Onko lukiosta hyötyä?

Anonyymi

Olen tällä hetkellä 9. luokalla, ja olen ollut varsin hyvä kokeissa ja koulussa. 8lk todistuksessa lukuaineiden keskiarvo oli 9,6, 9,2 kaikkien aineiden osalta. Mutta mulle koulu on ollut helppoa, mulla on meinaan hyvä muisti ja päättelykyky. Ruotsi ei vois kiinnostaa yhtään, enkä osaakaan sitä yhtään, mutta kokeista tulee pelkästään kappaleiden sanat osaamalla ysejä. Lukiossa olisi varmasti vaikeampaa, jos siellä edes on pakollista ruotsia? Matematiikka on mulle selkeästi vahva aine, kun koko yläasteen kokeista tullut pelkästään kymppejä. Matikka vaan on mulle helppoa. Ylipäätään olen tottunut pääsemään mahdollisimman helpolla, ja samalla saaman hyviä tuloksia koko yläasteen. Opiskelen 0,5h-6h ennen koetta, ja aloitan lukemaan koetta edeltävänä päivänä, luen aamut ja välkätkin ennen koetta. Teen kaikki projektit viimeisellä minuutilla. Se vaan tavallaan kuuluu mun luonteeseen. Tulevaisuudelle ei ole mitään erikoisia toiveita, saada joku tavallinen työ. Varsinkin sähköpuoli ja muu koneiden rakentelu olisi kiinnostavaa. Kaikki suosittelee mulle lukiota, mutta onko siitä hyötyä, jos vain päädyn menemään ammattikoulun kautta "tavalliselle" alalle? Ja pärjääkö lukiossa tällänen, joka ei ole nähnyt niin paljoa vaivaa koulun eteen vapaa-ajalla?

1

105

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jos mahis niin sinun kannattaisi kokeilla suorittaa alkuvaiheessa ammattikoulun ja ylioppilastutkintoa, sitten voisit jättää lukion pois jos ei kiinnosta. Kaltaisesi välkyt ihmiset eivät vaadi hirveää lukua tai yhtä paljon töitä hyvän suorituksen eteen. Kun olet tunneilla läsnä niin saatat huomata että se yksin antaa sinulle pohjan ymmärtää kurssin käsitteet ja lukiessasi olet kuin pesusieni. Moni kaltaisesi on suoriutunut lukiosta yhtä hyvin kuin sinä nyt yläasteella ja päässeet ammattikorkeakouluun
      insinööriopintoihin suoraan todistuksella. Joo juuri nyt et opiskele mitään mikä sinua innostaisi, mutta kun menet sähkö/tekniikkaopintoihin niin on hyvä olla rakennettuna pohja jatko-opinnoille niin mielenkiintoisella alalla

Ruotsin suhteen ottat b:n vaihtoehdoksi, vaikka kuka sanoisi mitä. Siellä lähdetään alkeista liikkeelle, niin pystyy pysymään perässä, etenkin jos saat kurssit peräkanaan ettei taukoja välissä jolloin kaikki opittu unohtuu

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      51
      2264
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      25
      1068
    3. Aavistatko että moni tietää

Vai ollaanko hyvin vedätetty pokerinaamalla. No kun vähiten odotat niin yllätämme sinut
      Ikävä
      82
      982
    4. Yritin saada

Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.
      Ikävä
      11
      914
    5. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      54
      883
    6. Onko vielä

mahdollista nähdä?
      Rakkaus ja rakastaminen
      68
      873
    7. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      126
      853
    8. Kronikat..

Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu
      Imatra
      10
      783
    9. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      22
      763
    10. Täällä istun ja mietin

Miten paljon haluaisin katsoa sinua juuri niin kuin haluaisin katsoa sinua. Rakastavin silmin. Näkisit vihdoin senkin pu
      Ikävä
      49
      759
    Aihe