Kissa äännähtää usein hypätessään maahan. Tekeekö muiden kissat tätä vai onko oire kivusta?
Kissalla kipua hypätessä?
5
543
Vastaukset
- Anonyymi
Meidän kissavanhus tekee "miuh" äänen kun hyppää korkealta alas, tehnyt näin aina.
- Anonyymi
En usko, pikemminkin kyseessä taitaa olla osa koreografiaa.
- Anonyymi
Kissan ikä? Lonkkavika? Itse olen laittanut vähän ylipainoiselle 12 v kissalleni pehmikkeitä, joiden päälle on helpompi hypätä. Ylöspäin pääsee hyvin, mutta hapuilee alastulossa.
- Anonyymi
Kyllä se äännähdys,hryh tms joskus kuuluu kuvaan,oisko viestintää: minäpä tästä pomppaan.
Kissa ei hypi,jos se on niin kivulias,ettei voi hypätä. Tai lyykistyy,rai hyytaa tosissaan kivussa. - Anonyymi
Jos kissasi on esim lonkkavaivainen kuten oma 16v kollin, niin sen ylöspäin hypyt ja kiipeily loppuvat kokonaan,
Alaspäin hypyt ja pudottautumiset onnistuvat melkein entiseen malliin.
Luulen ettei kissasi äännähdys alaspäin hypätessä kerro sen vaivoista vaan se tulee luonnostaan ilman purkautuessa keuhkoista.
Meni melkein puoli vuotta ennen kuin huomasin kissani kävelyssä lisääntyvää outoutta ja selittämättömiä kiukunpuuskia jonka vuoksi vein sen tutkittavaksi.
Sen takajalkojen lonkkanivelet muistuttivat naulankantaa röntgenkuvissa,
Sitä on nyt lääkittävä päivittäin tulehduskipulääkkeellä jonka ansiosta sen liikkuminen on lähes normaalia ja painokinon noussut kipujen hellittäessä niin että ruokakin maistuu.
Vanhat aktiiviset kissat jotka on saaneet liikkua ja kiipeillä ilman rajoituksia kuluttavat nivelensä loppuun kuten ihmisetkin.
Kissaani koko sen iän hoitanut eläinlääkärini esitti anabolisten steroidien käyttöä lihasten vahvistamiseksi. kertoen oman saman rotuisen kissan saaneen myös sitä hoitoa hyvällä tuloksella..
En ole vielä ottanut sitä lääkintää käyttöön.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies mitä ajattelet naisista?
Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.1384770Järkyttävä tieto Purrasta
Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.1092454- 651578
- 581310
Näin asia on
Tiedän ettei hän koskaan aio lähestyä minua eikä niin ole koskaan aikonutkaan, eikä lähesty ja enkä minä enää tee sitä k101226Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan
Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E1581201- 2611177
Aavistan tai oikeastaan
tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast34887Ajattele, miten häviävän pieni
todennäköisyys on sille, että kaksi tiettyä ihmistä yli viidestä miljoonasta sattuvat tulemaan samalle palstalle ikävöim49886Pieni vinkki miehelle
Jos haluat, että tapahtuu jotain edistystä, niin kannattaa suoda ajatus sille, että miltä toimintasi näyttää mulle päin.41829