Verenpainelääkkeet ja korvien sihinä ja suhina

Anonyymi

Sain noin puolitoista vuotta sitten Losartan-lääkityksen korkeaan verenpaineeseen. Noin puolen vuoden ajan korvissani on ilmennyt voimistuvaa sihinää ja suhinaa. Lääkkeen harvinaisissa sivuvaikutuksissa mainitaan korvien suhina, sihinä ja soiminen (tinnitus).

Samoin minulla on ollut uniongelmia, en ole noin vuoteen saanut nukuttua kunnolla: heräilen monta kertaa yössä parin kolmen tunnin nukkumisen jälkeen. Myös tämä kuuluu Losartan-lääkkeen sivuvaikutuksiin.

Eräitä muitakin haittavaikutuksia siitä saattaa johtua, mutta niille voi olla myös muita syitä. Esim. selkäkipuja on ollut puolisen vuotta ja luulin niiden johtuvan vanhoista selkäongelmistani. Nyt kun minulle määrättiin parin viikon tauko lääkitykseen, selkävaivat hävisivät viikon kuluessa.

Olen melko varma, että ainakin nämä uudet vaivani johtuvat ko. lääkkeestä.

Onko muilla kokemusta tällaisesta? Onko lääkkeen vaihtaminen auttanut?

4

2569

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Minä siis kävin siellä lääkärissä, mutta ei siitä juuri ollut apua.

Katsoin sitten netissä omakannasta omia tietojani. Ja mitä helvettiä! Siellä puhuttiin jalkojeni vaivoista ja että ne ovat vaivanneet 6 kuukautta. Mitä helvetin helvettiä! Minulla on ollut vaivoja jaloissani ainakin 6 vuotta, ei mitään kuusi kuukautta. Tämä on yksi niistä tärkeimmistä syistä, miksi en halua hoitaa aisioita puhelimessa. Puhelimeen vastannut sitten kirjoittelee mitä sattuu ja mitä nyt sattuu yleensä muistamaan.

Minä menin sinne lääkäriin korvieni suhinan takia, mutta siitä omakannassa ei puhuta sanaakaan. Mikä helvetti näitä lääkäreitä oikein vaivaa? Se korvien sihinä ja suhinahan se juuri oli pääasia!

• Anonyymi
    • Anonyymi

Suhina ja sihinä ovat yksiä monista tinnituksen äänistä. Tinnitus ei kuitenkaan ole todellinen vaan kuviteltu ongelma, jonka aiheuttaa psykoositasoinen sensorinen aistiharhaisuus (kuulee "ääniä").

Tarvitaan lähete psykiatrille, diagnoosin laatimista varten. Lääkitykseksi tulee psykoosilääkkeitä, joista yritetään vuosien myötä löytää kullekin sopivat lääkkeet ja annostukset.

• Anonyymi

Roskaa. Se on todellinen, ei kuviteltu toiminto, ääni.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Janne Ahonen E R O A A

Taas 2 lasta jää vaille ehjää perhettä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      171
      3518
    2. Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä

En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m
      Ikävä
      85
      1536
    3. Miksi ihmeessä?

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
      Ateismi
      25
      1269
    4. Ootko huomannut miten

pursuat joka puolelta. Sille joka luulee itsestään liikoja 🫵🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      158
      1222
    5. Pitääkö penkeillä hypätä Martina?

Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit
      Kotimaiset julkkisjuorut
      192
      988
    6. Kerropa ESA miten kävi tuomioiden

Osaako ESA kertoa miten haukkumasi kunnanhallituksen kävi.
      Puolanka
      35
      971
    7. Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut
      Maailman menoa
      16
      953
    8. Kuinka kauan

Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?
      Ikävä
      57
      832
    9. Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä

Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk
      Maailman menoa
      92
      794
    10. Se olisi ihan

Napinpainalluksen päässä. Ei vaatisi paljon
      Ikävä
      62
      745
    Aihe