Rahat pankissa

Anonyymi

Voisiko joku viisas vastata

Vielä markka-aikana iäkäs mies kuoli. Häneltä jäi pankkiin n.100000 mk. Vähäisiä ovat määriä jaettiin kolmen perillisen kesken. Loput jäi pankkiin. Ei ole tietoa missä rahat ovat nyt. Alunperin ne olivat Postipankissa. Vainaja kuoli 20 v. sitten, v. 2001. Onko pankki voinut ottaa ne itselleen v. 2007 ?

5

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Miksi sitä pankissa ollutta rahaa ei jaettu? Perintöverohan siitä on kuitenkin jo maksettu...

• Anonyymi

Asia ei ole minun. Perinnönjako tehtiin ajallaan. Kukaan kolmesta perillisestä ei ole saanut perintöveroa. Henkilö , joka hoiti asioita sairasti skitsoferiaa, mielenvikaisuutta aika lailla.. Jokainen sai pikkasen rahaa, eri summia. Olen sivullinen. Muuta en osaa sanoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Asia ei ole minun. Perinnönjako tehtiin ajallaan. Kukaan kolmesta perillisestä ei ole saanut perintöveroa. Henkilö , joka hoiti asioita sairasti skitsoferiaa, mielenvikaisuutta aika lailla.. Jokainen sai pikkasen rahaa, eri summia. Olen sivullinen. Muuta en osaa sanoa.

" Kukaan kolmesta perillisestä ei ole saanut perintöveroa."

Tuo on aika yleistä. Useampi saa maksaakseen perintöveroa.

• Anonyymi

Pankki ei oikeastaan koskaan ota asiakkaan rahoja itselleen.

Itse sain juuri ilmoituksen pankilta, että minulla on tili 1990-luvulta, johon kuuluu pankkikirja! Pankki pyysi kertomaan, mitä haluan tehtäväksi rahoille (6 euroa). Pyysin siirtämään toiselle tililleni.

Eri pankkien välillä käytännöissä on eroja. Kun kyseessä on oikein vanha tili, voi olla, ettei pankki maksa takaisin edes pääomaa, puhutaan sellaisista tileistä, joita on käytetty viimeisen kerran vuoden 1980 lopussa tai sitä aikaisemmin,

Postipankki on nykyisin Danske. Kuolinpesä - valtakirjoin tai ilman - voi yrittää lähestyä pankkia, ja kysyä, onko vainajan kuolinpesällä tiliä pankissa. On kuitenkin mahdollista, että pankkisalaisuus on niin vahva, että kenellekään ei kerrota yhtään mitään ilman tarvittavia tilioikeuksia.

Teillä pitää olla jokin dokumentti, jolla voitte osoittaa, että teillä on ao. rahoihin ja tiliin jokin oikeus.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      61
      7850
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      133
      4524
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      32
      3777
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      3138
    5. On niin ikävä sua

Ikävöin hymyäsi, näkemistäsi, sitä millainen olet.
      Ikävä
      23
      2682
    6. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      29
      2617
    7. Vielä me saadaan toisemme

Uskotko kulta siihen?
      Ikävä
      50
      2316
    8. Oikeasti tekisi

Mieli hypätä sun kaulaan eikä kävellä ohi
      Ikävä
      25
      2190
    9. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      392
      2123
    10. Miten menee?

Tykkäätkö minusta nyt vähemmän kun näit minut?
      Tunteet
      32
      2069
    Aihe