runoketju

Voi hyvät runoniekat

Eilinen runoketju on muuttanut bittitaivaaseen. Meidän suuri hengentuotteemme!
Jos teillä on omistanne kopioita, niin voisitteko ystävällisesti lähettää niitä mulle.

Minusta ne olivat niin mukavia, haluaisin niitä vielä lukea..

Pyytää ja kumartaa.. please, please,

beataB ( runoja odotellen. )

[email protected]

49

2120

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Helena

Sattuipa nyt ikävästi. Yleensä tallettelen palstoilta runoja kansioihini, vaan nyt en ehtinyt "työpäiväni" johdosta. Harmin paikka!
      Entäpä muut? - Ja hyvää huomenta, runoniekat!

• beataBarbara*

Kiitos osanotosta!

Pitäisiköhän "hautajaiset järjestää" ?

kysellen,

beataB ( pohtii..?)

• Helena
        beataBarbara* kirjoitti:

Kiitos osanotosta!

Pitäisiköhän "hautajaiset järjestää" ?

kysellen,

beataB ( pohtii..?)

Anteeksi, vasta nyt ehdin palata tähän ihmeteltävään asiaan, runojen katoamiseen. Melkein, ettei tässä ihan RAIVOSTUTA moinen!

Toisaalta - pitää malttaa mielensä, siihen on TÄYTYNYT olla pätevä syy. Tuollaisia runoja, tuotoksia palstoilta ei noin vaan voi aiheetta pyyhkiä pois.

Asiantilasta suruissani, beataB, kannatan "hautajaisten" järjestämistä.
        Tai murheellisena ainakin hiljennyn minäkin hetkeksi.

Edellleen osaaottaen, Helena

• beataBarbara*
        Helena kirjoitti:

Anteeksi, vasta nyt ehdin palata tähän ihmeteltävään asiaan, runojen katoamiseen. Melkein, ettei tässä ihan RAIVOSTUTA moinen!

Toisaalta - pitää malttaa mielensä, siihen on TÄYTYNYT olla pätevä syy. Tuollaisia runoja, tuotoksia palstoilta ei noin vaan voi aiheetta pyyhkiä pois.

Asiantilasta suruissani, beataB, kannatan "hautajaisten" järjestämistä.
        Tai murheellisena ainakin hiljennyn minäkin hetkeksi.

Edellleen osaaottaen, Helena

Osanottoja otetaan vastaan

Itsesyytöksissä tässä piehtaroi, mitä tuli sanottua pahasti ja kenelle? Voi, voi, ei osaa edes anteeksi pyytää, kun ei mitä ja keltä? Josko pyytäis kaikilta yhteisesti? Mutta sitten mitä pyytäis? Päättymätön kehä. Ja jos minut pyyhittiin, niin olis muut jätetty.

Tekee niin päin tai näin päin, niin aina se jotakuta ärsyttää. Kaikille ei voi mieliksi olla. Sorry.

Tule tänne syyparka, täällä on entisiäkin, oli jollakin tapana joskus sanoa.

Onko sinulla hyviä ohjelmaehdotuksia niitä hautajaisia varten?

Vai piettäisikö vaan muistotilaisuus?

Voiskohan tuota uutta ravintolaa vuokrata siihen tarkotukseen? Vai onkohan niillä korkeat taksat? Amatööritaiteen Väärinkäyttäjien Yhdistyksellä ( AtVy ry ) alkaa varat olla aika vähissä.

Sinut on valittu yhdistyksen yksimielisellä päätöksellä ohjelmatoimikuntaan

Pannaan mietintään.

beataB ( pohtii…? )

• Helena
        beataBarbara* kirjoitti:

Osanottoja otetaan vastaan

Itsesyytöksissä tässä piehtaroi, mitä tuli sanottua pahasti ja kenelle? Voi, voi, ei osaa edes anteeksi pyytää, kun ei mitä ja keltä? Josko pyytäis kaikilta yhteisesti? Mutta sitten mitä pyytäis? Päättymätön kehä. Ja jos minut pyyhittiin, niin olis muut jätetty.

Tekee niin päin tai näin päin, niin aina se jotakuta ärsyttää. Kaikille ei voi mieliksi olla. Sorry.

Tule tänne syyparka, täällä on entisiäkin, oli jollakin tapana joskus sanoa.

Onko sinulla hyviä ohjelmaehdotuksia niitä hautajaisia varten?

Vai piettäisikö vaan muistotilaisuus?

Voiskohan tuota uutta ravintolaa vuokrata siihen tarkotukseen? Vai onkohan niillä korkeat taksat? Amatööritaiteen Väärinkäyttäjien Yhdistyksellä ( AtVy ry ) alkaa varat olla aika vähissä.

Sinut on valittu yhdistyksen yksimielisellä päätöksellä ohjelmatoimikuntaan

Pannaan mietintään.

beataB ( pohtii…? )

Tässä hieraisen silmiäni näkemästäni, yksimielisestä AtVy ry:n päätöksestäsi. Ettäkö minut ohjelmatoimikuntaanne valittu.
        Ei, ei vetele (= sovi)!
        Vapaa elämäntaiteilija olen vainen. Mihinkään kuulumaton (rassukka, joskus kantaaottavainen).

Mutta jos minulta, yhdistyksen ulkopuoliselta kysyttäisiin, niin muistotilaisuus olisi...
        Varatko yhdistyksessänne vähissä? Saattaisin hengenystävänänne muutamalla roposella avittaa; jätän vuorostani taas kerran jonkun vähemmän tärkeän tavarahankkeen itselleni toteuttamatta.
        (Sitä ollaan taas niin kilttiä, niin kilttiä!)

Eikä muuta, runoilijat, kuin eteenpäin elävän mieli! -
        Ja voidaan hyvin! :))

• beataBarbara*
        Helena kirjoitti:

Tässä hieraisen silmiäni näkemästäni, yksimielisestä AtVy ry:n päätöksestäsi. Ettäkö minut ohjelmatoimikuntaanne valittu.
        Ei, ei vetele (= sovi)!
        Vapaa elämäntaiteilija olen vainen. Mihinkään kuulumaton (rassukka, joskus kantaaottavainen).

Mutta jos minulta, yhdistyksen ulkopuoliselta kysyttäisiin, niin muistotilaisuus olisi...
        Varatko yhdistyksessänne vähissä? Saattaisin hengenystävänänne muutamalla roposella avittaa; jätän vuorostani taas kerran jonkun vähemmän tärkeän tavarahankkeen itselleni toteuttamatta.
        (Sitä ollaan taas niin kilttiä, niin kilttiä!)

Eikä muuta, runoilijat, kuin eteenpäin elävän mieli! -
        Ja voidaan hyvin! :))

Tärkeä tiedotus:

Nyt ohjelmassa seuraa ohjelman muutos:

Kuten tuolla alhaalla käy ilmi,
        Ensiapuryhmän tehokkaan toiminnan seurauksen

Runot koki muodonmuutoksen.
        Niistä kehkeytyi runoastronautteja.

Kai niille pitää kuitenkin tervetuliaisjuhla järjestää?

beataB (kunhan palaavat...)

• Helena
        beataBarbara* kirjoitti:

Tärkeä tiedotus:

Nyt ohjelmassa seuraa ohjelman muutos:

Kuten tuolla alhaalla käy ilmi,
        Ensiapuryhmän tehokkaan toiminnan seurauksen

Runot koki muodonmuutoksen.
        Niistä kehkeytyi runoastronautteja.

Kai niille pitää kuitenkin tervetuliaisjuhla järjestää?

beataB (kunhan palaavat...)

Sinä se vasta ideoinnin mestari olet!!! - :)
        (Miten täällä toimeentultaisiinkaan enää ilman häntä!;))

Samaa mieltä olen kanssasi, kyllä runoastronautit palattuaan iloisen tervetuliaisjuhlan ansaitsevat. Kyllä. -
        Mutta varmuuden vuoksi: Rakastettava beataB, "minä olla ujo, ei sopia organiseerauksiisi, sina muista se".

• Huomenia!

Sinne taivaan tuuliinko ne 'tuskalla' veivatut säkeet? :DD
      Ettäkö pitäisi pelkkiä loppusoinnullisia väsäillä, jos runoilla aikoo?

Otin eilen ne parit sanaryhmät talteen ja on niistä jotain paperilla, mutta eivät soinnu.
      Mikäs nyt eteen, sanotaanko kiltisti kiitos ja näkemiin, vai mitä?

• Se,että minä olen loppusointuisten kirjoittaja, en tarkoita, etteikö muita saisi kirjoittaa. Luin juuru niin Sinun Kuin Beatankin runoja. Ainakin jossain runossa Beata kirjoitti loppusoinnullist ja hyvää runoa ja Sinä ,Tiia, modernia runoa niin, että ihan ymmärsin ja ihastuin.

Pitäkää nyt kaikki intonne ja taitonne tallella. Yritetään hoitaa runoasioita niin, ettei väärinkäsityksiä synny.

Olen vaikka sivustalukija jos tarvis.

Kovin osaan huonosti nämä hommat kun en osaa edes teitä kiittää hyväksytysti.

• käsitit väärin,puhuin omista mieltymyksistäni.
        En puutu minkään verran runoiluun,kaikki kelpaa ja ovat toki hyviä,minä en pysty minkäänlaiseen
        tuotokseen,saati arvostelemaan;))

• beataBarbara*

TiaLiinu,

Ei ne tarvitse soinnullisia olla. Ajatus on tärkein. Soinnuttakoon jokainen mielessään. Minä niin ihastuin siihen sinun siili juttuun, lähetä se mulle.

On minullakin ne sanaryhmät tallella. Joissakin lähti suoraan ajatusta, kun laittoi peräkkäin. Liian helppoa sellainen, pitäisi keksiä paremmin, jos keksisi.

Ei nyt vielä heitetä pyyhettä kehään, vaan mietitään.

Nyt näkee miten tärkeä henkilö se Ruuneperi on, kun hän on yhden päivän poissa ja kaikki menee vinksin vonksin. Olisikohan hänellä rakentavia ehdotuksia?

beataB (pohtii…)

• beataBarbara*
        Ruuneperi kirjoitti:

Se,että minä olen loppusointuisten kirjoittaja, en tarkoita, etteikö muita saisi kirjoittaa. Luin juuru niin Sinun Kuin Beatankin runoja. Ainakin jossain runossa Beata kirjoitti loppusoinnullist ja hyvää runoa ja Sinä ,Tiia, modernia runoa niin, että ihan ymmärsin ja ihastuin.

Pitäkää nyt kaikki intonne ja taitonne tallella. Yritetään hoitaa runoasioita niin, ettei väärinkäsityksiä synny.

Into ainakin pidetään tallella TiaLiinu.

Se oli niin mukavaa tunne, kun ne sanat jäivät päähän pyörimään ja elämään omaa elämäänsä.

Sitähän sanotaan, että tällaisen vanhan homekorvan on aivoja käytettävä, ettei aivan tylsisty.

Kiitos ideasta Ruuneperi, että annoit työtä harmaille aivosoluilleni.

beataB ( edelleen ihastuksissaan..sanoista..)

• beataBarbara* kirjoitti:

TiaLiinu,

Ei ne tarvitse soinnullisia olla. Ajatus on tärkein. Soinnuttakoon jokainen mielessään. Minä niin ihastuin siihen sinun siili juttuun, lähetä se mulle.

On minullakin ne sanaryhmät tallella. Joissakin lähti suoraan ajatusta, kun laittoi peräkkäin. Liian helppoa sellainen, pitäisi keksiä paremmin, jos keksisi.

Ei nyt vielä heitetä pyyhettä kehään, vaan mietitään.

Nyt näkee miten tärkeä henkilö se Ruuneperi on, kun hän on yhden päivän poissa ja kaikki menee vinksin vonksin. Olisikohan hänellä rakentavia ehdotuksia?

beataB (pohtii…)

...olikin jollekulle punainen vaate.
        Mitä niistä, haluatko että laitan ne uudet sanaryhmät, jotta voit vääntää hikeä hatustasi? :D
        Itse niistä jo kirjoitin, mutta jos nekin taas jotakuta kiusaavat ja hyvää palstatilaa tulee käytettyä turhaan ja seriffi joutuu hommiin?

• TiaLiinu kirjoitti:

Mitä niistä, haluatko että laitan ne uudet sanaryhmät, jotta voit vääntää hikeä hatustasi? :D
        Itse niistä jo kirjoitin, mutta jos nekin taas jotakuta kiusaavat ja hyvää palstatilaa tulee käytettyä turhaan ja seriffi joutuu hommiin?

...malttaa lukea tarkemmin. Sinullahan On jo ne uudet sanaryhmät, mutta mitä sanot, kirjoittaisinko nuo omat valmiit vai "piänkö iha ite"?

• beataBarbara*
        TiaLiinu kirjoitti:

Lähetä se siili, mulle sähköpostitse.

Mulla se varmaan enemmän punainen vaate oli, kun sanoja olivat kuva ja temppeli, hyi, hyi miten uskonnolista, siirretään uskonto palstalle!

Sinä osasit ottaa sen siilin luonnon temppelin niin hienosti esiin.

beataB ( laatikkoni kolautusta oottelen..)

• beataBarbara*
        TiaLiinu kirjoitti:

...malttaa lukea tarkemmin. Sinullahan On jo ne uudet sanaryhmät, mutta mitä sanot, kirjoittaisinko nuo omat valmiit vai "piänkö iha ite"?

Moi,

Et varmasti pidä itselläsi, mutta odotetaan sopivaa kohtalon hetkeä julkaisuun.

Joo sanat on mullakin ja pikkusen aloitin.
        muttei vielä mitään valmista.

Ne, jotka eivät meidän runoista tykkää, käsi ylös, please,
        hyvä, hypätkää yli seuraavan kerran.

toivoo,

beataB

Moi,

Et varmasti pidä itselläsi, mutta odotetaan sopivaa kohtalon hetkeä julkaisuun.

Joo sanat on mullakin ja pikkusen aloitin.
        muttei vielä mitään valmista.

Ne, jotka eivät meidän runoista tykkää, käsi ylös, please,
        hyvä, hypätkää yli seuraavan kerran.

toivoo,

beataB

Sieltähän minä jo pukkasin uuden avauksen, mutta onhan se yksinään sitten helppo siirtää amatööritaiteen väärinkäyttäjien taivaaseen.

• beataBarbara*
        TiaLiinu kirjoitti:

Sieltähän minä jo pukkasin uuden avauksen, mutta onhan se yksinään sitten helppo siirtää amatööritaiteen väärinkäyttäjien taivaaseen.

että laitoit. Minäkin mukaan.

- amatööritaiteen väärinkäyttäjien taivaaseen. -

hah, hah, hauskasti sanottu!

BeataB (nauraa..)

• Ruuneperi kirjoitti:

Se,että minä olen loppusointuisten kirjoittaja, en tarkoita, etteikö muita saisi kirjoittaa. Luin juuru niin Sinun Kuin Beatankin runoja. Ainakin jossain runossa Beata kirjoitti loppusoinnullist ja hyvää runoa ja Sinä ,Tiia, modernia runoa niin, että ihan ymmärsin ja ihastuin.

Vieläkö pitkään?

Koko päivän tässä vahtia pidetty, koskas ne teidän runonne ilmestyvät. En kai ole taas lukenut jotain huolimattomasti, kun mielestäni mitään ei ole edes 'vilahtanut'.
        Kirjoittakaa ihmeessä!

• SkillaN kirjoitti:

käsitit väärin,puhuin omista mieltymyksistäni.
        En puutu minkään verran runoiluun,kaikki kelpaa ja ovat toki hyviä,minä en pysty minkäänlaiseen
        tuotokseen,saati arvostelemaan;))

Näyttöä on! Kirjoittamasi on pantu merkille! Ja arvostella saa aina, ainakin minua, kunhan samalla jotenkin ohjeistaa vastaisen varalle.
        Kunpa vain itse lopettaisin tämän hässäköintini! :)

• TiaLiinu kirjoitti:

Vieläkö pitkään?

Koko päivän tässä vahtia pidetty, koskas ne teidän runonne ilmestyvät. En kai ole taas lukenut jotain huolimattomasti, kun mielestäni mitään ei ole edes 'vilahtanut'.
        Kirjoittakaa ihmeessä!

Tänään yritän taas kirjoittaa jos tuo Proxy Error sallii.

Lähteeköhän tämä?

• Ruuneperi kirjoitti:

Lähteeköhän tämä?

Hätäinen yritys. Tässä sanat

peruna, lempi, kevät, sukka, yö, hömötiainen, aamukahvi, pulla, kaulin, hiiri.

On perunaakin parempaa tuo kauniin naisen lempi
        kevään korvalla mokomaa kukaan tuskin ees empi.

Kohta penkissä aukeaa kevään ensimmäinen kukka
        ja lämmön vaikutuksesta, jalasta lentää sukka

On ihana niin kevätyö sen hömötiainenkin tiesi
        aamukahvia hörppiessään kun lämmin ol kotiliesi

Hyvin maistui kahvi tuo ja lämpöinen kotipulla
        se kaulimel tehty ol ja hiiri halus mukaan tulla.

• Ruuneperi kirjoitti:

Lähteeköhän tämä?

Riimien rimmausiloa!

Mitähän tuolle 'Errol Poxylle' pitäisi tehdä, se tuntuu esiintyvän yhtä usein kuin melkeinkaimansa Errol Flynn aikoinaan.

• tässä taikinassa
        Ruuneperi kirjoitti:

Hätäinen yritys. Tässä sanat

peruna, lempi, kevät, sukka, yö, hömötiainen, aamukahvi, pulla, kaulin, hiiri.

On perunaakin parempaa tuo kauniin naisen lempi
        kevään korvalla mokomaa kukaan tuskin ees empi.

Kohta penkissä aukeaa kevään ensimmäinen kukka
        ja lämmön vaikutuksesta, jalasta lentää sukka

On ihana niin kevätyö sen hömötiainenkin tiesi
        aamukahvia hörppiessään kun lämmin ol kotiliesi

Hyvin maistui kahvi tuo ja lämpöinen kotipulla
        se kaulimel tehty ol ja hiiri halus mukaan tulla.

Lemmin pikku perunaani
        Matilda hän nimeltään,
        siinä parhain mussukkani
        aamukahvit keittämään.

Eipä ole pikku hiirein
        edes agressiivinen
        kotiin toivottaapi viirein
        tämän hömötiaisen.

Sukkana kun kevät koitti
        Matildakin villiintyi
        yö kun päivän vihdoin voitti
        kaulimeni tahtoi hän.

Sulla pikku tiaiseni
        pullia ei enää näy,
        aamullakin tästä heti
        uutta kaulimahan käyn.

• beataBarbara*

Tuli sellanen asia tässä mieleen, kun itsellä on ja varmaan monella muullakin noita raatoja ( jotka kuoli) tuossa koneessa. Jos koettaisimme antaa niille tekohengitystä sellaisella suusta suuhun menetelmällä tietysti? Se on toki minusta niin epähygieenistä, kun ei tiedä mitä saasteita ja säteitä ne ovat saaneet siellä bittiavaruudessa.

Sitten viemme ne Teho-osastolle, juuh se tulee aina torstai-iltaisin tv:stä kolmosella.

Kun olisivat elpyneet, pääsisivät sitten vaikka Amatööritaitelijoiden Väärinkäyttöyhdistyksen (AtVy ry ) vanhainkotiin, sinne höpö höpö osastolle lepäämään. Olisivat sitten vähän niin kuin astronautteja.

Runoastronautti onkin hieno nimitys, varmaan saisivat valtion apurahaakin, täytyy laittaa hakemus menemään jo tänään, kun se byrokratia on tunnetusti niin hidasta. Menee tekemään anomusta.
      ,

beataB ( ideoi..! )

• doctor-in charge

Amatööritaiteilijoiden Väärinkäyttäjät AtVr Ry :n Central Hospital tiedottaa seuraavaa:

Saivat shokkihoitoa
        ja verensiirron.

Runosuoni on edelleen huolestuttavan tukossa.

Tilanne kriittinen!

• doctor-in charge kirjoitti:

Amatööritaiteilijoiden Väärinkäyttäjät AtVr Ry :n Central Hospital tiedottaa seuraavaa:

Saivat shokkihoitoa
        ja verensiirron.

Tilanne kriittinen!

Minä käyttäisin mieluimmin AmatööriTAITEEN väärinkäyttäjät- termiä.
        Taiteilijoiden väärinkäyttäminen kuulostaa niin....sanoisko ...juhlavalta. :D

Aika tukossa tässä todella jo...

• ruperi-roosa
        doctor-in charge kirjoitti:

Saivat shokkihoitoa
        ja verensiirron.

Tilanne kriittinen!

oire, lääkitys, lepo, hoito, osasto, vuode, vaikerrus, ikävä, sisar, passitus, koe, lupaus, kotitie.

• sihteerikkö
        TiaLiinu kirjoitti:

Minä käyttäisin mieluimmin AmatööriTAITEEN väärinkäyttäjät- termiä.
        Taiteilijoiden väärinkäyttäminen kuulostaa niin....sanoisko ...juhlavalta. :D

Aika tukossa tässä todella jo...

Siis nimessä pieni hämminki, hemminki
        Ei se mitään, asia korjattu.

AmatööriTAITEEN väärinkäyttäjät.

Pitäisikö lyhennys muuttaa? Kai se käy entinen, se sointuu mukavammalta? AtVk ry ?

toimeksi saaneena kyselee.

Sihteerikkö Häirikkö

• sihteerikkö kirjoitti:

Pitäisikö lyhennys muuttaa? Kai se käy entinen, se sointuu mukavammalta? AtVk ry ?

Sihteerikkö Häirikkö

Juu - ei tarvitse äänestystä järjestää.

• kriittinen
        ruperi-roosa kirjoitti:

oire, lääkitys, lepo, hoito, osasto, vuode, vaikerrus, ikävä, sisar, passitus, koe, lupaus, kotitie.

sanat

Oireena on diagnostisoitu runosuonen pullistuksen repeytymä.

Lääkityksenä annamme kamferitippoja ja punaista mikstuuraa, auttaa sekä rauhoittavasti, että piristävästi.

Koepala on otettu runosuonen seinämästä. Koska vaikerrusta oli ikävä kuulla, niin teimme sen narkoosissa käyttäen nuijanukutusta.

Lepoa on määrätty sisar hellä valkoisen vuode osastolle.

Hoitona määrätään fysikaaliselle osastolle suoneniskua varten

Lupaus: passitetaan mahdollisimman kiireellisenä takaisin kiitoradalle,
        siellä se kotitie löytyy.

doctor-in charge

• sihteerikkö
        sihteerikkö kirjoitti:

Sihteerikkö Häirikkö

Hyvä, kun allekirjoitukseen lisäsit tuon Häirikkö-lisän eli olet Häirikkö-sihteerikkö. Kas, olin ominut itselleni sihteerikkö-nimimerkin. Eipä silti, onhan tätä nimimerkkien "lainailua" täällä silloin tällöin esiintynyt, vaan emme ole "moksiskaan", miten nyt tässä suullaana...

• tiedotus
        kriittinen kirjoitti:

sanat

Oireena on diagnostisoitu runosuonen pullistuksen repeytymä.

Lääkityksenä annamme kamferitippoja ja punaista mikstuuraa, auttaa sekä rauhoittavasti, että piristävästi.

Koepala on otettu runosuonen seinämästä. Koska vaikerrusta oli ikävä kuulla, niin teimme sen narkoosissa käyttäen nuijanukutusta.

Lepoa on määrätty sisar hellä valkoisen vuode osastolle.

Hoitona määrätään fysikaaliselle osastolle suoneniskua varten

Lupaus: passitetaan mahdollisimman kiireellisenä takaisin kiitoradalle,
        siellä se kotitie löytyy.

doctor-in charge

Poisheitossa vahingoittuneiden
        runoastronauttien tilan väliaikatiedotus:

Koepalatutkimukset osoittivat:

Runosuonien sisäpinnassa on
        havaittu riimisolujen tuhoutumista.

Sointusäikeet ovat paikoin sotkeutuneet
        alku- ja loppusäikeistö on vaihtaneet paikkaa.

Rytmityskudoskerros käy ylikierroksilla,
        ja on menettänyt kimmoisuuttansa

Joissain kohden oli runosuoni ohitettava
        suorasuonella.

AmatööriTAITEEN väärinkäyttäjät ArVr ry

Central Hospital HokkusPokkus

doctor-in charge

• tiedotus kirjoitti:

Poisheitossa vahingoittuneiden
        runoastronauttien tilan väliaikatiedotus:

Koepalatutkimukset osoittivat:

Runosuonien sisäpinnassa on
        havaittu riimisolujen tuhoutumista.

Sointusäikeet ovat paikoin sotkeutuneet
        alku- ja loppusäikeistö on vaihtaneet paikkaa.

Rytmityskudoskerros käy ylikierroksilla,
        ja on menettänyt kimmoisuuttansa

Joissain kohden oli runosuoni ohitettava
        suorasuonella.

AmatööriTAITEEN väärinkäyttäjät ArVr ry

Central Hospital HokkusPokkus

doctor-in charge

Arvoisa Central Hospital HokkusPokkus

En toki tarkoittanut, että tuo TAIDE noin suurta olisi, vähemmälläkin olisi riittänyt virallisiin papereihin ( taiteen ), mutta nythän me näytämmekin olevan jo aivan toisilla raiteilla? Huom. lyhenne ArVr ry!
        Sekin toki käy yhtä hyvin tässä tilanteessa, ehkäpä paremminkin. :D

• häirikkö-sihteerikkö
        TiaLiinu kirjoitti:

Arvoisa Central Hospital HokkusPokkus

En toki tarkoittanut, että tuo TAIDE noin suurta olisi, vähemmälläkin olisi riittänyt virallisiin papereihin ( taiteen ), mutta nythän me näytämmekin olevan jo aivan toisilla raiteilla? Huom. lyhenne ArVr ry!
        Sekin toki käy yhtä hyvin tässä tilanteessa, ehkäpä paremminkin. :D

Reklamaation kuitataan vastaanotetuksi ja huomioidaan.

sihteerikkö on ollut vielä Vapusta sekaisin.
        Kirjaimetkin menee vinksin vonksin.

Asia korjataan,
        kunhan tästä selvitään.

Häirikkö vt.

• beataBarbara*

Tässä sopii varmaan kysyä?

Ottiko kukaan osaa lehmäaiheiseen kilpailuun?

Kirjoituksia oli tullut liki 3000, tarkemmin sanottuna 2962 kpl
      Suomalainen maalaisromantiikka kirvoitti ihmiset kirjoittamaan muistoja lehmästä.

Joku kirjoitus oli tullut aina Intiasta saakka. Parhaat kootaan kirjaksi.

beataB (kunhan kyselin…)

• Helena

Lehmistä ja niiden aiheista en mittään tiiä, tuli vain mieleeni taas ne menetetyt runot. Surettaa. Mutta kyllä parhaamme oomme niille tehneet tai en tietenkään minä, vaan muut, sinä ja ihan doctorin lausuntoineenkin. Varsinainen story, kiitos.

Olenpahan sittenkin lukenut lehdestä siitä lehmäaiheisesta kirjoituskilpailusta. (Pinnistin!) Ihmettelinkin sitä mielessäni, maalaisromantiikka elää ja voi hyvin. Kuulostellaan siis edelleen osallistujia?

• beataBarbara*
        Helena kirjoitti:

Lehmistä ja niiden aiheista en mittään tiiä, tuli vain mieleeni taas ne menetetyt runot. Surettaa. Mutta kyllä parhaamme oomme niille tehneet tai en tietenkään minä, vaan muut, sinä ja ihan doctorin lausuntoineenkin. Varsinainen story, kiitos.

Olenpahan sittenkin lukenut lehdestä siitä lehmäaiheisesta kirjoituskilpailusta. (Pinnistin!) Ihmettelinkin sitä mielessäni, maalaisromantiikka elää ja voi hyvin. Kuulostellaan siis edelleen osallistujia?

Ihmettelin minäkin, kuinka romanttista kansaa olemme me suomalaiset. Nykyajan urbanisoituneessa yhteiskunnassa muistellaan lehmiä laitumella.

Kilpailu on loppu. Palkittiin kaunokirjallisuuden sarja ja muistelukertomus nimeltään - Navetan haju - .

Nainen TV:ssä kertoi kyyneleet silmissä lukeneensa, niin oli hellyttäviä tarinoita.

beataB ( en osallistunut.)

• Helena
        beataBarbara* kirjoitti:

Ihmettelin minäkin, kuinka romanttista kansaa olemme me suomalaiset. Nykyajan urbanisoituneessa yhteiskunnassa muistellaan lehmiä laitumella.

Kilpailu on loppu. Palkittiin kaunokirjallisuuden sarja ja muistelukertomus nimeltään - Navetan haju - .

Nainen TV:ssä kertoi kyyneleet silmissä lukeneensa, niin oli hellyttäviä tarinoita.

beataB ( en osallistunut.)

Hassu juttu. Juuri nyt olen tunnistavinani vahvan "navetan hajun", sen jälkeen lämpimän, vastalypsetyn maidon tuoksun...
        Paras mennä nukkumaan! Kauniita unia!

• beataBarbara*
        Helena kirjoitti:

Hassu juttu. Juuri nyt olen tunnistavinani vahvan "navetan hajun", sen jälkeen lämpimän, vastalypsetyn maidon tuoksun...
        Paras mennä nukkumaan! Kauniita unia!

Hyvä, hyvä Helena, on jännä juttu tuollainen eri aistien kautta tapahtuva palautuma.

Vapaasti muisteltuna ja ohimennen kuunneltuna tuo - Navetan haju –
        kertoi pojasta, joka oli koulun juhlassa mahdollisuuksien mukaan siististi puettuna ja laitettuna.

Jaloissa olivat isältä lainatut kengät.

Ja yhtäkkiä siinä pulpetissa istuessa tulee lehmän haju, joka lähtee niistä isän kengistä, jotka isä oli varta vasten pessyt ja puunannut…..

Kaksi kolmasosaa teksteistä kumpusi oman elämän muistelosta.

Lapsena kun Hesalaisserkkuni tuli maalle kylään, hän kertoi automatkakokemuksen asemalta kirkolle: - Siellä pellolla oli lehmiä ja yksi puoli lehmää. Hän ei kaupunkilaisena muistanut sanaa vasikka.

Että semmosta näin Vapun aattona,

beataB (muisto mullakin….)

• Roope63
        beataBarbara* kirjoitti:

Hyvä, hyvä Helena, on jännä juttu tuollainen eri aistien kautta tapahtuva palautuma.

Vapaasti muisteltuna ja ohimennen kuunneltuna tuo - Navetan haju –
        kertoi pojasta, joka oli koulun juhlassa mahdollisuuksien mukaan siististi puettuna ja laitettuna.

Jaloissa olivat isältä lainatut kengät.

Ja yhtäkkiä siinä pulpetissa istuessa tulee lehmän haju, joka lähtee niistä isän kengistä, jotka isä oli varta vasten pessyt ja puunannut…..

Kaksi kolmasosaa teksteistä kumpusi oman elämän muistelosta.

Lapsena kun Hesalaisserkkuni tuli maalle kylään, hän kertoi automatkakokemuksen asemalta kirkolle: - Siellä pellolla oli lehmiä ja yksi puoli lehmää. Hän ei kaupunkilaisena muistanut sanaa vasikka.

Että semmosta näin Vapun aattona,

beataB (muisto mullakin….)

tuossa tutustumaan navetan hajuun ihan todellisuudessa kun naapurissa oli lehmä kuollut parteen ja jouduttiin vetään ulos oli koko kylän miehet tarvittu että saatiin .....
        Tuli navetanhaju taas tutuksi

• beataBarbara*
        Roope63 kirjoitti:

tuossa tutustumaan navetan hajuun ihan todellisuudessa kun naapurissa oli lehmä kuollut parteen ja jouduttiin vetään ulos oli koko kylän miehet tarvittu että saatiin .....
        Tuli navetanhaju taas tutuksi

Voi, voi lehmä parkaa!

Mitä tarkoittaa parteen?

beataB (kunhan kyselen..)

• Roopen tytär
        beataBarbara* kirjoitti:

Voi, voi lehmä parkaa!

Mitä tarkoittaa parteen?

beataB (kunhan kyselen..)

Kysyit, mikä on parsi? Tiedät varmaan, että
        hevonen on tallissa pilttuussa ja lehmällä
        se paikka on parsi.

Kyllä minunkin, kaupunkilaistytön, muistoihin
        liittyy lehmihaka savuineen ja kärpäsineen.
        Oli kiva huudella lehmiä laitumelta hakaan
        lypsettäväksi. Lieneekö sellaista enää maaseu-
        dulla ollenkaan? Ei varmaankaan, lehmäthän
        lypsetään koneellisesti. Siinä ei tarvitse
        suolaa laittaa kiville, ei savuja eikä tarte
        ripsuta. Nekin ovat jääneet historiaan.

Nykyään aika usein saa lukea lehdestä, kuinka
        eläimiä on kuollut nälkään ja likaan hoidon
        puutteessa.
        Siinä sitä olisi eläinaktivisteilla työsarkaa
        kerraksen, kun kulkisivat maaseudulla navetasta
        navettaan ja katsoisivat, että eläimet tulee
        kunnolla hoidetuksi.

• Runokissa-astronautti karkasi AtVk ry:n toipilasosastolta.

Olen kissa

Navetan hajusta hurmaannuin,
      ja kotikylääni uin.
      Kipossa vastalypsetty maitotilkka,
      ja sen litkin,
      ilosta itkin.

Nimeni on Ahti,
      ammattina hiirijahti.

Ikäkään ei paljoa paina,
      alle vuoden aina.

Asuinpaikkani navetan ylisillä,
      mustan turkkini heinäkasaan painan.

Työkseni pikkulintuja jahtaan
      ja naapurin Minniä heilastelen.

Siellä on kissan pentuja aika lauma,
      kukapa sen tarkan määrän laskis.
      Siinäpä mulla on sauma.

Kerran talon tyttö itki,
      oli hävinnyt sen kanarialintu.

Viiksistäni löytyi höyhen sininen.

• beataBarbara*

Jos näette tämän karanneen kissarontin,
        viekää kiireesti ensiapupolille

Tämä kissa on HÖYHEN allergikko

Vastaava Ylihoitaja

M. Matruuna

Jos näette tämän karanneen kissarontin,
        viekää kiireesti ensiapupolille

Tämä kissa on HÖYHEN allergikko

Vastaava Ylihoitaja

M. Matruuna

Kissan tapasin tiellä tallustelemassa,
        kovin oli kyntensä kuluttanut kulkeissaan.
        Siipusulka suussa, hampaanrakoon tarttunut
        pilkisteli pikinaaman poskesta,
        linnultako iri repinyt
        koskelonko kiinni saanut.
        Huomasin hengenkin pihisevän..
        astmaako ahneella katilla
        höyheniäkö henkitorvessa..
        siksikö siinä apua anoen katsoikin.
        Kiinni otin katin karkailevan
        lintuja pyydystävän
        kainalooni koppasin.
        Tohtorille kuljetin kopassa kissan
        b vähän vihaiselta vaikutti
        vaan ei tohtori arkaillut..
        nappasi sulan kissan suusta
        pisti lääkettä pakaraan
        ja silloin karkasi katti!
        Juoksi salamana pöydän alle
        sieltä katseli viirusilmillä
        yritti raappia terävillä kynsillä
        eikä tullut tuolin viereen.
        Tohtori maanitteli maidolla
        houkutteli tuoreella hiirellä
        puhui kuin parhaalle kaverille
        yritti ylettyä kissaan kourillaan
        haroi varoen silmiään...
        Paukautin silloin nyrkin pöytään;
        "Eihän tästä tule mitään!
        Nyt katti kassiin kiireesti
        tuossa on kirjoitettu resepti,
        apteekin kautta vien sinut
        ja jos vähänkään enää lintuja kinut
        saat huomata ettei lääke aina auta
        astma kun pahenee.. on edessä kylmä hauta."

Tässä nyt tuon kissasi
        kuka sen homman missasi!

• beataBarbara*
        kirjar kirjoitti:

Kissan tapasin tiellä tallustelemassa,
        kovin oli kyntensä kuluttanut kulkeissaan.
        Siipusulka suussa, hampaanrakoon tarttunut
        pilkisteli pikinaaman poskesta,
        linnultako iri repinyt
        koskelonko kiinni saanut.
        Huomasin hengenkin pihisevän..
        astmaako ahneella katilla
        höyheniäkö henkitorvessa..
        siksikö siinä apua anoen katsoikin.
        Kiinni otin katin karkailevan
        lintuja pyydystävän
        kainalooni koppasin.
        Tohtorille kuljetin kopassa kissan
        b vähän vihaiselta vaikutti
        vaan ei tohtori arkaillut..
        nappasi sulan kissan suusta
        pisti lääkettä pakaraan
        ja silloin karkasi katti!
        Juoksi salamana pöydän alle
        sieltä katseli viirusilmillä
        yritti raappia terävillä kynsillä
        eikä tullut tuolin viereen.
        Tohtori maanitteli maidolla
        houkutteli tuoreella hiirellä
        puhui kuin parhaalle kaverille
        yritti ylettyä kissaan kourillaan
        haroi varoen silmiään...
        Paukautin silloin nyrkin pöytään;
        "Eihän tästä tule mitään!
        Nyt katti kassiin kiireesti
        tuossa on kirjoitettu resepti,
        apteekin kautta vien sinut
        ja jos vähänkään enää lintuja kinut
        saat huomata ettei lääke aina auta
        astma kun pahenee.. on edessä kylmä hauta."

Tässä nyt tuon kissasi
        kuka sen homman missasi!

- Ihanaa Kirjar, ihanaa,
        vaikka tekee kipeää,
        ei haittaa! -
        Sait sen rontin kiinni.

Tuossa se nyt makoilee väsyneenä päivän koitoksista,

Lääkäri ja apteekki reissuista uupuneena.
        Pistoksista puutuneena.

Lepositeisiin välillä laitettiin,
        höyhensulka hattuunsa taitettiin.

Kyllä nyt saa linnut olla rauhassa,
        kisaa pidetään talutusnauhassa.

Ei se siitä aina tykkää,
        hoitajille myrkyn lykkää.

Parempaan ollaan menossa,
        kissa on niin selkä kenossa.

Kiitos kaunis sulle,
        hiiripaisti mulle.

Ottaisko sen keitettynä ja grillattuna,
        Vaiko pannulla paistettuna?

Kas siinä pulma!

Nyt kiittää kissa rontti
        Sen koneesta loppui fontti.

Toimeksi saaneena,

sister-in charge

- Ihanaa Kirjar, ihanaa,
        vaikka tekee kipeää,
        ei haittaa! -
        Sait sen rontin kiinni.

Tuossa se nyt makoilee väsyneenä päivän koitoksista,

Lääkäri ja apteekki reissuista uupuneena.
        Pistoksista puutuneena.

Lepositeisiin välillä laitettiin,
        höyhensulka hattuunsa taitettiin.

Kyllä nyt saa linnut olla rauhassa,
        kisaa pidetään talutusnauhassa.

Ei se siitä aina tykkää,
        hoitajille myrkyn lykkää.

Parempaan ollaan menossa,
        kissa on niin selkä kenossa.

Kiitos kaunis sulle,
        hiiripaisti mulle.

Ottaisko sen keitettynä ja grillattuna,
        Vaiko pannulla paistettuna?

Kas siinä pulma!

Nyt kiittää kissa rontti
        Sen koneesta loppui fontti.

Toimeksi saaneena,

sister-in charge

Mummon kaveri,
        karkaileva katti,
        mielessänsä kiroili:
        " Se on kyllä Matti,
        joka hellyyttä saa,
        sitä silittää,
        sen vieressä makaa,
        ja minä katson yksin
        kun ne halaa
        ja istuu sylityksin."

Mummon katti murisee
        mielessänsä mietti;
        " Kukapa täällä suree
        jos minut vietti,
        ajaa taas mieroon?"
        Silmät viiruina
        katselee kieroon,
        kytäten tarkkana
        nopeinta tietä
        yli pihan.

Ovi on lukossa
        karkuun ei pääse,
        panta on kaulassa,
        kissa lieassa.
        Säälimätön mummo
        itse tuossa halailee,
        Matin kanssa nukkuu
        ja kissa miettii..
        " Ulkona ois ihanaa..
        siellä käkikin kukkuu."

• Helena04 ejk

Edelliseen kirjarin beataB:lle kirjoittamaan en arvannut sekaantua väliin, niinpä tässä kiitän, kun annoitte taas runosuonenne kukkia. Tekstinne antavat niin hyvän mielen. :)
      Uutta tulossa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      122
      6352
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      160
      4052
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3345
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      485
      2871
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      278
      1868
    6. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      34
      1546
    7. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      87
      1426
    8. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      172
      1369
    9. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1366
    10. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      14
      1323
    Aihe