Mitä on lähtö ?

Anonyymi

"Mitä tapahtuu kun mä lähden tuntemattomaan, loppuuko maailma siihen vai alkaako uudestaan "

37

584

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      "Maailma" ei lopu kenenkään lähtöön eli kuolemaan. Sinun maailmaasi lähtö vaikuttaa sillä lailla, että muutat olomuotoasi ja jatkat siellä, missä toisen olomuodon paikka, henkien koti, on. - Nm. Toivokaamme, uskokaamme, luottakaamme

      • Anonyymi

        Lyhyestä virsi kaunein.
        Minä olen scannannut ip-osoitteesi ja virus on jo matkalla.
        Voi hymy hyytyä piakkoin.


      • Anonyymi

        Taidat olla melko tympääntynyt värkkiisi?
        Ei ole sinunkaan kohdallasi koulutus mennyt hukkaan...


      • Anonyymi

        Kun joku läheinen lähtee äkihkösti vaikean sairauden takia, voi ajatella, että hänen ei tarvinnut pitkään kärsiä. Mutta miten sen tiedon kanssa voi elää?
        Näin henkilöstä kymmeniä unia lähdön jälkeen. Joukkoon mahtui enne. Tuttu lähti myöhemmin.
        Toisen lähtö on niin totaalista. Viimeiset sanat.
        Tavallaan pitäisiköhän asennoitua niin, että kenties puhumme tai näemme viimeisen kerran?
        Ei muista.
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun joku läheinen lähtee äkihkösti vaikean sairauden takia, voi ajatella, että hänen ei tarvinnut pitkään kärsiä. Mutta miten sen tiedon kanssa voi elää?
        Näin henkilöstä kymmeniä unia lähdön jälkeen. Joukkoon mahtui enne. Tuttu lähti myöhemmin.
        Toisen lähtö on niin totaalista. Viimeiset sanat.
        Tavallaan pitäisiköhän asennoitua niin, että kenties puhumme tai näemme viimeisen kerran?
        Ei muista.
        Beng

        Melko metkaa, että elää vaan, vaikkei tahdokaan. - Nm. Näkisipä edes unia


    • Harrastin lapsena lähtöjä,
      kun suutuin vanhempiini.
      Samaa kokeili lapsenikin,
      lähtivät jopa eväitten kanssa.
      Takaisin aina tultiin, ne lähdöt avarsivat vain maailmaa.

    • Anonyymi

      Joo, oli varsin kiusallista kun lapsena kotona suutuin ja ilmoitin lähteväni maailmalle
      niin äitimuori kysyi "Teenkö sinulle eväät matkaan?"

      Siinä vaiheessa alkoi alahuuli väpättämään,,nytkö se antaisi minun lähteä ihan noin vaan...

    • Anonyymi

      Jäi Olli Lindholmin viimeisiksi lauluiksi . Jotenkin niin koskettavaa kuin olisi aavistanut oman lähtönsä.

      • Anonyymi

        Hänellähän oli ollut vaivoja, joista oli huolestunut, eikö niin ?
        70 vuoden kieppeillä alkaa jo muutenkin aavistaa, että lähtö on lähellä.
        Tuntuu karmealta. Mutta sitten ei onneksi tunne mitään.


    • Ei tietääkseni ole kukaan tullut kertomaan.
      Olen nähnyt elävän tuntuisia unia joissa poikani on käymässä tuonpuoleisesta.
      Olisi mahtavaa jos vielä tapaisimme.
      Ikuisuus on pitkä aika viettää taivaassa tai helvetissä.
      Mikä hyvänsä tuntuisi ihmisjärjen mukaan oudolta mikäli ei olisi olisi jotain rajaa.

    • Anonyymi

      Ei ole tietoakaan? Ollan siis ihmisiä toisillemme,kun ikääkin mittarissa. Unohtakaa naisten välinen kateus ja jatkuva valitus,paikat särkee masenus. napuurin kakarat huutaa ,ymm. Kun ympäristö häiritsee,kannataa hankia vuokra asunto tai osake huoneisto: Plus 65 v.Suvaitsevaisutta myös aktivitti toiminoissa muilta kerholiasilta. Lopetakaa se sala seura siellä naiset ja antakaa uusien eläkleäisten tulla joukoon. Eivät vie teidän paikaa ! Tuntukin kun naisten kerhot,jotka ovat eläkellä : Olisi lastentarha ,jossa kilpaillaan vetäjän suosiosta.Kuiskitan ja supatelaan. terv. Itä-Helsinki naiset 86v ja 72v. jotka joukoonne ei mahtuneet.

      • En ole kateellinen kenellekään, miksi olisin?
        Kaikki on hyvi juuri nyt, huomisesta ei tiedä.
        Kolotuksia on vaikka muillekin antaa, mutta niihinkin tottuu, tietääpä olevansa vielä elossa.
        Yksi asia askarruttaa, minulla n tosi hyvät ruokahalut ja syön kaikkea mistä pidän. Aamulla kävin pitkästä aikaa puntarissa, paino on pudonnut lähes 5kg??
        En yleensä edes pidä kovin terveellisestä ruuasta ja lihottavat ovat herkullisimpia. Karkeista en välitä, suklaakin menee puoli väkisin jos joku tarjoaa.
        Ei painon putoaminen paha asia ole, mutta kaiken järjen mukaan painon olisi pitänyt nousta.
        Olen ollut aika väsynyt, tulee pantua se iän ja pimeän ajan piikkiin.
        En ole huomannut täällä salaseuraa, mutta en kyllä huomaa paljon muutakaan :)


      • Anonyymi
        liekko kirjoitti:

        En ole kateellinen kenellekään, miksi olisin?
        Kaikki on hyvi juuri nyt, huomisesta ei tiedä.
        Kolotuksia on vaikka muillekin antaa, mutta niihinkin tottuu, tietääpä olevansa vielä elossa.
        Yksi asia askarruttaa, minulla n tosi hyvät ruokahalut ja syön kaikkea mistä pidän. Aamulla kävin pitkästä aikaa puntarissa, paino on pudonnut lähes 5kg??
        En yleensä edes pidä kovin terveellisestä ruuasta ja lihottavat ovat herkullisimpia. Karkeista en välitä, suklaakin menee puoli väkisin jos joku tarjoaa.
        Ei painon putoaminen paha asia ole, mutta kaiken järjen mukaan painon olisi pitänyt nousta.
        Olen ollut aika väsynyt, tulee pantua se iän ja pimeän ajan piikkiin.
        En ole huomannut täällä salaseuraa, mutta en kyllä huomaa paljon muutakaan :)

        Jos ei liiku, lihakset kuihtuvat, paino laskee. Lihaskuntoa on hyvä pitää yllä.
        Pieni täsämäjumppa lihaksille ei ole pahitteeksi. Sitä voi tehdä kotona, esimerkiksi elastisella jumppanauhallakin saa jo vastusta.
        Lihakset kuihtuvat lujaa vauhtia vanhemmiten joka tapauksessa, liikunnalla sitä voi vähän hidastaa.


      • Anonyymi
        liekko kirjoitti:

        En ole kateellinen kenellekään, miksi olisin?
        Kaikki on hyvi juuri nyt, huomisesta ei tiedä.
        Kolotuksia on vaikka muillekin antaa, mutta niihinkin tottuu, tietääpä olevansa vielä elossa.
        Yksi asia askarruttaa, minulla n tosi hyvät ruokahalut ja syön kaikkea mistä pidän. Aamulla kävin pitkästä aikaa puntarissa, paino on pudonnut lähes 5kg??
        En yleensä edes pidä kovin terveellisestä ruuasta ja lihottavat ovat herkullisimpia. Karkeista en välitä, suklaakin menee puoli väkisin jos joku tarjoaa.
        Ei painon putoaminen paha asia ole, mutta kaiken järjen mukaan painon olisi pitänyt nousta.
        Olen ollut aika väsynyt, tulee pantua se iän ja pimeän ajan piikkiin.
        En ole huomannut täällä salaseuraa, mutta en kyllä huomaa paljon muutakaan :)

        Lihakset ja aivot tarvitsevat proteiinia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos ei liiku, lihakset kuihtuvat, paino laskee. Lihaskuntoa on hyvä pitää yllä.
        Pieni täsämäjumppa lihaksille ei ole pahitteeksi. Sitä voi tehdä kotona, esimerkiksi elastisella jumppanauhallakin saa jo vastusta.
        Lihakset kuihtuvat lujaa vauhtia vanhemmiten joka tapauksessa, liikunnalla sitä voi vähän hidastaa.

        Minulla on paljon kuntoilulaitteita. Olen yrittänyt joka päivä harjoitella jonkin verran vaikka en ole ikinä perustanut kuntoilusta. Yleensä kuntoilen alkuillasta noin 40min. Ensin poljen kuntopyörää, sitten tasapainolaudalla, elastinen kuminauha, reisilihasten treeni, käsipainot, kahvakuula ja vatsalihaspenkki. Näyttää paljolta mutta ei siinä mene kuin korkeintaan 45 min. Katson samalla telkkaria.
        Noita vempeleitä on paljon siksi että tulee hommattua motivaation toivossa. Ainakin viitenä päivänä viikossa teen nuo kaikki mitä luettelin. Nivelrikkoa on, se aiheuttaa kivut.
        En oikein välitä lihasta, juustoa syön aika paljon.
        Ajattelin pyöräyttää lanttukukon viikonloppuna. Se on hyvää kun antaa muhia kauan uunissa.
        Olen lukenut jostain että daibetes voi lisätä ruokahalua ja silti laihtuu, en ole huomannut että janottaisi tavallista enempää.


      • Anonyymi
        liekko kirjoitti:

        Minulla on paljon kuntoilulaitteita. Olen yrittänyt joka päivä harjoitella jonkin verran vaikka en ole ikinä perustanut kuntoilusta. Yleensä kuntoilen alkuillasta noin 40min. Ensin poljen kuntopyörää, sitten tasapainolaudalla, elastinen kuminauha, reisilihasten treeni, käsipainot, kahvakuula ja vatsalihaspenkki. Näyttää paljolta mutta ei siinä mene kuin korkeintaan 45 min. Katson samalla telkkaria.
        Noita vempeleitä on paljon siksi että tulee hommattua motivaation toivossa. Ainakin viitenä päivänä viikossa teen nuo kaikki mitä luettelin. Nivelrikkoa on, se aiheuttaa kivut.
        En oikein välitä lihasta, juustoa syön aika paljon.
        Ajattelin pyöräyttää lanttukukon viikonloppuna. Se on hyvää kun antaa muhia kauan uunissa.
        Olen lukenut jostain että daibetes voi lisätä ruokahalua ja silti laihtuu, en ole huomannut että janottaisi tavallista enempää.

        Minusta sinä liekko treenaat riittävästi. Paremmin kuin minä. Minulla on käsivarret kuihtuneet. Pitäisi puntteja nostaa, vaan kun ei huvita. Pyöräily ja käveleminen ovat pitäneet jalat kunnossa.
        Olisipa jännää nähdä tuttuja tuonpuoleisessa.


    • "Osa kaikesta on ihmiseltä salattu"
      Onkohan se noin Raamatussa...
      Noh, ainakin sinne-päin.
      -
      Eläin osaa suunnitella Maukkaimman Ruokansa ja sen parhaan rakenteen.
      Niin osaa ihminenkin.
      Sen jälkeen levähtääkin leveä, yhä laajeneva Railo.
      -
      Koska "älyä" on annettu, panee se miettimään.
      Miksi jotain on salattu?
      Yleisesti ajatellaan että salaaminen on pahasta.
      Se voi olla hyvästäkin, jos ajattelemme aivan kaiken tiedon pilaavan Ihmisen kehityksen.
      -
      Kehityksen?
      Älyllä on siis ihmiselle joku inhimillisesti katsoen tärkeä ja tarkoituksellinen tavoite.
      Minne, miksi, milloin siis lähdet?
      Sitä eivät tiedä Pilvet, Taivaat eivät Tähdet.


      H.

    • Anonyymi

      Tässä iässä viimeistään olisi hyvä tutustua Raamattuun (Uusi Testamentti lähinnä), ei siinä mitään menetäkään, mutta voittaa voi paljon. Kuolemahan tulee jokaiselle, vaikka sitä ei ajattelisikaan. Itse aikoinani otin Raamatun käteen, eikä ole tarvinnut katua. Suosittelen kaikille, jotka haluavat ajatella itse eikä mennä valtavirran mukana.

    • Anonyymi

      Kiva jos sit tapaa kaikki vanhat heilat. Ei kun menoks vuan.

    • Anonyymi

      Minne, miksi, milloin lähdet?
      Sitä eivät tiedä Pilvet, Taivaat eivät Tähdet

      Tosi kaunis. Voisi vaikka laittaa kuolinilmoitukseen. 80-luvulla oli työhuonekaveri, joka luki Hesarista ensimmäisenä kuolinilmoitusten värssyt. Joskus oli hänen mielestään joku vallan ihana, hän oikein hihkui. Kuule nyt tätä kun mä luen sulle....
      Muistot syttyy pienestä, tästä hyvät.

      • "Anonyymi"

        Kiitos.

        Saat laittaa.
        Kunhan laitat loppuun nimmarinikin.

        H.


      • Anonyymi
        huruksz kirjoitti:

        "Anonyymi"

        Kiitos.

        Saat laittaa.
        Kunhan laitat loppuun nimmarinikin.

        H.

        Minne, miksi, milloin lähdet?
        Sitä eivät tiedä pilvet, taivaat eikä tähdet.

        Vähän stilisoin sinun kaunista ajatusta. Hyvin sanottu. Amen. Paremmin kuin pappi. Minäkin voisin vaikka lähettää ajatuksen dorkille sukulaislle jouluna. Tai laittaa paperiarkun kannelle tässä joku päivä, kun lähden.

        Juu ja H nimmari alle sitten.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minne, miksi, milloin lähdet?
        Sitä eivät tiedä pilvet, taivaat eikä tähdet.

        Vähän stilisoin sinun kaunista ajatusta. Hyvin sanottu. Amen. Paremmin kuin pappi. Minäkin voisin vaikka lähettää ajatuksen dorkille sukulaislle jouluna. Tai laittaa paperiarkun kannelle tässä joku päivä, kun lähden.

        Juu ja H nimmari alle sitten.

        "Anonyymi"

        Älä tee noin.
        Sinä pilaat tunnelman.
        Siis tasan tarkkaan kuten minä kirjoitin.
        Kirjoitukseni tarkoitus ei ole tylsä Kirja-Kieli.
        Isot alku-kirjaimet kertovat lausujalle oikeasta painotuksesta.
        Kuten myös sana-pari:
        Sitä EIVÄT tiedä Pilvet, Taivaat EIVÄT Tähdet.
        H. ei ole nimmari.
        huruksz on.

        H.


      • Anonyymi
        huruksz kirjoitti:

        "Anonyymi"

        Älä tee noin.
        Sinä pilaat tunnelman.
        Siis tasan tarkkaan kuten minä kirjoitin.
        Kirjoitukseni tarkoitus ei ole tylsä Kirja-Kieli.
        Isot alku-kirjaimet kertovat lausujalle oikeasta painotuksesta.
        Kuten myös sana-pari:
        Sitä EIVÄT tiedä Pilvet, Taivaat EIVÄT Tähdet.
        H. ei ole nimmari.
        huruksz on.

        H.

        Oukei, syvennyn sanomaasi. Ja isojen kirjainten merkitykseen sanoissa. Sitten se menee jo vähän vaikeammin tajuttavaksi. Mutta kunnioitan näkemystäsi. Saattaa olla etten omalle arkulle viitti laittaa sinun nimmaria vaikka eihän sitä koskaan tiedä. Sukulaisia en kuitenkaan halua miellyttää millään lailla. Joten on sekin mahdollista että arkun kannella on huruksz ja värssy isoilla kirjaimilla. Saavat sitten ihmetellä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oukei, syvennyn sanomaasi. Ja isojen kirjainten merkitykseen sanoissa. Sitten se menee jo vähän vaikeammin tajuttavaksi. Mutta kunnioitan näkemystäsi. Saattaa olla etten omalle arkulle viitti laittaa sinun nimmaria vaikka eihän sitä koskaan tiedä. Sukulaisia en kuitenkaan halua miellyttää millään lailla. Joten on sekin mahdollista että arkun kannella on huruksz ja värssy isoilla kirjaimilla. Saavat sitten ihmetellä.

        ""Anonyymi"

        Niinpä.
        Tällaisella palstalla olisi aina hyväksi kun lukisi tajutakseen.
        Eikä höpötelläkseen.
        Kommentoiden vasta sitten kun on varma omasta ymmärryksestään.
        Minä teen aina noin.
        Mutta.
        En minäkään erehtymätön ole.
        Tosin, erehdyn erittäin, erittäin harvoin.
        -
        Ja on totta, että kaikille eivät sanojen moni-muotoisuudet avaudu.
        -
        Siis jos haluaa elää sanojen kanssa, on osattava niitten tanssi.
        -
        "Ei riimejä kannata Arkulle kantaa
        Muisto-sanoille riittää että niille ne antaa."

        Muisto-sanat kestävät, Arkku ei.

        H.


      • Anonyymi
        huruksz kirjoitti:

        ""Anonyymi"

        Niinpä.
        Tällaisella palstalla olisi aina hyväksi kun lukisi tajutakseen.
        Eikä höpötelläkseen.
        Kommentoiden vasta sitten kun on varma omasta ymmärryksestään.
        Minä teen aina noin.
        Mutta.
        En minäkään erehtymätön ole.
        Tosin, erehdyn erittäin, erittäin harvoin.
        -
        Ja on totta, että kaikille eivät sanojen moni-muotoisuudet avaudu.
        -
        Siis jos haluaa elää sanojen kanssa, on osattava niitten tanssi.
        -
        "Ei riimejä kannata Arkulle kantaa
        Muisto-sanoille riittää että niille ne antaa."

        Muisto-sanat kestävät, Arkku ei.

        H.

        Kauheaa oliskin maata kylmällä kirkon lattialla ympärillä tekopyhinen dorkien sululaisten klaani, jotka ei tajua aakkosiakaan. Joten hyvä vaan, et vähä panttaat riimien käyttöä. Olis menny harakoille koko hieno riimi. Riittää myös, et arkun kannelle laitetaan vanha mankka josta soitetaan rokkia täysillä. Niin kovaa, et saattajat joutuisivat käyttämään kuulosuojaimia. Hehe.


    • Anonyymi

      Mulla vaa probleema miten järjestän että vaimo voi asua meittien taloss kun kupsahdan :´-(

      Gubbe 72

      • Anonyymi

        No miksei voisi ?


      • Myös säveltäjät tuovat oman osansa tähän lähdön tunnelmaan
        Perttu Hietanen ja Taisto Wesslin


    • Anonyymi

      Lähtöjä on monenlaisia. Toivottavasti viimeinen lähtö on nopea ja kivuton
      eli ns. äkkilähtö.

    • Anonyymi

      Nukkuessa.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Kivuton lempeä lähtö rakkaiden vierellä ,olisi se paras lähtö

    • Anonyymi

      Jos sairastun niin haluaisin päättää itse koska ja miten täytyy häipyä. Jonkun exit pillerin ottaisin suosiolla sillä karseinta olisi kitua sairaana ja sekaisin kivuissa ja tuskissa vuosia.
      Ja silloinkin, ei hautajaisia, ei yhtään mitään. Liian konservatiivista jälkikäteen hymistely. Nyt pitää bailaa sen mitä vielä jaksaa. Ja näyttää keskisormea ikääntymiselle.

    • Anonyymi

      Toivottavasti Suomen verokarhu ei olisi jo sielläkin. Senhän jo tiedämme että kuolluttakin täällä vielä verottavat.

    Ketjusta on poistettu 18 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tappo Kajaanissa

      Ketkä ulkomaanvahvistukset tässä kyseessä? https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010752697.html
      Kajaani
      68
      3067
    2. Mietin yön yli

      Sinua ja minua. Laitan viestiä sinulle suoraan sitten, jos nyt mitään tolkkua tulen meistä saamaan. Jos en laita, niin e
      Ikävä
      56
      2440
    3. Nyt kaikki joukolla....

      ...tukkeen Folkkeja, nyt siihen on hyvä tilaisuus. Jos jokkainen kynnelle kykenevä nakkaa kassaan muutaman euron ja rikk
      Haapavesi
      29
      2238
    4. Oletko jo unohtanut minut mies?

      Oliko se oikeasti kiva juttu se hymiöpallo, se oli osoitus siitä että minä oikeasti pidän sinusta todella paljon. Tekisi
      Tunteet
      25
      1894
    5. Putinistipersut vauhdissa, oppikirjoja pitäisi sensuroida

      Putinistipersut halunnevat seuraavaksi muuttaa historiankirjoitustakin kuten heidän isäntänsä Bunkkeripappa. Eli Suomen
      Maailman menoa
      272
      1632
    6. Kuvittele että olen hän

      Mitä kaipaat eniten?
      Ikävä
      88
      1367
    7. Iljettävä Maisa Torppa

      Hyi helvetti. Esittelee uuden salarakkaansa aviomiehelleen verukkeena että auttaa pollaria eroprosessin läpikäymisessä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      170
      1329
    8. Nainen älä tee

      Mitään, tai ainakaan älä yritä edistää enää mitään.
      Ikävä
      150
      1200
    9. Mitä kannustavaa

      Ja sievää haluaisit hänelle sanoa
      Ikävä
      76
      1052
    10. Olet elämäni mies

      Olen ihan täysin vakuuttunut siitä. Olet ainoa, johon olen rakastunut. Eikö voitaisi jo aloittaa yhteinen elämä, vai mit
      Ikävä
      59
      872
    Aihe