Kuulin tänään bilsan tunnilla et minkä tahansa linnun ampuminen ilmakolla on kielletty.. Ite ammuskelen ilmakolla joka kesä räksiä alas kun ovat mansikkavarkaisiin tulossa..
Alkoi vaan mietityttää et oliks se ihan totta vai huono vitsi??
Ilmakolla lintujen ampuminen..
8
2125
Vastaukset
- longhunter
Lakihan kieltää ilmaaseiden käytön metsästyksessä eli hommas on laitonta mut eihän siitä kellekkään tarvii puhua oon itekkin joskus ampunu
- kingpin
juu laitonta on mutta hyvä keino pitää mansikat tallessa
- milk_and_biscuits
Piekkarilla saa ampua "vahinkolintuja" kuten harakoita, variksia...
mutta ei ilpparilla, lapissa saa piekkarilla metsästää eräitä lintuja kuten riekkoa, näin jos laki ei ole sitten viime aikoina muuttunut.- little_blåa_dragon
Jospa mie tästä lähin sitten niitä vähän varovaisemmin ilmakolla ammuskelen. Tiedättekö mikä rangaistus siitä seuraa jos jää kiinni?
- milk_and_biscuits
little_blåa_dragon kirjoitti:
Jospa mie tästä lähin sitten niitä vähän varovaisemmin ilmakolla ammuskelen. Tiedättekö mikä rangaistus siitä seuraa jos jää kiinni?
Tuskinpa muuta kuin sakkoa.
- joniztomat
vitsin tyhmä ei tietenkää SAA AMPUUU mut kuka kieltää ampumasta esm yksityisellä alueella :D
- joo on vanha aihe
laki ^^
- Viätäs Tane
Karhua oon hätistelly ilmukalla puutarhasta usseempana vuonna. Vaovaenen vaan on oltava, on se niin noppee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1462912Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3672047- 401777
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii371742Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321421Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931221- 541173
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul328965Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles110948Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53782