Veneen suojaaminen talveksi

Anonyymi

Onko kellään kokemuksia Easy Teck-peitetelineistä?
Lähteekö helposti tuulen mukana?
Onko perinteiset pukit ja pressu parempi?

5

131

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Itsekin toivoisin kokemuksen ääntä, että minkälaisella peitteellä olisi hyvä lähteä liikkeelle, yhdellä vaiko useammalla, minkä painoisella ja kuinka paljon pitäisi jäädä maavaraa.

      Itselläni 27 jalkainen pursi, minkä ympärille tehnyt 4 metriä korkean ja sivuilta 3 x 9,5 metrin kokoisen harjakatoksen puusta, ilman pitäisi ymmärtääkseni päästä liikkumaan, ettei home ota valtaa.

      • Anonyymi

        Täällä on ollut hyviä ketjuja aiheesta viime vuosina.
        Kokeile löydätkö niitä haun avulla.

        Minä olen aina käyttänyt raskaita pressuja (650 g/m2) . Sellaiset vaativat tukevan pukin ja voimaa päällevedossa.
        Edellisen veneeni peittelyyn käytin 10x6 m vanhaa lainapeitettä, joka on järkyttävän painava.
        Nykytietämykseni mukaan käyttäisin useampaa pienempää peitettä, sillä voimat eivät vanhemmiten ainakaan lisäänny.

        Näin Savonlinnassa eräällä telakalla auton turvatyynykankaasta tehtyjä peittoja.
        Ne olivat uskomattoman kevyitä ja lujia.
        Niihin oli puukolla tehty reiät reunoihin kiinnitysnaruja varten - mitään repeytymistä ei tapahtunut.
        Yritin kysellä josko sellaisen peitteen jostakin voisi saada, mutta huonolla menestyksellä.

        Aloittajalle sanoisin, että kaikki telineet täytyy ankkuroida, joko veneeseen tai maahan.
        Lauttasaaren rannassa näkee joka talvi näitä pressunäytelmiä.
        Ohuet kertakäyttöpeitteet repeävät ennenkuin telineet pettävät, mutta jos raskaalla pressulla peitetty teline pääsee liikkumaan, niin silloin se saattaa pahimmassa tapauksessa kaataa myös veneen.

        Tähän lainaamaani postaukseen sanoisin, että ole tarkkana kun peittelet tuota ”rakennustasi”, sillä jos tuuli pääse pahasti sinne sisään, siin voi käydä huonosti.
        Homehtumisen estämiseen ei isoa aukkoa tarvitse jättää.
        Tärkeintä on viedä kaikki tekstiilit johonkin kuivaan varastoon talveksi.
        Syksyllä hyvä siivous veneessä on tärkeä, sillä likaisille pinnoille homeitiöt pesiytyvät.
        Reiska2K


      • Anonyymi kirjoitti:

        Täällä on ollut hyviä ketjuja aiheesta viime vuosina.
        Kokeile löydätkö niitä haun avulla.

        Minä olen aina käyttänyt raskaita pressuja (650 g/m2) . Sellaiset vaativat tukevan pukin ja voimaa päällevedossa.
        Edellisen veneeni peittelyyn käytin 10x6 m vanhaa lainapeitettä, joka on järkyttävän painava.
        Nykytietämykseni mukaan käyttäisin useampaa pienempää peitettä, sillä voimat eivät vanhemmiten ainakaan lisäänny.

        Näin Savonlinnassa eräällä telakalla auton turvatyynykankaasta tehtyjä peittoja.
        Ne olivat uskomattoman kevyitä ja lujia.
        Niihin oli puukolla tehty reiät reunoihin kiinnitysnaruja varten - mitään repeytymistä ei tapahtunut.
        Yritin kysellä josko sellaisen peitteen jostakin voisi saada, mutta huonolla menestyksellä.

        Aloittajalle sanoisin, että kaikki telineet täytyy ankkuroida, joko veneeseen tai maahan.
        Lauttasaaren rannassa näkee joka talvi näitä pressunäytelmiä.
        Ohuet kertakäyttöpeitteet repeävät ennenkuin telineet pettävät, mutta jos raskaalla pressulla peitetty teline pääsee liikkumaan, niin silloin se saattaa pahimmassa tapauksessa kaataa myös veneen.

        Tähän lainaamaani postaukseen sanoisin, että ole tarkkana kun peittelet tuota ”rakennustasi”, sillä jos tuuli pääse pahasti sinne sisään, siin voi käydä huonosti.
        Homehtumisen estämiseen ei isoa aukkoa tarvitse jättää.
        Tärkeintä on viedä kaikki tekstiilit johonkin kuivaan varastoon talveksi.
        Syksyllä hyvä siivous veneessä on tärkeä, sillä likaisille pinnoille homeitiöt pesiytyvät.
        Reiska2K

        Me olemme ratkaisseet ongelman niin että kiinnitämme takatukeen narun ja vedämme sen kolme kierrosta veneen ympäri ja sitten etutukeen kiinni. Näin jää ongelma niistä vedellä täytetyista öljykanistetreistä pois jotka on tarkoitettu pressun kiinnipitämiseen.


    • Anonyymi

      Lämpimät kiitokset!

      • Anonyymi

        Ei kestä,
        Reiska2K


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      113
      1254
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      121
      1133
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    4. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      45
      855
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      843
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      316
      797
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      704
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe