Tulevaisuus uhattuna?

Anonyymi

Olemme menossa vääjäämättä kohti sähkömoottoripyörää. Mutta, jos pakoputken huomiota herättävää ja niin miehekästä jylinää ei enää kuuluukaan katukuilujen kajahtelevissa kanjoneissa tai haja-asutusalueita halkovilla ajoväylillä, niin onko moottoripyöräilyssä enää mitään hohtoa?

49

1296

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Itselle ei ole äänet koskaan olleet se juttu.

      Kunhan kulkua löytyy ja ajo-ominaisuudet ovat kohdallaan niin voimanlähde ei ole niin justiinsa vaikkei se enää bensakäyttöinen olisikaan.

      • Anonyymi

        Ensimmäinen asiakommenttisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensimmäinen asiakommenttisi.

        Kyllä siihen että sähköpyörät olisivat laajasti käytössä, menee vielä pitkään , moottoripyörä on kuitenkin harrastusväline eli ei välttämätön. Jos bensa kallista niin ajomäärä pienenee, mutta ei lopu kokonaan . Moottoripyöriä on maailmassa monta jäljellä nyt ajetaan 50v pyörillä kun kunnostettu. Sähköpyörät on liian painavia normaali käytössä ? Mulla boxer moottoripyörä ei juuri aiheuta melua.


    • Anonyymi

      Melua voi tuottaa ja ihmisiä häiriköidä monilla muillakin keinoilla, kuin moottoripyörällä.

      Minusta moottoripyöräilyn pointti on ihan jossain ihan muualla, kuin melussa, vaikka jotkut tahot näyttävätkin nauttivan melun tuottamisesta.

      Parhaimmillaan moottoripyöräily on, kun ei varsinaisesti ole menossa minnekään, lämpötila on 18-22 asteen välillä, muu liikenne vähäistä, keli kuiva, aurinko paistaa, tie hyväpintainen, mutkainen ja mäkinen, maisemat komeita.

      • Anonyymi

        Anarkistiporukka haluaa ärsyttää muita ihmisiä metelillä ja liikenteessä sikailemalla. Pitää yrittää ymmätää näitä säälittäviä ihmisenkuvia. Heillä ei ole elämässään asiat kohdallaan. Rakkain ihminen on oma, röökiä kiskova äiti ja seurustelukumppanina räksyttävä koira.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anarkistiporukka haluaa ärsyttää muita ihmisiä metelillä ja liikenteessä sikailemalla. Pitää yrittää ymmätää näitä säälittäviä ihmisenkuvia. Heillä ei ole elämässään asiat kohdallaan. Rakkain ihminen on oma, röökiä kiskova äiti ja seurustelukumppanina räksyttävä koira.

        Olet ymmärtänyt väärin. Kyse on nysvistä perheenisistä, jotka kuvittelee olevansa vapaita ja anarkistisia. Pyllyreiän alla tärisevä pyörä tuntuu tosi syntiseltä ja bensapistoolin laittaminen tankin reikään vähän liian roisilta, mutta siksi se HD tuntuukin niin ihanan tuhmalta anarkismilta. Sen pitäminen anarkismina on loukkaus oikeaa anarkismia kohtaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet ymmärtänyt väärin. Kyse on nysvistä perheenisistä, jotka kuvittelee olevansa vapaita ja anarkistisia. Pyllyreiän alla tärisevä pyörä tuntuu tosi syntiseltä ja bensapistoolin laittaminen tankin reikään vähän liian roisilta, mutta siksi se HD tuntuukin niin ihanan tuhmalta anarkismilta. Sen pitäminen anarkismina on loukkaus oikeaa anarkismia kohtaan.

        Entäs kyykyillä kaahaavat temppukeket?


    • Anonyymi

      Saahan ne kulkemaan myös uusiutuvilla polttoaineilla. Niitä on jatkuvasti kehitteilllä. Mulla on yksi projekti kehitteillä muutostöineen. Tarkoituksena on saada se kulkemaan E85:llä. Ei mikään uusi keksintö. Suomessa on jo aikaisemmin ainakin yksi Moto Guzzi munnetttu alkoholikäyttöiseksi.

    • Anonyymi

      Minulle on moottoripyöräily parhaimmillaan pitkän matkan ajossa matkakamat kyydissä. Keliä ei aina voi valita, mutta ajokamat sen mukaan.

    • Anonyymi

      Eiköhän niitä vaihtoehtoja tule olemaan. Uusiutuva diesel, häkäpönttö, alkoholi jne.

      Itse olen haaveillut dieselin asentamisesta vanhaan pyörään. Ajan paljon arkiajoa ja pitkähköjäkin matkoja 60v pyörällä, eikä vähäinen teho haittaa. Dieselillä saisi kulutuksen alas. Mm. diesel-Enfield vie jotqin pari litraa satasella.

      Toinen kovan luokan vehje olisi sivuvaunuun asennettu häkäpönttö. Se olisi tosin korostuneesti harrastuslaite, sen verran vaivalloista on niillä ajaminen.

    • Anonyymi

      Moottoripyörä on moottoripyörä, sähköpyörä on.... no ei ainakaan moottoripyörä, olisko moottoripyörän korvike, neitimäinen homoversio?

      • Anonyymi

        No sehän on tietysti sähkömoottoripyörä. Hyvällä kypärällä ei tarvita edes korvatulppia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No sehän on tietysti sähkömoottoripyörä. Hyvällä kypärällä ei tarvita edes korvatulppia.

        Ei se tulppien tarve ole kiinni pakoputkista eikä kypärän laadusta vaan pyörän aerodynamiikasta. Osta yksi niin huomaat kyllä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se tulppien tarve ole kiinni pakoputkista eikä kypärän laadusta vaan pyörän aerodynamiikasta. Osta yksi niin huomaat kyllä.

        Paskan marjat. Se voi olla kiinni monesta asiasta, joista yksi on pakoputket. Ota asioista selvää ennen kuin alat päteä netissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paskan marjat. Se voi olla kiinni monesta asiasta, joista yksi on pakoputket. Ota asioista selvää ennen kuin alat päteä netissä.

        Syö vaan marjas. Jos otan killerin irti tuosta mun Kotarista, niin meteli pyörän sivulla on aivan hävytön, mutta ei se liikkeessä kuulu kypärän sisään edes häiritsevästi. Tuulen humina on se mikä on epäterveellistä ja miksi tarvitsen kunnon tulpat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syö vaan marjas. Jos otan killerin irti tuosta mun Kotarista, niin meteli pyörän sivulla on aivan hävytön, mutta ei se liikkeessä kuulu kypärän sisään edes häiritsevästi. Tuulen humina on se mikä on epäterveellistä ja miksi tarvitsen kunnon tulpat.

        Niin meinaat, että kaikki pyörät on niitä sinun KTM:iä? Uskon kyllä, että siinä asia on noin, mutta on pyöriä, joissa pakoputkilla on tuossa vaikutusta. Tutulla on vanha brittiläinen v-twin, jossa on pieni tankki eikä mitään äänenvaimennusta. Toinen pakoputki oli koko viime kesän irti. Iskee tulta siinä putken juuresta. Koska tankki on niin pieni, ei sekään ole estämässä mekkalan pääsyä kuskin korviin. Mekkala on aivan käsittämätön ja vaatii tulpat paikallaan kaasutellessakin.

        Toisaalta taas omassa pyörässäni en tarvitse tulppia, vaikkei ole mitään katteita tai tuulisuojia.

        Syitä voi siis olla monia, ja joissain pyörissä tuo pakoputkipuoli voi oikeasti vaikuttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin meinaat, että kaikki pyörät on niitä sinun KTM:iä? Uskon kyllä, että siinä asia on noin, mutta on pyöriä, joissa pakoputkilla on tuossa vaikutusta. Tutulla on vanha brittiläinen v-twin, jossa on pieni tankki eikä mitään äänenvaimennusta. Toinen pakoputki oli koko viime kesän irti. Iskee tulta siinä putken juuresta. Koska tankki on niin pieni, ei sekään ole estämässä mekkalan pääsyä kuskin korviin. Mekkala on aivan käsittämätön ja vaatii tulpat paikallaan kaasutellessakin.

        Toisaalta taas omassa pyörässäni en tarvitse tulppia, vaikkei ole mitään katteita tai tuulisuojia.

        Syitä voi siis olla monia, ja joissain pyörissä tuo pakoputkipuoli voi oikeasti vaikuttaa.

        Se on kyllä tuuli joka korvissa suhisee , se pakoputken ääni kuuluu kaikille muille, mutta ei juuri sen kuskin korviin . Täällä näitä faktoja kirjoittelee sellaiset jotka ei itse mp;llä aja .


    • Anonyymi

      Kyllä sitä asiallista akkusähkömotskaria saamme vielä tovin odotella!
      Ennenkuin pyörän paino, toim.säde ja latausnopeus on hyväksyttävällä tasolla?
      Tai tietenkin vaikuttaa sekin, mitä vaatii! Onhan noita s.potkulautojakin!
      Vety antaa kyllä tännekin kulkupuolelle paremmat speksit!
      Ja niitä on jo kehitteilläkin!

    • Anonyymi

      Mielestäni äänet ovat jo jonkinmoinen turvallisuustekijä , mp kun on muutenkin heikommin havaittava ajoneuvo , sekä tietysti ennaltaehkäisee eläinten juoksentelua eteen. Matala lotkotus myös tekee hyvän mielen kuulijalle , muu on kateellisten panettelua jotka itkevät pääasiassa repivistä korkeista äänistä joita mopot tuottavat viritellessä.

      • Anonyymi

        Käsistään kätevä sähkömopoilija voi asentaa menopeliinsä sellaisen "räpättimen", eli kiinnittää etuhaarukkaan pyykkipojalla jäykästä pahvista, tai jos aikoo saada räväkämmät äänet, sellaisen kuttaperkaisen liuskan, joka pinnoihin osuessaan räpättää ja tuottaa vauhdin hurmaa kuskille ja kateutta sivustaseuraajille!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käsistään kätevä sähkömopoilija voi asentaa menopeliinsä sellaisen "räpättimen", eli kiinnittää etuhaarukkaan pyykkipojalla jäykästä pahvista, tai jos aikoo saada räväkämmät äänet, sellaisen kuttaperkaisen liuskan, joka pinnoihin osuessaan räpättää ja tuottaa vauhdin hurmaa kuskille ja kateutta sivustaseuraajille!

        Voin kertoa sinulle, jolla ei ole mitään kokemusta ja käsitystä moottoripyöristä, että moottori on moottoripyörän sielu. Siksi laitetta sanotaan moottoripyöräksi.

        Sinulle varmasti riittää harrastukseksi kykyjäsi vastaava kuttaperkkaliuska, nauti sinä siitä.

        Me oikeat motoristit odotamme jo kevättä, huollamme moottorin ja kiiloitamme moottoripyörämme talven aikana.
        Huhtikuussa viimeistään on aika herättää moottorin sielu henkiin, tuntea sen lämpö ja voima.
        Rauhallisessa ajossa se lotkottaa rytmikkäästi ja nautinnollisen leppoisasti, kun sitä käsketään, muuttuu ääni murinaksi, repivää voimaa tulee tulvimalla, kehoon kohdistuvat g-voimat ja vastaan laittava ilmanpaine kertoo, että ääni ei lähde kuttaperkkaliuskasta, vaan MOOTTORISTA.
        Moottoria ja sen voimaa pitää myös kunnioittaa, siinä voi olla 200 kertaa enemmän hevosvoimia, kuin sitä ohjastavassa kuljettajassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voin kertoa sinulle, jolla ei ole mitään kokemusta ja käsitystä moottoripyöristä, että moottori on moottoripyörän sielu. Siksi laitetta sanotaan moottoripyöräksi.

        Sinulle varmasti riittää harrastukseksi kykyjäsi vastaava kuttaperkkaliuska, nauti sinä siitä.

        Me oikeat motoristit odotamme jo kevättä, huollamme moottorin ja kiiloitamme moottoripyörämme talven aikana.
        Huhtikuussa viimeistään on aika herättää moottorin sielu henkiin, tuntea sen lämpö ja voima.
        Rauhallisessa ajossa se lotkottaa rytmikkäästi ja nautinnollisen leppoisasti, kun sitä käsketään, muuttuu ääni murinaksi, repivää voimaa tulee tulvimalla, kehoon kohdistuvat g-voimat ja vastaan laittava ilmanpaine kertoo, että ääni ei lähde kuttaperkkaliuskasta, vaan MOOTTORISTA.
        Moottoria ja sen voimaa pitää myös kunnioittaa, siinä voi olla 200 kertaa enemmän hevosvoimia, kuin sitä ohjastavassa kuljettajassa.

        Minä taas voin kertoa sinulle, että koneella ei ole sielua. Se on mekaaninen laite, jossa ei ole mitään henkisyyteen viittaavaa.

        Se tunne moottorin sielukkuudesta on käyttäjän päässä. Toisin sanoen jos polttomoottori, sen ääni ja muut ominaisuudet ovat sinulle tärkeitä, eivät ne välttämättä ole sitä muille. Älä kuvittele, että sinun makusi ja mielipiteesi olisi Ainoa Oikea (tm) ja muiden pitäisi olla samaa mieltä.

        Sähkömoottoripyörästä voi löytää ihan yhtä hyvin sitä sielukkuutta kuin polttomoottoristakin. Sähkövehkeissä on hyvä potentiaali räjähtävään voimaan. Vääntöä riittää ihan eri tavalla kuin bensakoneessa.

        Itse en viehäty sähköpeleistä, mutta se ei tarkoita että ne olisivt jotenkin lähtökohtaisesti kelvottomia. Minun tunneperäinen suhteeni kylmään rautaan ei ole se, joka määrittää oikean ja väärän. Huom. myöskään sinun tunteelliset suhteesi polttomoottoriin eivät määritä minkä voi kokea sielukkaaksi ja minkä ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voin kertoa sinulle, jolla ei ole mitään kokemusta ja käsitystä moottoripyöristä, että moottori on moottoripyörän sielu. Siksi laitetta sanotaan moottoripyöräksi.

        Sinulle varmasti riittää harrastukseksi kykyjäsi vastaava kuttaperkkaliuska, nauti sinä siitä.

        Me oikeat motoristit odotamme jo kevättä, huollamme moottorin ja kiiloitamme moottoripyörämme talven aikana.
        Huhtikuussa viimeistään on aika herättää moottorin sielu henkiin, tuntea sen lämpö ja voima.
        Rauhallisessa ajossa se lotkottaa rytmikkäästi ja nautinnollisen leppoisasti, kun sitä käsketään, muuttuu ääni murinaksi, repivää voimaa tulee tulvimalla, kehoon kohdistuvat g-voimat ja vastaan laittava ilmanpaine kertoo, että ääni ei lähde kuttaperkkaliuskasta, vaan MOOTTORISTA.
        Moottoria ja sen voimaa pitää myös kunnioittaa, siinä voi olla 200 kertaa enemmän hevosvoimia, kuin sitä ohjastavassa kuljettajassa.

        ... ja mikä se sellainen "oikea" motoristi on, joka lähinnä hinkkaa mopoaan vuoden pisimmän ajokauden eli talven yli? Eikös oikean motoristin pitäisi ajaakin sillä pyörällään? Vai paleltaako pikku varpaita? No, eipähän sille oikealle motoristillekaan mitään virallista määritelmää ole. Kaipa tuollaiset lämpimän sään sunnuntaiajelijatkin saa itseään sellaiseksi kutsua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ... ja mikä se sellainen "oikea" motoristi on, joka lähinnä hinkkaa mopoaan vuoden pisimmän ajokauden eli talven yli? Eikös oikean motoristin pitäisi ajaakin sillä pyörällään? Vai paleltaako pikku varpaita? No, eipähän sille oikealle motoristillekaan mitään virallista määritelmää ole. Kaipa tuollaiset lämpimän sään sunnuntaiajelijatkin saa itseään sellaiseksi kutsua.

        Sinulla ei ole mitään käsitystä moottoripyöräilystä, eikä moottoripyöristä. Miten olisi sähköpotkulauta, se voisi olla sinun juttusi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla ei ole mitään käsitystä moottoripyöräilystä, eikä moottoripyöristä. Miten olisi sähköpotkulauta, se voisi olla sinun juttusi.

        Ok. Kerro mitä on moottoripyöräily niin voin ottaa oppia mestarilta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ok. Kerro mitä on moottoripyöräily niin voin ottaa oppia mestarilta.

        Palstan nimi on moottoripyöräily, jos et siitä mitään tiedä, olet väärällä palstalla.

        Etsi joku joka pitää sinua kädestä kiinni, sitä tunnut tarvitsevan eniten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Palstan nimi on moottoripyöräily, jos et siitä mitään tiedä, olet väärällä palstalla.

        Etsi joku joka pitää sinua kädestä kiinni, sitä tunnut tarvitsevan eniten.

        Selvä juttu.

        Olen aina kuvitellut, että moottoripyöräilyssä olisi kyse ihmisestä ja kulkemisesta. Siitä, että matkataan sillä pyörällä millä halutaan sinne minne halutaan. Nähdään ja koetaan lähiseutuja tai etäämmällä olevia tavalla, joka on mahdollista vain moottoripyörän selässä. Ajetaan sitten nopeasti tai hitaasti, niin moottoripyörä tarjoaa maailmaan oman erityisen perspektiivinsä. Se tuo kuskin lähelle luonnon elementtejä.

        Moottoripyöräily on myös yhteyttä teknologiaan. Monille se on viimeisenkin suorituskyvyn pisaran puristamista. Toisille matalaviritteisen koneen raakaa soundia. Jotkut viehättyvät alkeellisen tekniikan kanssa pähkäilemisestä ja joitakuita taas kiinnostaa kehityksen uudet suunnat, kuten sähkön käyttö moottoripyörän voimanlähteenä. Voiman muodosta ja teknologisesta hienostuneisuudesta riippumatta motorismi on parhaimmillaan ihmisen ja teknologian yhteispeliä; syvää huolehtimista ja sanatonta keskustelua. Koneen mahdollisuudet pitää ymmärtää ja oppia elämään sen ehdoilla, oli se moottori millainen hyvänsä.

        Moottoripyöräilyssä on kyse myös itsensä haastamisesta. Toisille se löytyy vauhdista, toisille taas luonnon olosuhteiden voittamisesta. Minulle talvimoottoripyöräily on tärkeä osa moottoripyöräilyä. Se vaatii itsensä karaisemista ja määrätietoista valmistautumista. Talvimotorismi on itsensä ja pyörän valmistamista vaativimpaan ajokauteen. Useimmille kesä on se todellinen motoristin vuodenaika. Ja perustelut tälle ovat toki olemassa ja hyvät. Kesällä tunne liikkumisen vapaudesta korostuu. Itsensä haastaminen voi tapahtua myös tekniikan parissa. Kesällä kuulostellaan konetta tarkalla korvalla, talvella hierotaan se entistäkin paremmaksi kulkijaksi.

        Minusta moottoripyöräily on moninaisuutta ja samalla hyvin yksilöllistä. Kukin muovaa motorismin omaan muottiinsa. Kyse ei ole vain yhdenlaisesta lajista, vaan rönsyilevästä ja kehittyvästä kokonaisuudesta, joka kiehtoo ihmeen erilaisia ihmisiä ihmeen erilaisista syistä.

        Tällä palstalla tuntuu törmäävän usein siihen asenteeseen, että vain tietty merkki, teknologia tai tapa ajaa on oikeaa moottoripyöräilyä ja kaikki muu on väärin. En allekirjoita tai oikein ymmärräkään sitä näkökulmaa.

        Kun kerran olet eri mieltä niin antaa kuulua. Viikon jo olen odottanut, mutta ei ole kuulunut sitä sinun näkökulmaa moottoripyöräilyyn.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ... ja mikä se sellainen "oikea" motoristi on, joka lähinnä hinkkaa mopoaan vuoden pisimmän ajokauden eli talven yli? Eikös oikean motoristin pitäisi ajaakin sillä pyörällään? Vai paleltaako pikku varpaita? No, eipähän sille oikealle motoristillekaan mitään virallista määritelmää ole. Kaipa tuollaiset lämpimän sään sunnuntaiajelijatkin saa itseään sellaiseksi kutsua.

        Oikea motoristi on sellainen vajaaälyinen ja äärioikeistolainen, huonokuntoinen tupakoiva mätisäkki joka ei välitä tippaakaan muista ihmisistä tai laista ylipäätään ja yrittää saada aikaan mahdollisimman paljon häiriötä ja meteliä esim. polttamalla kumia. Näin siis heidän omasta mielestään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä taas voin kertoa sinulle, että koneella ei ole sielua. Se on mekaaninen laite, jossa ei ole mitään henkisyyteen viittaavaa.

        Se tunne moottorin sielukkuudesta on käyttäjän päässä. Toisin sanoen jos polttomoottori, sen ääni ja muut ominaisuudet ovat sinulle tärkeitä, eivät ne välttämättä ole sitä muille. Älä kuvittele, että sinun makusi ja mielipiteesi olisi Ainoa Oikea (tm) ja muiden pitäisi olla samaa mieltä.

        Sähkömoottoripyörästä voi löytää ihan yhtä hyvin sitä sielukkuutta kuin polttomoottoristakin. Sähkövehkeissä on hyvä potentiaali räjähtävään voimaan. Vääntöä riittää ihan eri tavalla kuin bensakoneessa.

        Itse en viehäty sähköpeleistä, mutta se ei tarkoita että ne olisivt jotenkin lähtökohtaisesti kelvottomia. Minun tunneperäinen suhteeni kylmään rautaan ei ole se, joka määrittää oikean ja väärän. Huom. myöskään sinun tunteelliset suhteesi polttomoottoriin eivät määritä minkä voi kokea sielukkaaksi ja minkä ei.

        Nämä "sielutyypit" ovat aina jotenkin säälittävän surullisia.

        Kun bensaa räjäytellään jossain putkessa ja siitä syntyy myrkyllisiä päästöjä niin se on "sielu" :D

        Voi että mä kärsin..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nämä "sielutyypit" ovat aina jotenkin säälittävän surullisia.

        Kun bensaa räjäytellään jossain putkessa ja siitä syntyy myrkyllisiä päästöjä niin se on "sielu" :D

        Voi että mä kärsin..

        Mekaanisessa laitteessa ei ehkä ole sielua, mutta osoittaa sielun köyhyyttä jos ei kykene siihen sielukkuutta kuvittelemaan.

        Vaikka eihän musiikkikaan ole kuin ääniä, kirjallisuus kirjaimia paperilla ja ihminen pelkkiä atomeita. Vain höpsö ajattelee että niissä olisi mitään enemmän. Eiks totta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mekaanisessa laitteessa ei ehkä ole sielua, mutta osoittaa sielun köyhyyttä jos ei kykene siihen sielukkuutta kuvittelemaan.

        Vaikka eihän musiikkikaan ole kuin ääniä, kirjallisuus kirjaimia paperilla ja ihminen pelkkiä atomeita. Vain höpsö ajattelee että niissä olisi mitään enemmän. Eiks totta?

        Todellista järjen köyhyyttä on myrkyttää ilmaa bensaa polttamalla ja aivan turhaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todellista järjen köyhyyttä on myrkyttää ilmaa bensaa polttamalla ja aivan turhaan.

        Ei kuitenkaan ihan yhtä tyhmää, kuin sinun saastuttaminen ilmakehää, ulospuhaltamalla hiilidioksidia ja suolistokaasuja.


    • Anonyymi

      Mitä kovemmat äänet, sen tyhjempi on kuskin pää.
      Ilmeiseti jääneet lapsena huomioitta tms.

    • Anonyymi

      Ostin sähköisen Vespan. Harrikkaa ei ole yhtään ikävä.

      • Anonyymi

        Aika nolo. Olisit kokeillut kunnollista moottoripyörää.


    • Anonyymi

      Kaikki moottoripyörät ovat lapsellisten huomiohuorien leluja.

      • Anonyymi

        Jaa. Miksikäs tuota sinun kirjoittelua pitäisi kutsua?


    • Anonyymi

      Loisto äänineen on mennyttä kertakaikkisesti.

    • Anonyymi

      Toivottavasti bensa maksaa kesällä 10 euroa per litra.

      • Anonyymi

        Harmillista olisi, mutta antaisi motoristeille etua autoilijoihin nähden. Minä ainakin jättäisin kaikki autoilut pois ja ajaisin pakolliset ajot kaksipyöräisellä. Se kun kuluttaa selvästi selvästi vähemmän. Lyhyet lihasvoimalla kuten tähänkin saakka ja pidemmät moottorin voimin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harmillista olisi, mutta antaisi motoristeille etua autoilijoihin nähden. Minä ainakin jättäisin kaikki autoilut pois ja ajaisin pakolliset ajot kaksipyöräisellä. Se kun kuluttaa selvästi selvästi vähemmän. Lyhyet lihasvoimalla kuten tähänkin saakka ja pidemmät moottorin voimin.

        No ei todellakaan kuluta moottoripyörä "selvästi vähempää".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harmillista olisi, mutta antaisi motoristeille etua autoilijoihin nähden. Minä ainakin jättäisin kaikki autoilut pois ja ajaisin pakolliset ajot kaksipyöräisellä. Se kun kuluttaa selvästi selvästi vähemmän. Lyhyet lihasvoimalla kuten tähänkin saakka ja pidemmät moottorin voimin.

        Moottoripyöriin kilpi myös eteen ja pakolliset katsastukset kuten autoillakin, että oltaisiin samalla viivalla. Samat turvavarusteet myös pakollisiksi moottoripyöriin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei todellakaan kuluta moottoripyörä "selvästi vähempää".

        Minun pyörä vie n. 4 litraa sadalla. Auto sellaisen 7-8. Jos tuo ei ole selvä ero niin en tiedä mikä sitten on.

        Ja moottoripyörällä minä ne ajot yleensä ajankin, oli sitten kesä tai talvi. Paitsi sellaiset, joissa jalkapeli, polkupyörä tai julkiset toimii paremmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moottoripyöriin kilpi myös eteen ja pakolliset katsastukset kuten autoillakin, että oltaisiin samalla viivalla. Samat turvavarusteet myös pakollisiksi moottoripyöriin.

        Niin millä viivalla?

        Kyllä minulle kilpi ja katsastus kävisi. Eikä nuo turvamääräyksetkään häiritsisi kun ajan sen verran vanhalla pyörällä ettei vaikuttaisi. Muuten kyllä onneton idea.

        Voisihan noita kaksi- ja nelipyöräisiä muillakin tavoin laittaa samalle viivalle. Minulla olisi muutama ihan yhtä hyvä idea kuin nuo sinun.

        Ainakin kaupungeissa voisi autojen koon määrätä samaksi kuin moottoripyörän. Tai miksei vaikka polkupyörän. Vaihtoehtoisesti autojen määrän voisi vähentää samalle tasolle moottoripyörien kanssa. Ei joutuisi joka ikinen päivä kärsimään kaupungin läpeensä täyttävistä peltilootista. Oltaisiin samalla viivalla.

        Lisäksi autojen käyttöiän pitäisi olla vähintään 60 vuotta, kuten minun moottoripyörälläni. Samalle viivalle vaan kertakäyttökulttuuria vastustamaan.

        Autoilijoiden pitäisi käyttää kypärää ja muita moottoripyöräilystä tuttuja ajovaatteita.

        Musavehkeet pois autoista. Ei jaksa kuunnella sitä loputonta jumputusta. Tänne vaan samalle viivalle.

        Dieselmoottoripyörä (mm. Sommer diesel) kuluttaa n. kaksi litraa sadalla. Autojen kulutus pitäisi määrätä yhtä matalaksi.

        Eiks oo kivaa! Keksitäänkö vielä lisää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun pyörä vie n. 4 litraa sadalla. Auto sellaisen 7-8. Jos tuo ei ole selvä ero niin en tiedä mikä sitten on.

        Ja moottoripyörällä minä ne ajot yleensä ajankin, oli sitten kesä tai talvi. Paitsi sellaiset, joissa jalkapeli, polkupyörä tai julkiset toimii paremmin.

        No tuossa vika on autossa, joka kuluttaa erityisen paljon verrattuna nykyautoihin. Ja sitten jos puhutaan sähköautoista niin se sun prätkäsi ei voi mitenkään kuluttaa vähempää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No tuossa vika on autossa, joka kuluttaa erityisen paljon verrattuna nykyautoihin. Ja sitten jos puhutaan sähköautoista niin se sun prätkäsi ei voi mitenkään kuluttaa vähempää.

        Ja kulutus on vain yksi asia. Suurin osa moottoripyöristä aiheuttaa autoa pahemmat PÄÄSTÖT. Siellä on tehty vaikka mitä virityksiä ja muutenkin moottoripyörille ei päästömääräykset ole yhtä tiukat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No tuossa vika on autossa, joka kuluttaa erityisen paljon verrattuna nykyautoihin. Ja sitten jos puhutaan sähköautoista niin se sun prätkäsi ei voi mitenkään kuluttaa vähempää.

        Tiedän kyllä erittäin hyvin, että eri autot kuluttavat eri määrän polttoainetta. Tiedän myös, että autoni on vanha. Noin 50 vuotias jo. Mutta miten se tähän liittyy? Sanoin, että moottoripyöräni kuluttaa selvästi vähemmän kuin autoni. Tämä tosiseikka ei muutu, vaikka naapurin auto kuluttaisi vähemmän.

        Ja sitten jos puhutaan vähäisemmästä kulutuksesta, niin minun ajoilla autoni kuluttaa vähemmän kuin keskiverto. Viimeksi ajoin yli kuukausi sitten. Sitä ennen oli kolmen viikon tauko.

        Suurimman osan liikkumisestani hoidan kävellen ja polkupyörällä. Mikään sähköauto ei voi kuluttaa vähempää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moottoripyöriin kilpi myös eteen ja pakolliset katsastukset kuten autoillakin, että oltaisiin samalla viivalla. Samat turvavarusteet myös pakollisiksi moottoripyöriin.

        Etu kilpi poistettiin pääasiassa aiheutti vammoja, moottoripyöräiijälle ja törmäyksessä jalankulkijalle, ja siksi että muualla maailmassa se poistettiin. Vähän kuin autojen lisäjarruvalo alussa jyrkkä kielto, kohta oli pakollinen? Niin ne auto ja moottoripyörä tehtaat muuttaa pienen Suomen lakeja? Ja katsastus : huomattiin kuinka kalliiksi se tulisi, siis valtiolle ? Mutta aina nämä vinkujat yrittää jotain tehdä hankalaksi? Siitä EU on hyvä että nämä tyhmät maalaisjuntit eivät saa tahtoaan läpi enää.


    • Anonyymi

      Kyllä siihen vääjäämättä mennään ei auta, rautapersehommiin haastetta!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      145
      8510
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2399
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

      Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      27
      2210
    4. Et olisi piilossa enää

      Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      36
      1872
    5. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      95
      1758
    6. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      181
      1727
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

      Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      21
      1272
    8. Tunnekylmä olet

      En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      108
      1133
    9. Taisit sä sit kuiteski

      Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      5
      1019
    10. Oletko miten

      Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      53
      1015
    Aihe