Volvo F 87 on uusi työajokkini, auto on 75-6 vuoden mallia mutta täsyin kunnostettu ja vähän ajettu, 8 vaihdetta aluelaatikko ja umpikori perälautanostin.
Tämmöisellä vehkeellä lähden jakamaan tavaraa. hki-lahti, hämeenlinna ja turku väille.
Odotan innoissani ajon alkua kun nämä vanhemmat jykevät volvot ovat vielä AUTOJA ja hyviä ajaa.
Volvo F 87
12
840
Vastaukset
- Anonyymi
Osta vielä puukengät ja rahtarin takki.
- Anonyymi
Enpä ole ajohommissa puukenkiä käyttänyt ja rahtarit takkia en omista vaikka hyvä työtakkivarmast on.
Olen ajellut uutta Scaniaa ja Volvoa mutta parhaana pidän Scania 111-141sarjaa on ajotuntuma kohdallaan,Volvossa sama vanhat sarjat parhaita.
Suurella ilolla lähden ajamaan F kasiseiska volvoa ja hyvä ajo päivätyö pääsääntöisesti.
Autoon on laitettu uudet webastot ja kunnon talvirenkaat alle..lepohyttiä ei ole mutta ei päiväajossa tarvitsekaan.
Nähdään tien päällä.
- Anonyymi
Juu päivähytti on paras jakeluun, on kaikki käden ulottuvilla. Ja takki takaseinällä. Onko Volvossa synkroitu vaihteisto? Itse ajan 2000 luvun paperikiekko autoa. Päivähommia, noin 100-200km päivässä.
- Anonyymi
Puukenkäkuskit ovat oma ihmislajinsa. Niitä ei saa ulos kopista kuin pomo, poliisi tai rautakanki. He vain näes ajavat, eivät kuormaa. Jos puukenkäkuskia pyytää osallistumaan kuormaamiseen saa osakseen silkkaa ylenkatsontaa. Puukenkäkuski on rahtarien kuningas. Ei likaa käsiään vaan ajaa, ajaa ja vain ajaa. Joskus myös toki käy kusella ja paskalla. Naimisen ja syömisen se hoitaa kopissaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Puukenkäkuskit ovat oma ihmislajinsa. Niitä ei saa ulos kopista kuin pomo, poliisi tai rautakanki. He vain näes ajavat, eivät kuormaa. Jos puukenkäkuskia pyytää osallistumaan kuormaamiseen saa osakseen silkkaa ylenkatsontaa. Puukenkäkuski on rahtarien kuningas. Ei likaa käsiään vaan ajaa, ajaa ja vain ajaa. Joskus myös toki käy kusella ja paskalla. Naimisen ja syömisen se hoitaa kopissaan.
Kyllä puukengät on parhaat ajohommissa.
- Anonyymi
Volvossa on synkronoitu vaihteisto ja alulelaatikolla 8 pykälää eli iso alue nappia vaihtamalla ja kytkintä painamalla ja pieni samalla lailla eli päällekkäin sijaitsevat.
Paras laatikko minusta ja on tasauspyörästän lukko on ajelupeli, minulla tulee kilometrejä päivässä 200-400 riippuu reitistä.
Volvo F 87. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Volvossa on synkronoitu vaihteisto ja alulelaatikolla 8 pykälää eli iso alue nappia vaihtamalla ja kytkintä painamalla ja pieni samalla lailla eli päällekkäin sijaitsevat.
Paras laatikko minusta ja on tasauspyörästän lukko on ajelupeli, minulla tulee kilometrejä päivässä 200-400 riippuu reitistä.
Volvo F 87.Paras auto kautta aikojen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paras auto kautta aikojen.
Scania 80-110 oli myös erittäin hyvä,ajelin lb 80 kanikalla täysperävaunu perässä rullakkojakelua,nuppina mahtava,kärryn kanssa nuhapumppu,110 oli mahtava kun vetelin sillä merikontteja siis puolikkaalla.
Mb 1313 oli jakelussa ja kärryn kanssa 2632 olivat Autoja myös!.
- Anonyymi
Hyvä auto on Volvon 86-87 sarja, toi 87 ei pitkään ollu markkinoilla kun tuli uusi malli F 7 sarja sen sijaan F 86 oli vuosia ja oli luotettava auto, F 86 oli ensimmäinen kuormaauto jossa oli aluevaihteisto.
Ajelin silloin vanhaan hyvää aikaa mm kaasua F kasikutosella ja minulla oli täysperävaunu väillä perässä vaikka suurin osa jaosta nupilla HKI-Turku oli päivän keikka ja Hki-Hämeenlinna minulla vakireitit ja joskus oli heittokeikka jopa Helsingistä vaasaan asti.
Uuden auton sain F 10 volvon mutta kasikutosen tunnetta sitä oikeaa kuorma-autoa kaipasin pitkään ja ajoin kasikutosella 600 tuhatta kilometriä ja vikoja ei ollut ja huollot tehtiin säännöllisesti.
Scanian 140 sarjaa ajoin myös täysperää ja puoliperää oli mahtava auto myös ja se nokkamalli 140 sarjan oli peli ja turvallinen iso keula edessä, oi aikoja, oi. - Anonyymi
Volvo 86 tai 87 olivat huippuhienoja ajaa,samalla hytillä oli 84 ja 85 mallit niissä oli pienempi moottori ja ei ollut aluevaihteistoa kuten 86 ja 87 mallissa vaan 84 ja 85 oli peränvaihtaja vaihteistossa.
Aloitim itse ajot bedfordilla siinä ei ollut ohjaustehostajaa ja kylmä hytti talvella.
Satamasta ajettiin kuormia petterillä avolava ja pressun veto usein ja raskas ratti vääntää oli hyvä homma 18v kaverille.- Anonyymi
Moi,minä ajoin ajoja mersulla lp 1313 kaksiakselinen umpikorikuormaauto.
Ajoin espoosta reittejä hankoon,turkuun,lahteen ja porvoo,loviisa,oli hyvä ajo päivän keikka ja 5 päivää vk joka päivä eri reitti.
Mb 1313 oli korkea hytti ja hyvä näkyvyys,uuden auton sain volvon 87 oli järeämpi kuin mersu ja enemmän vaihteita matalampi hytti kuin mersussa ja hyvä ajaa.
- Anonyymi
Mäkisellä oli 87,jossa oli 9,6litran kone.joku Volvon testimalli
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?
Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta812057Tietysti jokainen ansaitsee
Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt181763- 161644
50+ naiset kyl
Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin211450Jotain puuttuu
Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu641384hieman diabetes...
Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo191321- 761298
Välitän sinusta mies
Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv61292En voi sille mitään
Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee121274Miten joku voi käyttää koko elämänsä
siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää101241