Nyt ihmiset rakkaat laitetaan e joulupuu keräykseen rahaa lasten joulu mieltä
Oon jo ite laittanut 50e
JoS jokainen
Karstulainen laittais saataisiin äkkiä tonnin summa täyteen lasten takia
Joulupuu keräys
4
495
Vastaukset
- Anonyymi
(Aloittaja )
Ajattelin että että asiallista keskustelua ois
Huomaan että ettei vielä joulu mieli ole
Kaikkia tavoitanut - Anonyymi
Minä vien sinne hirttoköyden.
- Anonyymi
Muistuttaisin, ettei joulumieli ole ostettavissa oleva asia, vaan seikka, joka luodaan. Ketjun aloittaminen ja sitten sässättäminen "huomaan ettei ole joulumieltä" kun ei ketjuun vastata, osoittaa, että ketjun aloittajan joulumieli on krääsään sidottu. Verrataanpa vuosikymmenien takaisiin jouluihin, jolloin todellakaan ei saatu kuin ehkä se yksi lahja tai ei saanut mitään. Silloin ei lahjoitettu samaan tapaan kuin nyt, ehkä jotakuta naapurin tätiä kävi perhettä sääliksi ja osti perheen piltille jotain.
Nykyään joulupuu- ja muissa keräyksissä oikein lähestytään kilometrin mittaisen listan kanssa ja vaaditaan pahimmillaan kolminumeroisen summan maksava krääsä, joka kuitenkin kerää pölyä komeron nurkassa seuraavaan jouluun mennessä. Nykyajan ongelma on, että kaikkea saa liian helposti, minkään eteen ei tarvitse tehdä mitään, pettymyksiä ei joudu sietämään sekunnin vertaakaan. Ja hyväntekeväisyydessäkin on alettu eittää vaatimuksia, millaisia toiveiden tulee olla, aina ei esittäjät ole syypäitä lahjatoiveisiin. Vaan kun lahja ei kelpaa jos se on käytetty, vaikka alkuperäisen tehtävänsä täyttää.
Reilu neljä kuuta romujuhlaan, jossa taas kyyneleet takuulla virtaa paljualtaallisen verran ja tammikuussa saadaan lasku pahvilaatikkoon pakattuna. Hyvää joulumieltä sitten näin etukäteen! Muistutus: joulu ei ole rahaan sidottu. - Anonyymi
Mistähän hourulasta nekin ovat karanneet, jotka kuvittelevat joulumielen syttyvän omistamisesta. No, onneksi on vielä järkeviä ihmisiä
: https://www.hs.fi/mielipide/art-2000009993657.html
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1952043
- 1331138
- 1131063
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa21805- 58796
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä34721ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42628Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175574Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45538- 9522