Vaikka joutsen ei kuulukaan metsästettäviin lintuihin, niin tein tällaisen havainnon nyt marraskuun loppupuolella. Kun olin äsken ulkona hermosavuilla, niin kuulin joutsenten äänet. Taivaalla Päijänteen yllä lensi viisi joutsenta Etelä-Suomeen päin. Ajattelen, että myöhäänpä on joutsenet lähteneet muuttomatkalle. Eikä taida olla herkkua moinen muuttomatka, kun järvet ovat rannoiltaan jäässä. Ja jos keskiselkä onkin sulana, niin syvällä on kasvillisuus.
Joutsenten muutto..
Anonyymi
2
308
Vastaukset
- Anonyymi
Joutsen tuntuu elävän pyhällä hengellä. Missä vaan joku lätäkkö on sula se lilluttelee siinä vaikka koko talven.
Itsekin pirkanmaalla menneellä viikolla seurannut kymmenien joutsenten lentoja. Reilusti noita vielä näkyy, vaikka pakkaset kirii. - Anonyymi
Luin netistä, että joutsenten muuttoaika on elokuusta joulukuuhun. Mutta saattaapa muuttoajankohta siirtyä jopa tammikuun puolelle, jos järvet pysyvät sulana. Joutsen muuttaa sitten, kun sen on järvien jäätymisen seurauksena pakko muuttaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.774502Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k112473- 1721655
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2441508- 1241400
- 1221307
Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...
Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil721229Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!
No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik91221- 761212
- 35976