Modeemin/reitittimen etähallinta kehotetaan ottamaan pois päältä, jotta hakkerit eivät pääse tietokoneelle. Omassa modeemissa ei ole pois/päälle-valintaa, vaan on seuraavalla videolla esitetty Enable-ruksi jokaiselle protokollalle erikseen (http, https, ftp jne.).
Pitääkö minun ottaa ruksi näistä kaikista kohdista pois, jos haluan etähallinan pois, vai käykö silloin niin, että en itse enää pääse modeemin asetuksiin, jos otan ruksin pois kohdasta LAN/HTTP?
Zyxel VMG Series - Configure Remote:
https://youtu.be/SeR-hJWGUEk?t=67
Netistä ei löydy käyttöohjetta tälle modeemille ede englanniksi.
Modeemin/reitittimen etähallinnan asetukset?
8
284
Vastaukset
- Anonyymi
Sinun on parasta hyvin nopeasti poistua modeemin asetuksista. Suorita resetointi jos olet kerinnyt ruksailla siellä jotain. Lue käyttöohjeet, opettele käyttämään tunnetuimpia hakukoneita.
- Anonyymi
Miksi? En ruksaillut, vaan otin rukseja pois.
- Anonyymi
Ja muistaa! Windows saastuu ja vuotaa sekä vakoilee.
Etähallinta tarkoittaa hallintaa internetin kautta.
LAN ja WLAN tarkoittaa lähiverkkoa ja WAN tarkoittaa internettiä.
Eli LAN/WLAN ruksit saa olla päällä mutta katso että WAN sarakkeessa ei ole yhtäkään ruksia.- Anonyymi
Kiitos. Menin tosin jo poistamaan kaikki ruksit ja nyt en pääse enää modeemin asetuksiin. Asetusten otsikko on "Remote Management", niin en ajatellut vaikuttavan tietokoneen ja modeemin väliseen kaapeliyhteyteen. Olisi pitänyt jättää edes WLANin ruksit. Pitää varmaan resetoida modeemi. Toivottavasti palautuu sillä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos. Menin tosin jo poistamaan kaikki ruksit ja nyt en pääse enää modeemin asetuksiin. Asetusten otsikko on "Remote Management", niin en ajatellut vaikuttavan tietokoneen ja modeemin väliseen kaapeliyhteyteen. Olisi pitänyt jättää edes WLANin ruksit. Pitää varmaan resetoida modeemi. Toivottavasti palautuu sillä.
Ei tuo oikeastaan suojaa juuri mitään vielä, että WAN on pois päältä: Jos menet sivulle, jossa pöpö osaa käyttää kiertotietä koneesi kautta ja arvata modeemisi IP:n, on yhteys koneesi kautta edelleen auki routerille. Parempi tapa on asettaa routeriin hallinta-ip, joka ei normaalisti ole käytössä. Tällöin modeemiin ei pääse käsiksi, kuin em. osotteesta - ja sehän ei ole käytössä!
Sitten kun on tarvis muuttaa asetuksia, asettaa oman koneen IP:n vaikka manuaalisesti tuoksi hallinta-osoitteeksi ja pääsee muokkaamaan asetuksia. Ja muutosten jälkeen dhcp takaisin päälle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tuo oikeastaan suojaa juuri mitään vielä, että WAN on pois päältä: Jos menet sivulle, jossa pöpö osaa käyttää kiertotietä koneesi kautta ja arvata modeemisi IP:n, on yhteys koneesi kautta edelleen auki routerille. Parempi tapa on asettaa routeriin hallinta-ip, joka ei normaalisti ole käytössä. Tällöin modeemiin ei pääse käsiksi, kuin em. osotteesta - ja sehän ei ole käytössä!
Sitten kun on tarvis muuttaa asetuksia, asettaa oman koneen IP:n vaikka manuaalisesti tuoksi hallinta-osoitteeksi ja pääsee muokkaamaan asetuksia. Ja muutosten jälkeen dhcp takaisin päälle.Ok, kiitos, pitää kokeilla joskus, jos osaisin laittaa tuon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ok, kiitos, pitää kokeilla joskus, jos osaisin laittaa tuon.
Menit sitten säätämään jotain ja sanot ” pitää katsoa jos osaan”
Ihan kokemuksesta. Todella vittumaista saada reititin takaisin omaan haltuun jos sen on ryssinyt kerran. Vaikka sanotaan, että muuta ei-fi avain omaksi, niin itse en tekisi sitä. Mitään muutahan ”korjattavaa” siellä ei ole , eikä sitäkään tarvitse peukaloida!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 4510632
- 817183
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon445274- 624800
Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella734504Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme334043- 472938
- 362805
- 402360
Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per362054