Onko 40 vuotias liian vanha yliopistoon tai ammattikorkeaan?
Liian vanha mihinkään?
23
69
Vastaukset
- Anonyymi
Ei varmaankaan mutta kun kysyt työnantajalta valmistuttuasi niin olet joka paikkaan liian vanha ja tämä on niin faktaa ja joku poikkeussääntön vahvistaa säännön kun ikäsyrjintää on ollut jo niin kauan kuin itsekin olen työelämässä mukana.
- Anonyymi
itse aloitin DI opinnot kun täytin 40 vuotta. Valmistuin 2,5 vuodessa arvosanalla oivallisesti. Juu. Tutkintoa vastaava työ löytyi. Saatoin valita. Mene ihmeessä opiskelemaan jos siltä tuntuu. Työpaikan ja alan valintaa ei kannata jättää valmistumisen jälkeen tapahtuvaksi. Silloin epäonnistuu varmasti. Etsi ja petaa työpaikkasi heti ensimmäisen opiskeluvuotesi aikana. Kontaktien etsintä ja oman itsesi ja osaamisesi myyminen on aloitettava heti kun aloittaa opiskelut. Se on se jutun timantti ja kärki. Mitä lujemmin opiskelusi alussa panostat urasi valintaan ja työpaikan etsintään sitä motivoituneempi olet ja valmistut myös nopeasti.
- Anonyymi
Oppimaan ihminen ei ole koskaan liian vanha, mutta aikaisemmat vastaajat toivatkin jo esiin totuuden työllistymisestä. Kirjoittihan tänä vuonna yksi 80-vuotias ylioppilaaksikin.
- Anonyymi
Olisiko jo aika mennä vain töihin haaveilemaan ajasta jonka hukkasi.
- Anonyymi
40 vuotta on vasta kisan lähtösuora. Tarkoitus on elää 1000 vuotiaaksi.
- Anonyymi
Haista paska. Johan tässä on väännetty selkä mutkalla koko ikä tähän asti.
- Anonyymi
Senpä takia ihmiset eivöt koskaan pääse opiskekemaan kun selkä väärällä, hampaat irvessä puurtavat paskaduunissa aamusta yöhön 7 päivää viikossa.
- Anonyymi
Menkää apinat töihin että saadaan osingot taas kuitattua alkuvuodesta. Muuten palkataan ulkomaalaisia jos ei paikallinen sopiminen kiinnosta. hop hopi manit mulle työ sulle hah haa, siinä tasajako, vai mitä.
- Anonyymi
Itse menin 30v amkiin nuorisopuolelle ja joka luokalla oli 2-3 30-50v opiskelijaa. Yleensä ovat ihan eri tavalla motivoituneita kuin suoraan lukiosta tms. Tulleet nuoremmat. Kyllä kannatti. Muutin koulun lähelle asumaan joten oli lyhyt matka. Kaikki opintolaina piti nostaa ja ent. Töissä käydä kesälomilla. Ent. Työssäni ei ollut tulev. Näkymiä. Opiskelu kannatti ja työllistyin alle puolessa vuodessa. Kertaakaan opiskelun aikana en katunut päätöstä. Oli samaa alaa eli niinkuin jatkoa entiselle työlle, mutta seuraava taso. Se ajatus motivoi itseäni silloin tosi paljon ja toi innostusta ja uusia tuulia elämään. Haasteita myös mutta motivaatiota riitti. Aika meni nopeasti, koska iläkin vaikuttaa siihen.
Innostuksen seuraaminen oli hyvä juttu. - Anonyymi
Ei ole, mutta ainakin yliopistoon suosituile linjoille on vaikea päästä. Voi tuhraantua monta vuotta pyrkimiseen.
- Anonyymi
Avoimen väylä on erinomainen vaihtoehto yli 20-vuotiaille. Samalla säästyy pääsykokeelta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Avoimen väylä on erinomainen vaihtoehto yli 20-vuotiaille. Samalla säästyy pääsykokeelta.
Avoimen väylä on tosiaan erinomainen mahdollisuus siellä, missä sellainen on. Joka alalle sitä ei ole. Ja sinnekään, missä sellainen on, eivät kaikki kelpoiset mahdu sisään. Mutta mahdollisuus siis on monelle alalle!
- Anonyymi
Ainakaan kauppakorkeakoulussa aikoinaan oli vaikka kuinka paljon aikanaan syystä tai toisesta opintonsa kesken jättäneitä 30-50v. Siihen aikaan opinnot ei vielä vanhentuneet.
- Anonyymi
Ikä ei ole este yliopistoon pääsylle. Mutta kuka 40-vuotias, jonka pitäisi olla syvällä työelämässä, lähtee pätkimään uraansa ja tuhlaamaan aikaansa yliopistoon. Useimmilla on vastuullaan perhekin. Mutta jos noita kumpaakaan ei ole, saahan sitä ainakin yrittää yliopistoon. Kyllä siellä on kaiken ikäisiä.
Ja työelämään takaisin pääsy vastavalmistuneena 45-vuotiaana voi olla vaikeampaa kuin yliopistoon pääsy. - Anonyymi
Et ole. Tiedän monia sinua vanhempia alanvaihtajia. Kannattaa laskea myös niin, että eläkeikään on vielä matkaa ainakin 25 v. Kurjaa olisi olla tuokin aika työssä, joka ei innosta. T. yliopistoon 49-vuotiaana.
- Anonyymi
Alanvaihtajia on keski-käisenä paljon. Mutta harvoin alan vaihtoon liittyy viiden vuoden yliopisto-opinnot 40-50 vuoden iässä.
- Anonyymi
Kannattaa huomioida, että Avoimen väylällä pitää arvosanojen keskiarvon olla väh. 3 (5). Joten mikään "heittämällä sisään" juttu se ei ole.
- Anonyymi
Niin keskiarvon pitää olla vähintään 3, jotta on edes hakukelpoinen. Käytännössä sisäänpääsyyn tarvitaan yleensä yli 4. Se on paljon vaadittu ihmiseltä, joka ei pärjää yliopiston pääsykokeissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin keskiarvon pitää olla vähintään 3, jotta on edes hakukelpoinen. Käytännössä sisäänpääsyyn tarvitaan yleensä yli 4. Se on paljon vaadittu ihmiseltä, joka ei pärjää yliopiston pääsykokeissa.
Minulle riitti avoimen väylässä keskiarvoksi 3,22222.... ja pääsin sisään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulle riitti avoimen väylässä keskiarvoksi 3,22222.... ja pääsin sisään.
Mikä ala?
- Anonyymi
mitä enemmän ikää sitä uskottavampi joulupukkina.
- Anonyymi
Itse menin 42-vuotiaana ja valmistuin 45-vuotiaana ja töitä pukkaa kokoajan. Kannattaa katsoa sellainen ala jolla löytyy työpaikkoja. Ei ne kaikki työnantajat ihan nuoria tahdo.
- Anonyymi
tuo on totta. Valtaosa työtätekevistä on sitä vanhempaa kaartia. Nuoret ikäluokat ovat nykyään niin pieniä ettei vain heidän varassansa työelämä toimi.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3097102Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662116- 1751807
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151327- 1121267
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691200Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71186RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j541116Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411051Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288992