Olen 14v ja kasvavassa iässä. Onko näköni huono vai erittäin huono? Hajataitteisuutta ei löydy. En pidä laseja koulussa kiusaamisvaaran vuoksi. Mitä teen? Sain lasit 7 vuotiaana ja lentäjä unelma meni. Olen pärjännyt 7 vuotta ilman laseja.
Sain -3,5 näkö tulokset?
4
993
Vastaukset
- Anonyymi
Minulla oli näkö -2,5 kun sain ensimmäiset silmälasit. Siinä vaiheessa en enää nähnyt taululle edes ensimmäisestä pulpetista.
Silmälasit kirkastivat näön. Päivääkään en sen jälkeen ole halunnut olla ilman. Kiusaamista ei ollut koskaan. Jos silmälasipäistä kiusataan, perimmäinen syy on kyllä aivan muualla kuin silmälaseissa.
Nykyään lasini ovat voimakkuudeltaan -8,5. Ei kiusata. - Anonyymi
Kun minulla oli tuon verran likinäköä, en nähnyt lukea teksitä käsivarren mitan päästä. Nyt ne lasit päähän. Häviää kummasti niska ja hartiaseudun jumit ja päänsäryt.
- Anonyymi
Johan on syy kiusata.Kuka nykypäivänä kiusaa silmälasien takia?
- Anonyymi
Onhan sinulla likitaitteisuutta sen verran, että lasit on tarpeen. Nykyään silmälasit on jo niin yleiset, että jos laseista joku kiusaa, niin on tosi tyhmä.
Voit hankkia myös piilolasit, jos sankalasit pelottavat. En vaan tiedä, määrätäänkö niitä noin nuorille. Ja niiden käytön opettelu vie oman aikansa.
Luulisi, että viimeistään kun alat suunnitella ajokortin hankintaa, joudut hankkimaan myös silmälasit.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1736401- 1471764
- 1131548
- 511290
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️46972Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢35919Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu96887Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?5829Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan232789- 41779