Veneen suojaaminen talveksi

Anonyymi

Onko kellään kokemuksia Easy Teck-peitetelineistä?
Lähteekö helposti tuulen mukana?
Onko perinteiset pukit ja pressu parempi?

5

75

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Itsekin toivoisin kokemuksen ääntä, että minkälaisella peitteellä olisi hyvä lähteä liikkeelle, yhdellä vaiko useammalla, minkä painoisella ja kuinka paljon pitäisi jäädä maavaraa.

Itselläni 27 jalkainen pursi, minkä ympärille tehnyt 4 metriä korkean ja sivuilta 3 x 9,5 metrin kokoisen harjakatoksen puusta, ilman pitäisi ymmärtääkseni päästä liikkumaan, ettei home ota valtaa.

• Anonyymi

Täällä on ollut hyviä ketjuja aiheesta viime vuosina.
        Kokeile löydätkö niitä haun avulla.

Minä olen aina käyttänyt raskaita pressuja (650 g/m2) . Sellaiset vaativat tukevan pukin ja voimaa päällevedossa.
        Edellisen veneeni peittelyyn käytin 10x6 m vanhaa lainapeitettä, joka on järkyttävän painava.
        Nykytietämykseni mukaan käyttäisin useampaa pienempää peitettä, sillä voimat eivät vanhemmiten ainakaan lisäänny.

Näin Savonlinnassa eräällä telakalla auton turvatyynykankaasta tehtyjä peittoja.
        Ne olivat uskomattoman kevyitä ja lujia.
        Niihin oli puukolla tehty reiät reunoihin kiinnitysnaruja varten - mitään repeytymistä ei tapahtunut.
        Yritin kysellä josko sellaisen peitteen jostakin voisi saada, mutta huonolla menestyksellä.

Aloittajalle sanoisin, että kaikki telineet täytyy ankkuroida, joko veneeseen tai maahan.
        Lauttasaaren rannassa näkee joka talvi näitä pressunäytelmiä.
        Ohuet kertakäyttöpeitteet repeävät ennenkuin telineet pettävät, mutta jos raskaalla pressulla peitetty teline pääsee liikkumaan, niin silloin se saattaa pahimmassa tapauksessa kaataa myös veneen.

Tähän lainaamaani postaukseen sanoisin, että ole tarkkana kun peittelet tuota ”rakennustasi”, sillä jos tuuli pääse pahasti sinne sisään, siin voi käydä huonosti.
        Homehtumisen estämiseen ei isoa aukkoa tarvitse jättää.
        Tärkeintä on viedä kaikki tekstiilit johonkin kuivaan varastoon talveksi.
        Syksyllä hyvä siivous veneessä on tärkeä, sillä likaisille pinnoille homeitiöt pesiytyvät.
        Reiska2K

• Anonyymi kirjoitti:

Täällä on ollut hyviä ketjuja aiheesta viime vuosina.
        Kokeile löydätkö niitä haun avulla.

Minä olen aina käyttänyt raskaita pressuja (650 g/m2) . Sellaiset vaativat tukevan pukin ja voimaa päällevedossa.
        Edellisen veneeni peittelyyn käytin 10x6 m vanhaa lainapeitettä, joka on järkyttävän painava.
        Nykytietämykseni mukaan käyttäisin useampaa pienempää peitettä, sillä voimat eivät vanhemmiten ainakaan lisäänny.

Näin Savonlinnassa eräällä telakalla auton turvatyynykankaasta tehtyjä peittoja.
        Ne olivat uskomattoman kevyitä ja lujia.
        Niihin oli puukolla tehty reiät reunoihin kiinnitysnaruja varten - mitään repeytymistä ei tapahtunut.
        Yritin kysellä josko sellaisen peitteen jostakin voisi saada, mutta huonolla menestyksellä.

Aloittajalle sanoisin, että kaikki telineet täytyy ankkuroida, joko veneeseen tai maahan.
        Lauttasaaren rannassa näkee joka talvi näitä pressunäytelmiä.
        Ohuet kertakäyttöpeitteet repeävät ennenkuin telineet pettävät, mutta jos raskaalla pressulla peitetty teline pääsee liikkumaan, niin silloin se saattaa pahimmassa tapauksessa kaataa myös veneen.

Tähän lainaamaani postaukseen sanoisin, että ole tarkkana kun peittelet tuota ”rakennustasi”, sillä jos tuuli pääse pahasti sinne sisään, siin voi käydä huonosti.
        Homehtumisen estämiseen ei isoa aukkoa tarvitse jättää.
        Tärkeintä on viedä kaikki tekstiilit johonkin kuivaan varastoon talveksi.
        Syksyllä hyvä siivous veneessä on tärkeä, sillä likaisille pinnoille homeitiöt pesiytyvät.
        Reiska2K

Me olemme ratkaisseet ongelman niin että kiinnitämme takatukeen narun ja vedämme sen kolme kierrosta veneen ympäri ja sitten etutukeen kiinni. Näin jää ongelma niistä vedellä täytetyista öljykanistetreistä pois jotka on tarkoitettu pressun kiinnipitämiseen.

• Anonyymi

Lämpimät kiitokset!

• Anonyymi

Ei kestä,
        Reiska2K

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      85
      7505
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      96
      5424
    3. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      261
      4669
    4. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      44
      4555
    5. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      64
      3302
    6. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      50
      2728
    7. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2378
    8. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      51
      2362
    9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2352
    10. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      41
      2214
    Aihe