Olen 14v ja kasvavassa iässä. Onko näköni huono vai erittäin huono? Hajataitteisuutta ei löydy. En pidä laseja koulussa kiusaamisvaaran vuoksi. Mitä teen? Sain lasit 7 vuotiaana ja lentäjä unelma meni. Olen pärjännyt 7 vuotta ilman laseja.
Sain -3,5 näkö tulokset?
4
1008
Vastaukset
- Anonyymi
Minulla oli näkö -2,5 kun sain ensimmäiset silmälasit. Siinä vaiheessa en enää nähnyt taululle edes ensimmäisestä pulpetista.
Silmälasit kirkastivat näön. Päivääkään en sen jälkeen ole halunnut olla ilman. Kiusaamista ei ollut koskaan. Jos silmälasipäistä kiusataan, perimmäinen syy on kyllä aivan muualla kuin silmälaseissa.
Nykyään lasini ovat voimakkuudeltaan -8,5. Ei kiusata. - Anonyymi
Kun minulla oli tuon verran likinäköä, en nähnyt lukea teksitä käsivarren mitan päästä. Nyt ne lasit päähän. Häviää kummasti niska ja hartiaseudun jumit ja päänsäryt.
- Anonyymi
Johan on syy kiusata.Kuka nykypäivänä kiusaa silmälasien takia?
- Anonyymi
Onhan sinulla likitaitteisuutta sen verran, että lasit on tarpeen. Nykyään silmälasit on jo niin yleiset, että jos laseista joku kiusaa, niin on tosi tyhmä.
Voit hankkia myös piilolasit, jos sankalasit pelottavat. En vaan tiedä, määrätäänkö niitä noin nuorille. Ja niiden käytön opettelu vie oman aikansa.
Luulisi, että viimeistään kun alat suunnitella ajokortin hankintaa, joudut hankkimaan myös silmälasit.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle342755Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖362591Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k532564Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt962094Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle401961Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me3131742- 1501526
- 731388
vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos231158Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.271123