Hei miten näette tällaisen asian. Tämä on kovin periaatteellinen ja itse kallistun jossain määrin molemmille puolille.
Eron jälkeen luonnollisesti molemmilla huoltajille menot kasvavat. Elarit lasketaan lastenvalvojalla ja sen puolesta kaikki saadaan sovittua. Myöhemmin lapsen kulut kuitenkin uhkaavat kasvaa ei pakollisten, mutta ”perus”menojen myötä (esim. mopo, auto, kurssit, harrastukset tms.), joka vaikuttaa jo päätöksiin siitä, mihin perheissä halutaan rahaa laittaa, kun kaikkeen ei ole varaa.
A) Tulisiko molempien sitoutua kustannuksiin siitä huolimatta, että joutuvat tinkimään omasta elintasostaan - vanhemmalla itsellään jatkossa jopa ehkä kehnompi elintaso kuin lapsella tai huonompi kuin toisessa perheessä?
B) Onko toisella vanhemmalla oikeus kieltäytyä maksuista, jos ei halua madaltaa elintasoaan - valitsee esim. ennemmin remontoida kotia, matkustaa perheen kanssa, harrastaa itse tms.?
Lapsen harrastukset ja normaalin elämän mahdollistaminen on todella tärkeää, mutta missä menee raja? Kuinka paljon voi vaatia toiselta vanhemmalta ja toisaalta kuinka paljon on luovuttava lapsen vuoksi perheen muusta elämästä?
Elintasot uusissa perheissä
36
948
Vastaukset
- Anonyymi
Elintaso ihan sama , kun ennenkin, erotessa, kun ei ollut enää velkaa, ja omaisuus puolitettiin ja kumpikin sai ostaa oman velattoman kämpän, yksi lapsi, joka oli jo jo sillon 17 v.
Oli sitten eronnut, tai ydinperheelline, niin silti tulee noi kulut lapsesta.
Uudella puolisolla oli jo sillon aikuiset kaksi lasta , jotka olivat omillaan. - Anonyymi
Meillä nousi rahatalous kun erottiin. Sain kauheesti etuuksia kelasta ja lapsikorotuksia etuihin. Jäin työttömäksi kun rahaa vain tuli. Ei kannattanut enää työnteko. Sitten uusi mies oli varakas joka maksoi suuren osan meidän kuluista, kun olin työtön.
Kyllä yh pärjää aina, se mitä et av ioliitossa saanut saat yh. Yhteiskunta tykkää eroperheistä ei kokonaisista perheistä.
Mekin asuttiin uuden miehen kanssa ns erikseen, jottei etuudet lähde pois joen rahastettiin yhteiskuntaa niinkuin kaikki tekee.
Nyt olen töissä kun lapset ei tarvi enää aikuista koko aikaa, ja rahaa riittää edelleen.- Anonyymi
Minulla talous parani, kun pääsin eroon työttömästä luuserista , nyt on yksi elätettävä vähempi, mulla hyvä työ ja yksi lapsi, ja onneksi tehtiin avioehto ennen ko mentiin avioon, ei tarvinnut jakaa omaisuuttani, jonka olin jo hankin ennen avioliittoa.
- Anonyymi
Jos isä maksaa elareita äidille, ei hänelle kuulu minkään muun maksu erikseen. Jos hän itse haluaa maksaa esim. Ajokortin lapselleen on se hänen oma päätös, mutta vaatia sitä ei voi. Elatusmaksujen kun on tarkoitus kattaa kaikki tarpeelliset menot, joten se vanhempi joka elareita maksaa, hänellä on oikeus kieltäytyä maksamasta mitään muuta ylimääräistä.
Oma mieheni maksaa elareita kahdesta lapsesta eikä hänellä jää mitään ylimääräistä, omista menoistaan saa tinkiä, joten eipä siinä enää mitään ylimääräistä lapsille maksettaisi edes.
Ja muistetaan nyt myös se, että ei kaikilla kahden vanhemman perheilläkään olee varaa kustantaa lapsilleen mopoja tai autoja, saatika edes harrastuksia. Harrastukset toki ovat vielä tärkeitä, mutta niiden kustannukset on tarkoitus hoitaa niillä elareilla. Autot ja mopot voi hankkia esim. Omilla kesätyörahoillaan, ei niiden hankinta ole vanhemmille mikään velvollisuus, mutta jos toinen vanhempi välttämättä sellaisen haluaa kustantaa, niin se vanhempi kustantakoot sen ihan itse.- Anonyymi
Juurikin näin, harrastuksia on myös melkeen ilmaisia, kuten uinti ,hallimaksu ihan minimaalinen, vaeltelu, tai kävely/ juoksu, partiokaan ei paljoa maksa, eikä joku käsityöharrastus.
Auton ja ajokortin hankinta täysikäiselle lapselle ihan vapaaehtoista.
- Anonyymi
"Eron jälkeen luonnollisesti molemmilla huoltajille menot kasvavat. Elarit lasketaan lastenvalvojalla ja sen puolesta kaikki saadaan sovittua." Ei saada sovittua!!! Elareita ei lasketa lastenvalvojalla - eihän "lastenvalvoja" ole asiassa edes oikeustoimikelpoinen", asianosainen- ja sopimusosapuoli ja mitään ei ole saatu sovittua- mm. lasten sukunimi edelleen virheellinen ja lapset vieraannutettuna, aivopestynä, manipuloituna "lastenvalvojan, lastensuojelun" lainvastaisen menettelyn johdosta- perätön lausuma lapsen olosuhteista annettu 27.5.2008 Raision kaupungin perhepalvelujen menettelyssä ja klikkaa nappula rikki!!!
- Anonyymi
Ihan, kun olisin tuon vuodatuksen lukenut miljoona kertaa aikaisemminkin,😖😖
- Anonyymi
Jos sinä rikoit jonkun perheen, älä juorua täällä heidän aioita vaan juorua omia asioita. On se kumma kun rikotaan ja sitten valitetaan kun mies ei maksa sutturan ja lasten elämää!!! Itse olet tilanteen tehnyt, maksat siitä nyt. Elintaso ei ole miehen käsissä., vaan sinä maksat omat ja lasesi kulut. Ei tarida mennä perille kun joka viikko kyselet samaa.
- Anonyymi
Niin Jos sinä rikoit jonkun perheen, älä juorua täällä heidän asioita vaan juorua omia asioita. On se kumma ,kun ensin rikotaan ja sitten valitetaan kun nainen ei maksa häntäheikin ja omien lasten elämää!!! Itse olette tilanteen tehnyt, maksatte siitä nyt. Elintaso ei ole naisen käsissä., vaan sinä maksat omat ja naisen lasten kulut, tai yhdessä maksatte. Ei taida mennä perille kun joka viikko kyselet samaa.
- Anonyymi
Sutturat maksattaa omien lastensa menot ja kulut miehellä jonka perheen he ovat rikkoneet. Näin se on aina.
Naikkoset etsii miestä joka on töissä jotta itse saa elää muiden rahoilla.
Ensin vievät perheestä mihen ja isän, sitten hänen omaisuutensa ja rahat ja kaiken. Estää vielä miestä tapaamasta omia lapsiaan ja tunkeutuu ehidän elämään. Harva mies estää mutta heitäkin on, mutta en tajuu miestä joka suostuu moiseen, pitää todella vihata omia lapsia että psytyy hylkäämään heidät sutturoiden takia.- Anonyymi
Häntäheikit maksattaa omien lastensa menot ja kulut naisella , jonka perheen he ovat rikkoneet. Näin se on aina.
Miekkoset etsii naista , joka on töissä joka saa elää omilla rahoilla.
Ensin vievät perheestä naisen ja äidin , sitten hänen omaisuutensa ja rahat ja kaiken. Estää vielä naista tapaamasta omia lapsiaan ja tunkeutuu heidän elämään. Harva nainen estää mutta heitäkin on, mutta en tajuu naista joka suostuu moiseen, pitää todella vihata omia lapsia että psytyy hylkäämään heidät häntäheikkien takia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Häntäheikit maksattaa omien lastensa menot ja kulut naisella , jonka perheen he ovat rikkoneet. Näin se on aina.
Miekkoset etsii naista , joka on töissä joka saa elää omilla rahoilla.
Ensin vievät perheestä naisen ja äidin , sitten hänen omaisuutensa ja rahat ja kaiken. Estää vielä naista tapaamasta omia lapsiaan ja tunkeutuu heidän elämään. Harva nainen estää mutta heitäkin on, mutta en tajuu naista joka suostuu moiseen, pitää todella vihata omia lapsia että psytyy hylkäämään heidät häntäheikkien takia.Naiset tykkää rentuista.
- Anonyymi
Kyllä uuden naisen lasten kuluja pitää maksaa myös miehen. Ei voi olettaa että yh äiti yksin maksaa lastensa kulut jos miehen on läytänyt. Eri asia on ettei mies maksele sitten entisen eukon elämää ja lasten kuluja, Lapsilisät pitää siihen riittää.
Uusi nainen on yleensä työtön ja etsinyt itselleen elättäjän, ettei tarvi mennä töihin, mutta ex vaimo on tahalteen jäänyt elätettäväksi.
Mis maksaa kaikkien elämän , mutta uusi nainen ei muuta kun hoitelee kotia.- Anonyymi
Kyllä uuden ukon lasten kuluja pitää maksaa myös naisen . Ei voi olettaa että yh isä nyt yksin maksaa lastensa kulut jos naisen on löytänyt. Eri asia on ettei nainen maksele sitten entisen ukon elämää ja lasten kuluja, Lapsilisät pitää siihen riittää.
Uusi mies on yleensä työtön ja etsinyt itselleen elättäjän, ettei tarvi mennä töihin, mutta ex mien on tahalteen jäänyt elätettäväksi ja ei tarvii maksaa elareita.
Nainen maksaa näin kaikkien elämän , mutta uusi mies ei muuta kun hoitelee itteään ja juopottelee.
- Anonyymi
Miten kehtaat juoruta toisten perheiden asioita täällä? Ensin rikot perheen ja sitten juoruat heistä silmin kirkkain? Eikö mitään ymmärrystä sille että toisten asioita ei puhuta.
Häpeisit et varmaan osaa. Kuin mones perhe on menossa?- Anonyymi
Lopeta sinä se ”juoruilu”suttura.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lopeta sinä se ”juoruilu”suttura.
Mistä olet katkera? En ole suttura, olen heino nainen. Miulla on perhe ja lapset ja asiat kunnossa. En juoruuile muiden asioita enkä omiani, luen täällä ja puutun idiootien kirjoitteluun.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä olet katkera? En ole suttura, olen heino nainen. Miulla on perhe ja lapset ja asiat kunnossa. En juoruuile muiden asioita enkä omiani, luen täällä ja puutun idiootien kirjoitteluun.
Voit hienona suttura naisena silti lopettaa tuon juoruilun , mistä olet vihainen ja katkera ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voit hienona suttura naisena silti lopettaa tuon juoruilun , mistä olet vihainen ja katkera ?
Ihan saada näitä katkeria palautteita. Ensiksi ohjaan isnut hoitoa saamaan, varmasti saat jos haet, ja kun itse ymmärrät tarpeesi hoitoon, niin varmasti saat pian. Tai kerro tänne tuntemuksia, minäkin ovin terapioida sinua. Sinä kun et osaa kesksutella, niin aloitetaan siitä. Sinulla on alkoholiongelma, josta sun on päästävä pois, toivon sinun ymmärtävän, että se vioittaa sun kehoasi, ja tuollainen toisten haukkuminen on oire siitä että voit pahoin. Kerro elämästäsi.
- Anonyymi
Olet siis kateellinen mulle kun olen hino ja varaskas nainen, jolla on kaikkea . Kerro ongelmistasi voin ehkä auttaa, alkoholiongelmaasi en pysty auttamaan, siitä ei ole tietoa, mutta henkiset ongelmat kyllä hoituu. Kerro sinäkin elämästäsi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet siis kateellinen mulle kun olen hino ja varaskas nainen, jolla on kaikkea . Kerro ongelmistasi voin ehkä auttaa, alkoholiongelmaasi en pysty auttamaan, siitä ei ole tietoa, mutta henkiset ongelmat kyllä hoituu. Kerro sinäkin elämästäsi.
”Hino ja varaskas” olet siis kleptomaani buhahaaa buhahaaa😂😂
- Anonyymi
Kyllä naurattaa nää että joku mies olisi niin innokas että maksaisi sen naisen koko edellisen perheen elättämisen.
- Anonyymi
Tämä yksi suttura niin kuvittelee, ei kukaan täyspäinen mies maksa muijansa edellistä elämää, tällä sutturalla ei ole miestä eikä lapsia, kunhan katkeruuksissaan provosoi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä yksi suttura niin kuvittelee, ei kukaan täyspäinen mies maksa muijansa edellistä elämää, tällä sutturalla ei ole miestä eikä lapsia, kunhan katkeruuksissaan provosoi.
Kyllä jokainen mies on idiootti joka hylkää omat lapsensa jonkun sutturan tähden!!! itse siitä kräsii eniten kun lapset ja koko suku hylkää!!! Se on oikein, itkekööt vaan mies ihan rauhassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä jokainen mies on idiootti joka hylkää omat lapsensa jonkun sutturan tähden!!! itse siitä kräsii eniten kun lapset ja koko suku hylkää!!! Se on oikein, itkekööt vaan mies ihan rauhassa.
Kyllä jokainen nainen on idiootti joka hylkää omat lapsensa jonkun häntäheikin tähden!!! itse siitä kärsii eniten kun lapset ja koko suku hylkää!!! Se on oikein, itkekööt vaan nainen ihan rauhassa.
- Anonyymi
Et sinä lasketa miehesi ja hänen eksän elareita lastenvlvojalla, kyllä tämä ex pariskunta ne sopii keskenään, miskisinulle se kuuluu? Meinaat siis rahastaa miehellä omiin menoihisikin vai? Matalat elarit exälle jotta sulle riittää kaljarahaa vai?
Jos rikoit perheen sinulle ei kuulu mitkään asiat siitä perheestä, hyi häpee lahna.
Miten edes kehtaat moista kertoo, kinuu sun eksältä rahaa niin et voit elättää uuden miehen jonka perheen rikoit. Häpee.- Anonyymi
Häpee ite suttura
- Anonyymi
Minä maksatan miehellä mun lasteni harrastuksen koska hän on meillä asuva. Miehen lapsien harrastuksia me ei makseta, eksänsä hoitaa ne, koska mies maksaa pienet elarit, siitä pitää heille riittää ettei eksä käytä kaljaan niitä. Mitään emme anna, yökylään kun tulevat omat petivaatteet ja ruuat mukaan, onneksi ei enää käy meillä.
Uusiperheessä ei entisiä lapsia makseta mitään, he hoitavat aisat ihan itse. On kurjaa rahasaa heidän isäänsä ja minä sanoinkin että se ei käy, meillä on valtvasti menoja itselläänkin, että yliääriäiseen ei ole varaa. Elaritikin pitäisi poistaa. Itse saan eksältä elareita mutta en tykkää siitä että mun mies mmakselee muualle.- Anonyymi
Minä taas en maksa elareita, Exä hoitaa lapset uuden uskonsa kanssa, ukolla ei ole lapsia.
- Anonyymi
Mikä kumma on uusiperhe? En ole kuullutkaan että jokainen meistä voi hypätä jonkun perheeseen koska vaan ja alkaa leikkiä siellä kotia??? Häh? Mitä ihmettä? Ihan omituista että perietä voi vaihtaa, mä en ole tuosta kuullutkaan.
Mistä läytää niitä parempielintasoisia perheitä johon voi mennä? Mä menisin heti uuteen perheeseen.- Anonyymi
Mistä sinä nyt mitään tietäisit, kun et osaa edes kirjoittaa ja tuskin edes kunnolla lukea , on tainnu peruskoulukin jäänyt kesken, ja muutenkin olet hiukan vajakki.
- Anonyymi
Osaatko käyttää googlea , mutta kirjoita sinne oikein, koska sulla on tuo kirjoitustaito tosi huono.
Muutenkin sulla yleistieto ihan surkea, voisit hieman sivistää itseäsi , olet selvästi taantunut. - Anonyymi
Siinä sutturalla miettimistä, mikä mahtais olla , suttura vois opetella kirjoittamaan, ennen kun menet sinne uuteen perheesee.😂
- Anonyymi
Mitä sinä sillä tiedolla teet, turhaan päätäsi vaivaat, sekoat vain vielä enemmän, koska tieto lisää tuskaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä sinä sillä tiedolla teet, turhaan päätäsi vaivaat, sekoat vain vielä enemmän, koska tieto lisää tuskaa.
Ei ole olemassa uusioperheitä, on vain ydinperheitä ja kun se hajoo on yh perhe. Isä jää ilman lapsiaan, ei ne muuta minnekkään, vaan on luotettavan äidin ljuona aina. Ei kellään ole uusia perheitä on vaan yksi ainoa perhe missä asutaan.
Jos isä on viety ei hänellä ole oikeutta viedä omia lapsiaan minnekkään ellei äiti tule mukaan.
Onkäsittämätöntä että kuvitellaan että kaikilla on satoja perjeitä missä voi asua ja olla, ei se ole niin. Hullua.
Kun isä hylkjää kun suttura on hänet ottanut pehreestä ja rikkonut sen, on isä mennyttä lasten silmissä. Kun kerrän hylkäsi sutturan pakottamana niin lasten ei kuulu enää muistella isää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole olemassa uusioperheitä, on vain ydinperheitä ja kun se hajoo on yh perhe. Isä jää ilman lapsiaan, ei ne muuta minnekkään, vaan on luotettavan äidin ljuona aina. Ei kellään ole uusia perheitä on vaan yksi ainoa perhe missä asutaan.
Jos isä on viety ei hänellä ole oikeutta viedä omia lapsiaan minnekkään ellei äiti tule mukaan.
Onkäsittämätöntä että kuvitellaan että kaikilla on satoja perjeitä missä voi asua ja olla, ei se ole niin. Hullua.
Kun isä hylkjää kun suttura on hänet ottanut pehreestä ja rikkonut sen, on isä mennyttä lasten silmissä. Kun kerrän hylkäsi sutturan pakottamana niin lasten ei kuulu enää muistella isää.Ei ole olemassa uusioperheitä, ei niin , vaan uusperheitä, ydinperheitä , uusperheitä, sateenkaariperheitä ym kun joku perhe hajoo niin voi avioitua uudelleen ja taas on perhe. Isä ei jää ilman lapsiaan, vaan on luotettavan isän luona joka toinen viikko . Ei kellään ole uusia perheitä ei niin vaan uusperheitä , on vaan kaksi paikkaa missä asutaan.
Jos äiti on viety ei hänellä on oikeus viedä lapset isän suostumuksella mukanaan ja isä tapaa lapsiaan säännöllisin ajoin. äiti ei tietenkään , tule mukaan, hänellä uusi mies.
on hassua että kuvitellaan ,että kaikilla on satoja perheitä ,ei kellään nyt niin olekkaan
Kun äiti hylkää kun häntäheikki on hänet ottanut perheestä ja rikkonut sen, on äiti mennyttä lasten silmissä. Kun kerrän hylkäsi häntäheikin pakottamana niin lasten ei kuulu enää muistella äitiä , tai rakentaa uudelleen suhteet äitiinsä.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606394- 1003302
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252636- 212238
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3561806- 271781
- 251540
- 491432
Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2261423- 321398