Suht pimeä vuodenaika kuluttaa vitamiini -ja hivenainevarantoamme. Niitä saadaan purkeista.

Anonyymi

Tämä koskee enemmän ikääntyneitä ja eläkkeelle siirtyneitä ihmisiä.
Kun on vähän liikuntaa, ruokahalukin saattaa pienentyä. Pienistä ruoka-annoksista ei kerry tarvittavia suoja-aineita. Siispä purkista lisää.

15

637

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vältä apteekkituotteita. Mm. Tokmannilta tai marketeista saat samat tuotteet paljon edullisemmin.
      Kuten rauta tai erilaiset hiven- ja vitamiinituotteet.

      Lääkärin kirjoittamat lääkkeet tietysti apteekeista.

      Kun katsoo verovelvollisten tulolistoja, apteekkarit siellä kärkipaikoilla.
      .

    • Anonyymi

      Etenkin raudan puute aiheuttaa väsymystä nyt kun aurinko pysyttelee enemmän horisontin alapuolella.

    • Anonyymi

      On mukavampi olla täysin rokotettujen sakissa kuin salaliittoporukan ohjailemana.
      Presidenttimmekin osoitti vahvuutensa saamalla koronatartunnan, mutta sairasti sen ohi.

      Rokotukset varmasti kunnossa, kuten meikälläkin. Ottakaa tulevana viikolla rokote, joilta se puuttuu!

    • Anonyymi

      Varsinkin D-vitamiini. Kun sitä ei auringosta riittävästi saa pimeässä.

      Itselläni oli osteoporoosi joku 6 vuotta sitten, niin minulle joku sisätautilääkäri suositteli 60 mikrogrammaa D-vitamiinia päivässä. Sitä olen sitten syönyt.

      Muuten nämä suositukset on jotain 10 mikrogrammaa, mikä on todella vähäpätöinen määrä. Jotkut kai vetää jotain sataakin.

      • Anonyymi

        Luultavasti D-vitamiinin liikanauttimisesta ei ehkä liene haittaa? Olen kuullut samaa, että lisäaineita mm. urheilijat popsivat roimasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luultavasti D-vitamiinin liikanauttimisesta ei ehkä liene haittaa? Olen kuullut samaa, että lisäaineita mm. urheilijat popsivat roimasti.

        Menin luovuttaan verta. Siä sanottiin, että ferrotiinipitoisuus liian alhaalla.
        Sain Fe-pitoisia kapseleita mukaani. Olo piristyi huomattavasti.
        Siitä lähtien olen joka päivä ottanut rautakapselin aamulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luultavasti D-vitamiinin liikanauttimisesta ei ehkä liene haittaa? Olen kuullut samaa, että lisäaineita mm. urheilijat popsivat roimasti.

        Olen popsinut erilaisia lisäaineita ja vitamiineja tänä vuonna enemmän kuin tuhannen euron edestä wc:n pöntöstä alas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen popsinut erilaisia lisäaineita ja vitamiineja tänä vuonna enemmän kuin tuhannen euron edestä wc:n pöntöstä alas.

        Voi sinuu. Totta kai sinuu höntsätään. Kun ota Fe.pillerin, otat D-vitamiinia hiukan suosituksen yli niin pärjäät.
        Pitää nukkua ja syyä hyvin.

        Aina pimeiden kuukausien, marras, joulu, tammi ja helemikuussa annat olla niien %-juomien kittaamisen.
        Vasta kevätpäiväntasauksen jälkeen otat kaikille kolmelle jala-jallaalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi sinuu. Totta kai sinuu höntsätään. Kun ota Fe.pillerin, otat D-vitamiinia hiukan suosituksen yli niin pärjäät.
        Pitää nukkua ja syyä hyvin.

        Aina pimeiden kuukausien, marras, joulu, tammi ja helemikuussa annat olla niien %-juomien kittaamisen.
        Vasta kevätpäiväntasauksen jälkeen otat kaikille kolmelle jala-jallaalle.

        Kuulemma sinkin syöminen mm. pitää yllä mieskuntoisuutta.
        Riittäneekö rahan puutteessa sinkkiämpäreiden nuoleminen? Ensin tietysti hyväst pestynä.


    • Anonyymi

      Riittävä ulkoilu antaa iäkkäillekin paremman yöunen. Napakassa pakkas säässäkin voi kävellä kun huolehtii riittävästä vaatetuksesta.
      Kahvista olen joutunut luopumaan. Se valvottaa ihan turhanaikaisesti.

    • Anonyymi

      Tietenkin kirkasvalohoitoa vielä 3 kk eteenpäin. Maaliskuussakin vielä pilvisinä aamuina.

    • Anonyymi

      Ravintolisät ovat hyviä täydentämään puutteellista ravitsemusta. Itse suosin Strathia, Mivitonalia ja spirulinaa. Kannattaa vuorotella eri ravintolisiä eikä käyttää useampaa samanaikaisesti.

      D-vitamiinia käyttäisin talvisaikaan kala(nmaksa)öljyn muodossa. Jos ei käytä maitotuotteita, kalsiumlisä on harkitsemisen arvoinen. Naisille rautalisä on hyödyllinen. Jos syö kovin vähän vihanneksia, marjoja ja hedelmiä niin kannattanee nauttia C-vitamiinilisää jossain muodossa. Vegaanien kannattaa käyttää B12-ravintolisää. Runsaasti alkoholia käyttävien tulisi nauttia B- ja C-vitamiinilisää. Useimmat näistäkin puutteista korjaantuvat käyttämällä monipuolista ravintolisää.

    • Anonyymi

      Ravinnon ja liikunnan monipuolisuus ovat kaiken A ja O, mutta jos et kiinnitä sen paremmin huomiota kumpaankaan niin sitten olisi hyvä olla jotain kaveria purkista. Ravintolisät eivät missään nimessä ole mitään ihmelääkkeitä, vaan ne auttavat monipuolisen ravinnon kanssa sinua voimaan paremmin.

      Tätä sopii kivittää kun sanon, ja niin varmasti moni tulee tekemäänkin, mutta liputan Arctic Nutritionin tuotteiden perään. Olen ollut pitkään asiakas ja siirryin kyllä edustajaksi, ihan vain hintojenkin puolesta. Varsinkin Flow on energiajuoma, joka buustaa kivasti treeniä ja kolmivaikutteisuutensa ansiosta jeesaa rasvanpoltossa, suojaa kehon soluja ja antaa energiaa. Lue lisää: https://arcticnutrition.com/ref/HS818K

      • Anonyymi

        "mutta liputan Arctic Nutritionin tuotteiden perään."

        Löytyykö tutkimuksia ko. tuotteista?
        Missä tuotteet on valmistettu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "mutta liputan Arctic Nutritionin tuotteiden perään."

        Löytyykö tutkimuksia ko. tuotteista?
        Missä tuotteet on valmistettu?

        Osa tuotteista valmistetaan Suomessa, osa muualla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 110
      2156
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      59
      2020
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1941
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1687
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1618
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1412
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1353
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1344
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1337
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe