syy mustasukkaisuus tyttöystävästä tai oliko muita lieventäviä seikkoja? Katuuko tekijä nyt
      Pieksämäki
      24
      3847
    2. Kotikasvatus siitä se lähtee eli missä meni vikaan että lapsesta tuli puukottaja

Ottakaa muut oppia, normaali kotielämä. Ei liikaa edes hengellisyyttä.
      Pieksämäki
      44
      1942
    3. Kun kohtaat jotain ainutlaatuista

ja upeaa, johon rakastut ehkä ensimmäistä kertaa ihan tosissaan. Sitten sähläät kaiken omien epävarmuuksien vuoksi. Eikö
      Ikävä
      36
      1231
    4. Minkälaisessa asunnossa

haluaisit kaivattusi kanssa asua?
      Ikävä
      74
      1114
    5. Ei tämä enää tervettä oo

Sydän pamppaillen oon jo tunnin meinannu laittaa sulle viestiä... Sormi tärisee lähetä kuvakkeen kohdalla.
      Ikävä
      25
      1066
    6. Mua ahdistaa

Tämä juttu. Miksi nainen torjuit minut vaikka kiinnostuksen merkkejä oli? Eihän tämän jutun olisi tarvinut johtaa sen pi
      Ikävä
      32
      1039
    7. Perämoottoreiden huolto melkoisen kallista

Minulla on tuollainen keskikokoinen perämoottori ja yleistä merkkiä. Kyselin sille keväthuoltoa paikallisista liikkeistä
      Savonlinna
      44
      956
    8. Tanskademarit: ilman risusavottaa ei rahaa!

Näin persuna on pakko ihailla noita Tanskan demareita. Tanskalaisessa sosiaalidemokratiassa ei työtön saa rahaa ellei os
      Maailman menoa
      173
      841
    9. Mikä siinä on että sinkku yrittää varattua?

Siis ihan aina yrittävät muiden puolisoita.
      Sinkut
      56
      813
    10. Pub Marjuskan grillibileet

Pub marjuskassa ilmainen makkara tarjoilu ja jakaa parille sadalle aurinko laseja. Miten tälläistä. Saako popittaa ja ja
      Haapavesi
      12
      733
    Aihe