Liian vanha mihinkään?

Anonyymi

Onko 40 vuotias liian vanha yliopistoon tai ammattikorkeaan?

23

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei varmaankaan mutta kun kysyt työnantajalta valmistuttuasi niin olet joka paikkaan liian vanha ja tämä on niin faktaa ja joku poikkeussääntön vahvistaa säännön kun ikäsyrjintää on ollut jo niin kauan kuin itsekin olen työelämässä mukana.

    • Anonyymi

      itse aloitin DI opinnot kun täytin 40 vuotta. Valmistuin 2,5 vuodessa arvosanalla oivallisesti. Juu. Tutkintoa vastaava työ löytyi. Saatoin valita. Mene ihmeessä opiskelemaan jos siltä tuntuu. Työpaikan ja alan valintaa ei kannata jättää valmistumisen jälkeen tapahtuvaksi. Silloin epäonnistuu varmasti. Etsi ja petaa työpaikkasi heti ensimmäisen opiskeluvuotesi aikana. Kontaktien etsintä ja oman itsesi ja osaamisesi myyminen on aloitettava heti kun aloittaa opiskelut. Se on se jutun timantti ja kärki. Mitä lujemmin opiskelusi alussa panostat urasi valintaan ja työpaikan etsintään sitä motivoituneempi olet ja valmistut myös nopeasti.

    • Anonyymi

      Oppimaan ihminen ei ole koskaan liian vanha, mutta aikaisemmat vastaajat toivatkin jo esiin totuuden työllistymisestä. Kirjoittihan tänä vuonna yksi 80-vuotias ylioppilaaksikin.

    • Anonyymi

      Olisiko jo aika mennä vain töihin haaveilemaan ajasta jonka hukkasi.

      • Anonyymi

        40 vuotta on vasta kisan lähtösuora. Tarkoitus on elää 1000 vuotiaaksi.


      • Anonyymi

        Haista paska. Johan tässä on väännetty selkä mutkalla koko ikä tähän asti.


      • Anonyymi

        Senpä takia ihmiset eivöt koskaan pääse opiskekemaan kun selkä väärällä, hampaat irvessä puurtavat paskaduunissa aamusta yöhön 7 päivää viikossa.


    • Anonyymi

      Menkää apinat töihin että saadaan osingot taas kuitattua alkuvuodesta. Muuten palkataan ulkomaalaisia jos ei paikallinen sopiminen kiinnosta. hop hopi manit mulle työ sulle hah haa, siinä tasajako, vai mitä.

    • Anonyymi

      Itse menin 30v amkiin nuorisopuolelle ja joka luokalla oli 2-3 30-50v opiskelijaa. Yleensä ovat ihan eri tavalla motivoituneita kuin suoraan lukiosta tms. Tulleet nuoremmat. Kyllä kannatti. Muutin koulun lähelle asumaan joten oli lyhyt matka. Kaikki opintolaina piti nostaa ja ent. Töissä käydä kesälomilla. Ent. Työssäni ei ollut tulev. Näkymiä. Opiskelu kannatti ja työllistyin alle puolessa vuodessa. Kertaakaan opiskelun aikana en katunut päätöstä. Oli samaa alaa eli niinkuin jatkoa entiselle työlle, mutta seuraava taso. Se ajatus motivoi itseäni silloin tosi paljon ja toi innostusta ja uusia tuulia elämään. Haasteita myös mutta motivaatiota riitti. Aika meni nopeasti, koska iläkin vaikuttaa siihen.

      Innostuksen seuraaminen oli hyvä juttu.

    • Anonyymi

      Ei ole, mutta ainakin yliopistoon suosituile linjoille on vaikea päästä. Voi tuhraantua monta vuotta pyrkimiseen.

      • Anonyymi

        Avoimen väylä on erinomainen vaihtoehto yli 20-vuotiaille. Samalla säästyy pääsykokeelta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Avoimen väylä on erinomainen vaihtoehto yli 20-vuotiaille. Samalla säästyy pääsykokeelta.

        Avoimen väylä on tosiaan erinomainen mahdollisuus siellä, missä sellainen on. Joka alalle sitä ei ole. Ja sinnekään, missä sellainen on, eivät kaikki kelpoiset mahdu sisään. Mutta mahdollisuus siis on monelle alalle!


    • Anonyymi

      Ainakaan kauppakorkeakoulussa aikoinaan oli vaikka kuinka paljon aikanaan syystä tai toisesta opintonsa kesken jättäneitä 30-50v. Siihen aikaan opinnot ei vielä vanhentuneet.

    • Anonyymi

      Ikä ei ole este yliopistoon pääsylle. Mutta kuka 40-vuotias, jonka pitäisi olla syvällä työelämässä, lähtee pätkimään uraansa ja tuhlaamaan aikaansa yliopistoon. Useimmilla on vastuullaan perhekin. Mutta jos noita kumpaakaan ei ole, saahan sitä ainakin yrittää yliopistoon. Kyllä siellä on kaiken ikäisiä.

      Ja työelämään takaisin pääsy vastavalmistuneena 45-vuotiaana voi olla vaikeampaa kuin yliopistoon pääsy.

    • Anonyymi

      Et ole. Tiedän monia sinua vanhempia alanvaihtajia. Kannattaa laskea myös niin, että eläkeikään on vielä matkaa ainakin 25 v. Kurjaa olisi olla tuokin aika työssä, joka ei innosta. T. yliopistoon 49-vuotiaana.

      • Anonyymi

        Alanvaihtajia on keski-käisenä paljon. Mutta harvoin alan vaihtoon liittyy viiden vuoden yliopisto-opinnot 40-50 vuoden iässä.


    • Anonyymi

      Kannattaa huomioida, että Avoimen väylällä pitää arvosanojen keskiarvon olla väh. 3 (5). Joten mikään "heittämällä sisään" juttu se ei ole.

      • Anonyymi

        Niin keskiarvon pitää olla vähintään 3, jotta on edes hakukelpoinen. Käytännössä sisäänpääsyyn tarvitaan yleensä yli 4. Se on paljon vaadittu ihmiseltä, joka ei pärjää yliopiston pääsykokeissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin keskiarvon pitää olla vähintään 3, jotta on edes hakukelpoinen. Käytännössä sisäänpääsyyn tarvitaan yleensä yli 4. Se on paljon vaadittu ihmiseltä, joka ei pärjää yliopiston pääsykokeissa.

        Minulle riitti avoimen väylässä keskiarvoksi 3,22222.... ja pääsin sisään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulle riitti avoimen väylässä keskiarvoksi 3,22222.... ja pääsin sisään.

        Mikä ala?


    • Anonyymi

      mitä enemmän ikää sitä uskottavampi joulupukkina.

    • Anonyymi

      Itse menin 42-vuotiaana ja valmistuin 45-vuotiaana ja töitä pukkaa kokoajan. Kannattaa katsoa sellainen ala jolla löytyy työpaikkoja. Ei ne kaikki työnantajat ihan nuoria tahdo.

      • Anonyymi

        tuo on totta. Valtaosa työtätekevistä on sitä vanhempaa kaartia. Nuoret ikäluokat ovat nykyään niin pieniä ettei vain heidän varassansa työelämä toimi.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 176
      5209
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      127
      4686
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      2986
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1961
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1747
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      109
      1735
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1730
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1633
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1571
    Aihe