Raamatut ei avaudu mulle!

Anonyymi

Seuroissa istun. Täällä luetaan Raamattua, jonka sisältö on ihan älytöntä settiä. Toinen puhe perään ja yhtä älytöntä settiä.... Raamatut ei tod oo tästä päivästä. Vuohipaimenten sepustusta. Joko multa on viety "elävä usko", tai silmäni ovat vain avautuneet huomaamaan, ettei tässä uskomisessa oo mitään järkeä! Mua ei kiinnosta muinaisten paimenten jumalat eikä edes israilin jumalakaan.

40

552

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      > Raamatut ei avaudu mulle!

      Ei hätää, jos oiekasti haluat ymmärtää, apu on tarjolla:

      "Mutta jos joltakin teistä puuttuu viisautta, anokoon sitä Jumalalta, joka antaa kaikille alttiisti ja soimaamatta, niin se hänelle annetaan."
      Jaak. 1:5

      • Mutta meillehän saarnataan; - Järki vangiksi ottakaatte?
        Mitä viisaudella tekee?


      • pinnasänky kirjoitti:

        Mutta meillehän saarnataan; - Järki vangiksi ottakaatte?
        Mitä viisaudella tekee?

        Juuri näin, ei muuta kun kohti psykoosia ja sen yli hallelujaa!


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Mutta meillehän saarnataan; - Järki vangiksi ottakaatte?
        Mitä viisaudella tekee?

        > Mitä viisaudella tekee?

        "viisaus on hyödyllisempi tyhmyyttä, niinkuin valo on pimeyttä hyödyllisempi."
        Saar. 2:13

        "viisaus pitää haltijansa elossa."
        Saar. 7:13

        "Sillä parempi on viisaus kuin helmet, eivät mitkään kalleudet vedä sille vertaa."
        San. 8:11


      • Anonyymi kirjoitti:

        > Mitä viisaudella tekee?

        "viisaus on hyödyllisempi tyhmyyttä, niinkuin valo on pimeyttä hyödyllisempi."
        Saar. 2:13

        "viisaus pitää haltijansa elossa."
        Saar. 7:13

        "Sillä parempi on viisaus kuin helmet, eivät mitkään kalleudet vedä sille vertaa."
        San. 8:11

        Voidaan jatkaa.
        Viisauden kirja 7;12Viisaus ilmaisee itsensä
        12 Viisaus loistaa valoaan

        eikä katoa koskaan.

        Ne, jotka viisautta rakastavat,

        voivat sen helposti nähdä,

        ne, jotka sitä tavoittelevat,

        löytävät sen.


      • pinnasänky kirjoitti:

        Mutta meillehän saarnataan; - Järki vangiksi ottakaatte?
        Mitä viisaudella tekee?

        Mistä lienee ovat tuollaisen sanonnan ottaneet, mutta ei ainakaan Raamatusta.


      • Välva kirjoitti:

        Mistä lienee ovat tuollaisen sanonnan ottaneet, mutta ei ainakaan Raamatusta.

        Näin se Vl saarna menee, puhutaan ohi Kirjan, omaan pussiin.
        Silloin se pulpahti esille, kun ehkäisy alkoi vallata lestadiolaisia.


    • Anonyymi

      Yksi asia on, et ole ottanut uskovien kastetta, joten Sinulta uupuu ilmeisesti Pyhä Henki.
      Jos todella tunnustat Jeesuksen Herraksi ja kaikkivaltiaaksi ihmisten edessä (Matt. 5:16 Niin loistakoon teidän valonne ihmisten edessä, että he näkisivät teidän hyvät tekonne ja ylistäisivät teidän Isäänne, joka on taivaissa.) on mahdollisuus hakeutua upotuskasteelle, jolloin saat Hengen Jumalan lähettämänä, niin kaikki Kolmiyhteisen Jumalan sanoma aukeaa sata prosenttisesti.

      Voin suorittaa sen, samalla saat syntisi anteeksi ja Pyhän Hengen, joka kirkastaa Kristusta.
      Ap. t. 2:38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.

      Sen jälkeen avautuu Jumalan Sana kaikkeudessaan.

      • Anonyymi

        Jussin tarjouksesta ei seuraa mitään hyvää.


      • Anonyymi

        Itse olen ex-vanhoillislestadiolaisena hakenu myös helluntalaisten aikuiskasteen, koska kävin lenkin myös heissä. Eipä ole millään tavoin vaikuttanut mun elämään se siellä altaassa sukeltaminen. Yhtä sekava Raamattu on edelleen. Silloin, ku hellarina siihen täysillä hurahdin, se vaikutti tosi järkevältä kirjalta mutta nyt tajuan, että olin tuolloin vain psykoosissa.


      • Kaste ei ole ratkaisu ymmärtämisen pulmaan.
        Eikä Matt.15:16 sanota mitään kasteesta.
        Raamtun ymmärtäminen vaatii sanan kohdan laajempaa lukemista, että ymmärtää sen mistä siinä puhutaan. Alla oleva on esimerkki mainitusta paikasta. Huom. siinä on vastaus opetuslapsille , ihmettelyyn fariseusten loukkaantumisesta Jeesuksen puheeseen.

        Matt.15:
        12. Silloin opetuslapset tulivat hänen luokseen ja sanoivat: "Tiedätkö, että fariseukset loukkaantuivat, kun he kuulivat puheesi?"
        13. Mutta hän vastasi: "Jokainen istutus, jota minun taivaallinen Isäni ei ole istuttanut, on juurineen revittävä pois.
        14. Älkää heistä välittäkö, he ovat sokeita sokeiden taluttajia. Jos sokea taluttaa sokeaa, molemmat putoavat kuoppaan."
        15. Pietari sanoi hänelle: "Selitä meille tämä vertaus."
        16. Jeesus vastasi: "Oletteko tekin vielä ymmärtämättömiä?
        17. Ettekö käsitä, että kaikki se, mikä menee suusta sisään, menee vatsaan, ja se ulostetaan?
        18. Mutta se, mikä tulee suusta ulos, lähtee sydämestä, ja se saastuttaa ihmisen.
        19. Sillä sydämestä lähtevät pahat ajatukset, murhat, aviorikokset, haureudet, varkaudet, väärät todistukset ja herjaukset.
        20. Nämä saastuttavat ihmisen, mutta pesemättömin käsin syöminen ei saastuta ihmistä."


      • Anonyymi kirjoitti:

        Itse olen ex-vanhoillislestadiolaisena hakenu myös helluntalaisten aikuiskasteen, koska kävin lenkin myös heissä. Eipä ole millään tavoin vaikuttanut mun elämään se siellä altaassa sukeltaminen. Yhtä sekava Raamattu on edelleen. Silloin, ku hellarina siihen täysillä hurahdin, se vaikutti tosi järkevältä kirjalta mutta nyt tajuan, että olin tuolloin vain psykoosissa.

        Raamattu on Jumalan ilmoitus ihmisille. Et ollut psykoosissa, jos ymmärsit sen oikein.
        Suosittenen Raamattu kansalle käännöstä.

        Jokaisessa seurakunnassa on hyviä ja huonoja Raamatun opettajia. Mutta Jumala tuntee kyllä erilaisuuden, Rukoile Jumalalta ymmärrystä. Silloin on myös hyväksi avuksi joku sellainen joka todella on sydämestään Rakastaa Jumalaa ja tutkii laajasti Raamattua. Ei tarvitse sitoukua minkään yhden saarnaajan opetukseen.

        Seuraava puhe on tarkoitettu uskoville (kto tämän luvun jae 1. )
        1.Kor.2:
        8. Sitä ei kukaan tämän maailmanajan hallitsijoista ole tuntenut, sillä jos he olisivat sen tunteneet, he eivät olisi ristiinnaulinneet kirkkauden Herraa.
        9. Mutta, niin kuin on kirjoitettu:
        "Mitä silmä ei ole nähnyt eikä korva kuullut, mikä ei ole ihmisen sydämeen noussut, minkä Jumala on valmistanut niille, jotka häntä rakastavat",
        10. sen Jumala on meille ilmoittanut Henkensä kautta, sillä Henki tutkii kaiken, Jumalan syvyydetkin.
        11. Kuka muu tietää, mitä ihmisessä on, paitsi ihmisen henki, joka hänessä on? Kukaan ei myöskään tiedä, mitä Jumalassa on, paitsi Jumalan Henki.
        12. Mutta me emme ole saaneet maailman henkeä vaan sen Hengen, joka on Jumalasta, jotta tietäisimme, mitä Jumala on meille lahjoittanut.
        13. Siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamin sanoin vaan Hengen opettamin, selittäen hengelliset asiat hengellisesti.
        14. Sielullinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä on Jumalan Hengestä, sillä se on hänelle hullutusta, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska sitä on tutkittava hengellisesti.
        15. Hengellinen ihminen sitä vastoin tutkii kaiken, mutta häntä itseään ei kukaan kykene tutkimaan.
        16. Sillä kuka on tullut tuntemaan Herran mielen, niin että voisi neuvoa häntä? Mutta meillä on Kristuksen mieli.


    • Anonyymi

      Kuten itsekin toteat, ettei Raamatun sanoma aukea sinulle. Ei tämä tarkoita sitä, etei Raamatun sanomaa olisi olemassa. Et ole ensimmäinen, jolla on alku vaikeuksia. En minäkään ymmärtänyt juuri mitään, vaikka minulla oli kova jano Jumalan tuntemiseen. Mutta sain selkokielistä opetusta uskonnollisista lehdistä Jumalan toiminta tavoista. Raamattu ja Jumalan sana alkoi aueta lopulta minulle psalmien kautta Nyt huomaan kuinka valtavan rikas elävän sanan lähde , tuo ihmeellinen kirja on.

      • Anonyymi

        Jospa tuo raamatun sanoma aukeaisi vielä paremmin sinulle hyvässä hoidossa, jossakin psykiatrisen laitoksen suljetulla osastolla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jospa tuo raamatun sanoma aukeaisi vielä paremmin sinulle hyvässä hoidossa, jossakin psykiatrisen laitoksen suljetulla osastolla?

        Olen käynyt mutkan suljetulla osastolla. Tuolloin olin hellari, mutta sekosin uskosta täysin. Olin vastikään jättänyt vl-uskon hurahtaessa hellariuskoon. Annoin ns. elämäni Jeesukselle tajuamatta, että olin tuolloin täydessä psykoosissa. Järjettömien harhojen parissa elin kun olin hellari. Sitte päässäni naksahti ja jouduin suljetulle, jossa minut hoidettiin kuntoon. Raamattuun en enää koske.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jospa tuo raamatun sanoma aukeaisi vielä paremmin sinulle hyvässä hoidossa, jossakin psykiatrisen laitoksen suljetulla osastolla?

        Kommenttisi " Anonyymi 15.11.2021 11:40 " on ala-arvoinen ja loukkaava.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen käynyt mutkan suljetulla osastolla. Tuolloin olin hellari, mutta sekosin uskosta täysin. Olin vastikään jättänyt vl-uskon hurahtaessa hellariuskoon. Annoin ns. elämäni Jeesukselle tajuamatta, että olin tuolloin täydessä psykoosissa. Järjettömien harhojen parissa elin kun olin hellari. Sitte päässäni naksahti ja jouduin suljetulle, jossa minut hoidettiin kuntoon. Raamattuun en enää koske.

        Psykoosia voi diaknosoida vain erikooislääkäri, ei muut. Jos muut tekevät diaknoosin, se on Suomessa lain mukaan rikos.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jospa tuo raamatun sanoma aukeaisi vielä paremmin sinulle hyvässä hoidossa, jossakin psykiatrisen laitoksen suljetulla osastolla?

        En minä sinulle suutu, vaikka nimittelet minua hulluksi. Enemmänkin säälin sinua, joka olet hyljännyt Jeesuksen tarjouksen lopullisesti. Sinullekin on ilosanoma julistettu. Olet heittänyt hyvän positiivisen, iloisen ja siunatun elämäsi Jumalan lapsena pilkaten lokaan. Teit sen vapaasta tahdostasi. Mutta saatana ei kysele, hän hiipii ovelasti negatiiviseen mieleen ja alkaa teettää omia saastaisia mielitekojaan yhä raaempina tekoina. Mutta Jeesus on armollinen, sinullekin on Hänen ovensa raollaan, sillä Hän tuli pelastamaan syntisiä. Pyydä Häntä elämäsi herraksi. tai voi olla, että joskus , armonaikasi lopulla, itket ja pyydät.


    • Anonyymi

      Olen aiemminkin todennut tällä palstalla, että uskominen on taitolaji. Se ilmenee mm. hellujen ja vellujen kiivaana ja kipinöivänä väittelynä Raamatun lausein höystettynä. Tällainen tyhmenpi kun ei saa selvää, kumpi on oikeassa. Molemmat kyllä väittävät olevansa oikeassa ja toisen olevan väärässä.

      Ei kai uskomista näin vaikeaksi ole tarkoitettu?

      • #ei kai uskomista näin vaikeaksi ole tarkoitettu?#

        Tuo kysymyksesi paljasti että olet vl. Lauseestasi puuttui objekti, eli kohde.

        Kristitty uskoo Jeesukseen, vellu uskoonsa.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        #ei kai uskomista näin vaikeaksi ole tarkoitettu?#

        Tuo kysymyksesi paljasti että olet vl. Lauseestasi puuttui objekti, eli kohde.

        Kristitty uskoo Jeesukseen, vellu uskoonsa.

        Demonipesä voisi hetken olla hiljaa!


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        #ei kai uskomista näin vaikeaksi ole tarkoitettu?#

        Tuo kysymyksesi paljasti että olet vl. Lauseestasi puuttui objekti, eli kohde.

        Kristitty uskoo Jeesukseen, vellu uskoonsa.

        Älä sinä pastori tee vääriä päätelmiä minusta!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Demonipesä voisi hetken olla hiljaa!

        Anteeksi jos olen häiriöksi mutta ei ole parempaakaan tekemistä


      • Anonyymi

        tärkeintä on, että tällä hetkellä on synnit anteeksi.


    • Anonyymi

      Tämän viikon Päivämiehen liitteessä kerrottiin uusista julkaisuista. Mukana oli mm. Raamatun lukemiseen ja tutkimiseen opastava kirja. Sen voi hankkia SRK:n nettikaupasta kuten muitakin kirjoja ja ääniteitä.

      • Raamattu on uskon tärkein auktoriteetti, ei mikään opastava kirja, vaan kirja jonka punainen lanka alkaa Gen eka luvusta, ja päättyy Ilmestyskirjan kolmeen viimeiseen jakeeseen, joten Jeesus on kaikkivaltias Herra.


    • Anonyymi

      Ei raamattu aukea jos ei sisin ole auki Jeesukselle. Mitkään pään opit ja laumahenkisyys ei sisintä aukaise. Jeesuksen rukous ja nöyryys avaa tien. Kuten Jeesus sanoi " Taivasten valtakunta on sisäisesti teissä ". Sille ei ole osoitettavissa maan päällä mitään osoitetta.

    • Anonyymi

      Koronapandemia-aika on vieraannuttanut minut ja perheemme uskosta. Emme muistaneetkaan, millaista puutaheinää Raamattu pitikään sisällään. Ehkä emme koskaan kuunnelleetkaan saarnoja ajatuksen kanssa. Nyt kun seuroja on taas pidetty, on tullut kuunneltua puheita ihan eri korvalla. Nettiseuroja taas emme kotikiireiden keskellä usein tulleet kuunnelleeksi. Tai jos kuunneltiin, niin tehtiin kyllä siinä samalla kaikkea muuta. Tiskattiin, siivottiin, pyykättiin, vaihdettiin vaippoja, pelailtiin jne. Seurapenkissä näitä ei voi tehdä ja siksi keskittyy ihan eri tavalla puheisiin. Ehkä ennen korona-aikaa sitä vain nukkui seuroissa.. en tiä. Tuntuu hullulta, miksi olemme edes olleet mukana tällaisessa joukossa. Syyksi ei riitä se, että satuimme nyt syntymään tähän joukkoon. Tästä kun on ollut aina vapaus lähteä muille teille. Nyt sitten teimme sen. Emme siis enää ole vl:iä.

    • Anonyymi

      Ellei halua luopua pahuudesta ei Raamattu avaudu. Se avautuu niille, jotka haluaa luopua pahoista teoista ja saastaisista ajatuksista. Ja Rakastaa Jeesuksen puhtautta ja toimintatapoja.
      Riisto on sallittu kun se ikäänkuin laillisin keinoin, riisto on aina laittomuutta, siihen tarvitaan politiikkaa ja esivallan miekka.
      Raamattu ei tue moista menettelyä.
      Miten on sinun laitasi?

      • Anonyymi

        "Ellei halua luopua pahuudesta ei Raamattu avaudu. Se avautuu niille, jotka haluaa luopua pahoista teoista ja saastaisista ajatuksista."

        Näin se varmasti on kirja joka on tarpeeton ihmisille joilla ei ole pahoja ja saastaisia ajatuksia kannattaa siis iloita siitä jos raamattu ei aukene sinulle sillä sinun täytyy olla hyvä ihminen joten onnittelut siitä !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ellei halua luopua pahuudesta ei Raamattu avaudu. Se avautuu niille, jotka haluaa luopua pahoista teoista ja saastaisista ajatuksista."

        Näin se varmasti on kirja joka on tarpeeton ihmisille joilla ei ole pahoja ja saastaisia ajatuksia kannattaa siis iloita siitä jos raamattu ei aukene sinulle sillä sinun täytyy olla hyvä ihminen joten onnittelut siitä !

        Haluatteko hyvää lähimmäiselle, vai pahaa?
        Kannattaa katsoa peiliin onko jo sarvet kasvanut?

        Raamattu tekee kaikista ihmisistä syntisiä, kun vertauskohta on Jeesus Kristus.
        Sitten Raamattu vasta avautuu, ja evankeliumi, ilosanoma, pääsy taivaan valtakuntaan, missä pahuutta ei ole.
        Maalinen elää saastaisuudesta ja irstaudesta, ja pelkkä ilo on teeskentelyä, toisten ylimielistä sortamista, - omakehua.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Haluatteko hyvää lähimmäiselle, vai pahaa?
        Kannattaa katsoa peiliin onko jo sarvet kasvanut?

        Raamattu tekee kaikista ihmisistä syntisiä, kun vertauskohta on Jeesus Kristus.
        Sitten Raamattu vasta avautuu, ja evankeliumi, ilosanoma, pääsy taivaan valtakuntaan, missä pahuutta ei ole.
        Maalinen elää saastaisuudesta ja irstaudesta, ja pelkkä ilo on teeskentelyä, toisten ylimielistä sortamista, - omakehua.

        Miksi sitten juuri nämä kaikkein uskovaisimmat oman elämänsä inkvisiittorit ovat yleensä niitä kaikkein pahantahtoisimpia ihmisvihaajia? Ilmeisesti heistä tulee niin hurskaita (tai ihmishirviöitä) että kokevat velvollisuudekseen sortaa ja vihata alempiarvoisia ”saastaisia” ihmisiä kun näkevät Raamatun valossa kaikki toiset niin hirvittävän syntisinä.


    • Anonyymi

      Alienit jostain syystä näyttäytyvät vain niille, jotka niihin uskovat. Kumma juttu.

    • Raamatun sivut toimivat mainiosti sätkäpaperina, lienee järkevintä käyttöä kyseiselle kirjalle jos kerran silmäsi ovat sen verran avautuneet.

      • Anonyymi

        Tiedättekö missä parasiittejä tulee ja missä demonit piileksii niiden kanssa.
        Siellä sitä sitä paperia tarvitaan. Muttei tehdä sätkää?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tiedättekö missä parasiittejä tulee ja missä demonit piileksii niiden kanssa.
        Siellä sitä sitä paperia tarvitaan. Muttei tehdä sätkää?

        Paskahuussi? No kai se Raamattu käy perseen pyyhkimiseenkin.


      • Anonyymi
        Demonipesä kirjoitti:

        Paskahuussi? No kai se Raamattu käy perseen pyyhkimiseenkin.

        Entä koraani?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Entä koraani?

        Ehkä juuri tuohon perseen pyyhkimiseen soveltuu jopa paremmin jos ei olisi ihan niin ohut paperi kuin Raamatussa.


    • Anonyymi

      2.Korinttolaiskirje: 6:14 Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa; sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä? Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä?
      6:15 Ja miten sopivat yhteen Kristus ja Beliar? Tai mitä yhteistä osaa uskovaisella on uskottoman kanssa?

      Tappaa omia jälkeläisiään, onko se ihmisoikeus aborttiteurastajille. Voidaanko enää puhua oikeista naisista joilla hoivavietti paikallaan? Vaan raivottarista, jotka irstailee kuin natsi horot konsanaan.

      Hyvin tekee pahaa tulee saatanallista jälkeä, se on palkkansa ansainnut.

    • Anonyymi

      "Raamattu tekee kaikista ihmisistä syntisiä,"

      Totta siksi kartankin sitä kuin syntistä huoraa ettei se saastuta minuakin syntiseksi.

      Synnittömyys on parempi päämäärä.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Liian kiltti.. ?

      Tässä jo jonnunaikaa olen tuumaillut tätä kiltti ja kunnollinen juttua. Siis miksi oikeasti kiltit eivät muka kelpaa?
      Sinkut
      213
      1183
    2. Tirkistelijä T...

      Tirkistelijä T... ei ole sokeutunut, vaikka näin juorutaan. Asuu nykyään Limingassa ja jatkaa sekopää touhujaan ainakin
      Haapavesi
      2
      1103
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      190
      968
    4. Voiko 40 tai yli

      Enää rakastua vai onko se jo game over?!
      Ikävä
      148
      933
    5. 1982 syntynyt Mahdi Alcheikh tuomittiin törkeästä lapsenraiskauksesta

      https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mies-raiskasi-15-vuotiaan-uimahallissa-turussa/8964984 Yli 4 vuotta vankeutta Oike
      Oulu
      28
      907
    6. Kansan vihaama elokapina aikoo pysäyttää moottoritien ruuhka-aikana

      Mielenosoitus alkaa perjantaina kello 15 Länsiväylän ja Porkkalankadun risteyksessä. On se kummallista, että tuollainen
      Maailman menoa
      239
      874
    7. Trallalaa kesä on

      Helteinen ja kuuma. Hyvää huomenta. ☀️😊🫶🏼🍍❤️🐦‍⬛
      Ikävä
      187
      850
    8. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      54
      844
    9. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      70
      816
    10. Pieni muistutus päivään

      Olet mies tärkeä 🩵 nähdään vielä ☘️
      Ikävä
      46
      730
    Aihe