Rakennusmestari-neuvoja / Remontointi mies-neuvoja...

Hei !

Mietitään itse joko ostaisi valmis omakoti talo tai rakentaisi itse omakoti talon.
Kysymyksiä on varmaan miljoona - jos rakentaa itse - mistä ostat tontin, mitä maksaa paalutus, jne jne, jos ostat joku valmis talo - mitä ongelmia siinä on, mitä vaatii huoltoa lähiaikoina, mitä talo maksaa itsessään.

Mietiskelin että olisi oikeasti hyvä palkata joku osaava rakennusmestari ja/tai remointointi miestä (Turussa tai lähi alueella) - sillä näkökulmasta että hän on osaa kertoa ja selittää mitä maksaa, mitä kannattaa tehdä, mitä ei kannatta tehdä.

Ja siis nimenömään puoluettomasti - ei mitä minä rakennusmestarina tienaan eniten tästä asiakkaasta, vaan mitä tämä tulee maksamaan asiakkaalle loppupeleissä.

Osaisiko joku suositella osaavia henkilöitä / firmoja ja mitä mahdollisesti tulisi maksamaan tuntityönä - kohteena on varmaan joko miten ostan itselle sopivan talon ja/tai rakennan uuttaa taloa.

Mielellään siten että voisin mahdollisesti palkata kyseista henkilöä itse varsinaisen työhön (remointointi / rakennus) ?

4

286

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

älä nyt täällä sentään kysele päättömiltä...

• Anonyymi

Paljon kysymyksiä, vähän vastauksia. Kaikki asiat on kuitenkin itse opittava tai ainakin pintapuolisesti tunnettava, jos aiot rakentaa, joten sillä perusteella voisin suositella valmiin talon ostoa.

• Vaikka ostaisi - silti voisi käyttää järkeä - ettei ole ylihinnoiteltu. Kuntotarkastus varmaan pitää tehdä, mutta osaava kaveri osaa jo ensi katsauksella kertoa mitä talossa on tai ei ole. Pitääkö korvata kotikoneet ja minkä määrin. Mitä poikkea nyky rakennus standarteista jne jne.

Kaipaisin ammattilasen näkemystä ja olen valmis maksamaan siitä.

• Anonyymi

Olen rakentaja/mestari, Marko Mägi...
      0468895619 jos tarve vielä...?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      309
      3055
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      61
      2353
    3. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      124
      2057
    4. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      349
      2043
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      127
      1733
    6. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      67
      1399
    7. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1395
    8. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1337
    9. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      69
      1270
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      78
      1243
    Aihe