Toyota : 10 vuoden takuu kaikille, uusille ja vanhoille myös tuontiautoille

Anonyymi

Kun laatu on kunnossa voi luvata melkein mitä tahansa. Vaikkapa 10v takuu käytetylle tuontisutolle. Yksi on ylitse muiden ... Toyota !

Toyota on myöntänyt tänään valtavalle määrälle käytettyjä autoja takuun kaltaisen lisäturvan – sisältää myös tuontiautot ja muualla huolletut https://www.is.fi/autot/art-2000008406571.html

198

3556

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Nyt on kova ... ostan käytetyn Toyota sähköauton Ruotsista ja saan siihen 10 vuoden takuun. Jo on hurjaa !

      • Anonyymi

        Minkä mallisen Toyotan sähköauton meinasit Ruotsista ostaa? Vai kyselenkö epäolennaisuuksia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkä mallisen Toyotan sähköauton meinasit Ruotsista ostaa? Vai kyselenkö epäolennaisuuksia?

        Ostan Toyota bZ4X merkkiseen sähköauton.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ostan Toyota bZ4X merkkiseen sähköauton.

        Et muuten osta, koska yhtään ei ole myynissä vielä ainakaan vuoteen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et muuten osta, koska yhtään ei ole myynissä vielä ainakaan vuoteen!

        Ensi kesänä pitäisi ensimmäisten eksyä Suomeen. Sitä ennen kannattaa tutkailla, onko sama auto Subaruna paljonkin edullisempi. Toki aikaa siihen on vielä niin kauan, että kisassa saattaa olla monia muitakin uusia sähkiksiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensi kesänä pitäisi ensimmäisten eksyä Suomeen. Sitä ennen kannattaa tutkailla, onko sama auto Subaruna paljonkin edullisempi. Toki aikaa siihen on vielä niin kauan, että kisassa saattaa olla monia muitakin uusia sähkiksiä.

        Ensi kesänä tai syksynä alkaa tulla kauppoihin vasta uusia. Ei niitä heti ole käytettyinä myynnissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ostan Toyota bZ4X merkkiseen sähköauton.

        Se on Subaru.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et muuten osta, koska yhtään ei ole myynissä vielä ainakaan vuoteen!

        Ostin jo, saapuu maahan kesäkuun lopulla. Että se siittä "ainakin vuoteen" kommentistä. Kannattaa ottaa asioista selvää ennenkuin alkaa aukomaan päätään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ostin jo, saapuu maahan kesäkuun lopulla. Että se siittä "ainakin vuoteen" kommentistä. Kannattaa ottaa asioista selvää ennenkuin alkaa aukomaan päätään.

        Etkä ostanut, rahaton resuperse, kunhan höpötät kun et muuhun pysty. Jatka vain Corollasi paikkaamista jos rahasi riittää edes Kempin hitsauslankaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et muuten osta, koska yhtään ei ole myynissä vielä ainakaan vuoteen!

        Ostin jo, hihihihhiii .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ostin jo, hihihihhiii .

        Et ole ostanut! Olet korkeintaan tehnyt tilaukse tai ennakkovarauksen. Kauppakirjaa et pysty esittämään.


    • Anonyymi

      Toyo toyo toyo. Eikö tämä lapsellinen mesoaminen toyosta riitä. Halpuutettu kippo koko toyo. Ajo-ominaisuudet kuin traktorissa. Heh

      • Anonyymi

        Se on Toyota eikä mikään toyo, eikä se ole mitään lapsellista. Ajattelepa ite: 10v takuu käytetylle tuontiautolle. Se on lyömätön tarjous !


      • Anonyymi

        Älä meso vastaan niin loppuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on Toyota eikä mikään toyo, eikä se ole mitään lapsellista. Ajattelepa ite: 10v takuu käytetylle tuontiautolle. Se on lyömätön tarjous !

        160tkm kilometriraja maksimi.


      • Anonyymi

        Älä nyt itkemään alä vaikka harmittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä nyt itkemään alä vaikka harmittaa.

        Älä sotke tojotaa kunnollisiin merkkeihin. Toyo on ihan eri luokan kamaa. Enkä meinaa mitään kämäisiä renkaita vaan laadukkaita kameroita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        160tkm kilometriraja maksimi.

        Toyota bZ4X akkutakuu on 10v / 240 tkm .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota bZ4X akkutakuu on 10v / 240 tkm .

        Ei ole! On 8 vuotta ja 160000km!

        Fakta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on Toyota eikä mikään toyo, eikä se ole mitään lapsellista. Ajattelepa ite: 10v takuu käytetylle tuontiautolle. Se on lyömätön tarjous !

        Vaatimuksena on kerran vuodessa huolti Toyotan valtuuttamassa huollossa, eikä turva korvaa kulutusosia. Sitouttavat myös höpöhybridi asiakkaan omaan huoltoon, aivan kuten sähköautot yleensäkin merkistä riippumatta. Pitkä akkutakuu sitouttaa käyttämään virallisia huoltopaikkoja.


      • Anonyymi

        Tällä jakaa neuvoja "asiantuntijat", jotka eivät erota automerkkiä rengasmerkistä. Jokainen voi päätellä itse, miten paljon noihin mielipiteisiin kannattaa uskoa.


    • Anonyymi

      On tämä tojohönöjen palsta ihmeellinen. Täällä kaikki kasvaa välittömästi korkoa satoja prosentteja, niinkuin tämäkin juttu.
      Toyota ei lupaa mitään 10 vuoden takuuta, vaan ehdollisen turvan. Turva on voimassa huollosta huoltoon mikäli huolto-ohjelman mukaiset huollot on tehty merkkihuollossa. Ja huoltojahan (lue: rahastustapahtumia) Toyotassa riittää joka 100% useammin kuin eurooppalaisissa automerkeissä. Tuolle turvalle tulee melkoisesti hintaa kun marmoritistille on euroja kannettava joka vuosi vaikka ajaisi kuinka vähän. Jos ajaa paljon, niin vielä enemmän.

      • Anonyymi

        joka = jopa


      • Anonyymi

        Kyllä minuakin viduttaa Toi mieletön uutinen Toyotan lisätakuusta!

        VW Fanatic


      • Anonyymi

        Millainen henkilö on marmoritisti?


      • Anonyymi

        Jep. Tänään minusta tuli sellainen, kun vaihdoin epäluotettavan pokswagenin aina luotettavaan Toyotaan.


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Lottovoitto 4D4 kuskeille

      • Anonyymi

        Niillä kaikilla on sentään päästy ehkä tuo 160tkm, mikä rajan kilometreissä.


    • Anonyymi

      Korealaisilla on vastaava ollut jo pitkään. Jos jaksaa maksaa huolloista, hyvä niin. Onkohan samalla tavalla pienellä printattu teksti kuin korealaisissa, että ei koske vaikkapa soitinta yms. elektroniikka osia takuu. Toki hyvä, että koskee kalliita moottori ja vaihteisto vikoja, joille VAG miehellä olis käyttöä.

      • Anonyymi

        Kallista on takuu kun 10 vuotta huoltaa merkkiliikkeessä.. Ei jatkoon.. Rahastuksen makua.


    • Anonyymi

      Mahtaa vit^^aa niitä jotka itse maksaneet uuden moottorin ja nyt saa ilman

    • Anonyymi

      Oma taas paljon poruhhkaa tojo palstalla

      On wv miestä ja Tesla myyjää

      • Anonyymi

        Teslan takuu on 2 vuotta.


    • Anonyymi

      Vastaavaa on monella muillakin merkeillä, eli kun käytät merkkihuoltoa, niin takuu jatkuu seuraavaan huoltoon asti. Ei mikään uusi systeemi siis.

      • Anonyymi

        Siinä on vain suuri ero, että muilla merkeillä se maksaa ja paljon maksaaakin.


      • Anonyymi

        ...ja muilla merkeillä takuu koskee vain tehtyä työtä. Tässä Toyotan "takuussa" ei ole siitä kysymys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ...ja muilla merkeillä takuu koskee vain tehtyä työtä. Tässä Toyotan "takuussa" ei ole siitä kysymys.

        Tämä Toyotan ”takuu” on euroopanlaajuinen. Ei suomen maahantuojan keksintöä.


    • Anonyymi

      Lainaus uutisesta:
      "Relax-turva kattaa suurelta osin auton tekniikan, pois lukien normaalit kulutusosat (kuten jarruosat, pyyhkijänsulat yms.) ja huolto-ohjelmaan kuuluvat huolto-osat (kuten öljyn- tai ilmansuodatin)."

      Relax-turva, EI RELAX-TAKUU

      Takuu on maksuton, mutta muilla nimikkeillä myönnetyistä "turvista" myöntäjä voi pyytää maksua, osittain tai kokonaan.

      Aikoinaan oli jollain ketjulla "vaihtoautotakuu", joka joutui kuluttajariitalautakunnan tarkasteluun ja lopputulemana oli, että jatkossa oli "vaihtoautoturva".
      Syystä siitä, että ko. ketjulla oli siinä "vaihtoautotakuu" sopimustekstissä maininta omavastuusta.

      Tämä ei ole mutua tai vatua, vaan lakikoukeroita.
      Sen takia ei kannata toyotahenkilöiden ja muidenkaan väittää, että toyota on myöntänyt jonkun uuden takuun.

      Lainaus:
      "Maksulliset huolto- ja korjaussopimukset
      Takuukorjauksesta ei saa aiheutua ostajalle kustannuksia. Siksi takuuseen ei voi liittää ostajan maksettavaksi tulevaa omavastuuosuutta tai muuta vastiketta. Markkinatuomioistuin on kieltänyt käyttämästä takuusitoumuksessa sopimusehtoa, joka sisältää takuuta rajoittavan omavastuun sekä sellaista takuuta koskevaa sopimusehtoa, jossa kuluttajan on maksettava omavastuuosuus huolto- tai korjaustoimenpiteestä (päätökset 1983:2, 1983:12 ja 2000:7).

      Laki ei sinänsä estä tarjoamasta kulutustavaran kaupan yhteydessä maksullista huolto- ja korjaussopimusta. Näiden sopimusten on kuitenkin oltava sisällöltään muita kuin takuiksi luokiteltavia sopimuksia. Sopimuksessa ei voi sitoutua maksullisesti korjaamaan virhettä, joka muutenkin olisi korjattava lain perusteella. Sen sijaan on mahdollista sopia tavaran huollosta tai sellaisen virheen korjaamisesta, jota laki ei kata. Kysymys voi olla esimerkiksi tavanomaisesta kulumisesta aiheutuneista häiriöistä tai ulkopuolisesta syystä aiheutuneesta viasta. Maksullinen huolto voi sisältää esimerkiksi puhdistuksia, säätöjä, nopeasti kuluvien osien tai tarvikkeiden vaihtamisia ja muita toimenpiteitä, joita ei korjattaisi kuluttajansuojalain virhesäännösten perusteella."

    • Anonyymi

      Mitähän sanovat, jos vie 9 vuotiaan ja 150 tkm ajetun huoltamattoman Toyotan ensin huoltoon ja parin päivän päästä alkaa vaatia takuukorjauksia.

      • Anonyymi

        Olipas tyhmä kysymys paniikkipöljältä! Mielenrauha vaan lisääntyy ja voi entistä paremmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olipas tyhmä kysymys paniikkipöljältä! Mielenrauha vaan lisääntyy ja voi entistä paremmin.

        Kyllä se Toyota nyt vasta myrkyn lykkäsi! Olen kuulevinani jo melkein tuskanhuutoa vaginarilasta.


      • Anonyymi

        Juu ensin ne huoltaa ja korjaa sun piikkiin ja sitten antaa vuoden takuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu ensin ne huoltaa ja korjaa sun piikkiin ja sitten antaa vuoden takuun.

        Juu noin se tapahtuisi.Muutaman tonnin lasku.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Stnan kova juttu. Turva on enemmän kuin pelkkä takuu. Turvaan sisältyy mm kaikki softa päivitykset mitä vuosien mittaan tulee kymmeniä, eri osiin ja systeemeihin mukaanlukien navigaattorit yms.

      Toyotan normaalihuollot on muuten markkinoiden halvimmat. Ei kannata mennä millekkään nyrkkipajalle.

    • Anonyymi

      Yksi mielenkiintoinen juttu on kuitenkin ettei Toyota eivätkä yleisesti muutkaan japsimerkit valmista varaosia yli viisi vuotta vanhoihin ajoneuvoihin. Vanhoja varastoja ei riitä kovin pitkään ja eniten myydyt osat loppuvat melko äkkiä. Normaaleja kulutus- ja huolto-osia kyllä saa melko pitkään, mutta vähänkään erikoisempi nippeli hajotessaan teettää mielenkiintoisia ratkaisuja.

    • Anonyymi

      Toyotan huippulaatuun voi luottaa.

    • Anonyymi

      Kyllä Toyota on ihana. Rupeaa seisomaan kun kuulen sen ihanan nimen.

    • Anonyymi

      Omistajat ne sen takuunkin AINA maksavat!

    • Anonyymi

      Tojofanit kuvittelevat, että Toyota tekee tuon hyvän hyvyyttään. Tarkoitus on taata huolto-organisaatiolle töitä sähköistyvän autoilun kasvaessa. Sähköautot vievät nimittäin monilta rasvanäpeiltä työt.

      • Anonyymi

        Toyotan omistajana ei enää tyytyväisempi voisi olla kun ennen se kymmenen vuotta koski vain ajoakkua mutta nyt koko autoa vaikka eipä tuosta taida olla muuta hyötyä kuin mielenrauhan lisääntyminen kun ei tuohon edelliseenkään Toyotaani tehty ainuttakaan korjausta kymmenen vuoden aikana. No jaa jos ihan rehellisiä ollaan niin yksi rekisterikilven polttimo vaihdettiin eikä siinäkään ollut muuta vikaa kuin joku pieni lanka siellä sisällä oli katkennut. Miettikääs kymmenen vuoden takuuta volkkareissa? Olisi aprillipilanakin jo aika mauton.


      • Anonyymi

        Kaikkiko volkkarin omistajat ovat jo "rasvanäppejä" kun joutuvat sitä öljyä lisäilemään niihin öljypolttimoihinsa? Vai mitä tarkoitit?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan omistajana ei enää tyytyväisempi voisi olla kun ennen se kymmenen vuotta koski vain ajoakkua mutta nyt koko autoa vaikka eipä tuosta taida olla muuta hyötyä kuin mielenrauhan lisääntyminen kun ei tuohon edelliseenkään Toyotaani tehty ainuttakaan korjausta kymmenen vuoden aikana. No jaa jos ihan rehellisiä ollaan niin yksi rekisterikilven polttimo vaihdettiin eikä siinäkään ollut muuta vikaa kuin joku pieni lanka siellä sisällä oli katkennut. Miettikääs kymmenen vuoden takuuta volkkareissa? Olisi aprillipilanakin jo aika mauton.

        Ei se takuu ole ennenkään koskenut normaaleja iän ja käytön mukana kuluvia osia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se takuu ole ennenkään koskenut normaaleja iän ja käytön mukana kuluvia osia.

        Ennen kuin hypitte riemusta, niin kannattaa varmaan lukea kaikki takuun ehdot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ennen kuin hypitte riemusta, niin kannattaa varmaan lukea kaikki takuun ehdot.

        Olettaisin kuitenkin että niissä ehdoissa ei painoteta jotain käyttövirhettä niin kuin saksalaisen kansanauton pitkässä kahden vuoden takuussa olen kuullut tehtävän kun jakoketju on venynyt ja hyppinyt yli hampaitten tai kun kone on alkanut jo uudenkarheana hörppimään öljyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olettaisin kuitenkin että niissä ehdoissa ei painoteta jotain käyttövirhettä niin kuin saksalaisen kansanauton pitkässä kahden vuoden takuussa olen kuullut tehtävän kun jakoketju on venynyt ja hyppinyt yli hampaitten tai kun kone on alkanut jo uudenkarheana hörppimään öljyä.

        Eikö maailmassa ole kuin Tojo ja saksalainen vikapesä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikkiko volkkarin omistajat ovat jo "rasvanäppejä" kun joutuvat sitä öljyä lisäilemään niihin öljypolttimoihinsa? Vai mitä tarkoitit?

        Tarkoitin että DSG ei taho kestää vuottakaan, anna siinä sitten takuuta !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ennen kuin hypitte riemusta, niin kannattaa varmaan lukea kaikki takuun ehdot.

        Nimenomaan, tuolla houkutellaan kalliin huollon piiriin ne jotka eivät ole käyttäneet sitä ja kuluvat osat on blokattu pois ja takuun on voimassa vain huollosta huoltoon.
        Tuo vastaava on jo monella muulla ollut voimassa vuosia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö maailmassa ole kuin Tojo ja saksalainen vikapesä?

        "Eikö maailmassa ole kuin Tojo ja saksalainen vikapesä?"

        Nää on ääripäät, Toyota on luotettavin.


    • Anonyymi

      Vain 2 ensimmäistä vuotta voi huoltaa missä vaan. Lopun takuun edellytys on aukoton merkkiliikkeen huoltohistoria .

      • Anonyymi

        Noin 50 vuoden kokemuksella sanon että hyvä merkkiliike tulee halvimmaksi.


      • Anonyymi

        "Vain 2 ensimmäistä vuotta voi huoltaa missä vaan. Lopun takuun edellytys on aukoton merkkiliikkeen huoltohistoria".

        Olet väärässä, voi huoltaa missä tahansa 9v saakka. Kun viet Tojo huoltoon saat tämän uuden turvatakuun alkamaan.


    • Anonyymi

      Suomessa Toyotien keski-ikä on n. 12 vuotta, joten suurin osa Toyotista jää vääjäämättä tuon turvan (ei takuu) ulkopuolelle.

    • Anonyymi

      Ensimmäinen merkki liikkeen huolto voi olla kallis kun laittavat auton siihen kuntoon, että voivat antaa sille takuun.

    • Anonyymi

      Ei koske kulutus osia, eli isoin osa on blokattu ulos.

      • Anonyymi

        Ei minkään merkin takuu koske kulutusosia kun ne kuluu loppuun. Saksalaisessa kansanautossa jakoketjukin taisi olla sellainen ja uuvuttavan taistelun jälkeen jotain" vastaantuloa" kuulemma tarjottiin vastuuta pakoiltaessa. Tutulla setämiehellä yksi vääntö riitti merkin vaihtoon jakoketjurempan jälkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei minkään merkin takuu koske kulutusosia kun ne kuluu loppuun. Saksalaisessa kansanautossa jakoketjukin taisi olla sellainen ja uuvuttavan taistelun jälkeen jotain" vastaantuloa" kuulemma tarjottiin vastuuta pakoiltaessa. Tutulla setämiehellä yksi vääntö riitti merkin vaihtoon jakoketjurempan jälkeen.

        Kymmenen vuoden takuu on jo niin mykistävä laadun tae että hiljaiseksi vetää. Toki Toyothan laadulle sen myönthäminen ei ole riski eikä mikhän. Suunnan näyttäjä aina tarvithan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei minkään merkin takuu koske kulutusosia kun ne kuluu loppuun. Saksalaisessa kansanautossa jakoketjukin taisi olla sellainen ja uuvuttavan taistelun jälkeen jotain" vastaantuloa" kuulemma tarjottiin vastuuta pakoiltaessa. Tutulla setämiehellä yksi vääntö riitti merkin vaihtoon jakoketjurempan jälkeen.

        Voisit olla valehtelematta kun et et tiedä asiasta hevon kukkua!
        Jokoketjut ja siihen liittyvät osat korvattiin jatkettuun takuuseen vielä vuosien kuluttua varsinaisen takuun päättymisestä kaikilta muilta paitsi tojohönöiltä, joilla niitä volkkarin jakoketjuongelmia tuntuu olevan vieläkin. Ja jos auto oli huollatettu merkkihuollossa alusta saakka, korjaus tehtiin huollon aloitteesta, ennen kuin omistaja huomasi mitään oireita alkavasta löystymisestä.
        Onneksi nykyisin on jakohihna, jossa 1. tarkastuskin on vasta 240000km:n huollossa, eikä sitä vaihdeta jos tarkastuksessa todetaan virheettömäksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kymmenen vuoden takuu on jo niin mykistävä laadun tae että hiljaiseksi vetää. Toki Toyothan laadulle sen myönthäminen ei ole riski eikä mikhän. Suunnan näyttäjä aina tarvithan!

        Kolme vuotta ilman kilometrirajaa vai 10 vuotta ja 160 tkm. Kumpiko on sitten parempi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kolme vuotta ilman kilometrirajaa vai 10 vuotta ja 160 tkm. Kumpiko on sitten parempi?

        Aika linjassa on keskimääräisen ajosuoritteen kanssa keskimäärin. Ei läheskään kaikille tule noinkaan paljon kilometrejä kymmenessä vuodessa. Ne antaa vakuuden laadulle joilla se on. Sitten on näitä vuoden takuun antajia jotka unioni on pakottanut peräti kahden vuoden vastuuseen, eli keskimäärin kolmisekymmentätuhatta kilometriä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisit olla valehtelematta kun et et tiedä asiasta hevon kukkua!
        Jokoketjut ja siihen liittyvät osat korvattiin jatkettuun takuuseen vielä vuosien kuluttua varsinaisen takuun päättymisestä kaikilta muilta paitsi tojohönöiltä, joilla niitä volkkarin jakoketjuongelmia tuntuu olevan vieläkin. Ja jos auto oli huollatettu merkkihuollossa alusta saakka, korjaus tehtiin huollon aloitteesta, ennen kuin omistaja huomasi mitään oireita alkavasta löystymisestä.
        Onneksi nykyisin on jakohihna, jossa 1. tarkastuskin on vasta 240000km:n huollossa, eikä sitä vaihdeta jos tarkastuksessa todetaan virheettömäksi.

        Mieluummin kunnollinen huoltovapaa ketju koko auton elinajaksi niinkuin paremmissa merkeissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisit olla valehtelematta kun et et tiedä asiasta hevon kukkua!
        Jokoketjut ja siihen liittyvät osat korvattiin jatkettuun takuuseen vielä vuosien kuluttua varsinaisen takuun päättymisestä kaikilta muilta paitsi tojohönöiltä, joilla niitä volkkarin jakoketjuongelmia tuntuu olevan vieläkin. Ja jos auto oli huollatettu merkkihuollossa alusta saakka, korjaus tehtiin huollon aloitteesta, ennen kuin omistaja huomasi mitään oireita alkavasta löystymisestä.
        Onneksi nykyisin on jakohihna, jossa 1. tarkastuskin on vasta 240000km:n huollossa, eikä sitä vaihdeta jos tarkastuksessa todetaan virheettömäksi.

        .... Onneksi nykyisin on jakohihna, jossa 1. tarkastuskin on vasta 240000km:n huollossa, eikä sitä vaihdeta jos tarkastuksessa todetaan virheettömäksi.

        Ei tietenkään vaihdeta kun ei ole takuuta. Kun VW hihna paukahtaa poikki korjaamo saa hommia !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mieluummin kunnollinen huoltovapaa ketju koko auton elinajaksi niinkuin paremmissa merkeissä.

        "..auton elinajaksi..."
        Suhteellista on auton elinaika. Suurin osa Toyotista poistuu liikenteestä vähemmillä ajokilometreillä kuin mikä on uudehkojen Volkkareitten ensimmäinen jakohihnan tarkastuskilometrit. 1. tarkastuksen jälkeen hihna tarkastetaan 30000km:n välein joka huollossa. Tarkastus on 15 minuutin juttu, joten ei ole iso taloudellinen rasite auton omistajalle. Saattaa hyvinkin olla ettei hihnaa tarvitse vaihtaa koko auton elinaikana.
        Se, että onko autossa jakohihna vai ketju, ei kyllä ole mikään valintaperuste nykyään. Jos tuon antaa ratkaista valinnan, rajaa tyhmyyttään ja ennakkoluuloisuuttaan runsaasti parempia autoja pois valikoimasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "..auton elinajaksi..."
        Suhteellista on auton elinaika. Suurin osa Toyotista poistuu liikenteestä vähemmillä ajokilometreillä kuin mikä on uudehkojen Volkkareitten ensimmäinen jakohihnan tarkastuskilometrit. 1. tarkastuksen jälkeen hihna tarkastetaan 30000km:n välein joka huollossa. Tarkastus on 15 minuutin juttu, joten ei ole iso taloudellinen rasite auton omistajalle. Saattaa hyvinkin olla ettei hihnaa tarvitse vaihtaa koko auton elinaikana.
        Se, että onko autossa jakohihna vai ketju, ei kyllä ole mikään valintaperuste nykyään. Jos tuon antaa ratkaista valinnan, rajaa tyhmyyttään ja ennakkoluuloisuuttaan runsaasti parempia autoja pois valikoimasta.

        Kyllä se vikavagen jakopää on laadustaan tai oikeammin sen puutteesta tullut jo niin kuuluisaksi että kokeiluhalut "käyttäjävirheen" tekemiseen ei taitane juurikaan kiinnostaa kun muistelee kuluttajalautakuntaan asti edennyttä suunnittelu-ja valmistusmokaa josta takaisinkutsu ja koko jakopään vaihtaminen olisi ollut reilun valmistajan kädenojennus. Kaikki muu vääntö on ollut vastuun pakoilua ja kuluttajan kusetusta näin rehellisesti katsottuna ja sivusta seurattuna kun maksajaa mokalle on etsitty. En kyllä lähtisi kokeilemaan sen remminkään kestävyyttä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        .... Onneksi nykyisin on jakohihna, jossa 1. tarkastuskin on vasta 240000km:n huollossa, eikä sitä vaihdeta jos tarkastuksessa todetaan virheettömäksi.

        Ei tietenkään vaihdeta kun ei ole takuuta. Kun VW hihna paukahtaa poikki korjaamo saa hommia !

        Tiedät varsin hyvin kenen on vastuu jos tarkastettu hihna katkeaa ennen seuraavaa tarkastusta!
        Kun huoltoproseduuri on juuri tuo, vastuu on auton maahantuojalla jos ulkoiset syyt karkeamiseen puuttuvat.


    • Anonyymi

      Eli saisi takuun lisäksi turvan joka voimassa siihen saakka kunnes auto 3v vanha? Ei mitään lisäarvoa eikä Toyotalla ole tarjota autoa tähän ajoon.

      • Anonyymi

        Äly hoi .... älä jätä !


      • Anonyymi

        Mikä auton osa ei hajoa kulumatta ensin normaalisti 10 vuoden päästä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä auton osa ei hajoa kulumatta ensin normaalisti 10 vuoden päästä?

        TOYOTA RELAX -TURVA jatkuu aina Toyota-verkostossa tehdyn määräaikaishuollon jälkeen seuraavan huoltovälin pituiselle ajalle tai matkalle. Sillä ei ole väliä, vaikka auton huollattaa välillä ”vieraissa”. Paluu Toyota-verkostoon käynnistää uudelleen mahdollisuuden Toyota Relax -turvaan, kunhan auton ikä tai ajettu matka ei ole ylittänyt annettuja rajoja.

        Turva kattaa auton tekniikan lukuun ottamatta kulutusosia (pyyhkijänsulat, jarrupalat jne.) sekä huolto-osia (öljyn- ja ilmansuodattimet ym.).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        TOYOTA RELAX -TURVA jatkuu aina Toyota-verkostossa tehdyn määräaikaishuollon jälkeen seuraavan huoltovälin pituiselle ajalle tai matkalle. Sillä ei ole väliä, vaikka auton huollattaa välillä ”vieraissa”. Paluu Toyota-verkostoon käynnistää uudelleen mahdollisuuden Toyota Relax -turvaan, kunhan auton ikä tai ajettu matka ei ole ylittänyt annettuja rajoja.

        Turva kattaa auton tekniikan lukuun ottamatta kulutusosia (pyyhkijänsulat, jarrupalat jne.) sekä huolto-osia (öljyn- ja ilmansuodattimet ym.).

        Upeeta, mahtavaa.......


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        TOYOTA RELAX -TURVA jatkuu aina Toyota-verkostossa tehdyn määräaikaishuollon jälkeen seuraavan huoltovälin pituiselle ajalle tai matkalle. Sillä ei ole väliä, vaikka auton huollattaa välillä ”vieraissa”. Paluu Toyota-verkostoon käynnistää uudelleen mahdollisuuden Toyota Relax -turvaan, kunhan auton ikä tai ajettu matka ei ole ylittänyt annettuja rajoja.

        Turva kattaa auton tekniikan lukuun ottamatta kulutusosia (pyyhkijänsulat, jarrupalat jne.) sekä huolto-osia (öljyn- ja ilmansuodattimet ym.).

        Ei kata kytkintä, laturia, starttia, suuttimia, pumppuja, nestevuotoja, niveliä, iskareita jne jne


    • Anonyymi

      Moneen muuhun vastaavaan jatkettuun huoltoturvaan verrattuna Toyotan Relax on hyvin yksinkertainen. Ensinnäkin se on asiakkaalle maksuton, sillä palvelun kustannuksista vastaa valmistaja eli Toyota Motor Europe. Se tarkoittaa samalla sitä, että palvelu ei ole Suomessa käyttöön otettu erikoisuus, vaan se kattaa Euroopan.

      • Anonyymi

        Juuri tällä tavalla on asia.


    • Anonyymi

      "Jos autossa ei ole voimassa olevaa turvaa eli autoon tehdään ensimmäinen Relaxin kytkevä huolto, niin tässä huollossa havaitut viat eivät vielä kuulu turvan piiriin. Ensimmäisen Relax aktivointihuollon jälkeen on myös 1 kk karenssi, jolloin turva ei ole voimassa. Jos autoa kuitenkin huollatetaan huolto-ohjelman mukaisesti, niin Relax-turva on jatkuvasti voimassa ehtojen mukaisesti".
      Siinäpä se.

    • Anonyymi

      Toyota antaa 9 vuotta vanhallekin tuontiautolle tarkastuksen jälkeen täyden takuun. Tähän ei muut pysty.

      • Anonyymi

        Mutta muut pystyvät tekemään ajankohtaisia sähköautoja johon aasialainen Toyota ei pysty, vaan keskittyy kaikin tavoin, kuten nytkin, polttiksiin, toivoen vievänsä huomion pois sähköautottomuudestaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta muut pystyvät tekemään ajankohtaisia sähköautoja johon aasialainen Toyota ei pysty, vaan keskittyy kaikin tavoin, kuten nytkin, polttiksiin, toivoen vievänsä huomion pois sähköautottomuudestaan.

        No nyt tuli parkaistua ilmoille kaikkien hätähuutojen ja oljenkorsien äiti! Verrata jotain sähköautoja Toyotan mykistävään, kymmenen vuoden takuuseen? Voisihan Toyotan kymmenen vuoden takuuta verrata vaikka volkkarin päästöhuijaukseenkin tai vaikka natsien kaasukammioihin kun on pää tarpeeksi sekaisin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No nyt tuli parkaistua ilmoille kaikkien hätähuutojen ja oljenkorsien äiti! Verrata jotain sähköautoja Toyotan mykistävään, kymmenen vuoden takuuseen? Voisihan Toyotan kymmenen vuoden takuuta verrata vaikka volkkarin päästöhuijaukseenkin tai vaikka natsien kaasukammioihin kun on pää tarpeeksi sekaisin

        Voi vaan kuvitella että millaisen ryntäyksen tuollainen takuu aiheuttaa Toyotan jo ennestäänkin ruuhkaiseen kysyntään. On siinä melkoinen luottamus oman valmisteensa laatuun.


      • Anonyymi

        "Toyota antaa 9 vuotta vanhallekin tuontiautolle"
        Ei sentään takuuta, eikä 10 vuodeksi eteenpäin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi vaan kuvitella että millaisen ryntäyksen tuollainen takuu aiheuttaa Toyotan jo ennestäänkin ruuhkaiseen kysyntään. On siinä melkoinen luottamus oman valmisteensa laatuun.

        Keskusvoitelu olisi jo melkein välttämätön varuste Toyotakaupan oviin ettei saranat kuluisi liian nopeasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi vaan kuvitella että millaisen ryntäyksen tuollainen takuu aiheuttaa Toyotan jo ennestäänkin ruuhkaiseen kysyntään. On siinä melkoinen luottamus oman valmisteensa laatuun.

        Varsinkin edullisiin ulkomailla ensirekisteröityihin.

        Tämä tulee pakostakin vaikuttamaan Toyotan uusien autojen myyntiin Suomessa.

        Uudehko Toyota ulkomailta on Toyotaliikkeen suomivaihtureihin hyvin edullinen.

        Ja siihen ulkomaan tuontiin saa siis saman turvan.


    • Anonyymi

      Ylitse muiden? Huono ajettava, meluisa, epämukava etc.

      • Anonyymi

        Kuinka Toyotan pitkä takuu voi järkyttää pienen mielen noin perusteellisesti höpöttämään jostain omasta ongelmamerkistään?


    • Anonyymi

      olisivat laittaneet 400 000km nii olis jotain

      • Anonyymi

        Esimerkiksi Mercedekseen taksikäytössä saa tietyin ehdoin 5v/400000km takuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esimerkiksi Mercedekseen taksikäytössä saa tietyin ehdoin 5v/400000km takuun.

        Niinpä 5v "tietyin ehdoin"? Ei kuitenkaan tarkoita kymmentä vuotta. Kymmenvuotiaalla eemelimesellä ja sprinterillä yleisin väritys tuppaa olemaan jo kaksivärinen. Alaosa ruskea ja yläosa jotain muuta näin silmillä havaittuna.


    • Anonyymi

      Toyota kerää kaikki ruosteen syömät vanhat Toyotat kalliin huollon piiriin ja alkaa ehdotella ruostekorjauksia ja kun se piru on alkanut ulkoa päin kiveniskemistä, niin se jää asiakkaan maksuun. Autohan pitää olla kunnossa että sille saa takuun voimaan ja se jatkuu vain seuraavaan huoltoon asti, eli otetaan raha pois niiltä säästäviltä jotka ovat siirtyneet halpojen huoltojen pariin. Kyllä Toyota osaa rahastaa.

      • Anonyymi

        Kertoisitko tarkemmin, miten "Toyota kerää"?


    • Anonyymi

      Toyotan laatu vihastuttaa kilpailijoita.
      Miksi muut eivät siihen kykene?

    • Anonyymi

      Toyota hädissään antaa kohta elininikäisen takuun polttiksilleen, ettei kukaan huomaisi Toyotan kyvyttömyyttä oikean täyssähköauton valmistamiseen. Tästä jos uskaltaa huomauttaa, puhkeaa Toyotisti raivoon ja VW-Group saa kuulla kunniansa, eivät muut oikeitten sähköautojen valmistajat. Olisi helvetillistä joutua autiolle saarelle toyotistin kanssa.

      • Anonyymi

        Toyotan melko vaatimaton markkinaosuus Euroopassa on tämän turvan takana.
        Buustia vanhaan tojotakantaan sähköautojen puristuksessa.


      • Anonyymi

        Ei kai se nyt Toyotan vika ole jos natsivagen on huijannut ja kusettanut ja joutunut tikun nokkaan. Jos Toyota antaisikin elinikäisen takuun ja natsivagen ainoastaan sen totutun kaksi vuotta niin ei siitä ainakaan haittaa olisi. Kahden vuoden takuu natsivagen laadulle myyjän kannalta on varmaan jo vähän yläkanttiin. Jatkuvat ongelmat jakopäästä vaihteistoon asti ja kaikkea siltä väliltä kannustaa antamaan vain lyhyimmän mahdollisen takuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai se nyt Toyotan vika ole jos natsivagen on huijannut ja kusettanut ja joutunut tikun nokkaan. Jos Toyota antaisikin elinikäisen takuun ja natsivagen ainoastaan sen totutun kaksi vuotta niin ei siitä ainakaan haittaa olisi. Kahden vuoden takuu natsivagen laadulle myyjän kannalta on varmaan jo vähän yläkanttiin. Jatkuvat ongelmat jakopäästä vaihteistoon asti ja kaikkea siltä väliltä kannustaa antamaan vain lyhyimmän mahdollisen takuun.

        Natsi, natsi! Mitä natseilla on tekemistä tämän päivän autojen valmistamisella? Olet ilmiselvästi sinne itään Japanin ja Putinin aateveljiin kuuluva, eli kommunisti! Ei ollutkin yhtä järkevä kommentti kuin omasi, senkin murhaaja desantti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Natsi, natsi! Mitä natseilla on tekemistä tämän päivän autojen valmistamisella? Olet ilmiselvästi sinne itään Japanin ja Putinin aateveljiin kuuluva, eli kommunisti! Ei ollutkin yhtä järkevä kommentti kuin omasi, senkin murhaaja desantti?

        Mitäs tekemistä Putinilla on Japanin kanssa?
        Natseilla sen sijaan on paljonkin yhteistä kansanauton kanssa. Tunnetaanhan natsien isähahmo., kansanmurhaajanakin tunnettu natsipäällikkö koko merkin luojana. Historia on kertonut!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitäs tekemistä Putinilla on Japanin kanssa?
        Natseilla sen sijaan on paljonkin yhteistä kansanauton kanssa. Tunnetaanhan natsien isähahmo., kansanmurhaajanakin tunnettu natsipäällikkö koko merkin luojana. Historia on kertonut!

        Tiedätkö miten vihattu kansa japanilaiset ovat Tyynenmeren kansojen parissa toisessa maailmansodassa tekemiensä kansanmurhien ja raiskauksien vuoksi? Ihannoimastasi idästä oli sankarisi Stalinkin kotoisin, joten sinuna olisin huutelematta mitään natseista. Historiaa lukematon niputtaa tyhmässä päässään kaikki saksalaiset natseiksi. Olet varmaan sivari, eikö?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedätkö miten vihattu kansa japanilaiset ovat Tyynenmeren kansojen parissa toisessa maailmansodassa tekemiensä kansanmurhien ja raiskauksien vuoksi? Ihannoimastasi idästä oli sankarisi Stalinkin kotoisin, joten sinuna olisin huutelematta mitään natseista. Historiaa lukematon niputtaa tyhmässä päässään kaikki saksalaiset natseiksi. Olet varmaan sivari, eikö?

        Kerro toki lisää, mitä kansoja on japanilaiset murhanneet ja mistäpäin japania Stalin oli kotoisin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerro toki lisää, mitä kansoja on japanilaiset murhanneet ja mistäpäin japania Stalin oli kotoisin?

        Kuka on väittänyt Stalinin olevan japanilainen? Etkö osaa lukea, Pässi? Jo ennen toisen maailmansodan alkua Japani hyökkäsi Kiinaan ja maailmanpalon alettua Japani hyökkäsi mm. Guamille, Wakeen,Filippiineille, Malesiaan, Thaimaahan ja Hong Kongiin tappaen ja raiskaten siviiliväestöä. Pearl Harboriin taas japanilaiset hyökkäsivät raukkamaisesti yllättäen, vaikka Yhdysvallat ei edes liittynyt koko sotaan. Edes ensimmäinen atomipommi ei hillinnyt japanilaisten sotaintoa, vaan tarvittiin vielä toinen. Mikä tässä on epäselvää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerro toki lisää, mitä kansoja on japanilaiset murhanneet ja mistäpäin japania Stalin oli kotoisin?

        Googletapas " Japanin sotarikokset ", niin näet kuinka japanilaisten tekemät joukkomurhat hiertävät maiden välejä vieläkin. Ei kannattaisi huudella mitään " natsiwageneista", kun oman henkisen isänmaasi historia on tuollainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Googletapas " Japanin sotarikokset ", niin näet kuinka japanilaisten tekemät joukkomurhat hiertävät maiden välejä vieläkin. Ei kannattaisi huudella mitään " natsiwageneista", kun oman henkisen isänmaasi historia on tuollainen.

        Toyotan takuu on aivan ylivoimainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Googletapas " Japanin sotarikokset ", niin näet kuinka japanilaisten tekemät joukkomurhat hiertävät maiden välejä vieläkin. Ei kannattaisi huudella mitään " natsiwageneista", kun oman henkisen isänmaasi historia on tuollainen.

        Kuinka sun kansanmurhat nyt muuttuivat joukkomurhaksi? Sota yleensäkin tarkoittaa joukkomurhaa mutta siviilien kansanmurha kaasukammiossa on vain natsien eli saksalaisten "kunniateko" Sellaiseen ei muut pystyneet. Kuutisen miljoonaa kaasutettiin pois häiritsemästä omaa hyvinvointia. Että sellainen kansankaasutusauton kotimaa Aatun armosta!


    • Anonyymi

      Tässä näkee taas Toyotan aivan ylivertaisen laadukkuuden.

    • Anonyymi

      Koskeeko tuo myös ns pelto malli toyotaa 9,5 vuotta vanha ajettu 78 000km olis
      peltihommaa pillari ajoa perä köntin luttuun tuolla pellola on käykää hakee korjata.

      • Anonyymi

        Tottakai koskee! Ensin auto laitetaan merkkihuollossa kustannuksellasi uutta vastaavaan kuntoon ja sitten saat kuukauden karenssin jälkeen nauttia ilmaisesta turvasta siihen saakka kun auto täyttää 10 vuotta.
        Voi käydä niinkin, että 9,5 vuotta vanhaan tojoosi joudutaan tilaamaan osia Japanista saakka, jolloin niiden toimitusaika voi olla vaikka ½ vuotta. Maksat silti korjauksen joka on alkuun pantu, etkä saa sitä ilmaista turvaa kuitenkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottakai koskee! Ensin auto laitetaan merkkihuollossa kustannuksellasi uutta vastaavaan kuntoon ja sitten saat kuukauden karenssin jälkeen nauttia ilmaisesta turvasta siihen saakka kun auto täyttää 10 vuotta.
        Voi käydä niinkin, että 9,5 vuotta vanhaan tojoosi joudutaan tilaamaan osia Japanista saakka, jolloin niiden toimitusaika voi olla vaikka ½ vuotta. Maksat silti korjauksen joka on alkuun pantu, etkä saa sitä ilmaista turvaa kuitenkaan.

        Aikoinaan korjaamot ottivat paljonkin Toyotan varaosia hyllyihinsä ja siellä ne ovat vieläkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aikoinaan korjaamot ottivat paljonkin Toyotan varaosia hyllyihinsä ja siellä ne ovat vieläkin.

        Ei käy 90-luvun osat 2010-luvun Toyotiin!


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Koskeeko toyon takuu myös kannentiivistettä?

      Toyon hybridiautojen moottorit eivät kestä. Heh. Kuka vielä väittää että ovat kestäviä autoja. Huh huh.

      https://www.youtube.com/watch?v=8U1rs3bI-HA

    • Anonyymi

      Toyotan tekninen ylivoima ja täysin suvereeni laadukkuus tekevät pitkästä takuusta mahdollisen kevyesti.
      Toyota on automerkki joka kestää eniten kovaa käyttöä.

      • Anonyymi

        Ei nyt ihan heti tule mieleen mitään muuta merkkiä jotka myöntäisivät mitään yhtä uskottavaa takuuta. Takuun ja matkan pituus on kyllä käsittämättömän hyvä kädenojennus Toyotan omistajille jos vaikka vertaa volkkarin asennoitumiseen ja suhtautumiseen omaan laatuunsa tai oikeammin laaduttomuuteensa ja "käyttövirhe" toteamuksiin. Surkealaatuisille jakopäillekin etsittiin maksajia vetoamalla jonkun huoltoleiman puuttumisesta vaikka se jakopään piti olla kokonaan huoltovapaa.


    • Anonyymi

      Takuu ei korvaa hybridien kytkinpakettia (kytkinlevy, asetelma, painelaakeri jne) eikä moniurahihnoja kiristimineen.

    • Anonyymi

      Toyotan takuu on markkinoiden paras.

      • Anonyymi

        Toyotan ajettavuus taas on markkinoiden huonoin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan ajettavuus taas on markkinoiden huonoin.

        No nyt alkoi ahistamaan kun noin jyrkkää kommenttia tuskassasi aloit huutamaan. Mikä sinun ongelma on, onko yt iskenyt?


      • Anonyymi

        Väärin, se on aina rajoitettu vähintään kilometreillä.


    • Anonyymi

      No onhan Toyotan ajettavuus ihan peestä verrattuna saksalaisiin, vai miksi testeissä verrokkina ovat saksalaisten mainiot ajo-ominaisuudet? Käypä joskus testaamassa ihan mikä tahansa saksalainen, tai joku VW-Groupin auto, niin ero Toyotaan on kuin yöllä ja päivällä, eikä suinkaan Toyotan eduksi. Mutta Toyotistit ovat päättäneet että Toyota on paras, äläkä pidä muita jumalia.

    • Anonyymi

      Ajakaa niillä 10 vuotiailla Tojoilla, jos massi ei muuhun riitä.

      • Anonyymi

        Älä nyt itkemään ala. Onhan se vikavakentakuukin
        jo puolet pidempi kun se alkuperäinen yhden vuoden mahtava vastaantulodiili jonka EU meni pilaamaan kohtuuttomilla vaatimuksillaan. Se yksi vuosi kun olisi ollut niin napakka ja täynnä suurta vastuuntuntoa.


    • Anonyymi

      Markkinoiden kestävin ja vähävikaisin automerkki lupaa 10 v takuun. Tähän ei muut merkit kykene, Teslakin antaa vain muutaman vuoden takuun. Toyota antaa 10 vuotta ! Ero on huomattava.

      • Anonyymi

        Tesla on lelu Toyotaan verraten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tesla on lelu Toyotaan verraten.

        Tesla on oikea sähköauto, eikä aasialaisella Toyotalla ole myydä kuin saastuttavia polttiksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tesla on oikea sähköauto, eikä aasialaisella Toyotalla ole myydä kuin saastuttavia polttiksia.

        Tuskin se kuitenkaan on kopioinut 40 kertaisilla päästöillä huijannutta ja kusettanutta natsivaakenia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskin se kuitenkaan on kopioinut 40 kertaisilla päästöillä huijannutta ja kusettanutta natsivaakenia.

        Natsivaakenikin jotuu käyttämään kiinalaisia komponenteja laadun parantamiseen kun oma osaaminen ei riitä.


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Toyotan myöntämä 10 vuoden takuu on parasta A1 luokkaa. Se on ehdottomasti parasta mitä markkinoilta löytyy. Ajatelkaa nyt hyvät ihmiset 10 vuoden täystakuu uudelle sähköautolle ja pätee koko Euroopassa. Nyt voi turvallisesti lähteä pitkällekin lomamatkalle Toyotan sähköautolla.
      Ja hybridin akustolle on luvattu vielä pidempi takuu, jopa 12 vuotta !

      • Anonyymi

        Muillakin on vastaava ollut jo vuosia. Tarvitsee vain käyttää merkkihuollossa ja takuu jatkuu seuraavaan huoltoon. Muita vaan tarvitsee huoltaa harvemmin, eli tuo hyvin rajoitettu takuu on halvempi.
        Harmittaako Toyotan omapoikaa?


      • Anonyymi

        Mikä täystakuu, hihii!
        Jokainen voi käydä lukemassa Toyotan sivuilta tuon "takuun" sisällön. Kovin kaukana täystakuusta se ainakin on, eli ei kata mitää kuluvaa osaa, eikä ruoste autioita jne...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä täystakuu, hihii!
        Jokainen voi käydä lukemassa Toyotan sivuilta tuon "takuun" sisällön. Kovin kaukana täystakuusta se ainakin on, eli ei kata mitää kuluvaa osaa, eikä ruoste autioita jne...

        Eikä se ole takuu ollenkaan, vaan turva. Oikean takuun säilymiseen ei vaikuta missä auton huollattaa, kunhan huolto täyttää vaatimukset. Toyotan myöntämän turvan ehto on merkkihuollon käyttö ja sittenkin turva on voimassa vain seuraavaan huoltoon saakka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä se ole takuu ollenkaan, vaan turva. Oikean takuun säilymiseen ei vaikuta missä auton huollattaa, kunhan huolto täyttää vaatimukset. Toyotan myöntämän turvan ehto on merkkihuollon käyttö ja sittenkin turva on voimassa vain seuraavaan huoltoon saakka.

        Jaa mitkä vaatimukset huollon pitää täyttää ?


    • Anonyymi

      Vain Tojo antaa 10v takuun. Se on lähes 2 kertaa pitempi kuin kilpailijoilla. Ja mikä parasta ... se on ilmainen.

      • Anonyymi

        Kaukana ilmaisesta. Pitää sitoutua kalliiseen huolto-ohjelmaan ja takuu on voimassa vain seuraavaan huoltoon asti. Samanlaisia takuita on myös monella muullakin merkillä, mutta niissä ei olla rajoitettu kilometrejä, eli Toyota ei luota autojensa kestävän ajamista.


      • Anonyymi

        Älä valehtele!
        Toyotalla ei ole 10 vuoden takuuta millekään tuotteelle!
        Pisin takuu on uusien autojen korin läpiruostumista vastaan 12 vuotta. Seuraavaksi pisin on täyssähköauton ajoakulla ja se on 8 vuotta. Sitten hybridijärjrstelmän 5 vuoden takuu. Muut takuut ovatkin sitten ihan normaaleita 3-vuotisia.
        10 vuoden turva jonka tahallasi sotket takuuksi on ehdollinen ja kattavuudeltaan hyvin rajallinen lisäturva, jonka saa vain käyttämällä autoaan merkkihuollossa ja turva kestää vain seuraavaan huoltoon saakka. Esim. sähköauton ajoakku on tästä rajattu kokonaan pois. Turva ei kata mitään normaalia kulumista tekniikan eikä korin osalta. Mikä on normaalia kulumista, tulkintaoikeuskin tässä on vain Toyotalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaukana ilmaisesta. Pitää sitoutua kalliiseen huolto-ohjelmaan ja takuu on voimassa vain seuraavaan huoltoon asti. Samanlaisia takuita on myös monella muullakin merkillä, mutta niissä ei olla rajoitettu kilometrejä, eli Toyota ei luota autojensa kestävän ajamista.

        Eikö sinulla ole yhtään merkkiä nimetä jossa olisi kymmenen vuoden takuu tai turva, miksi sitä nyt sitten halutaankin nimetä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä valehtele!
        Toyotalla ei ole 10 vuoden takuuta millekään tuotteelle!
        Pisin takuu on uusien autojen korin läpiruostumista vastaan 12 vuotta. Seuraavaksi pisin on täyssähköauton ajoakulla ja se on 8 vuotta. Sitten hybridijärjrstelmän 5 vuoden takuu. Muut takuut ovatkin sitten ihan normaaleita 3-vuotisia.
        10 vuoden turva jonka tahallasi sotket takuuksi on ehdollinen ja kattavuudeltaan hyvin rajallinen lisäturva, jonka saa vain käyttämällä autoaan merkkihuollossa ja turva kestää vain seuraavaan huoltoon saakka. Esim. sähköauton ajoakku on tästä rajattu kokonaan pois. Turva ei kata mitään normaalia kulumista tekniikan eikä korin osalta. Mikä on normaalia kulumista, tulkintaoikeuskin tässä on vain Toyotalla.

        "Toyota myöntää Toyota-merkkihuollossa huolletuille hybridiautoille 10 vuoden / 350 000 km Toyota hybridiakkuturvan. Hybridiakkuturva myönnetään Euroopan tuontialueelle ensirekisteröidyille malleille".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Toyota myöntää Toyota-merkkihuollossa huolletuille hybridiautoille 10 vuoden / 350 000 km Toyota hybridiakkuturvan. Hybridiakkuturva myönnetään Euroopan tuontialueelle ensirekisteröidyille malleille".

        Sinäpä sen sanoit! HybridiakkuTURVA, EI TAKUU! Turva maksatetaan asiakkaalla kalliin ja tiheän huolto-ohjelman kautta ja turvan saadakseen sitoutuu merkkihuoltoon.
        EU:n ryhmäpoikkeusasetusta ei sovelleta valmistajan tarjoamiin ylimääräisiin turviin samalla tavalla kuin takuisiin. Valmistaja voi noihin turviin asettaa mieleisiään ehtoja, eikä kellään ole nokan koputtamista. Voitte testata tämän käyttämällä autoanne huollossa pärnäsen pajalla ja esittää sitten vaatimuksia Toyotalle jonkin vian korjaamiseksi turvan perusteella. Ei onnistu, eikä kuluttajansuojakaan mahda asialle mitään.
        Älkää hyvät ihmiset antako höynäyttää itseänne kuvittelemalla Relax-turvaa tai akkuturvaa takuuksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinäpä sen sanoit! HybridiakkuTURVA, EI TAKUU! Turva maksatetaan asiakkaalla kalliin ja tiheän huolto-ohjelman kautta ja turvan saadakseen sitoutuu merkkihuoltoon.
        EU:n ryhmäpoikkeusasetusta ei sovelleta valmistajan tarjoamiin ylimääräisiin turviin samalla tavalla kuin takuisiin. Valmistaja voi noihin turviin asettaa mieleisiään ehtoja, eikä kellään ole nokan koputtamista. Voitte testata tämän käyttämällä autoanne huollossa pärnäsen pajalla ja esittää sitten vaatimuksia Toyotalle jonkin vian korjaamiseksi turvan perusteella. Ei onnistu, eikä kuluttajansuojakaan mahda asialle mitään.
        Älkää hyvät ihmiset antako höynäyttää itseänne kuvittelemalla Relax-turvaa tai akkuturvaa takuuksi.

        Olet käsittänyt väärin. Turva on enemmän kuin takuu. Se korvaa rikkoutuneen osan töineineen päivineen, korvaa jopa seisontapäivät ja antaa korjauksen ajaksi sijasauton tilalle. Myös softapäivitykset sisältyy turvan piiriin. Relax turva on paras mahdollinen turvatakuu.

        Ja se on täysin ilmainen. Huollot maksaa saman oli sinulla Relax käytössä tai ei.

        Pärnäsen paja ymmärtää oman turvallisuutensa eikä koske sähköautoihin pitkällä tikullakaan kun niillä tuppaa nemeen vesiletkut ja kaapelit sekasii.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet käsittänyt väärin. Turva on enemmän kuin takuu. Se korvaa rikkoutuneen osan töineineen päivineen, korvaa jopa seisontapäivät ja antaa korjauksen ajaksi sijasauton tilalle. Myös softapäivitykset sisältyy turvan piiriin. Relax turva on paras mahdollinen turvatakuu.

        Ja se on täysin ilmainen. Huollot maksaa saman oli sinulla Relax käytössä tai ei.

        Pärnäsen paja ymmärtää oman turvallisuutensa eikä koske sähköautoihin pitkällä tikullakaan kun niillä tuppaa nemeen vesiletkut ja kaapelit sekasii.

        Ei se ole ilmainen jos tajuaa, että huoltojen hinnassa se otetaan ja takuu on voimassa vain seuraavaan huoltoon asti ja on kovin rajoitettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet käsittänyt väärin. Turva on enemmän kuin takuu. Se korvaa rikkoutuneen osan töineineen päivineen, korvaa jopa seisontapäivät ja antaa korjauksen ajaksi sijasauton tilalle. Myös softapäivitykset sisältyy turvan piiriin. Relax turva on paras mahdollinen turvatakuu.

        Ja se on täysin ilmainen. Huollot maksaa saman oli sinulla Relax käytössä tai ei.

        Pärnäsen paja ymmärtää oman turvallisuutensa eikä koske sähköautoihin pitkällä tikullakaan kun niillä tuppaa nemeen vesiletkut ja kaapelit sekasii.

        Sun kannattaisi lukea nuo ehdot Toyotan sivuilta, niin tule hieman toisiin aatoksiin takuun suhteen ja sen kattavuuteen. Toyotalla tietenkin lasketaan, että huoltojen tuoma raha kattaa ja antaa katetta hoitaa mahdolliset viat joita tulee korjattavaksi ja kun saavat myös niitä autoja huoltonsa piiriin joita ei huolleta merkkiliikkeessä, niin rahat valuu Pärnäseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet käsittänyt väärin. Turva on enemmän kuin takuu. Se korvaa rikkoutuneen osan töineineen päivineen, korvaa jopa seisontapäivät ja antaa korjauksen ajaksi sijasauton tilalle. Myös softapäivitykset sisältyy turvan piiriin. Relax turva on paras mahdollinen turvatakuu.

        Ja se on täysin ilmainen. Huollot maksaa saman oli sinulla Relax käytössä tai ei.

        Pärnäsen paja ymmärtää oman turvallisuutensa eikä koske sähköautoihin pitkällä tikullakaan kun niillä tuppaa nemeen vesiletkut ja kaapelit sekasii.

        On käsittänyt täysin oikein, mutta sinä väärin!
        Relax-turva on maksullinen siinä mielessä, että ylihinnoiteltua ja ylitiheää merkkihuoltoa on käytettävä. Sitäpaitsi ennen turvan astumista voimaan, on auto huollettava ja korjattava asiakkaan lukuun kaikilta osin kuin merkkihuolto katsoo tarpeelliseksi ja sittenkin on monen kuukauden karenssi ennen turvan voimaan tuloa. Relax-turvassa on kyse vain Toyotan halusta pitää asiakkaat sen oman jälkimarkkinoinnin piirissä.
        Varsinaisen takuun säilyttämiseen ei vaadita muuta kuin huolto-ohjelman noudattamista. EU:n ryhmäpoikkeusasetus takaa sen. Huollot voi suorittaa riittävän pätevä monimerkkihuolto.
        Vastaavia huollosta huoltoon turvia eri kattavuuksilla on ollut muilla valmistajilla jo vuosikymmeniä. Osalla ei ole edes aika- tai kilometrirajauksia. Turvan piirissö oleva auto voi olla vaikka 20-vuotias. Riittää kun teettää huolto-ohjelman mukaiset huollot valtuutetussa huollossa.


    • Anonyymi

      Toyotaan ei kannata koskee kun vaahtosammuttajalla kaik on muovii ei kun takuusee
      menöö moottorit halkiaa

    • Anonyymi

      Merkkikorjaamon tekemien korjausten ja huollon jälkeen vain 15 tkm takuu.

    • Anonyymi

      Toyota tekee yhä automaailman parhaimmat ja kestävimmät autot.

      • Anonyymi

        Näinhän tuo on mennyt kun julkaistuja tutkimuksia on lukenut. Toyota aina kärjessä. Ei sitä muuten eniten myytäisikään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näinhän tuo on mennyt kun julkaistuja tutkimuksia on lukenut. Toyota aina kärjessä. Ei sitä muuten eniten myytäisikään.

        Toyotaan vaihdetaan öljyt ja suodatin moottoriin. Volkkarilla koko moottori vaihdetaan kun koko ajan pyytää öljyä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotaan vaihdetaan öljyt ja suodatin moottoriin. Volkkarilla koko moottori vaihdetaan kun koko ajan pyytää öljyä

        Kyllä se Toyota nyt myrkyn lykkäsi kun ennenkin oli jo ensirekisteröinnin piikissä ja nyt vielä kymmenen vuoden takuu. Todella paha rasti laittaa kahden vuoden vastaavalla paremmaksi.


    • Anonyymi

      Tää on hyvä juttu, voi rauhassa ajella kun on kunnon, peräti 10 vuotta, takuu turvana.

      • Anonyymi

        Kyllä nyt on suuri vaara että mielenrauha lisääntyy ja tyytyväiset Toyotan omistajat ovat entistäkin tyytyväisempiä.


      • Anonyymi

        Valheella ja itsepetoksella onneen, se on tojohönön elämää!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valheella ja itsepetoksella onneen, se on tojohönön elämää!

        Sinulla on aika katkeraa itkua. Tutkimusten mukaan kaikesta huolimattaToyotalla on tyytyväisimmät omistajat ja vikavaginisteja on eniten kusetettu. Ei kai sinulla vaan ole mitään taaviskootaa rasitteena?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla on aika katkeraa itkua. Tutkimusten mukaan kaikesta huolimattaToyotalla on tyytyväisimmät omistajat ja vikavaginisteja on eniten kusetettu. Ei kai sinulla vaan ole mitään taaviskootaa rasitteena?

        No itse asiasta kuultuna ... on rasitteita mm. tää taaviskoota ! Ei maha mittää, näillä mennään.


    • Anonyymi

      Pitkä takuuaika on hyvä asia, minun mielestäni.

    • Anonyymi

      Auttaako enää sitä Suomen yleisintä automallia eli vm 2003-2005 Corollaa?

      • Anonyymi

        Matematiikka ja noin suuren luvun omaksuminen ja ymmärtäminen ei liene vahvuuksiasi? Kahden vuoden takuu voi olla hyvä sinulle.


    • Anonyymi

      Onkohan tämä totta, onko kukaan saanut 10v lisätakuuta ?

    • Anonyymi

      Jos tulee moottoririkko, kuulikko, niin takuu korvaa. Ei hätiä mitiä.

      • Anonyymi

        Ei korvaa mitään, kyseessä on turva ei takuu.
        Kuluvat osat on suljettu turvan ulkopuolelle.
        Kerro mulle mikä osa autosta ei ole "kuluva"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei korvaa mitään, kyseessä on turva ei takuu.
        Kuluvat osat on suljettu turvan ulkopuolelle.
        Kerro mulle mikä osa autosta ei ole "kuluva"

        TM kirjoittaa:
        "Tarkkaan ottaen Relax-takuu kattaa ensimmäiset kymmenen vuotta tai 160 000 kilometriä auton elinkaaresta. Kilometrimäärä lienee saanut innoituksensa 100 000 mailista. Uuden palvelun periaate on hyvin yksinkertainen. Takuu ikään kuin jatkuu vuosikausia, kunhan auton huollot tehdään määräaikaisohjelman mukaisesti Toyota-verkoston toimipisteissä."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        TM kirjoittaa:
        "Tarkkaan ottaen Relax-takuu kattaa ensimmäiset kymmenen vuotta tai 160 000 kilometriä auton elinkaaresta. Kilometrimäärä lienee saanut innoituksensa 100 000 mailista. Uuden palvelun periaate on hyvin yksinkertainen. Takuu ikään kuin jatkuu vuosikausia, kunhan auton huollot tehdään määräaikaisohjelman mukaisesti Toyota-verkoston toimipisteissä."

        Ja sitten kannattaa lukea ne takuuehdot, ei siihen oikeasti kauheasti asioita kuulu, kovin on rajoitettu takuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sitten kannattaa lukea ne takuuehdot, ei siihen oikeasti kauheasti asioita kuulu, kovin on rajoitettu takuu.

        Aivan, siinä maksetaan ikään kuin vakuutusmaksua huollon hinnassa jolla sitten korjataan yhteisvastuullisesti kaikkien ylihintaisia huoltoja maksaneitten potista.
        Kommuunityyliä.


    • Anonyymi

      Eipä kestä tojon kori kymmentä vuotta. Siinä on sitten turha antaa akkutakuuta kun koko akku putoaa tielle muutaman vuoden päästä.

      • Anonyymi

        Koritakuu on 15 vuotta. Se koostuu 12 v koritakuusta ja 3 v ilmoitusajasta


    • Anonyymi

      Tojotistit riemuitsevat, kun takuu on 160 tkm ja Tojo hajoaa yleensä jo 100 tkm paikkeilla.

    • Anonyymi

      Vieppäs vaikka 6 vuotias pärnäsellä huollettu tai itse huollettu Toyotasi ja hanki tuo takuu, voi olla kallis ensimmäinen tarkastus ja huoltokerta.
      Ei ne takuuta anna ennen kuin ovat tarkastaneet ja huoltaneet kaikki mahdolliset kohteet ja sillä saa takuun seuraavaan huoltoon asti, ei pidempään.
      Toyotalla halutaan nyt kaikki vanhatkin autot kalliin huollon piriin ja tietenkin rajoitetulla kilometreillä.
      Taas apinaa koijataan oikein huolella.

      • Anonyymi

        Ei ole epäselvää kuka sen kalliin osienvaihtohuollon maksaa.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        On se kova paikka röllille kun ensi kuun alussa Trafi taas kertoo vikavaginan nöyryytyksestä. Tuskin ketään haittaa kymmenen vuoden takuu mutta maailman lyhyin kahden vuoden käyttövirhekontrolli on jo tullut liiankin tutuksi "käyttövirheeseen" syyllistyneille. Tosin siitä syyllistämisestä onneksi vapautuu kahdessa vuodessa kun itse pääsee maksamaan. Suorastaan reilu kädenojennus konsernilta kovaosaisille!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se kova paikka röllille kun ensi kuun alussa Trafi taas kertoo vikavaginan nöyryytyksestä. Tuskin ketään haittaa kymmenen vuoden takuu mutta maailman lyhyin kahden vuoden käyttövirhekontrolli on jo tullut liiankin tutuksi "käyttövirheeseen" syyllistyneille. Tosin siitä syyllistämisestä onneksi vapautuu kahdessa vuodessa kun itse pääsee maksamaan. Suorastaan reilu kädenojennus konsernilta kovaosaisille!

        Eikö tässä ketjussa puhuta Toyotan rahankeruu "takuusta"?
        Muistin virkistämiseksi kerron, 2021 eniten autoja meillä myi VW, jonka autoja myytiin yli 10.000kpl enemmän kuin Toyotan autoja.


    • Anonyymi

      Miten Toyota voikin olla noin kestävä muihin verrattuna?

      • Anonyymi

        Niinpä, helppoohan se on Tojolle luvata 10v takuu, mutta annappa VW:lle samanlainen takuu, siihen ei kykene Erkkikään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä, helppoohan se on Tojolle luvata 10v takuu, mutta annappa VW:lle samanlainen takuu, siihen ei kykene Erkkikään.

        Jos nyt oikein muistan niin vwlla olisi vain vuoden takuu mikäli ei olisi eeuu ohjeistanut pitempään vastuuseen. Oliko näin?


    • Anonyymi

      Onhan se mahtavaa, kun maahantuoja vaihtaa sähköteipit ilmaiseksi tai korjaa vuotavat bensatankit.

      • Anonyymi

        Tuo on kyllä hyvin toimittu helkama-autolta. jess


    • Anonyymi

      Jos kuluttaa liikaa .... öljyä niin takuu korvaa aina 10 vuoteen saakka. Ei huono, sanoo Jorma

    • Anonyymi

      TM kirjoittaa:
      "Moneen muuhun vastaavaan jatkettuun huoltoturvaan verrattuna Toyotan Relax on hyvin yksinkertainen. Ensinnäkin se on asiakkaalle maksuton, sillä palvelun kustannuksista vastaa valmistaja eli Toyota Motor Europe. Se tarkoittaa samalla sitä, että palvelu ei ole Suomessa käyttöön otettu erikoisuus, vaan se kattaa Euroopan"

      "ASIAKKAALLE TÄSSÄ on paljon etua, mutta totta kai valmistajalla ja maahantuojalla on myös omat tavoitteensa. Ensinnäkin on merkin kannalta tärkeää, että autot ovat mainiossa kunnossa, sillä se pitää jälleenmyyntiarvon korkealla. Lisäksi huoltovelvoite pitää vähän vanhemmatkin autot oman organisaation huoltokannassa".

      • Anonyymi

        Nämä ovat hyviä periaatteita, jotka me hyväksymme täydellisesti. Auton arvo säilyy hyvänä ja vaihdossa niistä saa mukavan hyvityksen.


      • Anonyymi

        Hihii, ei siitä erikseen laskuteta, vaan se on leivottu huollon hintaan. Jos viet sinne pärnäsen huoltaman auton, niin Toyotan pitää se tarkasta ja huoltaa siihen kuntoon, että sille voidaan antaa takuuta ja sitä ei taatusti tehdä halvalla.
        Tuolla saadaan myös vanhalla Toyotalla ajava vastaavaan ansaan kuin panttimaksun maksanut uuden Toyotan ostanut hölmö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hihii, ei siitä erikseen laskuteta, vaan se on leivottu huollon hintaan. Jos viet sinne pärnäsen huoltaman auton, niin Toyotan pitää se tarkasta ja huoltaa siihen kuntoon, että sille voidaan antaa takuuta ja sitä ei taatusti tehdä halvalla.
        Tuolla saadaan myös vanhalla Toyotalla ajava vastaavaan ansaan kuin panttimaksun maksanut uuden Toyotan ostanut hölmö.

        Tyhmähän sie oot. Laitetaan auto tiptop kuntoon Pärnäsellä ja seuraava huolto Tojolla ei ole muutakuin öljynvaihto, on halpaa. Kyl kelppa ajel.


    • Anonyymi

      Relax-turvan piiriin eivät kuulu

      Huolto-osat kuten:
      säännöllisesti huolto-ohjelmassa vaihdettavat osat, suodattimet, jarrupalat ja -levyt, -kengät ja vaijerit, kytkin paketti (levy, asetelma ja painelaakeri), rengasyhdistelmät, vanteet, renkaat, (V- tai moniura) hihnat ja kiristimet, 12V akut, kaikki nesteet, sytytystulpat sekä vianetsintä.

      Kumiosat kuten:
      lämmitysletkut ja -putket, muut kumiletkut, moottorin tai ohjaamon tuet, ikkuna- ja kylkilistat, pyyhkijänsulat, vetoakselin suojakumit, iskunvaimentimet (ml. pneumaattiset sylinterit), kallistuksenvakaajan kumihelat, (maa-)kaasukäyttöön/FlexFuel liittyvät osat sekä kaikki muut kuin alkuperäisen polttoainejärjestelmät osakomponentit ja niiden välittömät ja välilliset vahingot.

      Kori ja maalipinta kuten:
      ajovalot, lamput, polttimot, linssit, korin osat, puskurit, lasi (ikkuna), antenni, kahvat ja kangasosat, maalipinta, ovi- ja ikkunalistat, kromiosat, kiiltävät metallit (metalliosat ilman pinnoitetta/maalausta) sekä kaikki korroosiokorjaukset.

      Sisustus kuten:
      verhoilut ml. katto, istuinsuojat, tyynyt/pehmusteet, lattiamatot, tuuletussäleiköt, tuhkakuppi, vaihdekepin nuppi, kojelauta sekä ohjauspyörä.

      Multimediajärjestelmät kuten:
      DVD-soitin, näytöt sekä kuulokkeet.


      Muut kuin alkuperäiset Toyota-varaosat/varusteet
      Varusteena asennettu jälkiasenteinen polttoainetoiminen lisälämmitin ei kuulu turvaan.

      Alkuperäiset Toyota-lisävarusteet, jotka ovat asennettu muualla kuin tehtaalla tai maahantuontikunnostamossa.
      Huom! Ei kata jälleenmyyjällä asennettuja varusteita.

      Tietyt yksittäiset osat ja komponentit kuten:
      pakoputkisto, saranat, mutterit ja pultit, sulakkeet, kiinnikkeet ja pidikkeet (esim. puskuri/oviverhous), etu- ja takavakaajatanko, moottorin ja ohjaamon kiinnikkeet sekä EV- ja Plug-in-latauskaapelit.

      Kaikki ajoneuvon korin ulkopuoliset osat
      Äänien/melun korjaustoimenpiteet
      Säätotoimenpiteet kuten:
      ohjauskulmat sekä ovien säädöt.

      Teknisen goodwillin, takaisinkutsukampanjan tai muun takuun kattamat osat

    • Relax-turva ei kata kuluja seuraavissa tilanteissa

      Komponenttia ei ole mainittu edellä olevan katettujen osien luettelossa.

      Korjaus minkä tahansa kulumisen, liiallisen välyksen, melun ja/tai tärinän seurauksena.

      Autoa ei ole huollettu tai korjattu valmistajan suositusten mukaisesti. Viat, joista ei ole välittömästi ilmoitettu valtuutetulle Toyota-korjaamolle tai joissa Toyota-valtuutetulle korjaamolle ei ole annettu mahdollisuutta tehdä korjausta.

      Korjausta ei ole suorittanut Toyota-valtuutettu korjaamo.

      Vika, joka johtuu ajoneuvon käytöstä valmistajan suositusten vastaisesti (esim. väärinkäyttö, kilpakäyttö, äärimmäinen maastoajo, viritys tai ylikuormaus.

      Vika, joka johtuu ulkoisesta syystä ja/tai luonnonilmiöstä (esim. veden tai pölyn tunkeutuminen, kiven iskut, tulvat, jäätyminen, myrsky, luonnonkatastrofit, onnettomuus, tulipalo, räjähdykset, sota, levottomuudet, vallankaappaus, tahallinen tai haitallinen toiminta, luvaton käyttö, suola, lasin syöpyminen ja naarmut, likaantuminen, kiveniskut).

      Viat, joiden katsotaan oleva Toyotan vastuuseen kuulumattomia.

      Välilliset vauriot, jotka ovat aiheuttaneet muista kuin Toyota-lisävarusteita tai erikoisvarusteista.

      Tahallisesta tai törkeästä huolimattomuudesta johtuvien vikojen korjaukset (ml. sopimattomat voiteluaineet ja polttoaine).

      Auton alkuperäiseen suunnitteluun tehtyjen muutosten tai tiettyjen lisävarusteiden asennuksen vuoksi ajoneuvo ei enää täytä valmistajan tyyppihyväksyntää.

      Autoon on asennettu osia, joiden laatu ei vastaa alkuperäisen valmistajan osia.

      Viat, jotka seurauksena väärin asennetuista renkaista, väärästä korjauksesta tai yksittäisten osien sopimattomasta vaihdosta.

      Seurauksena viallisesta asennuksesta.

      Mahdolliset välilliset kustannukset: Tulojen menetys, kuljetus-, hinaus-, puhelin- ja majoituskulut, sijaisauto ja omaisuuden tai arvoesineiden menetys.

      Esteettisiä viat, esim. maalipinnan- ja ruosteenkorjaus, värimuutokset, muodonmuutos, vesivuodot ja kondenssivauriot.

      Auto ei ole ensirekisteröity Euroopan markkina-alueella.

    • Anonyymi

      Kymmenen vuoden takuu kattaa kaiken muun paitsi kuluvat osat kuten renkaat ja lasinpyyhkijät. Kaiken muun se kattaa ja ilman lisäkustannuksia.

      • Anonyymi

        Niin, ei kata esim. kytkintä


    • Anonyymi

      Markkinoiden paras, pisin ja kattavin takuu veloituksetta.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!

      Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t
      Kiuruvesi
      38
      12330
    2. V*ttuu että mä haluan sua

      Jos jotain ihmistä voi kunnolla haluta, niin hän on se. Voi Luoja auta jo! Joku jeesus hjelppa mej!
      Ikävä
      91
      4211
    3. Nolointa ikinä miehelle

      On ghostata nainen jonka kanssa on ollut ystävä tai ollu orastavaa tapailua pidemmän aikaa. Osoittaa sellaista moukkamai
      Ikävä
      109
      3982
    4. Katsoitko mua yhtään

      Kun nähtiin 🥺.
      Ikävä
      51
      3638
    5. Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä

      Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳
      Ikävä
      53
      3321
    6. Mikä sinua eniten

      Huolestuttaa tässä tilanteessa?
      Ikävä
      116
      3294
    7. Sattuma ja muutama väärinkäsitys

      vaikuttivat siihen millaiseksi tämä kaikki muodostui. Pienet aikanaan huomaamattomat käänteet. Seuraava näytös on jo tul
      Ikävä
      35
      2146
    8. Koska olet viimeksi nähnyt ikävän kohteesi?

      Ja mitä tarjoat hänelle kun koputtaa oveesi?
      Ikävä
      38
      2112
    9. Keskusta hajoaa Palojärvi lähtee

      Suomen Keskustan ryhmä hajoaa Kemijärvellä. Kalastaja Palojärvi sai tarpeekseen ja loikkasi Sitoutumattomat Aati Virkkul
      Kemijärvi
      26
      1945
    10. On sillä rääpyä

      Tuo ex kuntajohtaja Lea Tolonen kehtaakin tulla Ähtäriin. Ajoi laivan Karille. Kari Heikkilä oikaisi taloutta, sai laiva
      Ähtäri
      11
      1623
    Aihe