Voinko siis hommata koiralle passin ilman että se on rekisteröity?
Ja jos en niin, kun ostan pennun jos se ei ole rekisteröity, kuinka rekisteröin sen ja paljonko se tulisi maksamaan? (rekisteröidyt pennut maksavat aivan kauheasti ...opiskelijankukkarolle liikaa!)
Ja vuoden päästä olisi koiravauvan kanssa lähtö kuukaudeksi espanjan lämpöön.. tai ehkä pidemmäksikin aikaa :)
Koiran passista...
10
1094
Vastaukset
- voi ottaa
rekisteröimättömälle koiralle. Rokotukset tulee olla kunnossa.
- kyselijä
Mutta siru varmaan tulee koiralla olla? tai tatuointi..Paljonkohan tulee sirun laitto penskalle maksamaan?
- pitää olla
kyselijä kirjoitti:
Mutta siru varmaan tulee koiralla olla? tai tatuointi..Paljonkohan tulee sirun laitto penskalle maksamaan?
Rekisteröimätön koiran voi rekisteröidä, menee samaan rekisteriin kuin sekarotuiset.
Laitat vaan sirun eläinlääkärillä ja tietääkseni rekisteriin menee tiedot tätä kautta???En ole kyllä täysin varma. Mutta luulen että eläinläääri tietää ainenkin :)Maksanee jotakin 50-100 euron välillä. Esim rokotuksen yhtdessä halvempi.
- epätietoinen asiasta
Mutta mitenköhän tuo koiran vieminen Espanjaan onnistuu? Nimittäin käsitykseni mukaan ainakin muutama vuosi sitten olisi tullut melkoisesti karanteenia koiralle, tosin en tiedä onko EU vaikuttanut tähän jotenkin. espanjan koiran karanteeniolot nimittäin eivät välttämättä ole kovin mukavat.
Ja kun otat rekisteröidyn koiran, niin se voi tulla paljon halvemmaksi kuin sekarotuinen. Papereista et joudu itse maksamaan mitään, kasvattaja maksaa ne.
Mutta maksat tuolloin koiran todennäköisestä terveydestä, näyttelykelpoisuudesta, sukutaulusta, siitä että koirasi on rotukoira ym..ym..
Jos kuitenkin päädyt sekarotuiseen/paperittomaan, niin ethän tue eläinrääkkäystä, pentutehtailua, veronkiertoa, laittomuuksia ym..ym.. etkä maksa koirastasi yli sataa(100e) euroa. Koska jos maksat yli niin voit olla melko varma, että olet yllämainittuja asioita tukenut, ja sitähän et varmasti halua.
Ja pyydäthän nähtäväksesi vanhempien terveystulokset, jotta saat paremmalla todennäköisyydellä terveen pennun, jotta et muutaman vuoden kuluttua joudu maksamaan satoja euroja kasvattajan törkeyksistä.- savannahh-4
Yleensä en moista roturasismia tue mitä epätietoinen kirjoitti. Sekarotuisissa on vähemmän esim. sisäsiittoisuutta. Eipäs yleistetä. Seropista voi saada hyvän ystävän moneksi vuodeksi.
Koira tarvitsee passin ja sirun. Eläinlääkäri neuvoo tästä eteenpäin. Passi on eu passi ja käy siis eu maissa.
Ota rotukoira papereilla tai sekarotuinen mutta nuo paperittomat "rotukoirat" on pahimpia. Sille on aina olemassa jokin syy miksei niitä papereita ole!
Ja ne joille seropit on punainen vaate kerrottakoon sen verran että jo on henkisesti köyhää sakkia!!!!! - sivusta seuraaja
savannahh-4 kirjoitti:
Yleensä en moista roturasismia tue mitä epätietoinen kirjoitti. Sekarotuisissa on vähemmän esim. sisäsiittoisuutta. Eipäs yleistetä. Seropista voi saada hyvän ystävän moneksi vuodeksi.
Koira tarvitsee passin ja sirun. Eläinlääkäri neuvoo tästä eteenpäin. Passi on eu passi ja käy siis eu maissa.
Ota rotukoira papereilla tai sekarotuinen mutta nuo paperittomat "rotukoirat" on pahimpia. Sille on aina olemassa jokin syy miksei niitä papereita ole!
Ja ne joille seropit on punainen vaate kerrottakoon sen verran että jo on henkisesti köyhää sakkia!!!!!sekarotuinen ei ole minulle mitenkään punainen vaate- epärehelliset sekarotuisten kasvattajat kyllä on. esim. naapurin (vähän yksinkertaiselle?) vaimolle on sama "kasvattaja" myynyt 2 sekarotuista. narttuja on ainakin kaksi ja pentuja on ilmeisesti aika tiheään ja hän ottaa myös pentutilauksia. koirille tulee mukaan myös sukutaulut. nyt tämä ostaja ei tajua, että itse tietokoneella tehdyt sukutaulut ei ole sama juttu kuin rekkarit puhtailla. enpäs nyt tarkkaan tiedä mitä on koiristaan maksanut, mutta eikähöhän se sinne 400 e paremmalle puolelle ole hinta noussut.
ja tämä kasvattaja tituleeraa itseään seriös = vakavasti otettava. jee. nyt vain on niin, että tällä 6 kk ikäisellä sekoituksella on napatyrä ja vikaa polvissa useamman kuukauden korvatulehdus/ihotulehdus, mutta "kasvattaja" oli selittänyt että nämä ovat rotuvikoja, että ne niinkuin kuuluukin olla. miten voi olla rotuvika jos koira on vähintään 4 rodun sekoitus?
nostaako sullakin selkäkarvat pystyyn, savannah-4? - savannahh-4
sivusta seuraaja kirjoitti:
sekarotuinen ei ole minulle mitenkään punainen vaate- epärehelliset sekarotuisten kasvattajat kyllä on. esim. naapurin (vähän yksinkertaiselle?) vaimolle on sama "kasvattaja" myynyt 2 sekarotuista. narttuja on ainakin kaksi ja pentuja on ilmeisesti aika tiheään ja hän ottaa myös pentutilauksia. koirille tulee mukaan myös sukutaulut. nyt tämä ostaja ei tajua, että itse tietokoneella tehdyt sukutaulut ei ole sama juttu kuin rekkarit puhtailla. enpäs nyt tarkkaan tiedä mitä on koiristaan maksanut, mutta eikähöhän se sinne 400 e paremmalle puolelle ole hinta noussut.
ja tämä kasvattaja tituleeraa itseään seriös = vakavasti otettava. jee. nyt vain on niin, että tällä 6 kk ikäisellä sekoituksella on napatyrä ja vikaa polvissa useamman kuukauden korvatulehdus/ihotulehdus, mutta "kasvattaja" oli selittänyt että nämä ovat rotuvikoja, että ne niinkuin kuuluukin olla. miten voi olla rotuvika jos koira on vähintään 4 rodun sekoitus?
nostaako sullakin selkäkarvat pystyyn, savannah-4?Täysin käsittämättömiä mänttejä liikenteessä, siis antaako se tosiaan "paperit" seropi pennun mukaan??
Ja tämä naapuris kuvittelee niitten olevan "aidot"?
Muistan hyvin vielä ajan jolloin seropi pennut maksoivat 100 markkaa sen nykyisen 100 euron sijaan. Hyvähän tuo että hinta noussut, mutta kun löysin itse ilmoituksen jossa kahden pienen rodun sekoituksia myytiin 550e kpl niin kylläpä nauratti.
Minulla itselläni on sekarotuinen. Upea ystävä, ihana perhekoira. Omaksi ilokseni puuhaan sen kanssa, en kilpailu mielessä, mistään hinnasta sitä en rotukoiraan vaihtaisi. Mutta enpä minä toisaalta halua myöskään kilpailla ja käydä näyttelyissä, jos haluaisisn olisi minulla rotukoira :).
Eikö näistä "kasvattajista" voisi tehdä ilmoitusta? Sekarotuisten "kasvattajia" kutsutaan yleisemmin pentu tehtailijoiksi ja se on väärin!
Jokaisen vastuuntuntoisen ihmisen pitäisi olla ostamatta pentua ihmiseltä jolla on useampi narttu ja useampi pentue samaan aikaan... - loop
sivusta seuraaja kirjoitti:
sekarotuinen ei ole minulle mitenkään punainen vaate- epärehelliset sekarotuisten kasvattajat kyllä on. esim. naapurin (vähän yksinkertaiselle?) vaimolle on sama "kasvattaja" myynyt 2 sekarotuista. narttuja on ainakin kaksi ja pentuja on ilmeisesti aika tiheään ja hän ottaa myös pentutilauksia. koirille tulee mukaan myös sukutaulut. nyt tämä ostaja ei tajua, että itse tietokoneella tehdyt sukutaulut ei ole sama juttu kuin rekkarit puhtailla. enpäs nyt tarkkaan tiedä mitä on koiristaan maksanut, mutta eikähöhän se sinne 400 e paremmalle puolelle ole hinta noussut.
nostaako sullakin selkäkarvat pystyyn, savannah-4?niinhän se on että maailmassa on ihmisiä jotka tehtailevat koiranpentuja (miksei muidenkin eläimien). tulee kuitenkin muistaa, että tämä ei ole ainoastaan sekarotuisten tehtailua. jotkut rotukoirien kasvattajat ovat aivan yhtä vastuuntunnottomia kuin jotkut sekarotuistenkin. toiset sekarotuisten kasvattajat ovat vastuuntuntoisia. en ymmärrä miksi tässä pitää mennä joko seropien tai puhtaiden puolelle. miksei olla niiden tunnollisten kasvattajien puolella huolimatta siitä kavsatetaanko seropeja vai puhtaita? (pakko huomauttaa, että puhtaiden jalostuksen valvominenkaan ei ole aukotonta) mainitsemasi serpoikasvattajan touhut ovat kyllä huolestuttavia.
- sivusta seuraaja
loop kirjoitti:
niinhän se on että maailmassa on ihmisiä jotka tehtailevat koiranpentuja (miksei muidenkin eläimien). tulee kuitenkin muistaa, että tämä ei ole ainoastaan sekarotuisten tehtailua. jotkut rotukoirien kasvattajat ovat aivan yhtä vastuuntunnottomia kuin jotkut sekarotuistenkin. toiset sekarotuisten kasvattajat ovat vastuuntuntoisia. en ymmärrä miksi tässä pitää mennä joko seropien tai puhtaiden puolelle. miksei olla niiden tunnollisten kasvattajien puolella huolimatta siitä kavsatetaanko seropeja vai puhtaita? (pakko huomauttaa, että puhtaiden jalostuksen valvominenkaan ei ole aukotonta) mainitsemasi serpoikasvattajan touhut ovat kyllä huolestuttavia.
ihan samaa mieltä olen; sille niinkin sama, että onko koira puhdas vai sekainen, paskamaiset kasvattajat ne pitäisi saada kuriin. tällä hetkellä on ihan hirveä kysyntä pikkukoirille ja kyllä nämä epäilyttävät tyypit rahan haistaa. parasta olisi varmaan laittaa kunnon mediakampanja pystyyn... toisaalta asiasta paasaajat leimataan helposti naurettaviksi turhista asioista napisijoiksi.
naapurin vaimo puhuu koko ajan koiriensa sukutaulusta. sitten se kyselee että minkäslaiset paperit nuilla teidän koirilla on, mutta ei taida ymmärtää selostusta, siis eroa itsetehtyjen ja kennelliiton paperiden välillä.
kovin järkyttynyt se on pikkukoirien tehtailusta (oli lukenut lehdestä), mutta ei ymmärrä mistä itse on koiransa hommannut...
"kasvattaja" kun on sanonut olevansa ihan samanlainen vakavasti otettava kasvattaja kuin puhtaita kennelnimellä kasvattava, mutta hän kasvattaa vain sekarotuisia. että päätelkää itse.
ja lisäänpä tähän vielä sen verran, että "kasvattaja" ei ole sen vertaa selittänyt turkinhoidosta (kummatkin erittäin karvaisia pikkukoiria)että tulos on ihan järkyttävä. koirat vedetään eläinkaupassa kaljuksi pari kertaa vuodessa, mutta muuten turkeille ei tehdä tuon taivaallista. tuloksena on sitten nahkaa myöten huopaantunutta karvaa... eikä vaimo ollut kuullut että hampaat vaihtuu, korvia (luppakorvaisia) täytyy puhdistaa, kynnenleikkuu ei suju ollenkaan ja 5 kg kokoinen koira on kuin ilmipiru ... ja möi silti toisen pennun samaan paikkaan.
omaksi puolustukseksi sanon sen verran, että ole yrittänyt neuvoa jne. "kasvattajan" nimeä en ole ikävä kyllä saanut selville.
itse olen sitä mieltä, että jos ostaa puhtaan paperillisen pennun, niin silloin on ainakin yrittänyt välttää pentutehtaita. ja kasvattajan saa helpommin narautettua, kun on mustaa valkoisella koran periytymisestä ja syntymäajoista yms. - jos siis epäkohtia ilmenee.
- Kokemustietoa1
Kyllä passin varmaankin saa rekisteröimättömällekin, ainakin Venäjältä, Suomeen tuodaan sikäläisellä sinikantisella/leijonakuvaisella koiran passilla sekarotiusia löytökoiratarhojen kasvatteja. Ne ovat yleensä operoidut suvunjatkokyvyttömiksi. - Mieti, jos itse joutuisit työttömäksi, eikä tukenasi olisi ammattiyhdistyskassaa rahoittajanasi, niin mahdollisesti alkaisit pentutehtailijaksi?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa216565Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi5552261- 1471857
- 831235
HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa971032- 72970
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.81915Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E10833- 32830
Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon147757