epävarma mun painosta

Anonyymi

oon siis 14v, 152,5cm ja 62kg ja oon kattonu vaik kuin mont painoindeksi laskurii netist ja kaikkie niitte mukaa oon normaali painonen. Ja mulla ei sillee oo ylimääräst läskii vaa jonku verran lihasta. Mut suurin syy miks oon epävarma mun painosta on se et mun kaverit(noin mun pitunen ja vähä alle 170cm) puhuu koulus koko aja "en haluu nähä mun painoo terveystarkastukses, mieti jos oon joku yli 60kg! jos oisin pitäis alkaa laihduttaa ku oon jo nyt läski. Ne ei toki tiiä mun painoo mut ne kai olettaa et painan alle 60 kg ku oon lyhyin. Ja ne samat kaverit ihmettelee miks en haluu syyä aina... oon miettiny et voisin seuraaval kerral sanoo niil suoraa et painan yli 60kg mut pelkään et ne suuttuis jotenki. Oon välil sanonu ettei paino kerro kaikkee ja se riippuu iha onks se lihast vai läskii mut ne vaa vastaa siihe "nii mut silti se ois kauheet olla yli 62kg". Nii mitä voisin tehä ku mua alkaa sit aina ahistaa kun ne puhuu noin?

3

151

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Älä kuuntele niitä tai sano, että niiden puheet on ahdistavia. Paino ei kerro loppupeleissä paljoa mitään siitä kuinka terve joku on, ellet paina tyyliin 150cm pituisena yli 100kiloa, olematta painonostaja. Painoon vaikuttaa niin monet asiat, että sillä ei yksinään ole mitään merkitystä.

• Paino kertoo paljon terveydestä ja hyvinvoinnista. Älä lähetä tälläistä disinformaatiota nuorten palstalla.

• Anonyymi

Paino voi olla ja on mitä vaan luusta läskiin, katso mielummin peilikuvaa ja jos esim. terveydenhoitaja on suositellut painon tarkkailua, niin sitten terveellisempi syöminen, enemmän liikuntaa jne. Ja älä välitä kavereiden puheista, ne vaan ei oo sinut itsensä kanssa jos puhuu painostaan noin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      408
      3035
    2. SDP pelastaa uppoavan Suomen

2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis
      Maailman menoa
      68
      2362
    3. Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti

Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj
      Maailman menoa
      78
      2009
    4. Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee

Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis
      Maailman menoa
      117
      1727
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      141
      1600
    6. Minkä ikäinen

on kaipaamasi ihminen? Minä vuonna syntynyt?
      Ikävä
      71
      1233
    7. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      102
      1039
    8. Raiskaukset loppumaan?

Onko kenelläkään tiedossaan tuloksellisia keinoja saada väkisinmakaaminen loppumaan tai edes vähenemään? Lainsäädännön
      Sinkut
      272
      1030
    9. Tsemii Pete ja Linda! Tässä tärkeät kellonajat Euroviisut-viikon ohjelmista tv:ssä!

Euroviisut järjestetään Wienissä Itävallassa 12.-16. toukokuuta. Tsemii Pete ja Linda kisaan! Vetäkää Suomelle voitto Li
      Euroviisut
      12
      1022
    10. 40
      884
    Aihe