Olen tasan kerran maistanut vuohenmaitoa, ja se oli todella pahaa, kitkerää eikä sinnepäinkään kuin lehmänmaito maultaan.
Nyt kuulin, että maku johtuisi siitä, että pukki on samoissa tiloissa kuttujen kanssa, ja että ilman pukkia maito maistuu ihan samalta kuin lehmänmaito. Pitääkö paikkansa? Onko pukitta eläneen vuohen maito todella juomakelpoista? Siis, myös hyvää?
Vuohista
6
2086
Vastaukset
- kuttunen
Kutunmaito on makeaa, ei kitkerää.
- vuhet.netissä...
Käyppä ktsomassa vuohet.netissä
sieltä saat vastauksen!- Kahvi pilalla
Juu, katsoin, mutta on vaikea uskoa, kun maistamani maito oli todella hirvittävää.
Tietääkseni ei sillä tilalla pukki ollut samassa kuin kutut, saatan toki olla väärässäkin...
Tuo toinen sanoi kutunmaidon olevan makeaa, tämä maistamani oli kyllä kaukana siitä. No, täytyy kokeilla uudelleen... Toivottavasti se on oikeasti hyvää... (Muuten, vuohimakkara oli herkullista) :-)
- mie
kutunmaito on ihan hyvää jos sen juo tosi kylmänä, vaikka onhan se suolaista. meillä ei kylläkään ole pukkia etä en sitten tiedä vaikuttaako se makuun. se on kuitenkin juomakelpoista.
- Bakteereja
Vuohenmaito on erittäin korkeaa solupitoisuudeltaan ja erittäin altis utaretulehdukselle. Joten kitkerän maidon syy voi tosiaan olla, että kuttu on kärsinyt utaretulehduksesta.
Terve vuohenmaito on niin hyvää, että jos sen laittaa tavalliseen maitopurkkiin ja kylmänä kaataa laseihinne, ette varmasti eroita sitä ainakaan huonommuuttaan. Sellaisen kokeen olen monasti tehnyt. Ihmiset vain kommentoivat, että maistuipa maito poikkeukselleisen hyvälle kun eivät tienneet, että olikin kutun maitoa.
Vuohen maitoa voi käyttää kotijalostukseen siinä missä mitä muuta maitoa tahtojaan.
http://haaramestari.bizzybikes.com/index33.html - murmuskalainen
Minusta maistuu ihan samalle kuin lehmänmaitokin. Olen juonut vuohenmaitoa useamman vuotta. Suolaista? Kitkerää? Sanoisin: täyteläistä.
Esim. näin: Kuppiin sekoittaa 1 tl Van Houtenia ja reilu 1 tl sokeria, kuppi täyteen vuohenmaitoa ja mikrossa oikein lämpimäksi. Sitten hyppynen pikakahvijauhetta (äkkiä ettei kelmu muodostu). Nautitaan! On tarkka resepti...
Totta, maidosta sen tietää milloin vuohella on tulehdusta... Mutta sehän on vain hyvä ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olit niin lähellä
Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa1185181- 472849
Kun me näemme taas
Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen332802Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺302498Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭231879- 1181647
En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä101640- 961389
Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle231385Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli101348