Hei !
Mietitään itse joko ostaisi valmis omakoti talo tai rakentaisi itse omakoti talon.
Kysymyksiä on varmaan miljoona - jos rakentaa itse - mistä ostat tontin, mitä maksaa paalutus, jne jne, jos ostat joku valmis talo - mitä ongelmia siinä on, mitä vaatii huoltoa lähiaikoina, mitä talo maksaa itsessään.
Mietiskelin että olisi oikeasti hyvä palkata joku osaava rakennusmestari ja/tai remointointi miestä (Turussa tai lähi alueella) - sillä näkökulmasta että hän on osaa kertoa ja selittää mitä maksaa, mitä kannattaa tehdä, mitä ei kannatta tehdä.
Ja siis nimenömään puoluettomasti - ei mitä minä rakennusmestarina tienaan eniten tästä asiakkaasta, vaan mitä tämä tulee maksamaan asiakkaalle loppupeleissä.
Osaisiko joku suositella osaavia henkilöitä / firmoja ja mitä mahdollisesti tulisi maksamaan tuntityönä - kohteena on varmaan joko miten ostan itselle sopivan talon ja/tai rakennan uuttaa taloa.
Mielellään siten että voisin mahdollisesti palkata kyseista henkilöä itse varsinaisen työhön (remointointi / rakennus) ?
Rakennusmestari-neuvoja / Remontointi mies-neuvoja...
4
169
Vastaukset
- Anonyymi
älä nyt täällä sentään kysele päättömiltä...
- Anonyymi
Paljon kysymyksiä, vähän vastauksia. Kaikki asiat on kuitenkin itse opittava tai ainakin pintapuolisesti tunnettava, jos aiot rakentaa, joten sillä perusteella voisin suositella valmiin talon ostoa.
Vaikka ostaisi - silti voisi käyttää järkeä - ettei ole ylihinnoiteltu. Kuntotarkastus varmaan pitää tehdä, mutta osaava kaveri osaa jo ensi katsauksella kertoa mitä talossa on tai ei ole. Pitääkö korvata kotikoneet ja minkä määrin. Mitä poikkea nyky rakennus standarteista jne jne.
Kaipaisin ammattilasen näkemystä ja olen valmis maksamaan siitä.
- Anonyymi
Olen rakentaja/mestari, Marko Mägi...
0468895619 jos tarve vielä...?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Maisa Torppa
Voitto oikeudesta. Tässä näkee miten huteralla pohjalla nuo syytökset ovat. Hyvä Maisa 💖. IL1542463- 562348
- 851431
- 2271417
Nainen, haluatko olla haluttava
Miettinyt tässä salaisuutta sun vetovoimallesi. Kaunis? Kyllä. Kiinnostava luonne? Kyllä. Hyvä kroppa? On. Harrastukset,441141Olen niin pettynyt itseeni
Että sait väärän kuvan minusta ja luulit etten ole kiinnostunut ja menit eteenpäin. Miten nyt käy jos vielä haluamme toi401100- 102992
Piuha poikki tällä kertaa Latvian ja Ruotsin välillä
Kyseessä Ventpilsin ja Gotlannin välinen datakaapeli. On syytä uskoa, että "vauriot johtuvat ulkoisista vaikutuksista"193944- 77823
Työnantajan kustannus palkasta
Palkka joka on brutto 3500,00 €/kk, joutuu työnantaja maksamme lisäksi 724,00 euroa työntekijän eläkemaksua. Vuosilomako136719