Otetaan pari romutettua induktiokeittotasoa ja sähkökiukaan raato, niistä sitten kehittelemään mullistavaa induktiokiuasta. 😄
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17190393/induktiokiuas
Löytyyköhän Kiinan pojilta valmista 6 kW tehomodulia syöttämään induktiokelaa?
Haastava rakenteluprojekti
9
56
Vastaukset
- Anonyymi
Tosi harrastaja jättää ne keittotasot rauhaan, rakentaa itse hakkurin juuri oikealle taajuudelle kivien rautasydämien ehdoilla. Voi silti vaatia vähän pientä virittelyä että saa kiukaan kunnolla toimimaan.
- Anonyymi
Tee-se-itse - puuhailu usean kilowatin tehoisten hakkureiden parissa on harraste, joka edellyttää itsehillintää . Sitä tarvitaan erityisesti silloin, kun pääteasteen puolijohteista poistuu toimintasavu kovan paukahduksen ja sinertävän leimahduksen saattelemana tai iso elektrolyyttikondensaattori päättää siirtää sisäosansa pienenä silppuna huoneilmaa sulostuttamaan. Laitteilla on oltava testattaessa kovat metallikuoret tai paksu pleksi välissä estämässä räjähdyksen tuottamia sirpaleita rikkomasta kenenkään silmiä.
- Anonyymi
Ei onnistu siksi, että tarvittava induktiolämmitin säteilisi liikaa suurtaajuisia sähkömagneettisia kenttiä ympäristöönsä.
- Anonyymi
Hyvä tietää, täytyy pysyä poissa keittiöstä kun vaimo kokkailee liedellä :)
- Anonyymi
Taitaa epäilevä tuomas nyt sotkea asian mikroaaltoihin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taitaa epäilevä tuomas nyt sotkea asian mikroaaltoihin.
Jos kenttä on tarpeeksi voimakas tuottamaan induktiokuumennusta kiukaan kivitilan suuruisessa tilavuudessa niin aivan varmasti menee yli sallittujen rajojen kiukaan läheisyydessä. Tässä asetus asiasta:
https://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2018/20181045
Nämä samaiset rajoitukset estävät suuritehoiset langattomat latauslaitteet joissa latauslaitteen ja ladattavan laiteen välinen etäisyys on niin suuri että siihen väliin saa edes sormensa latauksen ollessa käynnissä.
- Anonyymi
Itsellä kävi moka kun asensin kiukaaksi pienen atomivoimalan. Lämpötilaksi tuli 1300 astetta, mutta sauna toimii hyvin ja lämpiää nopeasti!
- Anonyymi
Kohta kukkahattutäti varoittelee säteilyn vaaroista. 🤣🤣🤣
- Anonyymi
Jos olisimme aiemminkin aina kuunnelleet tätien varoituksia, olisivat kaikki keksinnöt jääneet tekemättä, ja eläisimme vielä kivikautta tonkien puukuokalla maasta matoja henkemme pitimiksi :D
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla392703- 382487
- 961801
Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?881343Olen aina vain
Ihmeissäni siitä että oletko niin tosissani minusta? Mitä muut ajattelisi meistä?511330Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau51225Kansanedustaja Teemu Keskisarja ei osallistu Linnan juhliin vaan natsikulkueeseen
Kerääkö poliisi taas natsiliput pois osallistujilta?2881157- 561058
Kumpi teistä rakastui ensin?
Sinä vai kaipaamasi henkilö (jos siis tunteet ovat molemminpuolisia)? Tai jos kyse ei ole vielä rakkaudesta, niin kumpi38809- 31790