Kuukautisten pelko

Anonyymi

Oon siis 14-vuotias, ja en häpeä yhtään menkkoja. Mutta mulla on niissä yks ongelma, eli siis mulla on ollu ihan pienestä asti järjetön veren pelko. Ja mulla alko siis tän vuoden kesälomalla kuukautiset, nii alan aina itkeen ku nään mun kuukautis veren ja oon ihan hysteerinen ja alkaa myös ahistaan. Sit päivän aikana tuntuu etten kykene tekemään mitään koska mulla on kuukautiset, ja vaikka mulla ei ois yhtään kuukautis kipua nii sen mun pelon takia itken melkeen koko päivän ja oon hysteerinen ja makaan melkeen koko päivän vaan sängyssä. Nii en tiiä miten saisin helpotettua tätä pelkoa ees vähän, ja jo menkkojen ajattelu saa mut tärisemään ja melkeen itkeen (ku tällä hetkellä niitä ei oo, ja kohta varmaan taas alkaa). Ja mulla ei oo ees kovin runsaita menkkoja ja silti pelkään sitä ihan hirveenä. Mut niih, päätin nyt kertoo tän asian. Ja ois tosi kiva kuulla onko kellään muulla tämmöstä pelkoa :D

4

335

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Niin ja siis myös jos vaikkapa terveystiedon tunnilla puhutaan menkoista alan täriseen, koitan pidättää itkua, ja sit tuntuu myös etten saa happee. Myös jos joku vaikkapa kaveri puhuu menkoista, oon kyl sanonu mun kavereille asiasta mut ei ne oikeen tajuu miten iso se pelko on. Nii ne silti välillä puhuu asiasta (oon tää keskustelun alottaja)

• Anonyymi

Kokeile e-pillereitä.Ne voi lopettaa kuukautiset.Niin silloin sun ei tartte sitä verta pelätä,kun sitä ei tule. Sä et varmaan ikinä voi hankkia lapsia kun siinä vauvassa on verta kun se syntyy. Mutta aina lapsia voi adoptoida niin ei näe sitä verta synnyttäessä.

• Anonyymi

En varmaan ainakaan vielä viiti kokeilla tota. Ku en tiiä voiko se olla terveydelle jotenki haitaksi? Ja muutenki. Ja nii, itekki oon aatellu että en ehkä voi koskaan hankkia lapsia. Ku mulla on vieläpä piikkipelko ja sitte mulla on tosi matala kipukynnys. Mut joo

• Anonyymi

Älä nyt ainakaan hyvä tyttö ala syömään pillereitä. Ne aiheuttaa kaikenlaisia haittavaikutuksia ja voi käydä kuten minulla, pillerit aiheutti pesäkkeen maksaan. Jos olisin jatkanut pillereitä, olisi voinut kehittyä syöpään.

Minullakin on aina ollut piikki- ja verikammo ja esim. verikokeissa, jo odotustilassa veren haju saa voimaan pahoin. Onhan ne mensut vähän ällöttävät, varsinkin klimpit/hyytymät, mutta mensut nyt vain kuuluvat naisen elämään ja on ns. sisäinen puhdistusmekanismi. Mutta jos ne ahdistaa oikeasti paljon, niin joko vain totut niihin, koska ne ei häviä (vasta kun syystä x kohtu on poistettu) tai puhut asiasta jonkun kanssa, oli se sitten sisko, äiti, terkkari tms. Tsemppiä, kyllä se siitä. Olet onnekas, jos sinulla ei ole edes kipuja, minulla aivan saatanalliset, joiden aikana ei voi kun huutaa ja itkeä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      131
      7105
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      165
      4350
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      54
      3442
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      493
      3096
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      293
      2070
    6. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1733
    7. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      20
      1651
    8. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1563
    9. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      176
      1472
    10. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1426
    Aihe