Kaasuauton ostamisessa ei ole mitään järkeä. Valmistus lopetetaan.

Anonyymi

35

2337

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mulla on kaasu opel mokka😠

      • Anonyymi

        Ainoa kaasu on sulla kabiinissa, metaani !


    • Anonyymi

      Saa kai niillä ajaa niin kauan kun Gasum myy niihin kaasua. Uusia ei henkilöautoja ei vaan kohta enää myydä.

    • Anonyymi

      Artikkelia linkin takana en voi lukea, kun se on vain tilaajille.

      Kaasuautoilla on käyttöarvoa koko ajan enemmän, kun Gasum avaa yhä uusia asemia. Hämeenlinnaankin on tulossa ensi keväänä toinen asema Turun valtatien varteen.

      Tampereen uusi Sulkavuoren keskuspuhdistamo alkaa tuottaa lisää liikennekaasua. Valio ja St1 perustivat kesällä yhteisyrityksen biokaasun tuottamiseen: https://www.valio.fi/yritys/media/uutiset/valio-ja-st1-tuottamaan-biokaasua-lannasta-uusi-pelinavaus-liikenteen-paastojen-pienentamiseksi/

      Moni sähköautoa havitteleva joutuu törmäämään siihen tosiasiaan, että peräkärryn vetämistä voi harrastaa vain 50.000 euron hintaluokassa ja siitä ylöspäin. Halvempiin ei saa kytkeä mitään vedettävää, tai 40.000:n hintaluokassa sallittu perävaunumassa on hyvällä onnella naurettavat 300 kg. Käytettyjä sähköautoja on hyvin vähän vielä vuosikausia. Uusiakin voi joutua odottamaan pitkään.

      Kaasuautoja kannattaa ostaa nyt, kun niitä valmistetaan uusina. Alkaen 20.000 euroa.

      • Anonyymi

        ...kirjoittaa kaasuautomyyjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ...kirjoittaa kaasuautomyyjä.

        En myy mitään autoja, mutta olen itse ostanut kaasuauton mm. edellä mainitsemillani perusteilla. Olisiko sinulla jotain argumenttia esittää pelkän henkilöön käymisen sijasta?


    • Anonyymi

      Kertokaa kaikille, että kaasuautojen valmistus loppuu pian.

      • Anonyymi

        Kyllä tuon useimmat varmaan jo tietävät. En minä ole ostanut kaasuautoa siksi että saisin vaihtaa sen uuteen kolmen vuoden päästä. Auto on minulle käyttöesine, ei statussymboli.
        Puolitoista vuotta nyt ajeltu. ilmaiskaasua riittää vielä ensi kevääseen (1200 kg / 2 vuotta) sen jälkeen tankataan huvittavan halpaa (1,40 €/kg) paikallista biokaasua. Tällainen pienehkö perheauto kestää meidän ajoilla 10-15 vuotta, sitten katsellaan sen hetkisiä vaihtoehtoja. Jos vaihtoehdot on vain sähköisiä niin sitten hankitaan sellainen.
        Tankkauspisteistä ei tarvitse huolehtia, niitä tulee riittämään jatkossakin. Kaasu näyttäisi olevan raskaan liikenteen tulevaisuutta, sähkörekkoja ei ihan lähivuosina tule. Jos nimittäin halutaan kuljettaa muutakin kuin niitä akkuja. Rekat tankkaa LNG: tä, samasta pöntöstä saadaan melko kivuttomasti CNG: tä henkilöautoihin.


    • Anonyymi

      Ei oo merkeissä hirveesti valinnanvaraa.

    • Anonyymi

      Jo ostetuilla kaasuautoilla ajellaan älyttömän halvalla ja lisäksi lähes päästöttömästi.
      Käytettyjen hinnoista saa arvion vaikka Nettiauton sivuilta. Katsopa piruuttasi, saatat yllättyä.

      • Anonyymi

        Sehän on selvä että nykyisillä ajetaan edullisemmin kun bensalla. Itsekin ajelen kaasulla. Mutta en osta enää uutta kaasuautoa kun tuon joskus noin kolmen vuoden jälkeen vaihdan pois. Voi olla että vag konserni on jo silloin lopettanut noiden valmistamisen ainoana valmistajana mutta silloin varmaan sähköautojakin saa semmoisina mihin mahtuu tavaratkin kyytiin. Nythän ne on kaikki matalia lahnoja ilman tavaratilaa. Kellään ei ole tarjolla vw touranin mallista ja kokoista sähkistä mutta varmaan sitten kolmen vuoden päästä niitä jo löytyy.
        Toinen syy luopua kaasuautosta on sen vaatima huolto tuplatiheydellä kun moottoröljyn sekaan kertyy vettä joka aiheuttaa sen että öljyt on vaihdettava 15tkm välein. Tuo syö säästön melkein kokonaan, huolto on luokkaa 400€.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sehän on selvä että nykyisillä ajetaan edullisemmin kun bensalla. Itsekin ajelen kaasulla. Mutta en osta enää uutta kaasuautoa kun tuon joskus noin kolmen vuoden jälkeen vaihdan pois. Voi olla että vag konserni on jo silloin lopettanut noiden valmistamisen ainoana valmistajana mutta silloin varmaan sähköautojakin saa semmoisina mihin mahtuu tavaratkin kyytiin. Nythän ne on kaikki matalia lahnoja ilman tavaratilaa. Kellään ei ole tarjolla vw touranin mallista ja kokoista sähkistä mutta varmaan sitten kolmen vuoden päästä niitä jo löytyy.
        Toinen syy luopua kaasuautosta on sen vaatima huolto tuplatiheydellä kun moottoröljyn sekaan kertyy vettä joka aiheuttaa sen että öljyt on vaihdettava 15tkm välein. Tuo syö säästön melkein kokonaan, huolto on luokkaa 400€.

        Miksi kukaan enää ostaisi uuden kaasuauton. Sen arvohan on heti nolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sehän on selvä että nykyisillä ajetaan edullisemmin kun bensalla. Itsekin ajelen kaasulla. Mutta en osta enää uutta kaasuautoa kun tuon joskus noin kolmen vuoden jälkeen vaihdan pois. Voi olla että vag konserni on jo silloin lopettanut noiden valmistamisen ainoana valmistajana mutta silloin varmaan sähköautojakin saa semmoisina mihin mahtuu tavaratkin kyytiin. Nythän ne on kaikki matalia lahnoja ilman tavaratilaa. Kellään ei ole tarjolla vw touranin mallista ja kokoista sähkistä mutta varmaan sitten kolmen vuoden päästä niitä jo löytyy.
        Toinen syy luopua kaasuautosta on sen vaatima huolto tuplatiheydellä kun moottoröljyn sekaan kertyy vettä joka aiheuttaa sen että öljyt on vaihdettava 15tkm välein. Tuo syö säästön melkein kokonaan, huolto on luokkaa 400€.

        Itse olen ehtinyt huollattaa uuden kaasuautoni vain kerran. Maksoi reilut 200 euroa merkkiliikkeessä. Myöhemmin tulee toki kalliimpia huoltoja, joissa vaihdetaan myös sytytystulpat, mutta nykyisillä bensiinin/dieselin hinnoilla kaasuautoilu on ainakin minulle kannattavaa.

        Kaasun kulutus on niin pientä, etteivät bensakoneiset vain pärjää, vaikka niissä olisi joitakin kevythybridiominaisuuksia. Ja käyttämälläni biokaasulla on se ympäristöystävällisyys ihan eri luokkaa polttoaine on täysin kotimaista.

        Sähköautoilu ei ole minulle edes mahdollista, koska ne autot ovat niin kalliita, eikä taloyhtiössämme ei ole latauspaikkojakaan. Tuskin niitä kovin pian tuleekaan, kun juuri olemme saaneet kalliin remontin valmiiksi ja on maksun aika.

        VW-konserni tekee kaasuautoja, mutta Keski-Euroopan maakaasuriippuvuuden takia voi olla, ettei kaasumoottorin jatkokehittäminen ole nyt kannattavaa. Itse olen kuitenkin löytänyt nelikosta Audi, Seat, Skoda ja Volkswagen jotain ostettavaa.


    • Anonyymi

      Perukaa niiden kaasuautojenne tilaukset. Ne ovat arvottomia.

      • Anonyymi

        Helvetisti enemmän on järkeä kaasuautossa kun jossain sähkövekottimessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helvetisti enemmän on järkeä kaasuautossa kun jossain sähkövekottimessa.

        Juuri nyt sirupulan aikana on hyvä ostaa kaasuauto. Sähköauton valmistaminen kuluttaa 10 kertaa enemmän puolijohteita kuin polttomoottoriauton valmistus. Kaasuautoilla saadaan nopeammin päästöjä alas.


    • Anonyymi

      Putin laittaa kaasuhanan kiinni, kaasuautoilijoiden kaasujalka on tarpeeton ja voidaan amputoida käytön puutteessa.

      • Anonyymi

        Biokaasu tuotetaan 100-%:sti kotimaassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Biokaasu tuotetaan 100-%:sti kotimaassa.

        Mikä suomalainen firma?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä suomalainen firma?

        Gasum jakaa. Biokaasua ei tuoda ulkomailta.


    • Anonyymi

      Ensi vuonna ei ole enää uusia kaasuautoja myytävänä. Valmistus loppuu tänä vuonna.

      • Anonyymi

        Saatko jotain nautintoa valheiden levittämisestä?


    • Anonyymi

      Helmikuussa rekisteröitiin kaikkien aikojen pienin määrä kaasuautoja eli 33 autoa. Kaasuautojen valmistus lopetetaan tänä vuonna koska ei ole kysyntää.

    • Anonyymi

      Valmistus on pian loppu, Parasta uskoa ettei juuri ostettu auto mene arvottomaksi.

      • Anonyymi

        Ei niiden valmistus lopu kovinkaan nopeasti. Eikä auto menisi arvottomaksi sen takia, että vastaavia autoja ei enää valmisteta, koska tankkausverkosto vain laajenee. Hämeenlinnaan avattiin tänä vuonna jo toinen kaasutankkauspiste, nyt 10-tien kukijoille.

        On se vain mukavaa tällaisina aikoina ajaa halvalla täysin kotimaisella biokaasulla ja näyttää Putinille keskaria.


    • Anonyymi

      Huhtikuussa rekisteröitiin vain 11 kaasuautoa. Valmistus on loppumassa.

      • Anonyymi

        Yksittäisen kuukauden tilasto ei kerro paljon mitään, koska puolijohdepulan takia autonvalmistajilla on vaikeuksia toimittaa tilauksia. Malli- ja merkkitilastotkin heiluvat ihan holtittomasti kuukaudesta toiseen.

        On hyvä huomata, että vanhojen bensa-autojen muuntaminen kaasukäyttöisiksi ei näy mitenkään ensirekisteröintitilastoissa.


    • Anonyymi

      Katsoin piruuttani autotalli.comista vastaavan Skodan mikä itselläni on.
      Myynnissä 2 kappalatta. Hinnat 27 -29 t€... Itse maskoin uudesta Skodastani 31 t€ reilu 2 vuotta sitten.

      Hyvin on kaasuauto pitänyt hintansa ja niitä ei kovin paljoa käytettyjä myynnissä löydy.
      Patteriautoilijat: Hyväksykää vain tämä tosi asia :-)

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Kaasuauton arvo ei laske tavallista enempää, sillä se on edelleen toimiva ratkaisu. Kuten linkin artikkeli kertoo, biokaasun tuotantoa pyritään voimakkaasti lisäämään, sillä myös raskas liikenne ja meriliikenne tulevat tarvitsemaan kaasua. Raskaat akut eivät ole järkevä ratkaisu hyötyliikenteeseen nykytekniikalla, eikä tulevaisuuden tekniikoista ole varmuutta.

        Tampereen uusi keskuspuhdistamo alkaa tuottaa lisää biokaasua v. 2025 ja kaasuasemien verkosto sen kuin tihenee. Uusia kaasuautoja on edelleen saatavilla, joten nyt kannattaa hankkia Suomi-varusteltuja malleja siltä varalta, että jatkossa saisi vain käytettyjä ulkomailta. Tarjolla on ainakin Volkswagenia, Skodaa ja Seatia.

        Kaasuauton vertaaminen dieseliin ontuu pahasti, sillä biokaasu on ilmastoystävällinen vaihtoehto jatkossakin. Sen sijaan fossiilisesta dieselistä on luovuttava.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        "Kaasuautoilu tulevaisuuden näkymät eivät tästä huolimatta ole tyystin synkät, sillä kuten yhdistys tähdentää, tuontikaasuautoja tulee koko ajan Suomeen, käytettyjen markkina on hyvässä vauhdissa ja liikennekaasun jakeluasemaverkostokin yhä tihentyy."

        Nyt kannattaa äkkiä käydä ostamassa vielä saatavat uudet autot.


    • Anonyymi

      Onneksi kaasuautojen valmistus loppui juuri nyt

      Skoda on viimeinen autovalmistaja, jolta on vielä saatavilla uusia, käyttämättömiä kaasuhybridejä. Uusia yksilöitä ei enää kuitenkaan valmista edes Skoda.

      https://www.is.fi/autot/art-2000010241162.html

      • Anonyymi

        On kyllä harmillista, että ympäristöystävällisimpien polttomoottoriautojen valmistus lopetettiin. Sähköautot eivät sovi kaikille, kuten minulle, jolla ei ole älypuhelinta eikä taloyhtiössä yhtään latauspaikkaa. Bensa- ja dieselmalleja kuitenkin suolletaan Suomenkin markkinoille ilman huolen häivää.

        Tällaista se yhden tekniikan uskovaisuus teettää; järki ei pysynyt päättäjillä mukana. Kummallista tuo polttomoottoriviha.


    • Anonyymi

      Miten niin onneksi? Miksi vihaat kaasuautoja?

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      983
    2. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      956
    3. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      49
      850
    4. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      741
    5. Nainen, olet kaipaillut seuraani

      Tiedän sen, kuulen sen. Sinulla ei ole muita joiden kanssa voisit niistä asioista keskustella joista keskustelet kanssan
      Ikävä
      76
      737
    6. Kirjoitit joskus minulle tietäen

      Että se olin minä.
      Ikävä
      46
      719
    7. Vornanen alkaa olla kusessa

      Kaikki vanhat synnit on kaiveltu esiin ja niitä tosiaan näyttää olevan. Poliisin asussa esiintyminen vaaliteltalla, työt
      Joensuu
      82
      702
    8. Emme näe enää koskaan

      Näin ainakin uskon. Mutta ei hätää, et menetä yhtään mitään minussa. Sen kai jo tiesitkin. Hyvää vappua ja kesää. Toivon
      Ikävä
      34
      697
    9. Mitäs meinaatte vappuna

      ikävöivät ihmiset?
      Ikävä
      108
      684
    10. Mitä teet mies

      Tälleen vappuaattona? Mietityttää, että onkohan sulla joku nainen, jonka kanssa vietät vapun? 😔
      Ikävä
      20
      670
    Aihe