En kehtaa opettajalta kysyä. Aina tehtäviä tehdessä pitää jokaiseen kysymykseen etsiä vastaus. Harvoin on kysymyksiä joita tietäisin ilman tiedon etsimistä. Onko huono juttu? Lopetanko koko lukion?
Tehtävät vaikeita, jatkuva tarkistaminen kirjoista tai netistä.
4
66
Vastaukset
- Anonyymi
Lukio on oppimista varten. Koulutehtävistä on tarkoitus oppia. Miksi siis tehtäisi tehtäviä, joiden vastaukset jo tiedät?
- Anonyymi
periaatteessa oppikirjoissasi (printatut, e-kirjat) ja tuntimuistiinpanoissa on se lähdemateriaali mistä tiedon tulisi löytyä. Ensin luetaan, opiskellaan ja treenataan. Tieto ja oppi jää päähän mitä enemmän panostat. Sitten vastaat kysymyksiin sen pohjalta mitä olet oppinut ja miten osaat soveltaa oppimaasi. Esimerkiksi matematiikassa opettelet säännöt ja sitten sovellat annettuihin laskutehtäviin. Monet laskutehtävät eivät ole kaavaan sijoittamista vaan sovellat oppimaasi. Vastausta et sellaiseen löydä mistään. Sinun on siis itse laskettava.
Ihan en päässyt kärryille mität tarkoitat että joudut aina etsimään vastauksen?? Opiskeluhan on sitä että toimit alueella jossa entuudestansa et tiedä mitään. Etsit tiedon ja omaksut tiedon. Opettajakin kertoo ja opastaa asiat mitä kurssiin liitty. Osan asioista joudut etsimään itse oppimateraalista. Nykyään opiskelu ja tiedon saanti on helppoa. Joskus 50 vuotta sitten oli vain oppikirja ja jos siitä kirjasta tietoa ei ollut tai et ymmärtänyt kirjan tarinaa niin olit kusessa. Sitä tapahtui usein. Ei ollut nettiä mistä copy-pastata juttuja. - Anonyymi
"En kehtaa opettajalta kysyä."
Opi kehtaamaan, :)
Oletko ajatellut että opettajat saattaisivat olla iloisia siitä että heiltä kysytään ja että heitä tarvitaan. - Anonyymi
Opettajan pitää aika pelottava olla jos et häneltä uskalla apua kysyä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3187504Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662166- 1761830
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161372- 1121287
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91241Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701221RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j551161Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901019