RIKSULAISTEN MIELENTERVEYS - missä kunnossa ollaan?

Anonyymi

Mielenterveyden keskusliitto aloittaa kampanjan KOHTAA MINUT.

Uskaltaako/kehtaako hakea apua? Mitä mahdollisuuksia on saada apua? Stigmatisoiko , jos tiedetään potevan/kärsivän sen alan pulmista?

Netistäkin löytyy tietoa.

19

68

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Voisiko Riksulassa olla jonkun tahon (EI USKONNOLLISEN) vastuulla/järjestämänä kokoontumista MT-kuntoutujille. Hyvät kahvit ja juttelua.

      • Anonyymi

        ovatkohan stalkkerit panneet botin seuraamaan kirjoitteluani, sitten ilmaantuu nuori pillu tai seksikäs perse- mainos, jota ei mitenkään pian poisteta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ovatkohan stalkkerit panneet botin seuraamaan kirjoitteluani, sitten ilmaantuu nuori pillu tai seksikäs perse- mainos, jota ei mitenkään pian poisteta.

        kyllä sitä pylly/pillu mainosta on tullut joka puolella vastaan että en ole kohde


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        mielenterveysbarometri 2021:

        Sairaus leimaa pahemmin kuin ennen. Yleiset asenteet mt-pulmia kohtaan ovat kohentuneet vuodesta 2005. Vuoden 2021 barometrin mukaan sairaus aiheuttaa edelleenvahvasti vaikeuksia mt-ongelmia kokeneen arkeen, jopa vahvemmin kuin 2 v.sitten.


    • Anonyymi

      Mitä aloitus kertoo aloittajasta?

      • Anonyymi

        Aloitus kertoo sen, että aloittaja aamuteeveestä kuuli keskustelua aiheesta. Avasin ketjun sen "herättämänä". Kertoo myös sen , etten itse jaksa tehdä asian hyväksi sen enempää.

        Aloitin tämän ketjun puhtaalta pöydältä. En jatkanut aikaisempaa ketjua.

        Käyttäkää tilaisuutta hyväksi. Kirjoitelkaa,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloitus kertoo sen, että aloittaja aamuteeveestä kuuli keskustelua aiheesta. Avasin ketjun sen "herättämänä". Kertoo myös sen , etten itse jaksa tehdä asian hyväksi sen enempää.

        Aloitin tämän ketjun puhtaalta pöydältä. En jatkanut aikaisempaa ketjua.

        Käyttäkää tilaisuutta hyväksi. Kirjoitelkaa,

        Ehdotus mt-kahvittelun järjestämisestä Riksulaan ei-aktiiviuskovaisen vastuulla, johtuu siitä, että, MT-kahvila Öllerin kadulla alkaa olla entinen ja toimii aktiiviuskovaisten tekohengittämänä. -Kiitos vaan Rainella ja Karille, että näette vaivan. Pitkäaikaiset VANHAT kävijät pääsevät vielä näkemään toisiaan,

        MUTTA uusille ja nuoremmille jotakin muuta.


    • Anonyymi

      OMA APU, PARAS APU

      Ainakin alkuun ja vaikka menisi terapiaan, itsehän siellä joutuu työn tekemään, vaikkakin ohjattuna.

      NETTI

      Netistä löytyy paljon tietoa, ohjeita itserapiaan vaikka masennuksessa. Ja tietääkseni myös nettiterapeutin terapiaan.

      Jos joku viitsisi koota nämä nettimielenterveydenhoitopaikat ja mitä niissä on tarjolla, linkkeineen. Niissä on taustalla ammattihenkilöitä . (Netissä on aina disinformaatiotakin ja ihmeparantajia.)

      • Anonyymi

        Lapset ja nuoretkin soittavat auttaviin puhelimiin.

        Tänä aamuna SOS-lapsikylien auttavaa Chat:ia pitävät kertoivat soittojen lisääntyneen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lapset ja nuoretkin soittavat auttaviin puhelimiin.

        Tänä aamuna SOS-lapsikylien auttavaa Chat:ia pitävät kertoivat soittojen lisääntyneen.

        Apuu chat on nimi. Sinne vaan soittelemaan, lapset ja nuoret.


      • Anonyymi

        NETTITERAPIA on hakusana, jolla löytyy tietoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        NETTITERAPIA on hakusana, jolla löytyy tietoa.

        MISTÄ TIEDÄN, OLENKO MASENTUNUT?

        googlaa tämä hakua sana, löytyy apua arviointiin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        MISTÄ TIEDÄN, OLENKO MASENTUNUT?

        googlaa tämä hakua sana, löytyy apua arviointiin

        "Virallinen" testi, ammattilaisetkin käyttävät

        HAKUSANA: BDI 21


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Voihan sitä käydä lueskelemassa terveys - henkinen hyvinvointi ja mielenterveys

      siis suomi24

    • Anonyymi

      Julkisen puolen mielenterveysvastaanotoista riksulaisille en tiedä.

    • Anonyymi

      Hakusana THL.fi

      sieltä löytyy paljon otsikoita ja luetteloita myös mielenterveysasiaan liittyen

      akuutissa hädässä oleva ei niistä jaksa hyötyä, mutta muiden, esim.KAUPUNGINJOHTAJAN OLISI HYVÄ TIETÄÄ

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      140
      1395
    2. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1205
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      164
      880
    4. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      26
      866
    5. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      154
      762
    6. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      41
      756
    7. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      48
      738
    8. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      54
      733
    9. Ymmärräthän, että sun katkeruus ajaa mut pois

      Sä olet niin itseriittoinen, ettet edes tajua mitä myrkkyä suollat ympärillesi. Olet harhaisessa päässäsi kuvittellut et
      Ikävä
      28
      614
    10. Sun pitää mies unohtaa

      Minut jo. Tiedän että se on sulle tosi hankalaa. Mut sun pitää unohtaa mut jo. Älä kirjoita mulle tänne viestejä enää.
      Ikävä
      37
      585
    Aihe