Rakennusmestari-neuvoja / Remontointi mies-neuvoja...

Hei !

Mietitään itse joko ostaisi valmis omakoti talo tai rakentaisi itse omakoti talon.
Kysymyksiä on varmaan miljoona - jos rakentaa itse - mistä ostat tontin, mitä maksaa paalutus, jne jne, jos ostat joku valmis talo - mitä ongelmia siinä on, mitä vaatii huoltoa lähiaikoina, mitä talo maksaa itsessään.

Mietiskelin että olisi oikeasti hyvä palkata joku osaava rakennusmestari ja/tai remointointi miestä (Turussa tai lähi alueella) - sillä näkökulmasta että hän on osaa kertoa ja selittää mitä maksaa, mitä kannattaa tehdä, mitä ei kannatta tehdä.

Ja siis nimenömään puoluettomasti - ei mitä minä rakennusmestarina tienaan eniten tästä asiakkaasta, vaan mitä tämä tulee maksamaan asiakkaalle loppupeleissä.

Osaisiko joku suositella osaavia henkilöitä / firmoja ja mitä mahdollisesti tulisi maksamaan tuntityönä - kohteena on varmaan joko miten ostan itselle sopivan talon ja/tai rakennan uuttaa taloa.

Mielellään siten että voisin mahdollisesti palkata kyseista henkilöä itse varsinaisen työhön (remointointi / rakennus) ?

4

204

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

älä nyt täällä sentään kysele päättömiltä...

• Anonyymi

Paljon kysymyksiä, vähän vastauksia. Kaikki asiat on kuitenkin itse opittava tai ainakin pintapuolisesti tunnettava, jos aiot rakentaa, joten sillä perusteella voisin suositella valmiin talon ostoa.

• Vaikka ostaisi - silti voisi käyttää järkeä - ettei ole ylihinnoiteltu. Kuntotarkastus varmaan pitää tehdä, mutta osaava kaveri osaa jo ensi katsauksella kertoa mitä talossa on tai ei ole. Pitääkö korvata kotikoneet ja minkä määrin. Mitä poikkea nyky rakennus standarteista jne jne.

Kaipaisin ammattilasen näkemystä ja olen valmis maksamaan siitä.

• Anonyymi

Olen rakentaja/mestari, Marko Mägi...
      0468895619 jos tarve vielä...?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      153
      11031
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      53
      5269
    3. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      45
      2483
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      31
      2169
    5. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      13
      1731
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      42
      1594
    7. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      31
      1280
    8. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      35
      1206
    9. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      6
      956
    10. Daniel Nummelan linjapuhe 2025

Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo
      Luterilaisuus
      98
      952
    Aihe