Modeemin/reitittimen etähallinnan asetukset?

Anonyymi

Modeemin/reitittimen etähallinta kehotetaan ottamaan pois päältä, jotta hakkerit eivät pääse tietokoneelle. Omassa modeemissa ei ole pois/päälle-valintaa, vaan on seuraavalla videolla esitetty Enable-ruksi jokaiselle protokollalle erikseen (http, https, ftp jne.).

Pitääkö minun ottaa ruksi näistä kaikista kohdista pois, jos haluan etähallinan pois, vai käykö silloin niin, että en itse enää pääse modeemin asetuksiin, jos otan ruksin pois kohdasta LAN/HTTP?

Zyxel VMG Series - Configure Remote:
https://youtu.be/SeR-hJWGUEk?t=67

Netistä ei löydy käyttöohjetta tälle modeemille ede englanniksi.

8

284

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Sinun on parasta hyvin nopeasti poistua modeemin asetuksista. Suorita resetointi jos olet kerinnyt ruksailla siellä jotain. Lue käyttöohjeet, opettele käyttämään tunnetuimpia hakukoneita.

• Anonyymi

Miksi? En ruksaillut, vaan otin rukseja pois.

• Anonyymi

Ja muistaa! Windows saastuu ja vuotaa sekä vakoilee.

• Etähallinta tarkoittaa hallintaa internetin kautta.

LAN ja WLAN tarkoittaa lähiverkkoa ja WAN tarkoittaa internettiä.

Eli LAN/WLAN ruksit saa olla päällä mutta katso että WAN sarakkeessa ei ole yhtäkään ruksia.

• Anonyymi

Kiitos. Menin tosin jo poistamaan kaikki ruksit ja nyt en pääse enää modeemin asetuksiin. Asetusten otsikko on "Remote Management", niin en ajatellut vaikuttavan tietokoneen ja modeemin väliseen kaapeliyhteyteen. Olisi pitänyt jättää edes WLANin ruksit. Pitää varmaan resetoida modeemi. Toivottavasti palautuu sillä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiitos. Menin tosin jo poistamaan kaikki ruksit ja nyt en pääse enää modeemin asetuksiin. Asetusten otsikko on "Remote Management", niin en ajatellut vaikuttavan tietokoneen ja modeemin väliseen kaapeliyhteyteen. Olisi pitänyt jättää edes WLANin ruksit. Pitää varmaan resetoida modeemi. Toivottavasti palautuu sillä.

Ei tuo oikeastaan suojaa juuri mitään vielä, että WAN on pois päältä: Jos menet sivulle, jossa pöpö osaa käyttää kiertotietä koneesi kautta ja arvata modeemisi IP:n, on yhteys koneesi kautta edelleen auki routerille. Parempi tapa on asettaa routeriin hallinta-ip, joka ei normaalisti ole käytössä. Tällöin modeemiin ei pääse käsiksi, kuin em. osotteesta - ja sehän ei ole käytössä!
        Sitten kun on tarvis muuttaa asetuksia, asettaa oman koneen IP:n vaikka manuaalisesti tuoksi hallinta-osoitteeksi ja pääsee muokkaamaan asetuksia. Ja muutosten jälkeen dhcp takaisin päälle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei tuo oikeastaan suojaa juuri mitään vielä, että WAN on pois päältä: Jos menet sivulle, jossa pöpö osaa käyttää kiertotietä koneesi kautta ja arvata modeemisi IP:n, on yhteys koneesi kautta edelleen auki routerille. Parempi tapa on asettaa routeriin hallinta-ip, joka ei normaalisti ole käytössä. Tällöin modeemiin ei pääse käsiksi, kuin em. osotteesta - ja sehän ei ole käytössä!
        Sitten kun on tarvis muuttaa asetuksia, asettaa oman koneen IP:n vaikka manuaalisesti tuoksi hallinta-osoitteeksi ja pääsee muokkaamaan asetuksia. Ja muutosten jälkeen dhcp takaisin päälle.

Ok, kiitos, pitää kokeilla joskus, jos osaisin laittaa tuon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ok, kiitos, pitää kokeilla joskus, jos osaisin laittaa tuon.

Menit sitten säätämään jotain ja sanot ” pitää katsoa jos osaan”

Ihan kokemuksesta. Todella vittumaista saada reititin takaisin omaan haltuun jos sen on ryssinyt kerran. Vaikka sanotaan, että muuta ei-fi avain omaksi, niin itse en tekisi sitä. Mitään muutahan ”korjattavaa” siellä ei ole , eikä sitäkään tarvitse peukaloida!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minä häviän tämän taistelun

Ikä tekee tehtävänsä. En enää miellytä silmääsi.
      Ikävä
      89
      8206
    2. Jos jokin ihme

Tapahtuisi huomenna niin mikä se olisi sinun elämässäsi?
      Ikävä
      90
      6302
    3. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
      Ikävä
      58
      6213
    4. Sydän karrella

Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme
      Ihastuminen
      34
      4791
    5. Onko yhtään ikävä

Vai pitäisikö sinut unohtaa
      Ikävä
      44
      3274
    6. Miksi halusit

Tällaisen suhteen?
      Ikävä
      50
      3255
    7. Olet taitava

monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo
      Ikävä
      57
      2812
    8. Sinulle J mies

Hyvää joulua ❤️
      Ikävä
      44
      2809
    9. Sinällään hauska miten jostakin

jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per
      Ikävä
      48
      2760
    10. Mikä tarkoitus tällä kaikella

On ollut? Osaatko vastata tähän?
      Ikävä
      49
      2740
    Aihe