Matkustajalomake

Anonyymi

Espanjaan matkustaessa täytyy täyttää usean sivun pituinen matkustajalomake.

Ohjeessa sanotaan, että se tulee täyttää aikaisintaan 48 tuntia ennen lähtöä.

Voiko sitä osittainkaan täyttää ennen 48 tuntia lähtöä?

Onko teillä ollut ongelmia rekisteröitymisessä ?

17

1869

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Se on kyllä yksinkertainen ja vähän tietoa sisältävä kysely. Check-in pitää tehdä lennolle ensin jotta saa kyselyyn istumapaikan numeron. Taitaa tuo 48 tunnin aikaraja johtua juuri tsekkautumisesta. Ei syytä huoleen.

    • Anonyymi

      Voi aloittaa täyttämisen jo aikaisemmin. Lomakkeen voi tallentaa salasanan taakse ja tehdä lopun vasta tuon 48 tunnin sisällä.
      AM:n sivuilta löytyy hyvä suomenkielinen kohta kohdalta etenevä ohje, jossa opastetaan mm miten laitetaan hotellin huone ym. ongelmakohdat.

    • Anonyymi

      Kun viime viikolla lensin Kanarialle, oli taas kaksi mummoa, jotka eivät olleet hoitaneet asiaa ja jäivät lennolta.

      • Anonyymi

        Et lentänyt. Kyllä mummojem lomakkeet tarkistetaan ja tarvittaessa avustetaan paperilomakkeen täyttämisessä lentohenkilöstön toimesta, minkä kaikki matkustelleet tietävät.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et lentänyt. Kyllä mummojem lomakkeet tarkistetaan ja tarvittaessa avustetaan paperilomakkeen täyttämisessä lentohenkilöstön toimesta, minkä kaikki matkustelleet tietävät.

        Tuossa on QR-koodi ja sen tarvitsee sähköisenä tai paperisena.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et lentänyt. Kyllä mummojem lomakkeet tarkistetaan ja tarvittaessa avustetaan paperilomakkeen täyttämisessä lentohenkilöstön toimesta, minkä kaikki matkustelleet tietävät.

        Et oleajan tassalla. Kyllä jää pois koneesta elleivät paperit ole kunnossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et oleajan tassalla. Kyllä jää pois koneesta elleivät paperit ole kunnossa.

        Olen hyvinkin ajantasalla. Nyt tässä on kysymys vain Espanjan vaatimasta terveystietolomakkeesta. Sitä täyttivät jotkut viimeksi koneessa lentoemojen avustuksella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen hyvinkin ajantasalla. Nyt tässä on kysymys vain Espanjan vaatimasta terveystietolomakkeesta. Sitä täyttivät jotkut viimeksi koneessa lentoemojen avustuksella.

        Mistä se qr-koodi tulee jos vasta koneessa täytetään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä se qr-koodi tulee jos vasta koneessa täytetään?

        Qr- koodi sisältää ne täytetyt tiedot. Malagan kentällä näin muutaman täyttävän lomakkeen virkailijan avustuksella ja jättävän sen lomakkeen täytettynä tarkastuspisteeseen. Eivät olleet suomalaisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et lentänyt. Kyllä mummojem lomakkeet tarkistetaan ja tarvittaessa avustetaan paperilomakkeen täyttämisessä lentohenkilöstön toimesta, minkä kaikki matkustelleet tietävät.

        Tuo riippuu vähän siitä ketkä sattuvat olemaan portilla - olen nyt lentänyt kuukauden sisällä Espanjaan kahdesti. Ensimmäisellä lennolla virkailija tarkasti Espanjan vaatimat QR-koodit kaikilta matkustajilta, ja tosiaan ainakin yksi matkustaja jäi portille, koska kone ei odottanut. Toisella kerralla virkailija kysyi, onko matkustajalla tarvittavat paperit, mutta ei yksilöinyt tai tarkastanut niitä, eli läpi olisi voinut päästä.

        Mitään paperintäyttömahdollisuutta Helsingin päässä ei ollut, vaan tuo tosiaan pitää tehdä sähköisesti lähtömaassa, jolloin matkustajan tiedot ovat valmiina Espanjaan saavuttaessa. Ainakin Madridissa tarkistuspisteellä oli joitakin lomakkeita, en tiedä olisiko siellä sitten ollut mahdollisuus vielä tehdä tuo ilmoitus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et lentänyt. Kyllä mummojem lomakkeet tarkistetaan ja tarvittaessa avustetaan paperilomakkeen täyttämisessä lentohenkilöstön toimesta, minkä kaikki matkustelleet tietävät.

        Olet taas tyypillinen uuno, joka ei tiedä mistään mitään.


    • Anonyymi

      Finnair toivoo, että matkustajat ottaisivat selville paremmin, mitä asiakirjoja kohdemaahan matkustamiseen pandemia-aikana tarvitaan.

      Finnair kertoo kohtaavansa päivittäin tilanteita, joissa koronaviruspandemian aikana matkustamiseen tarvittavat asiakirjat eivät ole kunnossa ulkomaille matkaavilla suomalaisilla.

      Vaikka lentoyhtiö muistuttaakin asiakkaita omien sanojensa mukaan hyvissä ajoin, on Finnairin viestintäpäällikkö Mari Kanervan mukaan yllättävän monella tällä hetkellä tarvittavat asiakirjat joko hukassa tai kokonaan hankkimatta.

      – Kyllä meillä on päivittäin tilanteita, joissa joudumme eväämään pääsyn lennolle puutteellisten koronavirukseen liittyvien todistusten vuoksi. Nämä tilanteet voivat joskus myös viivästyttää lennon lähtöä, jos esimerkiksi lennolta evätyn asiakkaan matkatavarat täytyy poistaa ruumasta, Kanerva kertoo.

    • Anonyymi

      "Kyllä meillä on päivittäin tilanteita, joissa joudumme eväämään pääsyn lennolle puutteellisten koronavirukseen liittyvien todistusten vuoksi."
      Todistukseni olivat kunnossa mutta henkilötietolomakkeeni mystisesti vaihtunut tyhjään a4:een. Kusisesta paikasta selvisin täyttämällä lennon aikana henkilöstön avustuksella tiedot paperille. Sen luovutin tarkastuspisteessä ja täällä sitä ollaan.

    • Anonyymi

      millä täytät kun ole tietokonetta

      • Itse käytin kännykkää.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Itse käytin kännykkää.

        No, hehheh sentään. Jos ei kumpaakaan laitetta omista, eikä ole ketään sellaista henkilöä jolta voisi pyytää palvelusta niin ottakaa yhteyttä lentoyhtiöönne.


      • Anonyymi

        No tuskin sellanen täällä kaksnelosessakaan itkee kovaa kohtaloaan.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      193
      2128
    2. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      287
      1652
    3. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1345
    4. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      82
      1234
    5. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      36
      1127
    6. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      89
      1126
    7. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      184
      1042
    8. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      4
      969
    9. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      41
      874
    10. Sun pitää mies unohtaa

      Minut jo. Tiedän että se on sulle tosi hankalaa. Mut sun pitää unohtaa mut jo. Älä kirjoita mulle tänne viestejä enää.
      Ikävä
      65
      862
    Aihe