Vaihtoehtona Corollalle käytetty 7-Bemari

Anonyymi

Tojotistien päiväuni:

https://www.is.fi/autot/art-2000008424859.html

Rohkeasti vaan tojoterot hankkimaan edullinen loistoauto jossa elinaikaa jäljellä enemmän kuin uudessa Corollan rimpulassa. Ihmetyttää kuka ostaa Tojotan kun samalla rahalla saa premiumia.

75

686

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tulee sekä osto, että käyttö liian kalliiksi kuksmannien premiumeilla. Jääkööt kauppaan vaan.

    • Anonyymi

      "– Sanoisin, että kyllähän tuollaisen luksusauton ostaa joka jamppa uutena, mutta vain todella rikkaat ostavat sellaisen käytettynä, Autoimperium-yrittäjä Numminen vitsaili."

      Voiko tuota enää osuvammin sanoa! 😂🤣😅

    • Anonyymi

      Joo. Jos ei elämään kuulu vapaa-aikaa, ja muita rahallisia kuluja ole kuin tuon kanssa puljaaminen, niin tuohan on oiva kinneri siihen tarkoitukseen. Toiset ne vaan osaa sijoittaa tuonkin rahan järkevämmin tulevaisuutta ajatellen. 😁

    • Anonyymi

      Toyotalla ajava ei voi ostaa kunnollista autoa, sillä silloin hän rikkoon kurjuuden ja masentuneisuuden ringin joka on tärkeintä työyhteisössä ja naapurien yhteisössä. Ei kukaan saa nauttia elämästään ja yhteinen kurjuus yhdistää ja on vahva side jota vaalitaan kurjaan loppuun asti.
      Kukaan Tero ei halua joutua lahkonsa hyljeksimäksi vain sen takia että hänellä olisi asiat paremmalla tolalla.

      • Anonyymi

        Mutta jos mä ostan tuollaisen MUSTAN kiiltävän ison premiumin pihaan niin te tojotistit kateellisina kuihdutte kateuteenne ja vihaanne. Te ette uskalla koskaan repäistä elämässä ja nauttia vaikkapa kunnon autosta ja ajamisesta. :-D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta jos mä ostan tuollaisen MUSTAN kiiltävän ison premiumin pihaan niin te tojotistit kateellisina kuihdutte kateuteenne ja vihaanne. Te ette uskalla koskaan repäistä elämässä ja nauttia vaikkapa kunnon autosta ja ajamisesta. :-D

        No mene ja osta! Älä sitä enää täällä itke!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta jos mä ostan tuollaisen MUSTAN kiiltävän ison premiumin pihaan niin te tojotistit kateellisina kuihdutte kateuteenne ja vihaanne. Te ette uskalla koskaan repäistä elämässä ja nauttia vaikkapa kunnon autosta ja ajamisesta. :-D

        Varaa myös uuden Toyotan hintainen kasa touhutonneja. Varaosat maksaa mansikoita ja kaikki mahdollinen menee vaihtoon noilla kilometreillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta jos mä ostan tuollaisen MUSTAN kiiltävän ison premiumin pihaan niin te tojotistit kateellisina kuihdutte kateuteenne ja vihaanne. Te ette uskalla koskaan repäistä elämässä ja nauttia vaikkapa kunnon autosta ja ajamisesta. :-D

        Me ajetas rav nelosella
        222 hv
        8 sek
        5l
        Veroillaan y alle 100 e
        Nelivetoo
        Ei vikaa koskaan BMW ssä aina laittoo
        Missä karvsnoppa BMW t tänään kun ekat pakkaset nyt


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Me ajetas rav nelosella
        222 hv
        8 sek
        5l
        Veroillaan y alle 100 e
        Nelivetoo
        Ei vikaa koskaan BMW ssä aina laittoo
        Missä karvsnoppa BMW t tänään kun ekat pakkaset nyt

        Opettele pelle kirjoittaan ekana!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Me ajetas rav nelosella
        222 hv
        8 sek
        5l
        Veroillaan y alle 100 e
        Nelivetoo
        Ei vikaa koskaan BMW ssä aina laittoo
        Missä karvsnoppa BMW t tänään kun ekat pakkaset nyt

        Netistähän voi kopioida minkä vaan auton tietoja. Kirjoitustyylistä päätellen jantteri ajaa vuoden 2005 Auriksella.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Ja tallissa on luultavasti miljoonien arvoisia autoja, mutta ei halua tulla ryöstetyksi tai aiheuttaa liikaa kateutta ja siksi haluaa sulautua joukkoon perusautolla..


      • Anonyymi

        Eiköhän miljardöörillä ole firman puolesta kuljettaja ja Maybach tai Rollssi ja kellarissa ferrarikokoelma. Rolla sitten ilmoitetaan käyttöautoksi kun ollaan niin tavattoman tavallisia...oikeasti vaan sillä ei aja kuin palvelusväki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän miljardöörillä ole firman puolesta kuljettaja ja Maybach tai Rollssi ja kellarissa ferrarikokoelma. Rolla sitten ilmoitetaan käyttöautoksi kun ollaan niin tavattoman tavallisia...oikeasti vaan sillä ei aja kuin palvelusväki.

        Tässä totuus asiasta:
        https://moorejustinmusic.com/trending/what-cars-do-

        eli maailman rikkaimmat kertoo mitä kertoo, mutta ei se itäauto kuitenkaan taida olla ykkösvalinta:

        https://moorejustinmusic.com/trending/what-cars-do-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tallissa on luultavasti miljoonien arvoisia autoja, mutta ei halua tulla ryöstetyksi tai aiheuttaa liikaa kateutta ja siksi haluaa sulautua joukkoon perusautolla..

        No se, jos mikä on järkevää eikö?...


    • Anonyymi

      Rohkeasti vaan tojoterot hankkimaan edullinen loistoauto jossa elinaikaa jäljellä enemmän kuin uudessa Corollan rimpulassa. Ihmetyttää kuka ostaa Tojotan kun samalla rahalla saa premiumia.

      *********

      Todellista rohkeutta todella tarvitaan, jos ostaa tuollaisen Bemarin. Minä kyllä pystyni helposti ostamaan hybridi-Tojotan käteisellä, mutta tuollaista 200000 km ajettua loisto-Bemaria en huolisi edes ilmaiseksi. Minulle tulisi konkurssi, jos ajaisin sellaisen pihalleni.

      Ei tuollaista autoa edes pätevä autonasentaja pystyisi pitämään kauaa hengissä, ja varsinkin rahat loppuisivat jo ensimmäisen kuukauden aikana. Jo pelkkä dieselvero ja autonkäyttömaksukin ovat varmasti melkein 1000 € vuodessa.

      Eihän kukaan kiellä köyhiä poikasiakaan haaveilemasta tuollaisesta Bemarista, mutta ei sitä kannata itselle hankkia. Hybridi-Tojota on paljon järkevämpi ajopeli Suomessa. Lisäksi Tojotan HYBRID SYNERGY DRIVE voimalinja on valovuosia edellä Bemarin vanhanaikaista tekniikkaa. Tuollaisen Bemarin voi luokitella vain ongelmajätteeksi.

      • Anonyymi

        Outoja uskomuksia ToyotaTeroilla, että jokainen parempi auto olisi aina rikki, kuitenkin ne on liikenteessä 300tkm enemmän ajettuina ja vuosienkin jälkeen parempia ja mukavampia kuin joku Toyotan kinneri. Kyllä ihminen voi olla tyhmä.


      • Anonyymi

        Ehkä S mersu bensakoneella olisi parempi kaasuautoksi muutettuna?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Outoja uskomuksia ToyotaTeroilla, että jokainen parempi auto olisi aina rikki, kuitenkin ne on liikenteessä 300tkm enemmän ajettuina ja vuosienkin jälkeen parempia ja mukavampia kuin joku Toyotan kinneri. Kyllä ihminen voi olla tyhmä.

        Outoja uskomuksia ToyotaTeroilla, että jokainen parempi auto olisi aina rikki, kuitenkin ne on liikenteessä 300tkm enemmän ajettuina ja vuosienkin jälkeen parempia ja mukavampia kuin joku Toyotan kinneri. Kyllä ihminen voi olla tyhmä.

        ************

        Minä en usko saksalaisten autojen luotettavuuteen. Omien kokemusteni mukaan pienetkin Tojotat pysyvät paljon paremmin ajokunnossa kuin suurehkot saksalaiset autot.

        Aikoinaan ajelin itsekin saksalaisilla autoilla, mutta lopulta mittani tuli täyteen. Kun aloin ajella Tojotalla, niin kaikki ongelmat loppuivat kuin seinään. Onhan suurissa saksalaisissa autoissa parempi kyyti kuin Tojotassa, mutta se on hyvin laiha lohtu, jos auto ei ole toimintavarma. Mitä hyötyä on hyväkyytisestä autosta, jos se on aina korjattavana?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Outoja uskomuksia ToyotaTeroilla, että jokainen parempi auto olisi aina rikki, kuitenkin ne on liikenteessä 300tkm enemmän ajettuina ja vuosienkin jälkeen parempia ja mukavampia kuin joku Toyotan kinneri. Kyllä ihminen voi olla tyhmä.

        Terot eivät uskalla, luottomyyjä on lihottanut heidät pullakahveillaan ja aivopessyt Toyota-uskontoon. Siitä ei hevin pääse irti, ja aiheuttaa henkisiä ongelmia.

        Noilla mustilla premiumautoilla ajetaan paljon, kaikissa keleissä, pitkää matkaa, ja kovaa. Toyotilla köpötellään kuntakeskukseen kauppareissulle ja velipojalle kylään, ei pitkää matkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Outoja uskomuksia ToyotaTeroilla, että jokainen parempi auto olisi aina rikki, kuitenkin ne on liikenteessä 300tkm enemmän ajettuina ja vuosienkin jälkeen parempia ja mukavampia kuin joku Toyotan kinneri. Kyllä ihminen voi olla tyhmä.

        Sen kun vaan menette kaikki kehujat vaan ostamaan tuon koslan. Ei se omistukseenne tule täällä itkemällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Outoja uskomuksia ToyotaTeroilla, että jokainen parempi auto olisi aina rikki, kuitenkin ne on liikenteessä 300tkm enemmän ajettuina ja vuosienkin jälkeen parempia ja mukavampia kuin joku Toyotan kinneri. Kyllä ihminen voi olla tyhmä.

        "Outoja uskomuksia ToyotaTeroilla, että jokainen parempi auto olisi aina rikki"

        Kuka niin on muka väittänyt? Sen sijaan saksalainen on aina riski sitä ostettaessa, koska päältäpäin et näe mistään, onko kyseessä täysi susi yksilö. vai kunnossa oleva kikkana.
        Tuollaisen veisin itse ensitöikseni kuntotarkistukseen, jossa paljastuu ne ulkopuoliset viat.
        Moottorin sisuskalujen, ja vaihdelaatikon sisuskalujen kunto ei taas paljastu edes siellä, jotka tulevat sitten todella kalliiksi, jos jotain ongelmia niistä löytyy. Menee helposti uuden Corollan hinta vikojen korjaamiseen.


      • Anonyymi

        Ei meille jää BMW t kun sinä ostaa kaikkk

        Joutuu ajaa rav 4 uus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Terot eivät uskalla, luottomyyjä on lihottanut heidät pullakahveillaan ja aivopessyt Toyota-uskontoon. Siitä ei hevin pääse irti, ja aiheuttaa henkisiä ongelmia.

        Noilla mustilla premiumautoilla ajetaan paljon, kaikissa keleissä, pitkää matkaa, ja kovaa. Toyotilla köpötellään kuntakeskukseen kauppareissulle ja velipojalle kylään, ei pitkää matkaa.

        Ajakaa millä millä ajatte mutta perille pääsette aina Toyotalla

        Rav 4. .222hv


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Outoja uskomuksia ToyotaTeroilla, että jokainen parempi auto olisi aina rikki, kuitenkin ne on liikenteessä 300tkm enemmän ajettuina ja vuosienkin jälkeen parempia ja mukavampia kuin joku Toyotan kinneri. Kyllä ihminen voi olla tyhmä.

        ************

        Minä en usko saksalaisten autojen luotettavuuteen. Omien kokemusteni mukaan pienetkin Tojotat pysyvät paljon paremmin ajokunnossa kuin suurehkot saksalaiset autot.

        Aikoinaan ajelin itsekin saksalaisilla autoilla, mutta lopulta mittani tuli täyteen. Kun aloin ajella Tojotalla, niin kaikki ongelmat loppuivat kuin seinään. Onhan suurissa saksalaisissa autoissa parempi kyyti kuin Tojotassa, mutta se on hyvin laiha lohtu, jos auto ei ole toimintavarma. Mitä hyötyä on hyväkyytisestä autosta, jos se on aina korjattavana?

        Sulla on todennäköisesti ollut Opel Omega. Se ei ole mikään relevantti vertailukohde.


    • Anonyymi

      Noilla pemareilla ajetaan vain oman kodin ja korjaamon väliä. Ja onhan se ihan jees, jos ei autoa muuten tarvitse.

      • Anonyymi

        Noilla pemareilla ajetaan vain oman kodin ja korjaamon väliä. Ja onhan se ihan jees, jos ei autoa muuten tarvitse.

        ********

        Väitteesi on periaatteessa oikein, mutta sanomaasi pitää hieman tarkentaa. Bemari viedään hinausautolla korjamolle, ja haetaan takaisin naapurin miehen varmatoimisella Tojotalla. Tällaista se on luxus-Bemaristin elämä.


      • Anonyymi

        Asia on niin, että Bemaria tarvii alvariinsa korjata, mutta Toyota Corollaa ei koskaa. Corollalle riittää pelkät huollot. Toki jarrupalat ja levyt täytyy jossain vaiheessa uusia. Muita korjauksia Corollaan ei tarvitse tehdä. Corolla on viaton ja virheetön auto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noilla pemareilla ajetaan vain oman kodin ja korjaamon väliä. Ja onhan se ihan jees, jos ei autoa muuten tarvitse.

        ********

        Väitteesi on periaatteessa oikein, mutta sanomaasi pitää hieman tarkentaa. Bemari viedään hinausautolla korjamolle, ja haetaan takaisin naapurin miehen varmatoimisella Tojotalla. Tällaista se on luxus-Bemaristin elämä.

        Naapurissa ei asu mitään tuulipukukansaa!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asia on niin, että Bemaria tarvii alvariinsa korjata, mutta Toyota Corollaa ei koskaa. Corollalle riittää pelkät huollot. Toki jarrupalat ja levyt täytyy jossain vaiheessa uusia. Muita korjauksia Corollaan ei tarvitse tehdä. Corolla on viaton ja virheetön auto.

        Miksi Bemua pitäisi kokoajan korjata?
        Heikkoja on Toyotan kunnia puolustajan argumentit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noilla pemareilla ajetaan vain oman kodin ja korjaamon väliä. Ja onhan se ihan jees, jos ei autoa muuten tarvitse.

        ********

        Väitteesi on periaatteessa oikein, mutta sanomaasi pitää hieman tarkentaa. Bemari viedään hinausautolla korjamolle, ja haetaan takaisin naapurin miehen varmatoimisella Tojotalla. Tällaista se on luxus-Bemaristin elämä.

        Voi näitä epätoivoisyen ja Toyotaansa pettyneitten juttuja. Kaikki rahat kiinni Toyotaan ja sitten tajuaa kuinka kalliit huollot pitää teettää että takuut pysyy voimassa ja surkeus ja melu vituttaa.


    • Anonyymi

      Käytetty Bemari ei ole vaihtoehto käytetylle Corollalle.
      Nimimerkki "Kolmen tonnin Korolla".

    • Anonyymi

      Muutaman vuoden ikäiset bmw, samoin mb ovat lähinnä säälittävän vanhanaikaisen näköisiä.

      • Anonyymi

        Pitääkö auton näyttää Pokemon-lelulta vai petolinnun peräpäältä kuten Toyotat?


      • Anonyymi

        Makuasiota kai on, mutta jossain kohtaa voi jo sanoa ettei sinulla ole ainakaan hyvää makua.


    • Anonyymi

      27 t € lähtee uuden toyota corollan hinnat se on mielestäni aika paljon enempi kuin 23 t € kannattaisi näitten iltasanomien toimittajien tarkistaa faktat ennen kun jutun tekee.

    • Anonyymi

      Luxus autot menettävät arvonsa nopeiten. Ja tuossakin bemarissa on vielä menetystä luvassa, ei tuollaisia juuri kukaan halua ostaa. Ilmaiseksi voisin ottaa. Jäisi rahaa korjaamokäynteihin.

      • Anonyymi

        Tuossa olikin tarkoitus ostaa Bemu joka on jo menettänyt isoimman osan arvostaan, eli on halvempi ja satakertaa parempi kuin uusi Toyota.


    • Anonyymi

      Saksalaista autoa ei meille enää tule.
      Ei jaksa enää surkeaa laatua ja epäluotettavuutta. Vähemmillä murheilla autoilee kun hankkii toyotan. Mutta jokainen saa heittää rahansa mihin lystää ja uskoa mihin uskoo. Suomessahan on uskonnonvapaus.
      Meillä on toyotat vaan elämää helpottamassa.

      • Anonyymi

        Kerropa ne surkeat merkit, mallit ja vuosimallit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerropa ne surkeat merkit, mallit ja vuosimallit.

        Opel Kadett E


      • Anonyymi

        Olet joko tyhmä tai trolli.


      • Anonyymi

        Eikä meille Toyotaa. Kaksi sellaista paskaa ollut ja riitti.


    • Anonyymi

      On vain puolta halvempi kuin bulkki Corolla.

    • Anonyymi

      Tojota myyjäni juuri sanoi että ei kannata mun tojotasta luopua T Martti Keskipörhölä

      • Anonyymi

        Toyotan myyjä on täysin riippumaton tuossa asiassa.🤭


      • Anonyymi

        Sanoiko kuitenkin, että kannattaa vaihtaa ainan uuteen Toyotaan parin vuoden ja alle 20 tkm välein?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanoiko kuitenkin, että kannattaa vaihtaa ainan uuteen Toyotaan parin vuoden ja alle 20 tkm välein?

        2v tai 20 000km jompikumpi kun täyttyy niin silloin aina olen vaihtanut uuteen tojotaan. Myyjä sanoi tää järkevin tapa. Silloin väliraha pysyy maltillisena. T Martti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        2v tai 20 000km jompikumpi kun täyttyy niin silloin aina olen vaihtanut uuteen tojotaan. Myyjä sanoi tää järkevin tapa. Silloin väliraha pysyy maltillisena. T Martti.

        Toyotaan tulee kymmenen vuoden takuu. Onko siinä vanhassa .... kun jatkeessa mitään takuuta ollenkaan? En usko. Ja lisäksi se on jonkun vanha ja käytetty lintta.


    • Anonyymi

      Niin pysyy väliraha maltillisena. Kiitos hyvän jälleenmyyntiarvon. Pysyy erinomaisena koko elinkaaren. Siihen on syynsä.

    • Anonyymi

      Autoilija haluaa luotettavan, mukavan ja edullisen ylläpidettävän auton siksi Toyota.
      Vanha bmw ei ole millään mittarilla mitattuna sitä.

    • Anonyymi

      Jommassa kummassa, iltapv lehdessä oli hienojuttu. Kaverin 600 meseä puolivuotta korjattu ja vielä rikki. Rahaa palanut 4300€.

    • Anonyymi

      Huh huh. Tosin näitän bemarin romuja joutuu korjailemaan isolla rahalla. "Jos riskejä etsii, niin löytyyhän niitä: turbovikoja, dieselin ruiskutuspumppuvikoja, moottorinohjausjärjestelmän vikoja, öljyvuotoa, laturivikoja, starttimoottorivikoja…" Eli kukaan järkevä ei näihin paskoihin kyllä rahojaan upota.

      • Anonyymi

        Huh huh. Tosin näitän bemarin romuja joutuu korjailemaan isolla rahalla. "Jos riskejä etsii, niin löytyyhän niitä: turbovikoja, dieselin ruiskutuspumppuvikoja, moottorinohjausjärjestelmän vikoja, öljyvuotoa, laturivikoja, starttimoottorivikoja…" Eli kukaan järkevä ei näihin paskoihin kyllä rahojaan upota.

        ***********

        Yhteiskunnan pitäisi vaikka väkisin viedä mielentilatutkimukseen poikaset, jotka vakavissaan tällaisia saksalaisia romuja katselevat.


    • Anonyymi

      "Tojotistien päiväuni:"

      Ei vaan pahin painajainen!! 😂😅

    • Anonyymi

      Ymmärrän että moni vierastaa isoa, mustaa loistoautoa. Mutta tuon oudon näköisen itäauton hinnalla saisi vaikka maltillisesti käytetyn X1:n - tuoretta ja luotettavaa tekniikkaa ja ylivertaiset ajo-ominaisuudet.

      Ennenkuin sanot ei, niin mieti kenen tekemä on Toyotan ylpeys, uusi kehuttu Supra. Sehän perustuu BMW:n teknologiaan kokonaan.

      Tietenkin BMW on vain yksi monista järkevistä vaihtoehtoista. Toyota on myös saanut ruinattua teknologiaa Stellantiekselta. Mikset menisi tämän osaamisen alkulähteille? Ei tarvitsisi ihan joka toinen vuosi vaihtaa!

      • Anonyymi

        Ymmärrän että moni vierastaa isoa, mustaa loistoautoa. Mutta tuon oudon näköisen itäauton hinnalla saisi vaikka maltillisesti käytetyn X1:n - tuoretta ja luotettavaa tekniikkaa ja ylivertaiset ajo-ominaisuudet.

        Ennenkuin sanot ei, niin mieti kenen tekemä on Toyotan ylpeys, uusi kehuttu Supra. Sehän perustuu BMW:n teknologiaan kokonaan.

        Tietenkin BMW on vain yksi monista järkevistä vaihtoehtoista. Toyota on myös saanut ruinattua teknologiaa Stellantiekselta. Mikset menisi tämän osaamisen alkulähteille? Ei tarvitsisi ihan joka toinen vuosi vaihtaa!

        *********

        BMW ja Toyota tekevät yhteistyötä ja antavat toisilleen teknistä osaamista. Toyota tosiaan käyttää joissakin malleissa BMW:n tekniikkaa ja BMW puolestaan saa Toyotalta paljon osaamista hybridi- ja vetyautoissa. BMW:n uusi vetyauto on käytännössä Toyota Mirai, mutta korityön BMW tekee itse, koska asiakkaat arvostavat perinteitä. Nykyisin yksikään autotehdas ei pysty tekemään kaikkea itse.

        Toyotan ja BMW:n yhteistyö näkyy siitäkin, että BMW ei ole vielä ilmoittanut lopettavansa polttomoottoriautojen valmistusta. BMW:llä ja Toyotalla saattaa olla vielä joitakin jippoja takataskussa. Mikäli akkuautoista tuleekin fiasko, niin BMW saattaa aloittaa itselataavien hybridiautojen valmistamisen Toyotan piirustusten mukaisesti. Toyotalla on eniten kokemusta sähköisistä voimalinjoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärrän että moni vierastaa isoa, mustaa loistoautoa. Mutta tuon oudon näköisen itäauton hinnalla saisi vaikka maltillisesti käytetyn X1:n - tuoretta ja luotettavaa tekniikkaa ja ylivertaiset ajo-ominaisuudet.

        Ennenkuin sanot ei, niin mieti kenen tekemä on Toyotan ylpeys, uusi kehuttu Supra. Sehän perustuu BMW:n teknologiaan kokonaan.

        Tietenkin BMW on vain yksi monista järkevistä vaihtoehtoista. Toyota on myös saanut ruinattua teknologiaa Stellantiekselta. Mikset menisi tämän osaamisen alkulähteille? Ei tarvitsisi ihan joka toinen vuosi vaihtaa!

        *********

        BMW ja Toyota tekevät yhteistyötä ja antavat toisilleen teknistä osaamista. Toyota tosiaan käyttää joissakin malleissa BMW:n tekniikkaa ja BMW puolestaan saa Toyotalta paljon osaamista hybridi- ja vetyautoissa. BMW:n uusi vetyauto on käytännössä Toyota Mirai, mutta korityön BMW tekee itse, koska asiakkaat arvostavat perinteitä. Nykyisin yksikään autotehdas ei pysty tekemään kaikkea itse.

        Toyotan ja BMW:n yhteistyö näkyy siitäkin, että BMW ei ole vielä ilmoittanut lopettavansa polttomoottoriautojen valmistusta. BMW:llä ja Toyotalla saattaa olla vielä joitakin jippoja takataskussa. Mikäli akkuautoista tuleekin fiasko, niin BMW saattaa aloittaa itselataavien hybridiautojen valmistamisen Toyotan piirustusten mukaisesti. Toyotalla on eniten kokemusta sähköisistä voimalinjoista.

        Vedystå en tiedä, se ei ole vielä vuosiin ajankohtainen. Mutta kerro ihmeessö mitä hybridiosaamista BMW on saanut toyotalta? Nähdäkseni toteutus poikkaa täysin. Ainakaan niisså BMW:n hybrideissä mitä tiedän. Kerro toki jos tiedät BMW:n lainanneen jotain ideaa tai osaa Toyotalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vedystå en tiedä, se ei ole vielä vuosiin ajankohtainen. Mutta kerro ihmeessö mitä hybridiosaamista BMW on saanut toyotalta? Nähdäkseni toteutus poikkaa täysin. Ainakaan niisså BMW:n hybrideissä mitä tiedän. Kerro toki jos tiedät BMW:n lainanneen jotain ideaa tai osaa Toyotalta.

        BMW rakensi ensimmäiset täyssähkärit jo 1972 Münchenin olympialaisiin. Siis 52 vuotta sitten.

        Vuonna 1987 BMW täyssähkärillä.pääsi jo toistasataa kilometria (sen ajan akkuteknologialla). Niitä oli Bundespostilla jakeöuajossakin

        Toyotan eka täyssähkäri on kohtapuoleen tulossa kauppoihin. Ei, en usko että Toitsulla on ollut mitään aähköosaamista tarjota BMW:lle. Kyllä ne on hattu kourassa ja pullean rahapussin kanssa köyneet ostamassa BMW:ltä tekniikkaa


      • Anonyymi

        Faktisesti Toyota kyllä kehitti BMW:lle kutoskoneen uutena versiona, samoin kardaani ja perä. Ja sähkölaitteet Japanian Suprassa omaa luokkaansa, liittimet kullattuja kuten jo 1992 alkaen Corollassa oli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vedystå en tiedä, se ei ole vielä vuosiin ajankohtainen. Mutta kerro ihmeessö mitä hybridiosaamista BMW on saanut toyotalta? Nähdäkseni toteutus poikkaa täysin. Ainakaan niisså BMW:n hybrideissä mitä tiedän. Kerro toki jos tiedät BMW:n lainanneen jotain ideaa tai osaa Toyotalta.

        Vedystå en tiedä, se ei ole vielä vuosiin ajankohtainen. Mutta kerro ihmeessö mitä hybridiosaamista BMW on saanut toyotalta? Nähdäkseni toteutus poikkaa täysin. Ainakaan niisså BMW:n hybrideissä mitä tiedän. Kerro toki jos tiedät BMW:n lainanneen jotain ideaa tai osaa Toyotalta.

        *********

        Yksikään ulkopuolinen ei saa yksityiskohtaisesti tietää sitä, millaisia tietoja BMW ja Toyota toisilleen jakavat, sillä ne ovat tarkoin varjeltuja liikesalaisuuksia. Jotakin nämä firmat toisistaan hyötyvät, koska ne tekevät yhteisyötä toutehkehityksessä. Tulevaisuudessa voidaan hyvin nähdä BMW:n valmistama itselataava hybridiauto sellaisiin maihin, joissa sähköverkko ei riitä sähköautojen lataamiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Faktisesti Toyota kyllä kehitti BMW:lle kutoskoneen uutena versiona, samoin kardaani ja perä. Ja sähkölaitteet Japanian Suprassa omaa luokkaansa, liittimet kullattuja kuten jo 1992 alkaen Corollassa oli.

        Vöitätkö tosissasi että TOYOTA olisi kehittänyt BMW:n kutoskoneen ja voimansiirron? Kas kun ei avaruusolennot.


    • Anonyymi

      Muhevaa menoa laadukkaalla diesel moottorilla ei mikään paha ongelma, jossei tykkää toyodasta

    • Anonyymi

      Miksei noita vanhoja bemareita juuri kukaan sitten osta?

      • Anonyymi

        Mulla autonvaihto edessä ja maksimi 25t€ Sillä saa alle 50tkm ajetun kolmevuotiaan perusauton tai sitten yli 200tkm ajetun kymmenvuotiaan premiumin. Premium on mukavampi ja hiljaisempi, mutta siinäkin on elektroniikka jo vanhentunut. Kun vähän katselee, niin paremmin varusteltuihin uudempiin perusautoihin saa android auto järjestelmän >7" kosketusnäytöllä, langattoman latauksen kännykälle, avaimettoman käynnistyksen, adaptiivisen vakkarin, liikennemerkkitunnistuksen, kaistallapitoavustimen, kaistavahdin, peruutuskameran, LED-ajovalot, kaukovaloautomatiikan, sähkösäätöiset penkit yms. Vanhaan premiumiin näitä kaikkia ei saa. Lisäksi alle 50tkm ajettu auto toimii, sitä ei tarvitse korjata eikä fiksailla ruostepilkkuja tai kiveniskemiä. Premiumit on melkolailla pakko ostaa dieselinä, kun bensana kulutus olisi kova. Näillä eväin itse käännyn uudempaan, niinkuin moni muukin.


      • Anonyymi

        Ei tosiaan noi vanhat loistoautot käy helposti kaupaksi, koska niiden korjaaminen on vaikeaa. Niinpä niitä saakin super halvalla. Sama koskee ässämersuja jotka ovat teknisesti tasolla jolle itäautot eivät koskaan tule pääsemään. Ikävä kyllä jos et osaa fiksata itse, voi mennä tonneja.

        Yhtään järkevämmän kokoiset bemarit käyvät mainiosti kaupaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla autonvaihto edessä ja maksimi 25t€ Sillä saa alle 50tkm ajetun kolmevuotiaan perusauton tai sitten yli 200tkm ajetun kymmenvuotiaan premiumin. Premium on mukavampi ja hiljaisempi, mutta siinäkin on elektroniikka jo vanhentunut. Kun vähän katselee, niin paremmin varusteltuihin uudempiin perusautoihin saa android auto järjestelmän >7" kosketusnäytöllä, langattoman latauksen kännykälle, avaimettoman käynnistyksen, adaptiivisen vakkarin, liikennemerkkitunnistuksen, kaistallapitoavustimen, kaistavahdin, peruutuskameran, LED-ajovalot, kaukovaloautomatiikan, sähkösäätöiset penkit yms. Vanhaan premiumiin näitä kaikkia ei saa. Lisäksi alle 50tkm ajettu auto toimii, sitä ei tarvitse korjata eikä fiksailla ruostepilkkuja tai kiveniskemiä. Premiumit on melkolailla pakko ostaa dieselinä, kun bensana kulutus olisi kova. Näillä eväin itse käännyn uudempaan, niinkuin moni muukin.

        Mulla ei ole mitään noista "hienoista" varusteista, koska ajelen vuoden -71 Lincoln Mark IV: llä edelleenkin....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla ei ole mitään noista "hienoista" varusteista, koska ajelen vuoden -71 Lincoln Mark IV: llä edelleenkin....

        Sillä Lincolnilla onkin tosi kiva lähtee 200 km suuntaansa työreissulle jäisille ja uraisille teille... Menee päivä rattoisasti bensan käryä haistellessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sillä Lincolnilla onkin tosi kiva lähtee 200 km suuntaansa työreissulle jäisille ja uraisille teille... Menee päivä rattoisasti bensan käryä haistellessa.

        On menty tähänkin asti, joten mikä olikaan se ongelmasi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On menty tähänkin asti, joten mikä olikaan se ongelmasi?

        Onnea ja menestystä jatkossakin! En itse ajaisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On menty tähänkin asti, joten mikä olikaan se ongelmasi?

        Paljonko 7.5 litran isolohko-V8 hörppii satasella? Rahamiehiä näemmä :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sillä Lincolnilla onkin tosi kiva lähtee 200 km suuntaansa työreissulle jäisille ja uraisille teille... Menee päivä rattoisasti bensan käryä haistellessa.

        Kalliiksihan tuo käy mutta jos ei olis rahasta kiinni niin voin sanoa että paljon mielummin 60-70-luvun Lincoln tai Cadillac kuin mikään tojo pemari tai mersu. Sainpa kerran kunnian siirtää vm 72 Cadillac Fleetwoodin talvipakkasilla 400 km matkan. Matka-ajo oli yhtä juhlaa ja 7.7 litran isolohko hönki lämpöä kuin lohikäärme. Ei tullut kylmä ja massa piti auton tiessä talviliukkailla. Parkissa hukkalämpö sulatti vielä lumiakin keulan ympäriltä. Ainoa miinus on tankissa käyvä pyörre ja nykyiset bensan hinnat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paljonko 7.5 litran isolohko-V8 hörppii satasella? Rahamiehiä näemmä :D

        Kaikki menee, mitä tankkiin on laittanut. Kuten kaikilla muillakin polttomoottori autoilla ajelevilla. Sen sijaan pääomakulut ovat vastaavasti pyöreä nolla, kun tuo on maksettu viimeistä senttiä myöten jo kaksikymmentä vuotta vuotta sitten. Sen saman rahan, minkä joku laittaa uuden sähköauton kuolettamiseen pääomakuluina, olen minä sen tehnyt jo aikoja sitten. Loput rahat, mitä ei tarvitse liikkumiseen mättää, on kasvamassa korkoa amerikkalaisissa osakkeissa. Ja hyvin näyttää korkoa kertyvän tälläkin hetkellä...


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Skooda on kommunistin kulkuneuvo.

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6203
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3976
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      260
      2373
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1930
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1393
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1306
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1077
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1050
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      996
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      961
    Aihe