Miten valokuvat tietokoneelle?

Anonyymi

Aikaisemmassa tietokoneessa oli Picasa-ohjelma ja vedin koneelle kamerasta kuvia kansioihin ja siitä edelleen ulkoiselle levylle säilytykseen. Picasalla suoristin horisontteja ja rajasin turhia reunuksia. Kuvia oli helppo ottaa sähköpostiin koneelta muille lähetettäviksi. Ja mikä tärkeintä: kuvat olivat vain omalla koneella - eivät menneet netille mihinkään.
Nyt Picasa-ohjelmaa ei enää saa ja näyttää, että kaikki vastaavat ohjelmat joita voi koneelle ladata, ovat maksullisia/tallettavat kuvia netille. Kumpaakaan en halua.
Koneella on Windows 10 ja Office 365 - miten voin saada kamerasta kuvat koneelle omiin kasioihin itse katseltaviksi ja sieltä halutessa sähköpostiin liitettäviksi?

30

755

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eikö tuntemattoman kameran käyttöohjeessa tuollaiset asiat kerrota?

    • Anonyymi

      Mitä tapahtuu kun liität kameran johdolla koneeseen kiinni? Eikö plug-and-pray toimi? Onpas mennyt vaikeaksi vai onko se joku valmistajien juoni, että siihen tarvitsee erillisen ohjelman jolla kuvat saa kamerasta ulos?

      • Anonyymi

        Laitaa kamerasta ja koneesta bluetuutti päälle ja synkrronissointi myös niin menee itsestään.


      • Anonyymi

        Muistikortin kauttahan ne siirretään eikä millään vanhanaikaisella piuhalla..


    • Anonyymi

      Picasa on saatavilla, mutta se on Googlen tekele joten varmasti vakoille.

      Wintoosaan helppokäyttöinen kuvankäsittelyohjelma on Irfanview https://www.irfanview.com/ se on ilmainen eikä tuuppaa mainoksia (mutta on kohteliasta ja järkevää donateerata jos jää jatkuvaan käyttöön).

      Picasa viittaa siihen että avaajalla on droidi. Siitä voi kopioida USB johdon kautta kuten jo on mainittu. Paljon kätevämpää on siirtää johdottomasti käyttämällä filemanageria "Total Commander" https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ghisler.android.TotalCommander ja sen liitännäistä "WiFi/WLAN Plugin for Totalcmd" https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ghisler.tcplugins.wifitransfer jotka ovat ilmaisia eivätkä tuuppaa mainoksia (sovelluskehittäjät C. Ghisler & veli kieltäytyvät donateerauksista, saavat yllin kyllin tuloja "Total Commander"wintoosa versiosta).

    • Anonyymi

      Rawtherapee ja pilvipalvelu.. siinä erinomainen kaksikko.

    • Anonyymi

      Tuo kuvien veteleminen käy vielä nytkin ja ilman mitään turhia ohjelmia.
      Kaikki kamerat ei suorasiirtoa välttämättä hyväksy tiedostonhallinnassa, mutta silloin voi käyttää kortinlukijaa, joka on täysin palikkaohjelmista riippumaton.
      Itse siirtelen kuvia harva se päivä, enkä tarvitse siihen mitään ohjelmaa. Ainoastaan kaksi rinnakkaista tiedostonhallintaikkunaa. Siitä sitten vedellään kuvia sinne tai tänne, vaikka takaisin kameran kortille.
      Toimii jopa linuxissa.

      Huom. Kamerasta suoraan siirrettäessä on häiriövaara ja akun tyhjentymisvaara, mitä kortinlukijalla ei ole. Parempi kopioida medialta toiselle ja vasta kun homma on valmis frmatoida kortti, jolloin se on kuin uusi.

      • Anonyymi

        Jep muistikortinlukijan kautta siirto on kaikista paras tapa nykypäivänä jos kamerassa ei ole wlan yhteyttä. USB piuhojen kanssa menee vain hermo.


    • Anonyymi

      Aloittajalle; Liität normaalisti kameran kameran mukana tulleella USB-kaapelilla tietokoneeseen ja laitat kameraan virran päälle (ja katsot kameran näyttöä pyydetäänkö siinä tekemään jotain valintoja) ja kympin valokuvat-sovellus aukeaa ja teet mitä tietokoneen näytöllä sanotaan. Ei siinä mitään "ihmeellistä" vetelyä tarvita.
      Ja Picasa 3 on vanhalla koneellasi (jos et ole sitä poistanut) ladatut tiedostot-paikassa josta sen voi laittaa tikulle ja sieltä uudelle koneelle. Minä tein näin vaikka "asiantuntijat" sanovat että vanhentuneita ohjelmia ei saisi käyttää mutta on se vaan niin hyvä ja helppo eikä uusia ohjelmia jaksa opetella.
      Voi sen kamerassa olevan muistikortin laittaa myös tietokoneen muistikortin lukijaankin jos sellainen.

      • Anonyymi

        Ei. Ei millään Valokuvat-sovelluksella vaan Resurssienhallinnalla kopioidaan kuvat oikeaan kansioon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei. Ei millään Valokuvat-sovelluksella vaan Resurssienhallinnalla kopioidaan kuvat oikeaan kansioon.

        Niin, niin, tietysti resurssienhallinnalla, itsestään selvyyshän tuon pitäisi olla.


      • Anonyymi

        Ei vaan muistikortinlukijalla..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei vaan muistikortinlukijalla..

        Ei, ei, vaan resurssienhallinnalla, sillä siirrellään tiedostoja, se on varsin sitä varten tehty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei, ei, vaan resurssienhallinnalla, sillä siirrellään tiedostoja, se on varsin sitä varten tehty.

        Ei siirretä olemattomia tiedostoja,:D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei vaan muistikortinlukijalla..

        Piuha on aina parempi ja nopeampi. Ei niitä kuvia montaa ole.


    • Anonyymi

      Ainakin Canonin kameroissa tulee softat mukana. Jos on laillinen peli, niin ohjelmat voi ladata netistäkin, jos on asennuslevyt kadonneet.

      Horisontin voi suoristaa vaikka ImageMagickillä.
      http://im.snibgo.com/strhoriz.htm

      • Anonyymi

        Mitään softaa tarvita kuvien siirtoon. Hei haloo!


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä siirtyy muistikortinlukijalla jota kaikki järkevät käyttää.

        Ei tarvita mitään kiinalaisia leluja. Kaikki onnistuu kameran mukana tulleilla tarvikkeilla.

        Missähän vanhempasi olivat, kun järkeä jaettiin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvita mitään kiinalaisia leluja. Kaikki onnistuu kameran mukana tulleilla tarvikkeilla.

        Missähän vanhempasi olivat, kun järkeä jaettiin?

        Onnistuu mutta paljon hitaammin ja säätämällä:D


    • okaro

      Usein kameran mukana tulee softa, jolla kuvat voi siirtää - ainakin Canoninilla. Toki käsinkin voi, mutta ohjelma tekee automaattisesti siirtäen vain uudet ja järjestäen kansioihin. Kuvien käsittelyyn kannattaa ottaa IrfanView, ei toki niin kätevä kuin Picasa jossain suoristamisessa.

      Onko varmuuskopiointi kunnossa. Ihmettelen, että jos maksaa terasta pilveä, niin ei käytä sitä. Minulla kaikki kuvat on Onedrivessä.

      • Anonyymi

        Vanhanaikaisia ja epäkäytännöllisiä softia ei pidä missään nimessä asentaa kun järjestelmissä on ollut siirtomahdollisuus jo 20-vuoden ajan..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhanaikaisia ja epäkäytännöllisiä softia ei pidä missään nimessä asentaa kun järjestelmissä on ollut siirtomahdollisuus jo 20-vuoden ajan..

        Vapusen vanhemmat jos olisi käyttäneet edes kondoomia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vapusen vanhemmat jos olisi käyttäneet edes kondoomia.

        Yksittäinen yksinkertainen suoritin voi suorittaa kerrallaan vain yhtä ohjelmaa, mutta sen tehtäviä voidaan vaihdella erittäin nopeasti, jolloin suoritus näyttää käyttäjästä rinnakkaiselta (ks. Moniajo). Monisäikeistetyssä suorittimessa voidaan suorittaa aidosti yhtä aikaa useampaa kuin yhtä tehtävää, samoin moniydinsuorittimessa on samaan mikropiiriin rakennettu kaksi tai useampia suorittimia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksittäinen yksinkertainen suoritin voi suorittaa kerrallaan vain yhtä ohjelmaa, mutta sen tehtäviä voidaan vaihdella erittäin nopeasti, jolloin suoritus näyttää käyttäjästä rinnakkaiselta (ks. Moniajo). Monisäikeistetyssä suorittimessa voidaan suorittaa aidosti yhtä aikaa useampaa kuin yhtä tehtävää, samoin moniydinsuorittimessa on samaan mikropiiriin rakennettu kaksi tai useampia suorittimia.

        Vanhassa tikussa on Win 7 koneen jäljiltä Picasa- verkkoalbumiksi ilmoitettu kuvaryhmä ja avausyritystä seuraa: "Käytät selainta, joka ei tue täysin pyydettyä URL- osoitetta, ei löytynyt tältä palvelimelta".
        Nyt on uudessa koneessa Win 10 tai 11.

        Miten olisi meneteltävä kuvien avaamiseksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhassa tikussa on Win 7 koneen jäljiltä Picasa- verkkoalbumiksi ilmoitettu kuvaryhmä ja avausyritystä seuraa: "Käytät selainta, joka ei tue täysin pyydettyä URL- osoitetta, ei löytynyt tältä palvelimelta".
        Nyt on uudessa koneessa Win 10 tai 11.

        Miten olisi meneteltävä kuvien avaamiseksi?

        Käyttis on WIN 10 tämän mukaan https://www.bing.com/search?q=käyttöjärjestelmän versio&form=WNSGPH&qs=AS&cvid=578fc91089a846d68f10e911db4a08b9&pq=käyttöjärj&cc=FI&setlang=fi-FI&nclid=A3605353DD5EB14B553BDE3F41B23EEE&ts=1643528360838&wsso=Moderate


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käyttis on WIN 10 tämän mukaan https://www.bing.com/search?q=käyttöjärjestelmän versio&form=WNSGPH&qs=AS&cvid=578fc91089a846d68f10e911db4a08b9&pq=käyttöjärj&cc=FI&setlang=fi-FI&nclid=A3605353DD5EB14B553BDE3F41B23EEE&ts=1643528360838&wsso=Moderate

        Tästä ei pääse eteenpäin:
        https://picasa.fi.downloadastro.com/lataa/
        Pitäisi ehkä antaa sähköpostiosoite ja sitten tulisi Saunalahden pieni laatikko heti täyteen, kun roskapostiksikaan nimeämisen mahdollisuutta ei ole postin asetuksissa vaikka on maksullinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhassa tikussa on Win 7 koneen jäljiltä Picasa- verkkoalbumiksi ilmoitettu kuvaryhmä ja avausyritystä seuraa: "Käytät selainta, joka ei tue täysin pyydettyä URL- osoitetta, ei löytynyt tältä palvelimelta".
        Nyt on uudessa koneessa Win 10 tai 11.

        Miten olisi meneteltävä kuvien avaamiseksi?

        Ihan normaali kuvaohjelma avaa kuvat. Windowsissa tulee mukana sellainen taikka jos haluaa paremman niin tämä: https://www.faststone.org/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tästä ei pääse eteenpäin:
        https://picasa.fi.downloadastro.com/lataa/
        Pitäisi ehkä antaa sähköpostiosoite ja sitten tulisi Saunalahden pieni laatikko heti täyteen, kun roskapostiksikaan nimeämisen mahdollisuutta ei ole postin asetuksissa vaikka on maksullinen.

        Mitään ikivanhaa Picasaa ei pidä mennä nykyään latailemaan. Se on kauan sitten Googlen toimesta kuopattu eli tuet lopetettu..


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      263
      593
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      521
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      502
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      466
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe