Terve itsekkyys

Anonyymi

on sellaista, että kun tuntee itsensä ja tietää mikä on itselle tärkeää niin toimii sen saavuttaakseen. Se voi olla itselle mieluinen työ ja työympäristö ja sitä kohti mennään. Jotain muuta voi tulla vasta sen jälkeen. Hetkessä eläjä ei mieti tai suunnittele elämää etukäteen.

12

53

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hei muista yksi asia. Nykyisin työelämässä käytettävä 5-vuotissuunnitelma oli alunperin Stalinin neuvostojärjestelmälle asettama aikatavoite teollisuuden vai oliko maataloudenkollektivisoimiselle, mikä jatkui, jatkui ja jatkui ja laajeni ulkomaille, ja laajeni vielä ja yht'äkkiä se on yleismaailmallinen käytäntö työelämässä.

      Näetkö itsesi 5 vuoden päästä takaisin vuonna 1950?

      • Anonyymi

        Ei se että jonkun neropatin asettama käytänköö on yleismaailmallista, tee niistä jotka eivät siitä perusta ole epänormaalempia kuin sinä. Se tekee sinusta vain mukautuvaisen. Epäitsenäisen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se että jonkun neropatin asettama käytänköö on yleismaailmallista, tee niistä jotka eivät siitä perusta ole epänormaalempia kuin sinä. Se tekee sinusta vain mukautuvaisen. Epäitsenäisen.

        Ja "suuri peli" on maailman isoin vale, koska Neuvostoliitto ja Britannian talousmaailma on yksi ja sama asia. Lienet kuullut muurmannista ja pohjoisen materiaalikuljetuksista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja "suuri peli" on maailman isoin vale, koska Neuvostoliitto ja Britannian talousmaailma on yksi ja sama asia. Lienet kuullut muurmannista ja pohjoisen materiaalikuljetuksista?

        Tästä pääsemmekin kommunistiseen Kiinaan, Hong Kongiin, covid-sulkuihin ja lehdistön piiritystaktiikkaan ja hajoittamiseen ja hallitsemiseen sekä yhdysvaltojen teollisuuden alasajoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tästä pääsemmekin kommunistiseen Kiinaan, Hong Kongiin, covid-sulkuihin ja lehdistön piiritystaktiikkaan ja hajoittamiseen ja hallitsemiseen sekä yhdysvaltojen teollisuuden alasajoon.

        Ja länsimaiden palveluskulttuuriin. Kivasti vähän nöyristellään vain... Kukaan ei huomaa mitään kun kaikki yhtäaikaa. " Kaik yhes koos; yks kaks koli neli, yks kaks koli neli."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja länsimaiden palveluskulttuuriin. Kivasti vähän nöyristellään vain... Kukaan ei huomaa mitään kun kaikki yhtäaikaa. " Kaik yhes koos; yks kaks koli neli, yks kaks koli neli."

        Systeemi toimii vain ja ainoastan siltä pohjalta, että häpeä pysyisi piilossa ja valeet totuutena.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Systeemi toimii vain ja ainoastan siltä pohjalta, että häpeä pysyisi piilossa ja valeet totuutena.

        Monelle 50-luvun jälkeen kouluja käyneelle tämä on jo itsestäänselvä systeemi. Nuoremmille sukupolville se on vain taakka. Ja kohta historian kirjoissa, minne se kuuluukin, ei muualle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monelle 50-luvun jälkeen kouluja käyneelle tämä on jo itsestäänselvä systeemi. Nuoremmille sukupolville se on vain taakka. Ja kohta historian kirjoissa, minne se kuuluukin, ei muualle.

        Kaikki talouskäyrät on vain sähkölanka-aitoja mielessä.


    • Anonyymi

      Tosiaankin.

      Mullapa on nyt sydänlihastulehdus päällä.

      Pitäisikö vielä yrittää miellyttää ja laihduttaa ihan oikein kuoleman uhalla että olisin arjen sankaritar ja hyvä ihminen joka ottaa muiden tunteet ja tarpeet huomioon aina ennen omiaan???

      Nyt ei mua näy mestoilla sit pariin viikkoon, läskimaha löllykööt🌚

      Ikinä jos vaikka satun sittenkin tähän kuolemaan, yksin kun oon eikä kukaan ole apuna kotona eikä kauppareissuilla.

      Tänään koitin vähän liikkua, niin kyllä pumppu hakkasi ja reuhtoi. Mitään en jaksanut, en edes hymyillä.

    • On myös tilanteita että on terveempää olla epäitsekäs ja valita rakkailleen parempi vaihtoehto. Minun mielestä.

      • Tai ehken liittäisi terveyttä asiaan ollenkaan, vaan välittämisen ja huomioimisen. Järkevyydenkin.


      • Frigg_og_Fritjof kirjoitti:

        Tai ehken liittäisi terveyttä asiaan ollenkaan, vaan välittämisen ja huomioimisen. Järkevyydenkin.

        Terveellä viitataan epäsuorasti myös epäitsekkyyteen. Itsestään välittävä js huoltapitävä tarjoaa muille parhaimpaantansa.

        Tulee mieleen nämä hoitajat, mitkä taistelee vaikka koronsn vuoksi... moniko oikeasti tekee oikein juttuja, kun on väsynyt ja uupunut? Ja jaksaako tietyssä vaiheessa enää sanoa totuutta, ettei jaksa? 🤔

        Todin mä luulen, että aika moni on jo tän koronsn takia aika väsy...🤔


    Ketjusta on poistettu 18 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tiiät että oon sulle ainoa sopiva mies

      Jonka oot koskaan nähnyt. Tämä on täysin selvä asia.
      Ikävä
      160
      1836
    2. Sofia B- on jälleen kerran rakastunut ja onnellinen nainen .

      Toivottavasti nyt on onni kestävää ja Sofia voi saada oman perheen lopulta itselleen .
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      1645
    3. Puolustusvoimien henkilötiedustelukurssi

      on uusi kurssi poikkeusoloja varten, jonna kuka tahansa voi hakea. Ehkä se korvaa entisajan "kyläpäälliköt"? Vai onko mu
      Maanpuolustus
      23
      1495
    4. Opettajat kertovat miten karuksi koulunkäynti on mennyt Suomessa.

      https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010672912.html Tämä asia on ollut jo tiedossa monilla tavan ihmisillä pitkään Suomessa
      Maailman menoa
      106
      1440
    5. Kysyisin vain yhden kysymyksen

      Haluatko häntä, kaivattuasi, enää oikeasti elämääsi?
      Ikävä
      78
      1293
    6. Kenen kanssa haluat rakastella??

      Siitä galluppia, vastatkaa vaan rohkeasti! SANNA! 😚😘, on aapeen vastaus. Ja se ei selittelyjä kaipaa! Mieheltä
      Ikävä
      49
      1013
    7. Mitä haluaisit sanoa ikäväsi kohteelle

      juuri nyt? Aloittaja: Olisit tarjonnut vaan!! 😛
      Ikävä
      57
      960
    8. Olen koittanut

      Suhtautua sinuun joka päivä kuin keneenkä tahansa muuhun ihmiseen. Mutta kun jostain ihmisestä tulee tärkeä, hänestä väl
      Ikävä
      52
      901
    9. Uskotko että kaivattusi

      tykkäisi ulkonäöstäsi?
      Ikävä
      69
      888
    10. Hiljaisuus särkee sydämeni

      Mutta olen yhä olemassa. Enkö ansaitse totuutta. Emmekö me -sinä ja minä -ansaitse sitä. Emmekö olisi ansainneet yhden
      Ikävä
      61
      858
    Aihe