Kissa äännähtää usein hypätessään maahan. Tekeekö muiden kissat tätä vai onko oire kivusta?
Kissalla kipua hypätessä?
5
809
Vastaukset
- Anonyymi
Meidän kissavanhus tekee "miuh" äänen kun hyppää korkealta alas, tehnyt näin aina.
- Anonyymi
En usko, pikemminkin kyseessä taitaa olla osa koreografiaa.
- Anonyymi
Kissan ikä? Lonkkavika? Itse olen laittanut vähän ylipainoiselle 12 v kissalleni pehmikkeitä, joiden päälle on helpompi hypätä. Ylöspäin pääsee hyvin, mutta hapuilee alastulossa.
- Anonyymi
Kyllä se äännähdys,hryh tms joskus kuuluu kuvaan,oisko viestintää: minäpä tästä pomppaan.
Kissa ei hypi,jos se on niin kivulias,ettei voi hypätä. Tai lyykistyy,rai hyytaa tosissaan kivussa. - Anonyymi
Jos kissasi on esim lonkkavaivainen kuten oma 16v kollin, niin sen ylöspäin hypyt ja kiipeily loppuvat kokonaan,
Alaspäin hypyt ja pudottautumiset onnistuvat melkein entiseen malliin.
Luulen ettei kissasi äännähdys alaspäin hypätessä kerro sen vaivoista vaan se tulee luonnostaan ilman purkautuessa keuhkoista.
Meni melkein puoli vuotta ennen kuin huomasin kissani kävelyssä lisääntyvää outoutta ja selittämättömiä kiukunpuuskia jonka vuoksi vein sen tutkittavaksi.
Sen takajalkojen lonkkanivelet muistuttivat naulankantaa röntgenkuvissa,
Sitä on nyt lääkittävä päivittäin tulehduskipulääkkeellä jonka ansiosta sen liikkuminen on lähes normaalia ja painokinon noussut kipujen hellittäessä niin että ruokakin maistuu.
Vanhat aktiiviset kissat jotka on saaneet liikkua ja kiipeillä ilman rajoituksia kuluttavat nivelensä loppuun kuten ihmisetkin.
Kissaani koko sen iän hoitanut eläinlääkärini esitti anabolisten steroidien käyttöä lihasten vahvistamiseksi. kertoen oman saman rotuisen kissan saaneen myös sitä hoitoa hyvällä tuloksella..
En ole vielä ottanut sitä lääkintää käyttöön.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2464041Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1272333Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575822006- 1411481
Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!37950Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein128949- 77939
Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?
Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!331860Pitäis vaan lopettaa
Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei8857J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti
Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl62780